ta-sio
new member
- Δημοσιεύσεις
- 347
- Ηλικία
- 43
- Περιοχή
- ΚΕΡΚΥΡΑ
- Μοτοσυκλέτα
-
To NC750X, το γκρί, το καλό, το αντβέντσιουρρρ
Yamaha virago 250
- Όνομα
- TASOS
Για το οκτάνια το μόνο που παίζει ρόλο είναι ο λόγος συμπίεσης του κινητήρα και το σημέιο έναυσης της καύσης. Όσο μεγαλύτερος τόσο περισσότερα οκτάνια θέλεις στην βενζίνη ωστε να αντέχει σε μεγαλύτερη συμπίεση. Με την 100άρα βλέπεις βελτίωση σε υψηλών επιδόσεων κινητήρες που ο λόγος συμπίεσης είναι πάνω από 12:1 και ίσως παραπάνω. Επίσης με περισσότερα οκτάνια ο κινητήρας μπορεί να καθυστερήσει την έναυση της καύσης με το έμβολο πιο κοντά στο άνω νεκρό σημείο και στην ουσία με αυτό τον τρόπο συμπιέζει παραπάνω το μείγμα, αλλά γι αυτό θέλεις συστήματα που να 'καταλαβαίνουν τι ποιότητα βενζίνης έχει το μείγμα και να αλλάζουν συνεχώς το σημείο έναυσης. Δεν θυμάμαι αν ήταν εδώ ή άλλο φόρουμ που κάποιος είχε ποστάρει οτι τα καινούρια GS και KTM έχουν αυτή την δυνατότητα, ωστε να προστατεύουν τον κινητήρα από πειράκια σε περίπτωση που μπει βενζίνη χαμηλοτερη από 95 οκτάνια (ή 98).
Τα οκτάνια δεν πάιζουν κανένα ρόλο στην θερμογόνο δύναμη του καυσίμου και επομένως στο παραγόμενο έργο ανα gr καυσίμου στον ίδιο κινητήρα. για εμένα και για όσους έχουν κινητήρες με χαμηλό λόγο συμπίεσης, είναι πεταμένα λεφτά (εκτός και αν βάζουν πρόσθετα που αυξανουν την θερμογόνο δύναμη αλλά δεν έχω αντιληφθεί κάτι τέτοιο). Είχα πετύχει μάλιστα και ένα άρθρο το οποίο έδειχνε επιστημονικά οτι το να βάζεις 100άρα σε κινητήρα με χαμηλό λόγο συμπίεσης, τότε η καύση δεν γίνεται σωστά και προκαλούνται προβλήματα.
Επίσης μην περιμένετε να βγάλετε ασφαλές συμπέρασμα για την κατανάλωση όταν αλλάζετε βενζίνη και κάνετε την ίδια διαδρομή με το ίδιο μηχανάκι. Οι παράγοντες που επιρρεάζουν την καταναλωση αλλάζουν άρδην και είναι διαφορετικοί σε κάθε διαδρομή, με πρώτο κια καλύτερο τις συνθήκες του αέρα (υγρασία-θερμοκρασία). Χοντρικά μπορείς να βγάλεις συμπέρασμα όταν υπάρχουν τεράστιες διαφορές στην ποιότητα βενζίνης αλλά σε αλλάγή από 95 σε 98 ή 100...δύσκολο
Τα οκτάνια δεν πάιζουν κανένα ρόλο στην θερμογόνο δύναμη του καυσίμου και επομένως στο παραγόμενο έργο ανα gr καυσίμου στον ίδιο κινητήρα. για εμένα και για όσους έχουν κινητήρες με χαμηλό λόγο συμπίεσης, είναι πεταμένα λεφτά (εκτός και αν βάζουν πρόσθετα που αυξανουν την θερμογόνο δύναμη αλλά δεν έχω αντιληφθεί κάτι τέτοιο). Είχα πετύχει μάλιστα και ένα άρθρο το οποίο έδειχνε επιστημονικά οτι το να βάζεις 100άρα σε κινητήρα με χαμηλό λόγο συμπίεσης, τότε η καύση δεν γίνεται σωστά και προκαλούνται προβλήματα.
Επίσης μην περιμένετε να βγάλετε ασφαλές συμπέρασμα για την κατανάλωση όταν αλλάζετε βενζίνη και κάνετε την ίδια διαδρομή με το ίδιο μηχανάκι. Οι παράγοντες που επιρρεάζουν την καταναλωση αλλάζουν άρδην και είναι διαφορετικοί σε κάθε διαδρομή, με πρώτο κια καλύτερο τις συνθήκες του αέρα (υγρασία-θερμοκρασία). Χοντρικά μπορείς να βγάλεις συμπέρασμα όταν υπάρχουν τεράστιες διαφορές στην ποιότητα βενζίνης αλλά σε αλλάγή από 95 σε 98 ή 100...δύσκολο