- Δημοσιεύσεις
- 19.430
- Περιοχή
- Λεπτοκαρυά Κατερίνη
- Μοτοσυκλέτα
- Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
- Όνομα
- Γιαννης
- Περιοχή
- Pieria
Τρίτωσε το καλό! Οι άνθρωποι της Honda επαναφέρουν ακόμα ένα κλασικό δίκυκλο της μάρκας στο σήμερα, για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι. Και το Dax ST 125 είναι πολύ καλύτερο από όσο νομίζεις
Τιμή: 4.350 ευρώ
Ούτε στην δεκαετία του 70 να ζούσαμε! Η μανία με το ρετρό σήμερα δεν χρειάζεται καν εισαγωγή. Κάποια δίκυκλα, όμως, είναι εμβλήματα στυλ και ιστορίας, κάτι πολύ παραπάνω από ένα απλό custom project. Κάποια πράγματα αξίζει να τα παίρνεις από την πηγή τους.
Η Honda ξαναζεί τις στιγμές δόξας του παρελθόντος της, από ότι φαίνεται, καθώς εκτός από τα… ονόματα (βλέπε Africa Twin και Transalp), ξαναζωντανεύει και κλασικά μοντέλα της –μοντέρνα στην εκτέλεση, αλλά πιστά στην φιλοσοφία της εποχής τους. Μετά από τα Monkey και Super Cub, ήρθε και η σειρά του ST125 Dax, που ήρθε στα χέρια μας για μια από τις πιο ευχάριστες εβδομάδες δοκιμής που έχουμε ζήσει
Ολίγη ιστορία
Το Honda ST125 Dax γεννήθηκε το 1969, με δύο χρόνια διαφορά από το «αδελφό» του, Monkey. Επρόκειτο για το αποτέλεσμα της απαίτησης από την Honda Αμερικής, ενός παρόμοιου δικύκλου με το Monkey, αλλά με μεγαλύτερες διαστάσεις με στόχο την φιλοξενία δύο ατόμων και μια αυξημένη άνεση. Οι μηχανικοί της Honda Ιαπωνίας ταξίδεψαν μέχρι τις ΗΠΑ προκειμένου να κατανοήσουν σωστά την αποστολή τους. Το πρώτο Dax του 1969, λοιπόν, ήρθε σε 50 και 70 κυβικά, με κινητήρα βασισμένο σε αυτόν του θρυλικού Super Cub. Ήταν χαμηλότερο και μακρύτερο από το Monkey, ενώ το πλαίσιο τύπου T έγινε σήμα κατατεθέν της μορφής του και συνώνυμο του ονόματος του. Φυσικά, στο τιμόνι παρέμενε η δυνατότητα αναδίπλωσης του, ώστε το Dax να μπορεί να μπει σε χώρο αποσκευών αυτοκινήτου.
Στην πορεία της καριέρας του, το Dax παρήχθη σε κυβισμούς έως και 90 κ.εκ., αλλά και στις εκδόσεις Mighty Dax και Nauty Dax. Από την αγορά της Ευρώπης, όμως, το Dax λείπει 41 ολόκληρα έτη! Η επιστροφή είναι γεγονός…
Μια ματιά σου μόνο φτάνει
Το έχω ξαναπάθει και με τα άλλα κλασικά της Honda, Super Cub και Monkey. Το βλέπεις για πρώτη φορά και δεν γίνεται να μην γελάσεις αυθόρμητα, να μην αισθανθείς χαρά. Το αυθεντικό Dax ήταν μία μοτοσυκλέτα αναψυχής και, χάρη στην επίμονη παραμονή του στην συνείδηση των δικυκλιστών, η φήμη του έφτασε αλώβητη στο σήμερα. Το ST 125 Dax του 2023 είναι αντικειμενικά πανέμορφο. Είναι μία σχεδιαστική άσκηση στο μοντέρνο ρετρό, υπόδειγμα του πώς κρατάς μια κλασική μορφή όσο κοντύτερα στην αυθεντικότητα της γίνεται, ενώ παράλληλα την προσαρμόζεις στο σήμερα. Η έκδοση δοκιμής μας έφερε τον χρωματισμό Pearl Cadet Grey, το οποίο είναι μάλλον πιο κοντά σε μπλε RAF. Η άλλη χρωματική επιλογή που προσφέρει η Honda, είναι το Pearl Nebula Red, ένα σκούρο κόκκινο
Μπορείς να περάσεις ώρες χαζεύοντας τις λεπτομέρειες του Dax. Το χαρακτηριστικό σχήμα του πλαισίου γίνεται αμέσως εμφανές, ενορχηστρώνοντας την συνολική εμφάνιση σε πλήρη ευθυγράμμιση με το αρχέτυπο μοντέλο. Κάτω από την σέλα, στην δεξιά πλευρά, βλέπεις ένα γραφικό ενός… σκύλου Dachshund, τα γνωστά σε όλους μας «λουκάνικα» με την χαμηλή και μακριά σιλουέτα –να γιατί ονομάστηκε Dax! Το μοντέλο είναι τίγκα στο χρώμιο και στις καμπύλες. Τα φωτιστικά σώματα, το στρογγυλό όργανο και οι καθρέπτες είναι άψογα δείγματα ρετρό αισθητικής. Για την ποιότητα κατασκευής, πραγματικά βγάζουμε το καπέλο στην Honda. Η απτή αίσθηση, το φινίρισμα και η συναρμολόγηση απλά δεν έχουν αντίπαλο. Πρέπει να ανέβεις πολύ, σε κατηγορία και τιμή, για να συναντήσεις κάτι παραπλήσιο. Φυσικά, όταν δίνεις πάνω από 4.000 ευρώ για ένα 125άρι… Mini bike, έχεις και τις ανάλογες απαιτήσεις. Και όχι μόνο από την ποιότητα
Συνεχίζεται....
Τιμή: 4.350 ευρώ
Ούτε στην δεκαετία του 70 να ζούσαμε! Η μανία με το ρετρό σήμερα δεν χρειάζεται καν εισαγωγή. Κάποια δίκυκλα, όμως, είναι εμβλήματα στυλ και ιστορίας, κάτι πολύ παραπάνω από ένα απλό custom project. Κάποια πράγματα αξίζει να τα παίρνεις από την πηγή τους.
Η Honda ξαναζεί τις στιγμές δόξας του παρελθόντος της, από ότι φαίνεται, καθώς εκτός από τα… ονόματα (βλέπε Africa Twin και Transalp), ξαναζωντανεύει και κλασικά μοντέλα της –μοντέρνα στην εκτέλεση, αλλά πιστά στην φιλοσοφία της εποχής τους. Μετά από τα Monkey και Super Cub, ήρθε και η σειρά του ST125 Dax, που ήρθε στα χέρια μας για μια από τις πιο ευχάριστες εβδομάδες δοκιμής που έχουμε ζήσει
Ολίγη ιστορία
Το Honda ST125 Dax γεννήθηκε το 1969, με δύο χρόνια διαφορά από το «αδελφό» του, Monkey. Επρόκειτο για το αποτέλεσμα της απαίτησης από την Honda Αμερικής, ενός παρόμοιου δικύκλου με το Monkey, αλλά με μεγαλύτερες διαστάσεις με στόχο την φιλοξενία δύο ατόμων και μια αυξημένη άνεση. Οι μηχανικοί της Honda Ιαπωνίας ταξίδεψαν μέχρι τις ΗΠΑ προκειμένου να κατανοήσουν σωστά την αποστολή τους. Το πρώτο Dax του 1969, λοιπόν, ήρθε σε 50 και 70 κυβικά, με κινητήρα βασισμένο σε αυτόν του θρυλικού Super Cub. Ήταν χαμηλότερο και μακρύτερο από το Monkey, ενώ το πλαίσιο τύπου T έγινε σήμα κατατεθέν της μορφής του και συνώνυμο του ονόματος του. Φυσικά, στο τιμόνι παρέμενε η δυνατότητα αναδίπλωσης του, ώστε το Dax να μπορεί να μπει σε χώρο αποσκευών αυτοκινήτου.
Στην πορεία της καριέρας του, το Dax παρήχθη σε κυβισμούς έως και 90 κ.εκ., αλλά και στις εκδόσεις Mighty Dax και Nauty Dax. Από την αγορά της Ευρώπης, όμως, το Dax λείπει 41 ολόκληρα έτη! Η επιστροφή είναι γεγονός…
Μια ματιά σου μόνο φτάνει
Το έχω ξαναπάθει και με τα άλλα κλασικά της Honda, Super Cub και Monkey. Το βλέπεις για πρώτη φορά και δεν γίνεται να μην γελάσεις αυθόρμητα, να μην αισθανθείς χαρά. Το αυθεντικό Dax ήταν μία μοτοσυκλέτα αναψυχής και, χάρη στην επίμονη παραμονή του στην συνείδηση των δικυκλιστών, η φήμη του έφτασε αλώβητη στο σήμερα. Το ST 125 Dax του 2023 είναι αντικειμενικά πανέμορφο. Είναι μία σχεδιαστική άσκηση στο μοντέρνο ρετρό, υπόδειγμα του πώς κρατάς μια κλασική μορφή όσο κοντύτερα στην αυθεντικότητα της γίνεται, ενώ παράλληλα την προσαρμόζεις στο σήμερα. Η έκδοση δοκιμής μας έφερε τον χρωματισμό Pearl Cadet Grey, το οποίο είναι μάλλον πιο κοντά σε μπλε RAF. Η άλλη χρωματική επιλογή που προσφέρει η Honda, είναι το Pearl Nebula Red, ένα σκούρο κόκκινο
Μπορείς να περάσεις ώρες χαζεύοντας τις λεπτομέρειες του Dax. Το χαρακτηριστικό σχήμα του πλαισίου γίνεται αμέσως εμφανές, ενορχηστρώνοντας την συνολική εμφάνιση σε πλήρη ευθυγράμμιση με το αρχέτυπο μοντέλο. Κάτω από την σέλα, στην δεξιά πλευρά, βλέπεις ένα γραφικό ενός… σκύλου Dachshund, τα γνωστά σε όλους μας «λουκάνικα» με την χαμηλή και μακριά σιλουέτα –να γιατί ονομάστηκε Dax! Το μοντέλο είναι τίγκα στο χρώμιο και στις καμπύλες. Τα φωτιστικά σώματα, το στρογγυλό όργανο και οι καθρέπτες είναι άψογα δείγματα ρετρό αισθητικής. Για την ποιότητα κατασκευής, πραγματικά βγάζουμε το καπέλο στην Honda. Η απτή αίσθηση, το φινίρισμα και η συναρμολόγηση απλά δεν έχουν αντίπαλο. Πρέπει να ανέβεις πολύ, σε κατηγορία και τιμή, για να συναντήσεις κάτι παραπλήσιο. Φυσικά, όταν δίνεις πάνω από 4.000 ευρώ για ένα 125άρι… Mini bike, έχεις και τις ανάλογες απαιτήσεις. Και όχι μόνο από την ποιότητα
Συνεχίζεται....