Triumph Tiger 800 ABS MY 2011 (μια 8ετής συμβίωση)

shadowhunter

member
Δημοσιεύσεις
625
Ηλικία
46
Μοτοσυκλέτα
SYM 200ST
Suzuki DL1000 L8
Όνομα
Βασίλης
Περιοχή
Κοζάνη
Είπα να κάνω μια μικρή αναδρομή στη 8ετή μου συμβίωση (που αν δεν τελείωνε όπως τελείωσε πιθανότατα θα ήταν μακροβιότερη) με ένα Triumph Tiger 800 ABS του 2011 (street έκδοση με ζάντες αλουμινίου 19”-17” και tubeless ελαστικά). Μπορεί να φανεί χρήσιμη σε κάποιον που έχει το μοντέλο στην άκρη του μυαλού του.

tiger_001.jpg
Flashback 8,5 χρόνια πίσω…

Μετά από μόλις 1,5 χρόνο συμβίωση με ένα (καινούριο) Suzuki V-Strom 650 ABS Κ9, το ταξίδι που έκανα σε Ιταλία – Αυστρία το καλοκαίρι του 2010 μου κατέδειξε πως όσο τίμιο και να ήταν το Vstrom, εμένα μου έλειπε δύναμη/ροπή για ταξίδια δικάβαλος και φορτωμένος. Βέβαια αυτό δεν ήταν το μεγαλύτερο ζήτημα που είχα με το Vstrom, πιο πολύ με χάλαγε το μέτριο πίσω αμορτισέρ και το κακό μπροστινό με τα επίσης μέτρια φρένα που είχα να αντιμετωπίσω σε κάθε βόλτα μου. Έτσι μετά από 38.000χλμ. μέσα σε 1,5 χρόνο και ακόμα όντας εντός εγγύησης, το Vstrom έφυγε πολύ γρήγορα για Ιτέα.

Εγώ έχοντας κάνει την έρευνα αγοράς μου, σε μια περίοδο που τα μοντέλα έφταναν στο τέλος του κύκλου ζωής τους (βλέπε Varadero 1000, TDM 900) το ολοκαίνουριο -τότε- Tiger 800 μου είχε τραβήξει τη προσοχή και μαζί με το ομόσταυλο του Tiger 1050 SE έπαιζαν ως οι βασικότεροι υποψήφιοι. Πήγα λοιπόν και οδήγησα στη Θεσσαλονίκη στον Μαυρίκο που τότε είχε την Triumph, τα 2 800άρια, απλό και XC. To 1050 απορρίφθηκε από τα αποδυτήρια. Με το εργοστασιακό 3βάλιτσο, λόγω του ατυχούς σχεδιασμού της θέσης του επιβάτη, έκανε πολύ δύσκολο το ανέβασμα – κατέβασμα αυτού (η πρώην μου δεν ήταν και πρώτο μπόι).

Από τα 800άρια που οδήγησα την παράσταση έκλεψε ο κινητήρας τους που όσο ραφιναρισμένος ήταν τόσο δυνατός ήταν, μέρα με νύχτα με το V-Strom, ενώ τα φρένα τους επίσης δεν είχαν καμία σχέση. Ομολογώ ότι εκ των 2 μου άρεσε περισσότερο η θέση οδήγησης και οι αναρτήσεις του XC αν και σίγουρα η ιδέα των ελαστικών με σαμπρέλα κάθε άλλο παρά λειτουργούσε υπέρ του, αλλά αναγκάστηκα να επιλέξω την απλή έκδοση για τελείως ηλίθιο λόγο. Δυστυχώς εκείνη τη στιγμή υπήρχε στην Ελλάδα διαθέσιμο μονάχα ένα XC και αυτό άνευ ABS, ενώ απλά 800 είχε και με ABS. Πότε θα ερχόταν τα επόμενα δεν ήξερε να μου απαντήσει και μια που ήδη είχε κλειδώσει η συμμετοχή μου στο 1ο μου 36ωρο (το 14ο της λέσχης MG) δεν είχα τα χρονικά περιθώρια να περιμένω. To ότι το μετάνιωσα εκ των υστέρων είναι μια άλλη ιστορία. Τα χρονικά περιθώρια ήταν τόσο στενά που Παρασκευή παρέλαβα, Δευτέρα πήγα για service 1000 χλμ. και τη Παρασκευή της ίδιας εβδομάδας έφυγα για 36ωρο…

Η μηχανή αγοράστηκε με την εξάτμιση της Arrow (η εργοστασιακή είναι ακόμα αχρησιμοποίητη στη κούτα της) χούφτες & τουριστική ζελατίνα ενώ ως δώρο ζήτησα και πήρα το διπλό στάντ. Η τιμή της αν θυμάμαι καλά πλησίασε τα 11.000€ (χωρίς να υπολογίζω το έξτρα κόστος του δανείου) με τιμή καταλόγου τότε στα 9.990€.

Με το Tiger έκανα σε αυτά τα 8 χρόνια κάπου στα 47.000 χλμ. με αυτά να μειώνονται κυρίως τα τελευταία 2 χρόνια. Η χρήση του ήταν αποκλειστικά σε βόλτες και ταξίδια, μέσα στη πόλη πάντα είχα 2ο μικρότερο, ενώ όταν είχα και τα KLX 250 & XTR660 είχα τουριστικο-χωμάτινες ανησυχίες (που δεν έφυγαν ποτέ αλλά ας όψεται η οικονομική κρίση). Πέρα από τη προγραμματισμένη συντήρηση δεν χρειάστηκε κάτι και –προφανώς- δε με άφησε ποτέ στο δρόμο.


Βέβαια σε αυτό το διάστημα είχα 3 ανακλήσεις:
α) ένα ελατήριο στο κιβώτιο ταχυτήτων
β) αλλαγή μίζας (αν και δε μου είχε παρουσιάσει πρόβλημα προσωπικά, αλλά είπαμε το έβαζα μπρος και έσβηνε όταν ξαναγέμιζα βενζίνη)
γ) ελατήριο συγκράτησης του κεντρικού σταντ, που ωστόσο και πάλι δεν εξάλειψε τον προβληματικό του σχεδιασμό (σε λακκούβες κοπανούσε στο ψαλίδι)

ΤΙ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ:
1) ο κινητήρας… αχ αυτός ο 3κύλινδρος, δύναμη παντού, κανένα σκορτσάρισμα και μηδενικοί κραδασμοί. Όσο χάλια ήταν ο ήχος της εργοστασιακής του τεστ ride στο κλείσιμο του γκαζιού (σαν να έσκαγε ποπ κόρν) τόσο πωρωτικός ήταν με την Arrow. Στα περίπου 22.000 χλμ. συνολικά που έχω κρατήσει αρχείο στο spritmonitor.de, η μέση κατανάλωση του ήταν 5,94 λτ/100 χλμ. Τα 95 άλογα (94 bhp / 95 ps) του δε μου φάνηκαν ποτέ λίγα για τα χέρια μου. Μηδενική κατανάλωση λαδιού, όταν ανοίχθηκε για βαλβίδες στα 36.000 δεν χρειάστηκε.

2) o συνδυασμός πλαισίου-ανάρτησης… Μπορεί το μπροστινό να κούραζε στο κακό οδόστρωμα, αλλά συνεργαζόταν σωστά με το στιβαρό πλαίσιο και ένιωθες τη μηχανή πάντοτε βιδωμένη στην άσφαλτο
3) φρένα. Tα καλύτερα φρένα που είχα μέχρι τώρα με διαφορά. Σωστό ABS και μπόλικη δύναμη στο μπροστινό.

4) ποιότητα εργοστασιακών αλυσιδογράναζων.

Είχα 47.000χλμ και ήμουν ακόμα με τα μαμά, τα οποία είχα σφίξει ελάχιστα 1 φορά πριν από 15.000 χλμ. Ήταν στα σχέδια μου για αλλαγή μετά το φετινό 36ωρο, αλλά δεν πρόλαβε.
tiger_005.jpg

ΤΙ ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ:

1) λειτουργία μπροστινής ανάρτησης σε κακό οδόστρωμα, πολύ σφιχτή για τους κακούς ελληνικούς επαρχιακούς και ακόμα χειρότερη στο Transafagarasan που έβριζα στο κωλοσπαστήρι. Στη καλή άσφαλτο την απολάμβανες, αλλά εγώ το δούλευα κυρίως επαρχιακό οπότε θα ήθελα μια μεγαλύτερη διαδρομή και ένα *****ότερο μπροστινό. Έπαιρνα περισσότερη πληροφορία από όσο ήθελα και το γεγονός πως δεν είχε καμία ρύθμιση δεν βοηθούσε.
tiger_003.jpg
2) H εργοστασιακή θέση οδήγησης. Πολύ σκυφτή, θυμίζει Super Motard και εμένα μου δημιουργούσε θέμα λόγω της μεταφοράς βάρους στους καρπούς (έχω τενοντίτιδα στο δεξί χέρι και σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα). Λύθηκε με τη τοποθέτηση Aftermarket αποστατών και αλλαγής κλίσης στο ρυθμιζόμενο τιμόνι.

3) Σέλα. Πολύ λεπτή για πολύωρη χρήση, στο 2ωρο-3ωρο δε σε κούραζε αλλά μετά από εκεί πιανόταν τα *****ά μόρια.

4) Ρουλεμάν λαιμού. Κακά ποιοτικά, τα έσφιξα 2 φορές, αν την είχα ακόμα θα τα άλλαζα με κωνικά μετά το 36ωρο.

5) Ενιαίο πλαίσιο – υποπλαίσιο. Σχεδιαστικό λάθος από τη Triumph, υπήρξαν περιπτώσεις που από απλή πτώση να σπάσει/ραγίσει σε υποπόδιο επιβάτη και να χρειάζεται αλλαγή ολόκληρο (2.500€ περίπου…)

Και η ερώτηση κλειδί: Θα το ξανα-αγόραζα;
Μονολεκτικά: Ναι
 
Τελευταία επεξεργασία:

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.160
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
τα ειπες ολα στο τελος...............

Και η ερώτηση κλειδί: Θα το ξανα-αγόραζα;
Μονολεκτικά: Ναι
 

shadowhunter

member
Δημοσιεύσεις
625
Ηλικία
46
Μοτοσυκλέτα
SYM 200ST
Suzuki DL1000 L8
Όνομα
Βασίλης
Περιοχή
Κοζάνη
Πολύ όμορφη η ανάλυση σου και πολύ περιεκτική.
Τελικά τι απέγινε το μηχανακι αν επτρ;
Τροχαίο με έξοδο σε παρακείμενο ελαιώνα μετά από άλμα περίπου 2 μέτρων, κοντά στη Καλαμάτα κατά τη διάρκεια του φετινού 36ωρου. Κομμένο πλαίσιο, στραβές ζάντες και μπροστινό, διαφορά πλαστικά κ.λ.π Εκτιμώμενο κόστος επισκευής 4.500€ + τα αναλώσιμα που γράφω παραπάνω (ρουλεμάν + αλυσιδογράναζα + ποιος ξέρει τι άλλο θα βρισκόταν όταν θα το έψαχναν διεξοδικά) κατέστησαν ασύμφορη (και αβέβαιη στα μάτια μου) τη σωστή επισκευή του... Έχω παραδώσει πινακίδες και το έχω σε κλειστό γκαράζ.
 
Τελευταία επεξεργασία:
N

notakos600

Guest
Τροχαίο με έξοδο σε παρακείμενο ελαιώνα μετά από άλμα περίπου 2 μέτρων. Κομμένο πλαίσιο, στραβές ζάντες και μπροστινό, διαφορά πλαστικά κ.λ.π Εκτιμώμενο κόστος επισκευής 4.500€ + τα αναλώσιμα που γράφω παραπάνω (ρουλεμάν + αλυσιδογράναζα + ποιος ξέρει τι άλλο θα βρισκόταν όταν θα το έψαχναν διεξοδικά) κατέστησαν ασύμφορη (και αβέβαιη στα μάτια μου) τη σωστή επισκευή του... Έχω παραδώσει πινακίδες και το έχω σε κλειστό γκαράζ.
Είσαι εδώ όμως ζωντανός και μας γράφεις.
Κρατάω αυτό!
 

panostsi

well know member
Δημοσιεύσεις
2.980
Ηλικία
37
Περιοχή
Χαϊδάρι
Μοτοσυκλέτα
Bandit 650
Όνομα
panostsi
Φίλε μου είναι ένα μηχανάκι που κοιτάω να πάρω μεταχειρισμένο όταν με το καλό μπορέσω και φύγει φυσικά το bandit..... Δεν το έχω οδηγήσει να σου πω την αλήθεια αλλά με τραβάει αυτός ο 3κυλινδρος κινητήρας και μετά από αυτά που διάβασα με βάζεις σε σκέψης..... Με μπέρδεψες...... Διάφορες με το xc μπορείς να αναφέρεις;;;; εκτός το ότι πάει ποιο άνετα στο χώμα.... Αν και εγώ θέλω το xc ποιο πολύ αλλά ότι μπορέσει η τσέπη φυσικά...
 

shadowhunter

member
Δημοσιεύσεις
625
Ηλικία
46
Μοτοσυκλέτα
SYM 200ST
Suzuki DL1000 L8
Όνομα
Βασίλης
Περιοχή
Κοζάνη
Διαφορές μεταξύ απλού και XC:

ΤΡΟΧΟΙ:
Aπλό:
19"-17" tubeless XC: 21"-17" με σαμπρέλες

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ:
Aπλό:
180mm μπροστά & 170mm πίσω XC: 215mm μπροστά - 210 πίσω

ΚΑΛΑΜΙΑ:
Aπλό:
43mm USD XC: 45mm USD

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:

Aπλό: 810/830mm USD XC: 845/865mm

Επίσης μεγαλύτερο τιμόνι σε πλάτος το XC + ράμφος (έξτρα στο απλό) και τέλος +5 kg το XC.

Δε νομίζω να ξεχνάω κάτι.
 

panostsi

well know member
Δημοσιεύσεις
2.980
Ηλικία
37
Περιοχή
Χαϊδάρι
Μοτοσυκλέτα
Bandit 650
Όνομα
panostsi
Διαφορές μεταξύ απλού και XC:

ΤΡΟΧΟΙ:
Aπλό:
19"-17" tubeless XC: 21"-17" με σαμπρέλες

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ:
Aπλό:
180mm μπροστά & 170mm πίσω XC: 215mm μπροστά - 210 πίσω

ΚΑΛΑΜΙΑ:
Aπλό:
43mm USD XC: 45mm USD

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:
Aπλό:
810/830mm USD XC: 845/865mm

Επίσης μεγαλύτερο τιμόνι σε πλάτος το XC + ράμφος (έξτρα στο απλό) και τέλος +5 kg το XC.

Δε νομίζω να ξεχνάω κάτι.
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ.... Ποιο από τα δύο θα έπαιρνες εσύ;;;; το απλό ή το xc;;;
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Το XC αφού πρώτα μάθαινα να αλλάζω σαμπρέλες στο δρόμο χωρίς βοήθεια.

Στάλθηκε από το Honor 10 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Είναι κάτι που μαθαίνεται, σαφώς. Αλλά αν είσαι μόνος σε εξαντλεί η διαδικασία εντελώς!
 

panostsi

well know member
Δημοσιεύσεις
2.980
Ηλικία
37
Περιοχή
Χαϊδάρι
Μοτοσυκλέτα
Bandit 650
Όνομα
panostsi
Το XC αφού πρώτα μάθαινα να αλλάζω σαμπρέλες στο δρόμο χωρίς βοήθεια.

Στάλθηκε από το Honor 10 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Με κάλυψες.... Ευχαριστώ...
 

shadowhunter

member
Δημοσιεύσεις
625
Ηλικία
46
Μοτοσυκλέτα
SYM 200ST
Suzuki DL1000 L8
Όνομα
Βασίλης
Περιοχή
Κοζάνη
Είναι κάτι που μαθαίνεται, σαφώς. Αλλά αν είσαι μόνος σε εξαντλεί η διαδικασία εντελώς!
Η αλήθεια είναι ότι το αποφεύγω όσο είναι εφικτό και ειδικά τώρα που δε κάνω χωμάτινες διαδρομές. Γενικά για μηχανές που θα περάσουν το 90%-95% της ζωής τους (όπως και το XC που λόγω μακριας 1ης, ενιαίου πλαισίου κ.λ.π δε κάνει για χώμα με τα δικά μου κριτήρια) μακριά από το χώμα δεν υπάρχει λόγος να έχουν τις επικίνδυνες για την άσφαλτο σαμπρέλες.

Στάλθηκε από το Honor 10 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Η αλήθεια είναι ότι το αποφεύγω όσο είναι εφικτό και ειδικά τώρα που δε κάνω χωμάτινες διαδρομές. Γενικά για μηχανές που θα περάσουν το 90%-95% της ζωής τους (όπως και το XC που λόγω μακριας 1ης, ενιαίου πλαισίου κ.λ.π δε κάνει για χώμα με τα δικά μου κριτήρια) μακριά από το χώμα δεν υπάρχει λόγος να έχουν τις επικίνδυνες για την άσφαλτο σαμπρέλες.

Στάλθηκε από το Honor 10 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Βασίλη, πραγματικά σου λέω πως αν δεν έχεις βλέψεις για χώμα, απέφυγε τις ζάντες με σαμπρέλα. Εκεί που στις tubeless πατάς το σουβλί με την ειδική κόλλα στην τρύπα και είσαι εντάξει να συνεχίσεις με ένα φούσκωμα απο δύο αμπούλες που θα κουβαλάς ή απο κομπρεσεράκι, σε αυτά με σαμπρέλα θέλεις πολύ δουλειά για να συνεχίσεις το ταξίδι σου. Επίσης κατάλληλες κουτάλες, επειδή όσοι κουβαλάνε αυτές τις "ταξιδιωτικές" και καλά, καταλήγουν να μην κάνουν δουλειά ή να πληγώνουν τις ζάντες στο ξεζαντάρισμα. Αν είσαι και μόνος και δεν έχεις κάποιον να βοηθάει, πολλαπλασίασε τον κόπο σου επι 3.

Αν πάλι θες χώμα...πρέπει να μάθεις να αλλάζεις σαμπρέλες. :)
 

shadowhunter

member
Δημοσιεύσεις
625
Ηλικία
46
Μοτοσυκλέτα
SYM 200ST
Suzuki DL1000 L8
Όνομα
Βασίλης
Περιοχή
Κοζάνη
Αποστόλη την ίδια άποψη έχω. Όσο μπορώ να συντηρώ μια μόνο μηχανή, αυτή θα είναι για χρήση στο δρόμο και με τα όποια περάσματα από χωμάτινα τμήματα, θα είναι τέτοια που θα γίνονται ακόμα και με street. Με βάση την ασφάλεια που προσφέρει το tubeless (σταδιακή απώλεια αέρα και όχι άμεση όπως η σαμπρέλα) και την αδυναμίας μου αυτή τη στιγμή να αλλάξω μόνος μου σαμπρέλα, δε παίζει το σενάριο να καταλήξω σε μηχανή με σαμπρέλες. Κρίμα γιατί υπάρχουν μηχανές που θα αποκλείσω ενώ μου αρέσουν γι αυτό το λόγο.
 

StepaS

well know member
Δημοσιεύσεις
3.187
Μοτοσυκλέτα
KTM 1290 Super Adventure S
Όνομα
Vagelis
Τροχαίο με έξοδο σε παρακείμενο ελαιώνα μετά από άλμα περίπου 2 μέτρων, κοντά στη Καλαμάτα κατά τη διάρκεια του φετινού 36ωρου. Κομμένο πλαίσιο, στραβές ζάντες και μπροστινό, διαφορά πλαστικά κ.λ.π Εκτιμώμενο κόστος επισκευής 4.500€ + τα αναλώσιμα που γράφω παραπάνω (ρουλεμάν + αλυσιδογράναζα + ποιος ξέρει τι άλλο θα βρισκόταν όταν θα το έψαχναν διεξοδικά) κατέστησαν ασύμφορη (και αβέβαιη στα μάτια μου) τη σωστή επισκευή του... Έχω παραδώσει πινακίδες και το έχω σε κλειστό γκαράζ.
Πολύ ωραία η παρουσίαση σου φίλε μου!! και παρόλο που φαίνεται το ποσό το αγάπησες το μηχανάκι σου δείχνεις να έχεις αντικειμενική προσέγγιση.

Με το καλό να έρθει το επόμενο!!
 

Aldebaran

new member
Δημοσιεύσεις
287
Ηλικία
42
Περιοχή
Σαλαμίνα
Μοτοσυκλέτα
KTM 990 Adventure '07
KTM 640 Adventure '05
Όνομα
Γιάννης
Περιοχή
Στον αστερισμό του Ταύρου.
Εκπληκτικό μηχάνημα, πραγματικά το μηχανάκι της Ελλάδας του σήμερα.
Είχα το XC για 1μιση χρόνο.
Θα το είχα ακόμα και θα είχα γράψει άπειρα χιλιόμετρα, αλλά με κέρδισε το χώμα και το 990adv λόγω λειτουργιας LC8 και πλαισίου.



Στάλθηκε από το LYA-L29 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

πυξιδας990

well know member
Δημοσιεύσεις
2.946
Ηλικία
47
Περιοχή
λεωνιδιο τσακωνιας
Μοτοσυκλέτα
aprilia DORSODURO RED
Όνομα
Μανωλης

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
το θεμα σαμπρελες λυνεται με κανα χιλιαρικο,αν το υπολογισεις στα εξοδα.
alpina στεφανια..
https://www.tiger800.co.uk/index.php?topic=5649.0
Μην γράψω τώρα για την Caponordara που είχε ακτινικές με tubeless από την παρουσίαση του, σχεδόν 20 χρόνια πριν!
Είναι κόστος μεν να βάλει ο κατασκευαστής ακτινικές tubeless, αλλά όταν μιλάμε για μηχανάκια σε αυτές τις κατηγορίες, απλά θα έπρεπε να υπάρχουν από το εργοστάσιο.
 
Top Bottom