- Δημοσιεύσεις
- 26.611
- Ηλικία
- 62
- Περιοχή
- Αγρινιο
- Μοτοσυκλέτα
-
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
- Όνομα
- ΜΙΧΑΛΗΣ
- Περιοχή
- ΑΓΡΙΝΙΟ
Messerschmitt KR175, 1952-1964: Το “κλειστό” ΜΡ3!
Ένα τρίτροχο σκούτερ με… καμπίνα
Πολύ πριν από την εμφάνιση των “πρωτοπόρων” τρίτροχων σκούτερ Piaggio ΜΡ3 υπήρχε μια άλλη εταιρία, αυτή τη φορά από τη Γερμανία, που μην μπορώντας να συνεχίσει να κατασκευάζει μαχητικά αεροσκάφη πέρασε στα οχήματα μετακίνησης των πολιτών με μια καινοτομική ιδέα. Ένα μικρό, κλειστό, τρίτροχο σκούτερ ή ένα μικρό τρίτροχο αυτοκίνητο αν θέλετε. Το Messerschmitt ΚR 175 με μονοκύλινδρο κινητήρα.Το πώς ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος επηρέασε τις εξελίξεις στην κατασκευή οχημάτων, είναι κάτι που δεν παύει ποτέ να εντυπωσιάζει, με τις ιστορίες που έχουν εκτυλιχτεί μετά την λήξη του να είναι δεκάδες και πολύ ενδιαφέρουσες.
Όπως αυτή του Messerschmitt ΚR, ενός καρτουνίστικού τρίτροχου… οχήματος που κατασκευάστηκε από μια εταιρία η οποία κατά τη διάρκεια του πολέμου, κατασκεύαζε ιπτάμενες φονικές μηχανές.
Τα πιο διάσημα αεροπλάνα της ναζιστικής Γερμανίας ήταν το βομβαρδιστικό κάθετης εφόρμησης Stuka της Junkers και το καταδιωκτικό Messerschmitt (Μέσερσμιτ) Bf 109 (με κινητήρα Mercedes Benz).
Η Messerschmitt, η οποία είχε αναλάβει τη δημιουργία του μεγαλύτερου όγκου των αεροσκαφών στον στόλο της Luftwaffe, ιδρύθηκε το 1938 – είχε τις ρίζες της στο 1916 ως «παρακλάδι» της MAN AG – αποτιμάται στις μέρες μας ως μια από τις πιο προηγμένες κατασκευάστριες αεροσκαφών στον ΒΠΠ, όντας η πρώτη στον κόσμο που παρουσίασε αεριωθούμενο μαχητικό, το 1942 (Me 262 Schwalbe), με πολλαπλό μάλιστα επιχειρησιακό ρόλο.
Ευτυχώς για την ανθρωπότητα ο ΒΠΠ έληξε με νίκη των συμμάχων και η Γερμανία βρέθηκε στην πλευρά των ηττημένων, με κατεστραμμένη βιομηχανία, διαλυμένη οικονομία και διχοτομημένη.
Στις κυρώσεις που είχαν επιβάλει μεταπολεμικά οι σύμμαχοι, προβλεπόταν και το ότι κατά την ανοικοδόμηση της χώρας, απαγορευόταν η κατασκευή οποιουδήποτε είδους στρατιωτικού και πολεμικού εξοπλισμού από τις βιομηχανίες της χώρας.
Κατά την επαναλειτουργία της η Messerschmitt λοιπόν δεν μπορούσε να κατασκευάσει αεροσκάφη και έτσι στράφηκε σε άλλoυς τομείς προκειμένου να εξασφαλίσει την βιωσιμότητα της.
Τα προκατασκευασμένα σπίτια που ξεκίνησε να φτιάχνει η εταιρία ήταν μια πολύ καλή ιδέα, δεδομένου ότι ο αστικός ιστός είχε υποστεί τεράστιες ζημιές από τους βομβαρδισμούς, όμως υπήρχε επίσης και η ανάγκη για προσιτά μεταφορικά μέσα ιδιωτικής χρήσης.
Η Messerschmitt καταπιάστηκε και με αυτό, ορίζοντας τον αεροναυπηγό υπάλληλο της Fritz Fend (ε ναι, φυσικά και θα ονομαζόταν Φρίτς) ως υπεύθυνο για την δημιουργία ενός “κάτι” που θα εξυπηρετούσε τις ανάγκες της εποχής εκείνης. Σημειώνουμε επίσης, ότι υπήρχε και εμπάργκο σε ό,τι αφορούσε τα ορυκτά καύσιμα που εισάγονταν στην Γερμανία, οπότε βενζίνη και πετρέλαιο, ήταν με δελτίο.
Άρα αυτό το «κάτι» θα έπρεπε να έχει μικρό κινητήρα και προκειμένου να μην σέρνεται στο δρόμο, να είναι ελαφρύ και μικρό σε διαστάσεις.
Συνεχιζεται....
Πηγη https://scooternet.gr