Οι επόμενες θέσεις της κατάταξης στο Ράλλυ Φινλανδίας
Με την πρώτη τριάδα να έχει ξεφύγει από τα μισά της χθεσινής ημέρας, αλλά και τις εγκαταλείψεις των Rovanpera, Neuville και Katsuta, οι υπόλοιποι συνδυασμοί της κορυφαίας κατηγορίας σήμερα προσπάθησαν να διαφυλάξουν τα κεκτημένα.
Οι Esapekka Lappi-Janne Ferm, τελευταίοι Φινλανδοί νικητές του αγώνα το 2017 με Toyota Yaris WRC, φέτος επέστρεψαν στο συγκεκριμένο αγωνιστικό μετά από 3 χρόνια, τερματίζοντας στην 4η θέση.
Με τον ρυθμό των κορυφαίων πληρωμάτων να έχει ανέβει… επικίνδυνα χθες, οι Lappi-Ferm προτίμησαν να κινηθούν ελάχιστα πιο συντηρητικά ώστε, ιδιαίτερα μετά από την εγκατάλειψη των Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen, να εξασφαλίσουν τη θέση τους.
Όπερ και εγένετο, με το φινλανδικό δίδυμο να επιστρέφει δυναμικά στην κορυφαία κατηγορία, αφού αυτή ήταν η πρώτη τους συμμετοχή με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC από το Ράλλυ Monza 2020.
Μια θέση πιο πίσω, στην 5η γενικής, βρέθηκαν οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC).
Σε έναν αγώνα που εξαρχής δεν του ταίριαξε, ενώ χθες έλαβε και
ποινή ενός λεπτού επειδή οδήγησε σε ειδική διαδρομή με λυμένο κράνος, ο Γάλλος αποκόμισε όσους περισσότερους βαθμούς μπορούσε.
Από χθες το απόγευμα, οι Γάλλοι κινήθηκαν πιο σβέλτα, με τον 7 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή να δηλώνει πως έκανε αλλαγές στο στήσιμο του Toyota Yaris WRC, έχοντας “δανειστεί” στοιχεία από εκείνο του Elfyn Evans, χωρίς πάντως να αποκαλύπτει περαιτέρω λεπτομέρειες.
Οι δυσκολίες διήρκεσαν ως το τέλος, με τους Ogier-Ingrassia να αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τον κινητήρα του Toyota Yaris WRC στον επίλογο, μένοντας εκτός της βαθμολογούμενης πεντάδας στην Power Stage
Παρά τη νίκη του teammate του, ο Ogier παραμένει το φαβορί και για αυτόν τον τίτλο Οδηγών, αφού διατηρεί διαφορά 24 βαθμών, με δύο αγώνες να απομένουν.
Τώρα, η υπόθεση-τίτλος μεταφέρεται στην ισπανική άσφαλτο, όπου ο Γάλλος θα χρειαστεί 6 βαθμούς παραπάνω από τον Evans, για να στεφθεί πρωταθλητής για 8η φορά.
Στις επόμενες δύο θέσεις, τερμάτισαν τα Ford Fiesta WRC της M-Sport.
Οι Gus Greensmith-Chris Patterson δεν αντιμετώπισαν προβλήματα, ολοκληρώνοντας την προσπάθειά τους στην 6η θέση.
Ανεξάρτητα από τη διαφορά που υπάρχει με την κορυφή, ο τερματισμός στην εξάδα του Ράλλυ Φινλανδίας είναι πάντοτε ένα τιμητικό αποτέλεσμα, οπότε ο νεαρός Greensmith έχει κάθε λόγο να είναι ικανοποιημένος.
Αντίστοιχα, οι Adrien Fourmaux-Alexandre Coria, στο ντεμπούτο τους ως πλήρωμα, βρέθηκαν στην 7η θέση, φέρνοντας εις πέρας μια εκ των προτέρων δύσκολη, αποστολή.
Το γαλλικό πλήρωμα κινήθηκε συντηρητικά -πάντα για τα δεδομένα του εν λόγω αγώνα- ώστε αφενός να μειωθούν οι πιθανότητες λάθους που ειδικά στις ανατριχιαστικά γρήγορες ειδικές διαδρομές της Φινλανδίας, μπορεί να προκαλέσουν μεγάλη ζημιά στο αυτοκίνητο και αφετέρου, να αποκομίσει τις μέγιστες δυνατές εμπειρίες.
Σήμερα, στον αγώνα επέστρεψαν, έστω προσωρινά, δύο από τα τρία πληρώματα που είχαν εγκαταλείψει χθες.
Το πρόβλημα στον κινητήρα του Hyundai i20 Coupe WRC των Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe δεν ήταν άμεσα επιλύσιμο, οπότε οι Βέλγοι δεν εκκίνησαν σήμερα, αποχαιρετώντας και τυπικά τη διεκδίκηση του Πρωταθλήματος Οδηγών.
Από την άλλη, οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen και Takamoto Katsuta-Aaron Johnston, που είχαν εξόδους με τα Toyota Yaris WRC, βρέθηκαν στη δράση σήμερα.
Οι Φινλανδοί κινήθηκαν πολύ αργά, καθώς ο Rovanpera πονούσε στην πλάτη έπειτα από τη χθεσινή σύγκρουση. Έτσι, πραγματοποίησε αρχικά τις ειδικές διαδρομές περισσότερο για έλεγχο των σημειώσεων, όμως σταμάτησε πριν από την Power Stage.
Όσον αφορά στο νεοσύστατο πλήρωμα των Katsuta-Johnston, το δίδυμο κινήθηκε αξιοπρεπώς, “γράφοντας” αγωνιστικά χιλιόμετρα που θα φανούν χρήσιμα για τη συνέχεια της συνεργασίας τους, εφόσον αυτή προκύψει.
WRC 2 και WRC 3 στο Ράλλυ Φινλανδίας
Όπως συνηθίζεται στους τελευταίους αγώνες του WRC, οι εγκαταλείψεις αυτοκινήτων κορυφαίων προδιαγραφών, έφεραν την προαγωγή εντός δεκάδας, των ταχύτερων πληρωμάτων με αυτοκίνητα Rally2.
Στην 8η θέση Γενικής λοιπόν, τερμάτισαν οι Teemu Suninen-Mikko Markkula (Movisport, Volkswagen Polo R5), οι οποίοι πανηγύρισαν και τη νίκη στο WRC 2.
Ο 27χρονος Φινλανδός που αποχώρησε από την M-Sport πριν από το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και θα μεταπηδήσει στην ομάδα της Hyundai στο WRC 2 από το Ράλλυ Ισπανίας, ήθελε να αποδείξει την ταχύτητά του και τα κατάφερε, επικρατώντας του αξιόλογου ανταγωνισμού.
Μια θέση πιο πίσω, διεκδικώντας τη νίκη στο WRC 2 μέχρι σήμερα, όταν κάποια προβλήματα δεν τους επέτρεψαν να παλέψουν ως το τέλος, ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους οι Mads Ostberg-Torstein Eriksen (TRT, Citroen C3 Rally2).
Αν και θα ήθελε τη νίκη για να μειώσει περαιτέρω τη βαθμολογική διαφορά από τον Andreas Mikkelsen ο οποίος απουσίασε από τη Φινλανδία, ο Ostberg έκανε το καλύτερο δυνατό και θα παλέψει για τον τίτλο, στη συνέχεια.
Στη βαθμολογούμενη δεκάδα βρέθηκαν, για πρώτη φορά στην καριέρα τους, οι Emil Lindholm-Reeta Hamalainen (Skoda Fabia Rally2 evo).
Το τοπικό πλήρωμα ήταν ταχύτατο σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, απέφυγε τα λάθη και έφτασε άνετα στη νίκη του WRC 3, για ιδιώτες με αυτοκίνητα Rally2.
Στο βάθρο του WRC 2 ανέβηκαν πέραν των Suninen-Markkula και Ostberg-Eriksen, οι Φινλανδοί Jari Huttunen-Mikko Lukka (Hyundai Motorsport N, Hyundai i20 N Rally2).
Αντίστοιχα για το WRC 3, τους νικητές Lindholm-Hamalainen πλαισίωσαν, σε ένα αμιγώς φινλανδικό βάθρο, οι Mikko Heikkila-Topi Luhtinen και Lauri Joona-Mikael Korhonen, με Skoda Fabia.
Σημειωτέον, πως στο πλαίσιο του WRC 3 είχαμε σήμερα δύο εγκαταλείψεις που διεκδικούσαν θέσεις στο βάθρο, με τους Eerik Pietarinen-Antti Linnaketo (Volkswagen Polo R5) και Teemu Asunmaa-Marko Salminen (Skoda Fabia Rally2 evo) να τίθενται εκτός, από έξοδο.
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ περνάει στην άσφαλτο, αφού ο 11ος και προτελευταίος αγώνας της σεζόν θα είναι Ράλλυ Καταλονίας στις 14-17 Οκτωβρίου.
Νικητές Ε.Δ.: Evans 9, Tanak 7, Breen 2, Katsuta 1
Επικεφαλής ανά Ε.Δ.: 1 Katsuta, 2-5 Tanak, 6-7 Breen, 8-19 Evans
Αποτελέσματα Power Stage: 1. Evans-Martin (5 βαθμοί), 2. Tanak-Jarveoja (4 βαθμοί), 3. Lappi-Ferm (3 βαθμοί), 4. Katsuta-Johnston (2 βαθμοί), 5. Breen-Nagle (1 βαθμός)
Βαθμολογίες (10/12 αγώνες)
Οδηγοί: 1. Ogier 190, 2. Evans 166, 3. Neuville 130, 4. Rovanpera 129, 5. Tanak 128, 6. Breen 76
Κατασκευαστές: 1. Toyota 441, 2. Hyundai 380, 3. M-Sport Ford 172, 4. Hyundai 2C 44
Αναλυτικά αποτελέσματα του Ράλλυ Φινλανδίας και βαθμολογίες, μπορείτε να βρείτε στην
επίσημη ιστοσελίδα του WRC
Photos: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport Ford, Red Bull Content Pool, Taneli Niinimäki
Πηγη
www.4troxoi.gr