- Δημοσιεύσεις
- 26.599
- Ηλικία
- 62
- Περιοχή
- Αγρινιο
- Μοτοσυκλέτα
-
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
- Όνομα
- ΜΙΧΑΛΗΣ
- Περιοχή
- ΑΓΡΙΝΙΟ
O «Αύγουστος» είναι ένα μελαχρινό παιδί με μπλου τζιν και κόκκινο φουλάρι στο λαιμό. Άλλοτε δεμένο και άλλοτε λυμένο και ριγμένο στους ώμους.
Στις 17 Απριλίου 2011 έφυγε από τη ζωή ο Νίκος Παπάζογλου. Το Αρχείο της ΕΡΤ, τιμώντας τη μνήμη του σημαντικού Έλληνα τραγουδοποιού, ψηφιοποίησε και παρουσιάζει στη διεύθυνση ert.gr/news/arxeio-afierwmata/ την εκπομπή «Μουσικά πορτρέτα - Νίκος Παπάζογλου».
Η δημοσιογράφος Άννα Βλαβιανού ταξιδεύει στη Θεσσαλονίκη, όπου.. συναντά τον Νίκο Παπάζογλου. Στην εκπομπή γίνεται αναφορά στα πρώτα του μουσικά ακούσματα, αλλά και στους πρώτους μουσικούς πειραματισμούς του, στην ηλικία των οκτώ ετών, που ξεκίνησε να παίζει μπουζούκι. Παρόλο που ήταν καλός μαθητής και οι γονείς του ήθελαν να σπουδάσει, εκείνος ακολούθησε το δικό του δρόμο, δημιούργησε γκρουπ και πειραματιζόταν με ροκ ήχους.
Το 1970 έφτιαξε το πρώτο του στούντιο από εξαρτήματα που βρήκε σε παλαιοπωλεία. Μετά συνάντησε τον Διονύση Σαββόπουλο και συνεργάστηκε μαζί του στους «Αχαρνής». Το 1978 μαζί με τους Μανώλη Ρασούλη, Νίκο Ξυδάκη και Τάκη Σιμωτά, ηχογράφησε τον πρώτο του δίσκο «Η εκδίκηση της γυφτιάς», με τον οποίο καθιέρωσε ένα νέο τραγουδιστικό στυλ, εντελώς διαφορετικό απ’ αυτό που ίσχυε έως τότε. Όπως εξηγεί ο ίδιος: «Δεν ήταν καινούργιο το άκουσμα, αλλά ήταν καινούργια η διάθεση. Τα τραγούδια ήταν κλασικές, λαϊκές φόρμες, αλλά οι στίχοι ήταν κάτι το οποίο δεν υπήρχε παλαιότερα στα τραγούδια και αυτό νομίζω πως ξένισε. Γι’ αυτό και οι άνθρωποι που ασχολούνταν μέχρι τότε επαγγελματικά με το λαϊκό τραγούδι, τα ονόμασαν δήθεν λαϊκά».
Επίσης, ο Νίκος Παπάζογλου περιγράφει τη σχέση του με τον ήχο γενικότερα και τις απαιτήσεις που έχει για την απόδοση ενός τραγουδιού, ενώ παραδέχεται ότι τα τραγούδια του είναι κυρίως βιωματικά. Εξηγεί ακόμη, γιατί οι συναυλίες είναι το κυρίαρχο μέσο επικοινωνίας του με το κοινό. «Οι συνθήκες στα κέντρα δεν με εξέφραζαν ποτέ. Δεν λέω ότι είναι άσχημες, απλώς δεν μου ταιριάζουν. Από την αρχή είχα διαλέξει τις συναυλίες. Από το 1978-1979, που κυκλοφορήσαμε τον πρώτο δίσκο, μόνο συναυλίες κάνω», λέει χαρακτηριστικά.
Η Άννα Βλαβιανού ακολουθεί τον Νίκο Παπάζογλου στη Θάσο και ο φακός καταγράφει την προετοιμασία, καθώς και στιγμές από τη συναυλία που έδωσε εκεί.
Τέλος, προβάλλεται απόσπασμα από την εκπομπή της ΕΤ-1 «Ζήτω το ελληνικό τραγούδι», με τον Διονύση Σαββόπουλο, στο οποίο ο Νίκος Παπάζογλου ερμηνεύει την «Παράβαση» από τους «Αχαρνής». Τον βλέπουμε ακόμη, να λέει τραγούδια του που αγαπήθηκαν πολύ από τον κόσμο, εν ώρα δημιουργίας στο στούντιο, ενώ παράλληλα προβάλλεται φωτογραφικό υλικό από την επαγγελματική του πορεία.
14 μικροπράγματα που ίσως αγνοούσατε για τον υπέροχο Νίκο Παπάζογλου
Ένας καλλιτέχνης που επηρέασε όσο λίγοι τόσο τους ακροατές όσο κι ένα μεγάλο πλήθος μουσικών
Για τους περισσότερους, ο Νίκος Παπάζογλου θεωρείται ένας εργάτης της μουσικής που δεν έμεινε μόνο στον ρόλο του δημιουργού ή του ερμηνευτή. Τα καλοκαίρια μαζί με τους συνεργάτες του έδινε συναυλίες σ΄ ολόκληρη την Ελλάδα, αρκετές φορές μάλιστα σε περιοχές ξεχασμένες από τους υπόλοιπους καλλιτέχνες. Ήταν ο πρώτος τραγουδιστής που πήγε στην Κάρπαθο, στην Αστυπάλαια, στο Αγαθονήσι και στη Νίσυρο κάνοντας χιλιάδες φίλους σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
1. Τραγουδούσε στη «Ρέμβη», μια κοσμική ταβέρνα της Θεσσαλονίκης, όπου είχε σχηματίσει ορχήστρα, κι ο Παπάζογλου τραγουδούσε μέχρι τις 12 τη νύχτα τραγούδια για χορό.
2. Τα πρώτα τραγούδια που έχει γράψει, τα ερμηνεύει ο Πασχάλης, τον οποίον μάλιστα ο Παπάζογλου θα αντικαταστήσει στους Olympians.
3. Το στούντιο «Αγροτικόν» το είχε χρησιμοποιήσει ο Χατζιδάκης όταν ηχογραφούσε για το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Ένα μεσημέρι τον άφησε μόνο του για να πάει να πάρει τα παιδιά του από το σχολείο. Όταν επέστρεψε τον βρήκε να είναι στη μοκέτα, κάτω, και να κοιμάται.
4. Από τις πιο σημαντικές στιγμές της καριέρας του ήταν όταν το 1984, πήγε με την μπάντα του στην Αθήνα, νοίκιασε το Ζουμ και κάθε βράδυ ήταν εκεί ο Μάνος Χατζιδάκης και ο Rικ Rάιτ ο κιμπορντίστας των Πινκ Φλόυντ.
5. Στις αρχές της δεκαετίας του ’70, ο Παπάζογλου προσπαθεί να προωθήσει τη δουλειά του στην Ευρώπη περιοδεύοντας στη Γερμανία με το αμιγώς θεσσαλονικιώτικο συγκρότημα Zealot(Ζηλωτής).
6. Ο σεισμός του 1978 στη Θεσσαλονίκη κατέστρεψε το σπίτι του Παπάζογλου και προκειμένου να προστατέψει την γυναίκα και τη νεογέννητη κόρη του τις στέλνει στην Αμερική σε συγγενικά πρόσωπα. Ο ίδιος θα βρεθεί στο Πήλιο, στο σπίτι του Διονύση Σαββόπουλου, μέχρι να φτιαχτεί το δικό τους σπίτι.
7. Εκεί ο συνθέτης γνώρισε ένα νεαρό όμορφο κορίτσι για το οποίο του δημιουργήθηκαν συναισθήματα. Η ιστορία λέει πως ο Παπάζογλου, προκειμένου να μην απατήσει την γυναίκα του και μην μπορώντας να αντέξει το μαρτύριο ενός μοιραία ανικανοποίητου έρωτα, μπήκε στο αυτοκίνητο του, αποφασισμένος να επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη. Στη διαδρομή η μελαγχολία και οι σκέψεις του χτύπησαν κόκκινο. Τότε έγραψε το τραγούδι «Αύγουστος»
Από την συναυλία του Νίκου Παπάζογλου στο Θέατρο του Λυκαβηττού τον Σεπτέμβριο του 1991. Δίπλα του στην κιθάρα ο Σωκράτης Μάλαμας.
8. Εκτός από τα πάρκα έπαιζε μουσική και στο πρώτο όροφο του Λευκού Πύργου. Ο Λευκός Πύργος, δεν είχε πόρτα και καθώς ήταν χωρίς ηλεκτρικό, όταν βράδιαζε ανάβανε κεριά.
9. Πέθανε από καρκίνο στις 17 Απριλίου 2011, λίγο καιρό μετά το θάνατο του συνεργάτη του, Μανώλη Ρασούλη.
10. Το 1993 διαμόρφωσε το πατρικό σπίτι της μητέρας του, στην παραλία των Νέων Επιβατών,σε μπάρ με το όνομα «Bahçe çiflik», το οποίο λειτούργησε o ίδιος μέχρι περίπου το 2003.
11. Ο Νίκος Παπάζογλου συμμετείχε σε πολλούς δίσκους που δημιουργήθηκαν στο studio «Το Αγροτικόν», στη Θεσσαλονίκη ως παραγωγός, ηχολήπτης, ενορχηστρωτής και μουσικός.
12. Είχε εξαιρετικά παιδικά χρόνια. Μεγάλωσε σε μια γειτονιά που ήταν καταπληκτική, ανάμεσα στη στάση Κολόμβου και στο διοικητήριο, με αλάνες γύρω γύρω, με άλογα –επειδή όλες οι μεταφορές γίνονταν με κάρα- με μια φέτα ψωμί και έπαιζε όλη μέρα.
Ο Νίκος Παπάζογλου σε νεαρή ηλικία
13. Tις συναυλίες τις διοργάνωνε ο ίδιος. Όταν τα live δεν πήγαιναν καλά, έβαζε από την τσέπη του ενώ για πολλά χρόνια αναζητούσε ερασιτέχνες για την ορχήστρα του στις περιοδείες, γιατί δεν ήθελε επαγγελματική δεξιοτεχνία στα τραγούδια του. Προτιμούσε την ψυχή και τις αυθεντικές – πολλές φορές ακατέργαστες – εκτελέσεις.
14. Κομβικό σημείο στην καριέρα του αλλά και στη ζωή του αποτέλεσε η συνεργασία του με τον Σαββόπουλο στους Αχαρνείς όταν ο δεύτερος τον κάλεσε να συμμετάσχει στη χορωδία.
Η τελευταία συνέντευξη του Νίκου Παπάζογλου στη Βίκυ Φλέσσα
Ευχαριστουμε για την τεραστια κληρονομια που μας αφησες!!! :(:(:(
Στις 17 Απριλίου 2011 έφυγε από τη ζωή ο Νίκος Παπάζογλου. Το Αρχείο της ΕΡΤ, τιμώντας τη μνήμη του σημαντικού Έλληνα τραγουδοποιού, ψηφιοποίησε και παρουσιάζει στη διεύθυνση ert.gr/news/arxeio-afierwmata/ την εκπομπή «Μουσικά πορτρέτα - Νίκος Παπάζογλου».
Η δημοσιογράφος Άννα Βλαβιανού ταξιδεύει στη Θεσσαλονίκη, όπου.. συναντά τον Νίκο Παπάζογλου. Στην εκπομπή γίνεται αναφορά στα πρώτα του μουσικά ακούσματα, αλλά και στους πρώτους μουσικούς πειραματισμούς του, στην ηλικία των οκτώ ετών, που ξεκίνησε να παίζει μπουζούκι. Παρόλο που ήταν καλός μαθητής και οι γονείς του ήθελαν να σπουδάσει, εκείνος ακολούθησε το δικό του δρόμο, δημιούργησε γκρουπ και πειραματιζόταν με ροκ ήχους.
Το 1970 έφτιαξε το πρώτο του στούντιο από εξαρτήματα που βρήκε σε παλαιοπωλεία. Μετά συνάντησε τον Διονύση Σαββόπουλο και συνεργάστηκε μαζί του στους «Αχαρνής». Το 1978 μαζί με τους Μανώλη Ρασούλη, Νίκο Ξυδάκη και Τάκη Σιμωτά, ηχογράφησε τον πρώτο του δίσκο «Η εκδίκηση της γυφτιάς», με τον οποίο καθιέρωσε ένα νέο τραγουδιστικό στυλ, εντελώς διαφορετικό απ’ αυτό που ίσχυε έως τότε. Όπως εξηγεί ο ίδιος: «Δεν ήταν καινούργιο το άκουσμα, αλλά ήταν καινούργια η διάθεση. Τα τραγούδια ήταν κλασικές, λαϊκές φόρμες, αλλά οι στίχοι ήταν κάτι το οποίο δεν υπήρχε παλαιότερα στα τραγούδια και αυτό νομίζω πως ξένισε. Γι’ αυτό και οι άνθρωποι που ασχολούνταν μέχρι τότε επαγγελματικά με το λαϊκό τραγούδι, τα ονόμασαν δήθεν λαϊκά».
Επίσης, ο Νίκος Παπάζογλου περιγράφει τη σχέση του με τον ήχο γενικότερα και τις απαιτήσεις που έχει για την απόδοση ενός τραγουδιού, ενώ παραδέχεται ότι τα τραγούδια του είναι κυρίως βιωματικά. Εξηγεί ακόμη, γιατί οι συναυλίες είναι το κυρίαρχο μέσο επικοινωνίας του με το κοινό. «Οι συνθήκες στα κέντρα δεν με εξέφραζαν ποτέ. Δεν λέω ότι είναι άσχημες, απλώς δεν μου ταιριάζουν. Από την αρχή είχα διαλέξει τις συναυλίες. Από το 1978-1979, που κυκλοφορήσαμε τον πρώτο δίσκο, μόνο συναυλίες κάνω», λέει χαρακτηριστικά.
Η Άννα Βλαβιανού ακολουθεί τον Νίκο Παπάζογλου στη Θάσο και ο φακός καταγράφει την προετοιμασία, καθώς και στιγμές από τη συναυλία που έδωσε εκεί.
Τέλος, προβάλλεται απόσπασμα από την εκπομπή της ΕΤ-1 «Ζήτω το ελληνικό τραγούδι», με τον Διονύση Σαββόπουλο, στο οποίο ο Νίκος Παπάζογλου ερμηνεύει την «Παράβαση» από τους «Αχαρνής». Τον βλέπουμε ακόμη, να λέει τραγούδια του που αγαπήθηκαν πολύ από τον κόσμο, εν ώρα δημιουργίας στο στούντιο, ενώ παράλληλα προβάλλεται φωτογραφικό υλικό από την επαγγελματική του πορεία.
14 μικροπράγματα που ίσως αγνοούσατε για τον υπέροχο Νίκο Παπάζογλου
Ένας καλλιτέχνης που επηρέασε όσο λίγοι τόσο τους ακροατές όσο κι ένα μεγάλο πλήθος μουσικών
Για τους περισσότερους, ο Νίκος Παπάζογλου θεωρείται ένας εργάτης της μουσικής που δεν έμεινε μόνο στον ρόλο του δημιουργού ή του ερμηνευτή. Τα καλοκαίρια μαζί με τους συνεργάτες του έδινε συναυλίες σ΄ ολόκληρη την Ελλάδα, αρκετές φορές μάλιστα σε περιοχές ξεχασμένες από τους υπόλοιπους καλλιτέχνες. Ήταν ο πρώτος τραγουδιστής που πήγε στην Κάρπαθο, στην Αστυπάλαια, στο Αγαθονήσι και στη Νίσυρο κάνοντας χιλιάδες φίλους σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
1. Τραγουδούσε στη «Ρέμβη», μια κοσμική ταβέρνα της Θεσσαλονίκης, όπου είχε σχηματίσει ορχήστρα, κι ο Παπάζογλου τραγουδούσε μέχρι τις 12 τη νύχτα τραγούδια για χορό.
2. Τα πρώτα τραγούδια που έχει γράψει, τα ερμηνεύει ο Πασχάλης, τον οποίον μάλιστα ο Παπάζογλου θα αντικαταστήσει στους Olympians.
3. Το στούντιο «Αγροτικόν» το είχε χρησιμοποιήσει ο Χατζιδάκης όταν ηχογραφούσε για το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Ένα μεσημέρι τον άφησε μόνο του για να πάει να πάρει τα παιδιά του από το σχολείο. Όταν επέστρεψε τον βρήκε να είναι στη μοκέτα, κάτω, και να κοιμάται.
4. Από τις πιο σημαντικές στιγμές της καριέρας του ήταν όταν το 1984, πήγε με την μπάντα του στην Αθήνα, νοίκιασε το Ζουμ και κάθε βράδυ ήταν εκεί ο Μάνος Χατζιδάκης και ο Rικ Rάιτ ο κιμπορντίστας των Πινκ Φλόυντ.
5. Στις αρχές της δεκαετίας του ’70, ο Παπάζογλου προσπαθεί να προωθήσει τη δουλειά του στην Ευρώπη περιοδεύοντας στη Γερμανία με το αμιγώς θεσσαλονικιώτικο συγκρότημα Zealot(Ζηλωτής).
6. Ο σεισμός του 1978 στη Θεσσαλονίκη κατέστρεψε το σπίτι του Παπάζογλου και προκειμένου να προστατέψει την γυναίκα και τη νεογέννητη κόρη του τις στέλνει στην Αμερική σε συγγενικά πρόσωπα. Ο ίδιος θα βρεθεί στο Πήλιο, στο σπίτι του Διονύση Σαββόπουλου, μέχρι να φτιαχτεί το δικό τους σπίτι.
7. Εκεί ο συνθέτης γνώρισε ένα νεαρό όμορφο κορίτσι για το οποίο του δημιουργήθηκαν συναισθήματα. Η ιστορία λέει πως ο Παπάζογλου, προκειμένου να μην απατήσει την γυναίκα του και μην μπορώντας να αντέξει το μαρτύριο ενός μοιραία ανικανοποίητου έρωτα, μπήκε στο αυτοκίνητο του, αποφασισμένος να επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη. Στη διαδρομή η μελαγχολία και οι σκέψεις του χτύπησαν κόκκινο. Τότε έγραψε το τραγούδι «Αύγουστος»
Από την συναυλία του Νίκου Παπάζογλου στο Θέατρο του Λυκαβηττού τον Σεπτέμβριο του 1991. Δίπλα του στην κιθάρα ο Σωκράτης Μάλαμας.
8. Εκτός από τα πάρκα έπαιζε μουσική και στο πρώτο όροφο του Λευκού Πύργου. Ο Λευκός Πύργος, δεν είχε πόρτα και καθώς ήταν χωρίς ηλεκτρικό, όταν βράδιαζε ανάβανε κεριά.
9. Πέθανε από καρκίνο στις 17 Απριλίου 2011, λίγο καιρό μετά το θάνατο του συνεργάτη του, Μανώλη Ρασούλη.
10. Το 1993 διαμόρφωσε το πατρικό σπίτι της μητέρας του, στην παραλία των Νέων Επιβατών,σε μπάρ με το όνομα «Bahçe çiflik», το οποίο λειτούργησε o ίδιος μέχρι περίπου το 2003.
11. Ο Νίκος Παπάζογλου συμμετείχε σε πολλούς δίσκους που δημιουργήθηκαν στο studio «Το Αγροτικόν», στη Θεσσαλονίκη ως παραγωγός, ηχολήπτης, ενορχηστρωτής και μουσικός.
12. Είχε εξαιρετικά παιδικά χρόνια. Μεγάλωσε σε μια γειτονιά που ήταν καταπληκτική, ανάμεσα στη στάση Κολόμβου και στο διοικητήριο, με αλάνες γύρω γύρω, με άλογα –επειδή όλες οι μεταφορές γίνονταν με κάρα- με μια φέτα ψωμί και έπαιζε όλη μέρα.
Ο Νίκος Παπάζογλου σε νεαρή ηλικία
13. Tις συναυλίες τις διοργάνωνε ο ίδιος. Όταν τα live δεν πήγαιναν καλά, έβαζε από την τσέπη του ενώ για πολλά χρόνια αναζητούσε ερασιτέχνες για την ορχήστρα του στις περιοδείες, γιατί δεν ήθελε επαγγελματική δεξιοτεχνία στα τραγούδια του. Προτιμούσε την ψυχή και τις αυθεντικές – πολλές φορές ακατέργαστες – εκτελέσεις.
14. Κομβικό σημείο στην καριέρα του αλλά και στη ζωή του αποτέλεσε η συνεργασία του με τον Σαββόπουλο στους Αχαρνείς όταν ο δεύτερος τον κάλεσε να συμμετάσχει στη χορωδία.
Η τελευταία συνέντευξη του Νίκου Παπάζογλου στη Βίκυ Φλέσσα
Ευχαριστουμε για την τεραστια κληρονομια που μας αφησες!!! :(:(:(