- Δημοσιεύσεις
- 26.565
- Ηλικία
- 62
- Περιοχή
- Αγρινιο
- Μοτοσυκλέτα
-
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
- Όνομα
- ΜΙΧΑΛΗΣ
- Περιοχή
- ΑΓΡΙΝΙΟ
IRF - Οδική ασφάλεια και ενεργή κινητικότητα, άρρηκτη σχέση ανάγκης και συνύπαρξης
Η οδική ασφάλεια και η ενεργή κινητικότητα μοιράζονται έναν γνήσιο και πραγματικό σκοπό, συνθέτοντας τον τέλειο συνδυασμό. [Δελτίο Τύπου]
Από τη μία πλευρά, η οδική ασφάλεια εξασφαλίζει αίσθηση άνεσης για τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου όπως οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι χρήστες ηλεκτρονικών σκούτερ. Από την άλλη πλευρά , υπάρχει άμεση συσχέτιση μεταξύ του χώρου που είναι αφιερωμένος στην ενεργό κινητικότητα στους δρόμους και της μείωσης των ατυχημάτων σε αστικό επίπεδο.
Η οδική ασφάλεια αναφέρεται σε μέτρα και προφυλάξεις που λαμβάνονται για την πρόληψη ατυχημάτων, τραυματισμών και θανάτων στους δρόμους. Περιλαμβάνει διάφορες στρατηγικές, πολιτικές και πρακτικές που έχουν σχεδιαστεί για τη μείωση του κινδύνου ατυχημάτων και την προώθηση της ασφαλούς συμπεριφοράς μεταξύ των χρηστών του δρόμου.
Ενεργή Κινητικότητα
Η ενεργή κινητικότητα αναφέρεται σε τρόπους μεταφοράς που περιλαμβάνουν σωματική δραστηριότητα, συνήθως με περπάτημα, ποδήλατο ή άλλα μέσα που τροφοδοτούνται από τον άνθρωπο. Προωθεί τη χρήση της ενέργειας κάποιου για τη μετακίνηση από το ένα μέρος στο άλλο, σε αντίθεση με τα παθητικά μέσα μεταφοράς, όπως π.χ τα μηχανοκίνητα οχήματα. Η κινητικότητα συμβάλλει στη φυσική ευεξία και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, συχνά δε υποστηρίζει μια πιο βιώσιμη, ‘’ζωντανή’’ κοινότητα.
Οδική ασφάλεια: Πάντα ένα λυπηρό θέμα
Γνωρίζετε ότι καθώς διαβάζετε την πρώτη παράγραφο αυτού του άρθρου, τουλάχιστον δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο δυστύχημα; Κάθε 24 δευτερόλεπτα, ένας τροχαίος θάνατος συμβαίνει στον κόσμο μας, με το 4% από αυτά να αφορούν ποδηλάτες. Είναι επίσης σημαντικό να επισημανθούν οι καταστροφικοί αριθμοί σοβαρών τραυματισμών (περίπου 20 εκατ. άνθρωποι ετησίως από διάφορους τρόπους μεταφοράς), οι οποίοι είναι εξίσου σημαντικοί για την επίτευξη του στόχου Vision Zero – μηδέν θάνατοι και μηδενικοί τραυματισμοί στους δρόμους.
Είναι το Vision Zero εφικτό ορόσημο; Μπορεί να φαίνεται περίπλοκο λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία που αναφέρονται παραπάνω. Ωστόσο, η μετακίνηση «όσο το δυνατόν για μηδενικές ανθρώπινες απώλειες στις οδικές μετακινήσεις» είναι ένας από τους μακροπρόθεσμους στόχους που έχει εγκρίνει η Ε.Ε έως το 2050.
Επιπλέον, το Vision Zero έχει ήδη εφαρμοστεί σε αστικό επίπεδο, με αρκετές σημαντικές πόλεις να εξαλείφουν με επιτυχία τα θανατηφόρα τροχαία από τους δρόμους τους.
Αστική ασφάλεια, το παράδειγμα του Όσλο
Το Όσλο, μια πόλη 635.000 κατοίκων ξεχωρίζει, έχοντας επιτύχει αρνητική πρωτιά τα τελευταία χρόνια όσον αφορά τις απώλειες πεζών, ποδηλατών και παιδιών. Ηταν το 1975, όταν η νορβηγική πρωτεύουσα σημείωσε 41 απώλειες από τροχαία…. Η καινοτόμος ιδέα των «ζωνών καρδιάς» κοντά σε σχολεία, που επιτρέπουν στους γονείς να αφήνουν και να παραλαμβάνουν τα παιδιά τους με πιο ασφαλή τρόπο. Γενικά, το Όσλο έχει αντικαταστήσει τις θέσεις στάθμευσης στους δρόμους με επιμήκεις ποδηλατόδρομους, που αντιπροσωπεύουν μια διαφοροποίηση από αυτοκίνητα σε ποδήλατα.
Συνεχιζεται....