Drake Ramore
Μαθουσάλας member
- Δημοσιεύσεις
- 10.891
- Όνομα
- .
Λίγα λόγια για το Κάπονορντ λοιπόν, μετά από λαϊκή απαίτηση. Πάνε 5-6 χρόνια που το έδωσα, οπότε αν ξεχνάω κάτι συγχωρέστε με.
Εισαγωγή
Το ETV1000 έκδοση του 2001 χωρίς ABS το πήρα από πρώτο χέρι, αγρατζούνιστο και ατρακάριστο και σχεδόν αβάδιστο. Οι πρώτες εντυπώσεις ήταν πολύ θετικές. Κινητήρας υπεργαμάτος. Ροπάκλα! Βαρύ σε στάση αλλά στον δρόμο γινόταν πούπουλο (σε αντίθεση με άλλα μαστόδοντα της εποχής που δοκίμασα). Πρώτη αρνητική εντύπωση ο δείκτης λαδιού. Πολύ πολύ χρήσιμος για να βλέπεις που είναι τα λάδια σου, αλλά απολύτως εκτεθειμένος αν έπεφτες και ειδικά αν έπεφτες σε χώμα. Ευτυχώς όσο καιρό το είχα δεν είχα κάποιο τέτοιο σκηνικό, αλλά σε σχέση με το τρανσαλπ που είχα πριν, όταν έμπαινα σε χώμα ήμουν πολύ πιο μαζεμένος.
Αναρτήσεις - Φρένα - Λάστιχα
-Οι αναρτήσεις μπροστά παρόλο το θηριώδες 50αρι πηρούνι δεν μπορώ να πω πως με ικανοποίησαν με το καλημέρα. Πρέπει από την μάνα του να είχε λεπτό λαδάκι ή να έβαλε λεπτό ο προηγούμενος. Όταν το άλλαξα με 15αρι (τότε ήμουν 130-135 κιλά κι έπρεπε) το μηχανάκι βελτιώθηκε κατά πολύ. Η πίσω ανάρτηση ήταν Sachs με ρυθμιζόμενη προφόρτιση. Καλή ανάρτηση, μέτρια λειτουργία προφόρτισης που δούλευε και καταλάβαινες διαφορά μόνο στα τελευταία κλικ. Πάντως ακόμη και με αυτές τις αναρτήσεις το μηχανάκι στον δρόμο ήταν τρένο.
-Ζάντολάστιχα παίρνει tubeless με σύστημα ακτινών παρόμοιο με τα BMW GS για να ρυθμίζονται από τα πλάγια. Ενταξει, φανταστικό αποτέλεσμα και όψη και αρκετά σωστό για εκδρομικό χώμα. Δεν έχω λόγια.
-Μπροστινό φρένο αρκετά καλό. Τόσο όσο χρειαζόταν να είναι . Είχα πει σε κάποια φάση να βάλω σωληνάκια υψηλής αλλά δεν πρόλαβα και δεν χρειάστηκε. Το πίσω φρένο απαράδεκτο. Πειραματίστηκα και με διαφορετικά σωληνάκια, και με διαφορετικά τακάκια και με διαφορετικού τύπου DOT υγρά. Τίποτα. Σε γρήγορες ορεινές καταβάσεις το πίσω φρένο μετά από μερικά δαγκώματα σταματούσε να λειτουργεί και το έχανα. Δεν πρόλαβα να πειραματιστώ παραπάνω. Φίλοι με το μοντέλο με ABS μου ειπαν πως είναι καλύτερο. Αν δεν οδηγήσω ο ίδιος όμως για να συγκρίνω, δεν ξέρω πως μετριέται το «καλύτερο». Άρα δεν έχω άποψη για το ABSάτο μοντέλο.
Κάλυψη - θέση οδήγησης - κραδασμοί - πλαίσιο
Αριστα σε όλα. Βασιλιάς και λίγα λέω! Απλά λόγω του 1,94 ύψους έφτιαξα φρυδάκι για την ζελατίνα και με κάλυπτε σωστά. Όσοι είστε σε νορμάλ διαστάσεις και όχι αρκούδας θα βολευτείτε μια χαρά και με την μαμά ζελατίνα.
Κραδασμοί σε σχέση με Βαρκαδέρνω ανυπαρκτοι. Σε σχέση με τετρακύλινδρο στρητ νιώθεις κάτι ψιλά στις λίγες στροφές και πάλι στις πολλές. Αμελητέα πράγματα. Στις λίγες θα το νιώσεις αν οδηγάς στην πόλη με πρώτη δευτέρα φρενο.
Πλαίσιο ΠΛΑΙΣΙΑΡΑ! Μπροστά του αντίστοιχα ον οφ της εποχής απο 650 κυβικά και πάνω ήταν σαν να οδηγούσες λάστιχο πάνω σε ρόδες. Στρητάδικο στρίψιμο.
Οδήγηση στην πόλη - σε ταξίδι - Συμπλέκτης
Όποιος παίρνει Caponord για μέσα στην πόλη δεν έχει καν την συμπάθεια μου. Ο συμπλέκτης του είναι για αγοράκια που το τρώνε το φαί τους και μετά πηγαίνουν στο γυμναστήριο για προπόνηση στο wrestling. Εξαιρετικά βαρύς. Υπάρχουν λύσεις, αλλά και κοστίζουν και η διαφορά που κάνουν είναι της τάξεως του 20%. Για εμένα δεν αξίζει να δώσει κάποιος λεφτά εκεί. Στο ταξίδι δεν υπάρχει θέμα. Βαρύς μεν αλλά οι αλλαγές είναι τόσο αραιές μεταξύ τους που δεν το καταλαβαίνεις.
Στο ταξίδι είναι ίσως το υπέρτατο Ον οφ (απο όσα οδήγησα) . Μάλλον είναι περισσότερο τούρερ παρά ον οφ. Και στρίβει καλύτερα από τα περισσότερα της κατηγορίας του.
Κινητήρας - κατανάλωση - Επιδόσεις
Κατανάλωση με την μαμά χαρτογράφηση τσιμπημένη. Αν βάλεις και πιο κοντό γρανάζι μπροστά για να γίνει σωστό το μηχανάκι (το RAID φοράει ήδη κοντύτερο γρανάζι από μαμα) ακόμη μεγαλύτερη κατανάλωση. ΚΛΑΜΑ! Με κοντό γρανάζι για αρπάγματα και μαμα πρόγραμμα έβλεπα σταθερά 6,5-7 λιτρα στα 100χλμ ακόμη και αν οδηγούσα σαν θείτσα. Αν το έστυβα ανέβαινε και στα 8 και στα 9 λίτρα. ΠΟΛΥ ΚΛΑΜΑ! Αλλα μπρος στην καύλα τι είν’ τα φράγκα; Τότε υπήρχαν κιόλας και τα κάναμε μπεντζίνες! Μιας και μιλάμε για προγράμματα. Κυκλοφορεί το πρόγραμμα του catfish, θα το δείτε και σε πολλές αγγελίες. Το αναφέρουν. Ο τύπος είναι ένας Αμερικάνος που έφτιαξε χάρτη στο λαπτοπ του και τον μοίρασε. Πήραμε λοιπόν όσοι έπιαναν τα χέρια μας και φτιάξαμε φύσες OBD, περάσαμε τον χάρτη από τα λάπτοπ μας και κάναμε ρύθμιση με καυσανάλυση. Άλλοι είχαμε καλύτερα αποτελέσματα, άλλοι χειρότερα. Εγώ είχα καλά επειδή έκανα σωστή καυσανάλυση για το μίγμα. Τυραννήθηκα όμως αρκετά. Αν στην Αθήνα τα πράγματα είναι μια φορά δύσκολα για να βρεις συνεργείο όπως το θέλεις, στην επαρχία είναι δύο φορές δύσκολα. Η αντιπροσωπεία της Απρίλια στην πόλη αρνούνταν να μου κάνει καυσανάλυση για να ρυθμίζω επι τόπου. Ούτε επί πληρωμή. Μέχρι και καυσαναλυτη σκέφτηκα να αγοράσω (άσχημο πράγμα ο εθισμός παιδιά αν αρχίσεις να κατσαβιδιάζεις το μηχανάκι. Ξεκινάνε τα έξοδα και δεν σταματάνε ποτέ). Την έκανα τελικά σε αυτοκινητάδικο συνεργείο.Τι συνέβη λοιπόν με αυτό το πρόγραμμα. Καλύτερο άρπαγμα χαμηλά και μεσαία, και χαμηλή κατανάλωση γύρω στα 5 λιτρα στα 100 χλμ, όσο κρατούσες την ταχύτητα γύρω στα 140 χλμ/ώρα. Αν ανέβαινες στα 180 χλμ/ώρα η κατανάλωση ανέβαινε στα 6-6,5 λίτρα στα 100 χλμ που και πάλι ήταν αρκετά χαμηλή για το μοντέλο. Υποθέτω πως το μίγμα γινόταν αρκετά φτωχό σε όλο το φάσμα των στροφών με την χαρτογράφηση του catfish. Προσωπικά επειδή ταξιδεύω «αρχοντικά» και όχι επιθετικά δεν χρειάστηκε ποτέ να προσέξω κάτι σχετικά με το πρόγραμμα και στους ελέγχους μπουζί που έκανα κατά καιρούς είχα μια κανονική καύση. Παρόλα αυτά έχω ακούσει για σκηνικά που έσπασαν κινητήρες με το πρόγραμμα του catfish πάνω. Δεν έχω γνώση των συνθηκών που συνέβη αυτό, όμως υποθέτω οδήγηση στο όριο για πολλή ώρα με το πρόγραμμα (άρα φτωχό μίγμα). Επίσης μιας και είχαμε όλοι τον χάρτη και μπορούσαμε να πειράξουμε τις τιμές (πολλοί χωρίς να γνωρίζουν τι κάνουν) κάποιοι ίσως φτώχυναν πάρα πολύ το μίγμα. Αυτά είναι εικασίες. Το θέμα είναι πως υπάρχει πρόγραμμα και τώρα πλέον και άλλοι χάρτες ακόμη ακριβέστεροι που κάνουν το μηχανάκι ότι θες. Οικονομικό θες; Πάρε! Γρήγορο θες; Πάρε! Οικονομικό και γρήγορο θες; Πάρε…τον κινητήρα στο χέρι! Από άποψη κινητήρα πάντως ήμουν ευχαριστημένος και με το παλιό πρόγραμμα και με το νέο. Όποιος πάρει Caponord με το πρόγραμμα πάνω να διασφαλίσει πως ο προηγούμενος δεν το έβαλε μόνος του. Ξέρω αυτό που λέω είναι κουλό, αλλά είναι καλύτερα να του το έβαλε ένας μάστορας και να του έδωσε 5 οδηγίες και τέλος, παρά να πειραματίζεται κάθε σαββατοκύριακο με άλλον χάρτη ο ίδιος στο γκαράζ του. Φαντάζομαι καταλαβαίνετε τον λόγο.
Συνεχίζεται...
Τελευταία επεξεργασία: