Πόσο έχουν αλλάξει οι Adventure μοτοσυκλέτες;

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.473
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Οι μεγάλες Adventure τότε και τώρα

Διαφορετικές εποχές, ίδιος σκοπός. Οι μεγάλες Adventure αν και έχουν αλλάξει πολύ από τις αρχές των 90s, διατηρούν τον ίδιο χαρακτήρα

Africa Twin, GS, Adventure, Super-Tenere, Tiger. Θρυλικά ονόματα, που εξάπτουν τα ταξιδιωτικά και περιπετειώδη ένστικτα. Είναι μοτοσυκλέτες που μπορούν να πραγματοποιήσουν τα ομορφότερα μοτοσυκλετιστικά όνειρα. Να σας ταξιδέψουν όπου τους ζητήσετε χωρίς να διστάζουν να μπουν σε χωματόδρομο.

BMW R1150GS Adventure Vs BMW R1250GS Adventure
Το R1100GS είχε ανάρτηση paralever / telelever, η οποία εξάλειψε την βύθιση του μπροστινού συστήματος κατά το φρενάρισμα. Είχε καλά φρένα και προαιρετικά μπορούσε να αποκτηθεί με ABS. Όσον αφορά τον κινητήρα, το R1150GS Adventure έφερε τον θρυλικό boxer με 1.130 κ.εκ.. Ήταν αεροελαιόψυκτος με ισχύ 85 ίππων στις 6.750 σ.α.λ. και ροπή 10,4 kgm. Το βάρος του με υγρά ήταν 258 κιλά και το ρεζερβουάρ είχε χωρητικότητα 30 λίτρα.



Το R1250GS είναι εφοδιασμένο με έναν υγρόψυκτο boxer που είναι ο πρώτος στην ιστορία με σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων. Είναι η πιο επιτυχημένη μοτοσυκλέτα στην κατηγορία της σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων και μία από τις πιο δημοφιλής μοτοσυκλέτες στον κόσμο. Φωτιστικά σώματα LED, cornering ABS, προγράμματα οδήγησης, ψηφιακός πίνακας οργάνων, traction control, ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις. Όπως συνέβαινε και 18 χρόνια πριν το νέο R1250GS Adventure είναι κατασκευασμένο με γνώμονα την άνεση, φέρει την τελευταία τεχνολογία και συνεχίζει να διαθέτει τελική μετάδοση με άξονα και αναρτήσει paralever/telelever.

R1150GS Adventure (2001-2005) BMW R1250GS Adventure (2019 -)
1.130 κ.εκ. αεροελαιόψυκτος 1.254 κ.εκ. υγρόψυκτος
85 ίπποι 136 ίπποι
10,4 kgm 14,5 kgm
30 λίτρα χωρητικότητα ρεζερβουάρ 30 λίτρα χωρητικότητα ρεζερβουάρ
258 κιλά (με υγρά) 268 κιλά (με υγρά)



Honda XRV 750 AfricaTwin Vs Honda CRF1000L Africa Twin
Το παλιό Africa βασιζόταν στην μοτοσυκλέτα που κέρδισε τέσσερις φορές του Rally Paris-Dakar, NXR-750. Είναι μια μοτοσυκλέτα που σηματοδότησε μια ολόκληρη εποχή, ενώ μύησε χιλιάδες στους δύο τροχούς. Η θρυλική αξιοπιστία και ανθεκτικότητα του έκανε το Africa Twin αγαπημένο ειδικά στους λάτρεις της περιπέτειας. Με τα 218 κιλά και 60 ίππους, δεν ήταν η πιο αποδοτική μοτοσικλέτα εκείνη την εποχή (τουλάχιστον στα χαρτιά), αλλά διέθετε ένα "θαυμάσιο πακέτο" που όλοι ήθελαν. Η παραγωγή του σταμάτησε το 2003, και η Honda άργησε να επανέλθει στην κατηγορία "True Adventure".




Το 2016 η Africa επέστρεψε. Ο κινητήρας της δεν είναι σε διάταξη V, όπως συνέβαινε με το πρώτο μοντέλο, αλλά σε σειρά. Η νέα Africa Twin είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα του είδους με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Αν και διαφορετική, η Honda διατηρεί την ίδια φιλοσοφία κατασκευής. Μια όμορφη Adventure με σοβαρές off road δυνατότητες, φιλική και αξιόπιστη. Και για όσους δεν αρκούνται στην «απλή» έκδοση η Honda παρουσίασε το 2018 την Adventure Sports με ακόμη μεγαλύτερες δυνατότητες.

XRV 750 Africa Twin (1989 - 2003) CRF1000L Africa Twin (2016 -)
742 κ.εκ. δικύλινδρος V 998 κ.εκ. δικύλινδρος εν σειρά
62 ίπποι 95 ίπποι
6,4 kgm 10 kgm
23 λίτρα χωρητικότητα ρεζερβουάρ 18,8 λίτρα χωρητικότητα ρεζερβουάρ
218 κιλά (με υγρά) 232 κιλά (242 κιλά - DCT)


KTM 950 Adventure Vs KTM 1290 Super Adventure S
Μια ακόμη on off που εξελίχθηκε μέσα από τους αγώνες Rally. To 950 Adventure, αφού κέρδισε το Paris-Dakar του 2002 βγήκε στην παραγωγή το 2003. Ήταν ικανό τόσο σε ασφάλτινη τόσο και σε χωμάτινη οδήγηση, χάρη στο εξαιρετικό στήσιμο και το «εκρηκτικό» ταμπεραμέντο του V2 κινητήρα με τους 102 ίππους, που το έκαναν το πιο ισχυρό adventure bike παραγωγής.



Το σημερινό 1290 Super Adventure είναι μια υπερσύγχρονη μοτοσυκλέτα με όλα τα τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρονικά. Παραμένει η πιο ισχυρή adventure παραγωγής, χρησιμοποιώντας V2 κινητήρα με 160 ίππους. Παραμένει επίσης μια από τις καλύτερες σε off road διαδρομές, ειδικά στην έκδοση R, η οποία αντιστοιχεί στην έκδοση S των 950 και 990.

950 Adventure (2003- 2006ο 1290 SuperAdventure(2017 -) 942 κ.εκ. δικύλινδρος V 1.301 κ.εκ. δικύλινδρος V
102 ίπποι 160 ίπποι
9,9 kgm 14,2 kgm
22 λίτρα χωρητικότητα ρεζερβουάρ 23 λίτρα χωρητικότητα ρεζερβουάρ
206 κιλά (χωρίς υγρά) 215 κιλά (χωρίς υγρά)


Triumph Tiger 900 Vs Triumph Tiger 1200
Το Triumph Tiger 900 του 1993, έβαλε την Βρετανική εταιρεία στην σύγχρονη εποχή των on off μοτοσυκλετών. Με τρικύλινδρο σε σειρά κινητήρα που απέδιδε 82 ίππους ήταν το πιο ισχυρό μεγάλο adventure εκείνης της εποχής. Δεν ήταν όμως το καλύτερο σε off road διαδρομή και δεν αποδείχθηκε τόσο αξιόπιστο όσο οι Ιάπωνες αντίπαλοί του.




Ο σημερινός άμεσος απόγονος του 900 είναι το Tiger 1200. Με υπερπλήρες πακέτο εξοπλισμού, υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα, έναν κινητήρα τρικύλινδρο κινητήρα 139 ίππων είναι προσανατολισμένο σε πιο ασφάλτινη χρήση, όπως το Tiger 900.

Tiger 900 (1993-1998) Tiger 1200 (2017-)
885 κ.εκ. τρικύλινδρος σε σειρά 1.215 κ.εκ. τρικύλινδρος σε σειρά
82 ίπποι 139 ίπποι
8,3 kgm 12,4 kgm
25 λίτρα χωρητικότητα ρεζερβουάρ 20 λίτρα χωρητικότητα ρεζερβουάρ
209 κιλά (χωρίς υγρά) 244 κιλά (χωρίς υγρά)


Yamaha XTZ 750 Super Tenere Vs Yamaha XTZ 1200 Super Tenere
Πήρε το όνομα του από την έρημο Tenere, που αποτελούσε μέρος της διαδρομής του Rally Paris-Dakar. To on off της Yamaha ήταν η «απάντηση» στο Africa Twin της Honda και ο «μεγάλος αδελφός» του XT660 Tenere, μία από τις καλύτερες on off εκείνη την εποχή. Αντί για έναν δικύλινδρο V, η Yamaha χρησιμοποίησε ένα δικύλινδρο εν σειρά με πέντε βαλβίδες ανά κύλινδρο, που απέδιδε 69,3 ίππους στις 7.500 σ.α.λ.



Η Yamaha αναβίωσε το Super Tenere το 2010. Η Ιαπωνική εταιρεία διατήρησε την ίδια αρχιτεκτονική στον κινητήρα, αλλά ο κυβισμός του είναι 1200 κ.εκ.. Αν και πρόκειται για καλή και αξιόπιστη μοτοσυκλέτα, δεν μπορεί να ανταγωνιστεί του αντιπάλους της (BMW, KTM, Triumph) σε θέματα επιδόσεων και fun factor. Σε αντίθεση με το πρώτο Super Tenere, το XTZ 1200 χρησιμοποιεί τελική μετάδοση με άξονα.

XTZ 750 Super Tenere (1989-1996) XTZ 1200 Super Tenere (2010 -)
749 κ.εκ. δικύλινδρος εν σειρά 1.199 κ.εκ. δικύλινδρος εν σειρά
69 ίπποι 112 ίπποι
6,9 kgm 11,9 4 kgm
26 λίτρα χωρητικότητα ρεζερβουάρ 23 λίτρα χωρητικότητα ρεζερβουάρ
236 κιλά (με υγρά) 265 κιλά (με υγρά)

Αν και υπάρχουν κάποιες αναπόφευκτες διαφορές σε σχέση με τις μεγάλες μοτοσυκλέτες περιπέτειας της δεκαετίας του 1990, οι σημερινές travel enduro έχουν παρόμοιο χαρακτήρα. Η BMW έρχεται με την ίδια ανάρτηση telelever / paralever, κινητήρα boxer και μονόμπρατσο ψαλίδι με μετάδοση με άξονα. Η Triumph διατηρεί τον τρικύλινδρο σε σειρά και είναι προσανατολισμένη στο δρόμο και το Super-Tenere της Yamaha τροφοδοτείται, όπως και τότε, από έναν δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα. H KTM συνεχίζει να διαθέτει στην αγορά το ισχυρό on off πάντα με V2 κινητήρα. Η Honda Africa Twin είναι η μόνη μοτοσυκλέτα που δεν μοιράζεται την ίδια αρχιτεκτονική και στυλ κινητήρα. Αλλά μπορεί να πει κανείς πως μοιάζει με το πρώτο μοντέλο, κάτι το οποίο δεν συμβαίνει με όλες τις άλλες.

Όλες όμως μπορούν να σας ταξιδέψουν σε μέρη που άλλοι μόνο ονειρεύονται.;);)
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Επιγραμματικά, οι νέες μεγάλες "adventure" εδώ και αρκετά χρόνια, δεν είναι adventure. Είναι απλά πολύ καλοί ταξιδευτές για φορτωμένα, άνετα, δικάβαλα ταξίδια με υψηλές ταχύτητες και όλες τις ευκολίες.
Καταχρηστικά τα λέμε έτσι, επειδή μοιάζει το σουλούπι τους με adventure (+100 κιλά παραπάνω) και επειδή μοιράζονται συνηθως κάποιο πιασάρικο όνομα με κάποιο ζόρικο on-off του παρελθόντος.

Ποιο μοντέλο θα θεωρούσα adventure
-την τελευταία δεκαετία; Tenere 660
-την τελευταία εικοσαετία; ΚΤΜ adv 660
-Τώρα; Tenere 700 (με μικρή επιφύλαξη. Εϊναι φρέσκο ακόμη)

Ποιο θα έπαιρνα για να ταξιδέψω σε παντός είδους έδαφος σε όλο τον κόσμο;
-Himalayan

Ποιο παλιό μεταχειρισμένο του χιλιάρικου θα έπαιρνα για να το στήσω να ταξιδέψω όλο τον κόσμο;
-Dominator 650
-F650GS
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.493
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Εγω χτυπησα στον γουγλι "Adventure¨ και μου εβγαλε "Περιπέτεια".

Την μονη περιπετεια που βλεπω στα καινουργια περιπετειωδη μαστοδοντα ειναι η στιγμη που πανε στο συνεργειο και αρχιζουν τα πατερημων την ωρα που ξηλωνονται.

Η περιπετεια με 17 διαφορετικες χαρτογραφισεις,με ΑBS,με ESP,με PPS πεθανε.
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Είναι απλά πολύ καλοί ταξιδευτές για φορτωμένα, άνετα, δικάβαλα ταξίδια με υψηλές ταχύτητες και όλες τις ευκολίες. Bcdefghg



-Τώρα; Tenere 700 OKz


Ποιο παλιό μεταχειρισμένο του χιλιάρικου θα έπαιρνα για να το στήσω να ταξιδέψω όλο τον κόσμο;
-Dominator 650S Hug

Ποιο θα έπαιρνα για να ταξιδέψω σε παντός είδους έδαφος σε όλο τον κόσμο;

fba49d9678e621caeff8c6369776e7eb.jpg
 

gs1100n

new member
Δημοσιεύσεις
343
Ηλικία
44
Όνομα
Νίκος
Εγω πλεον το Himalayan..
Τα αλλα αν υπηρχαν καινουργια μπορει να το σκεφτόμουν για xtz 660 tenere..
Αλλα μεχρι 7000ευρω θα εδινα κ οχι 10000 που θελουν τωρα για το 700αρι..
 

EvangeloSKG

member
Δημοσιεύσεις
1.693
Ηλικία
48
Περιοχή
Μαρούσι
Μοτοσυκλέτα
R1200GS
Όνομα
Βαγγέλης
Περιοχή
Μαρούσι
Όταν πρωτοπήρα τη Μπουμπού (R1200GS του 2004), ένα από τα πρώτα πράγματα που κοίταξα, λόγω προηγούμενης εμπειρίας με το Bandit ήταν που πάει η ντίζα του γκαζιού. Όταν την είδα να χάνεται στα σωθικά του κινητήρα, χωρίς δυνατότητα πρόσβασης, κατάλαβα...

@thanosgp , @gs1100n συμφωνώ και με τους δυο σας. Ιδίως το Himalayan φαίνεται να πηγαίνει στην πηγή του adventure riding.
 

ekos

well know member
Δημοσιεύσεις
2.765
Όνομα
d
Πλέον είναι η κατηγορία που πουλάει περισσότερο και ορίζει της εξελίξεις στις μοτοσικλέτες

Τώρα το τι θεωρεί περιπέτεια ο καθένας είναι προσωπικό


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.493
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Πλέον είναι η κατηγορία που πουλάει περισσότερο και ορίζει της εξελίξεις στις μοτοσικλέτες

Τώρα το τι θεωρεί περιπέτεια ο καθένας είναι προσωπικό


Sent from my iPhone using Tapatalk

Οι εννοιες ειναι διαφορετικες αναλογα την εποχη.

Τωρα ,καποιοι που δεν ειχαν βγει απο το σπιτι τους,θεωρουν adv το ταξιδι Αθηνα-Θεσσαλονικη.

Καποτε καναμε ενα σκασμο *****ιες και μετα απο χρονια μας ειπαν οτι ζουσαμε adv καταστασεις.
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Καποτε καναμε ενα σκασμο *****ιες και μετα απο χρονια μας ειπαν οτι ζουσαμε adv καταστασεις.

Στα μέρη που πήγα με το ταπεινό τρανσαλπάκι το 400αρι δεν πήγα με άλλο μηχανάκι. Όλα στο μυαλό είναι. Απλά όσο πιο μεγάλο το μηχανάκι τρώει τις βαρετές εθνικές οδούς ευκολότερα, αν πρέπει να φτάσεις κάπου. Αλλά όταν φτάσεις εκει που θες να κάνεις adventure, καλύτερα ένα μικρότερο μηχανάκι.
 

ekos

well know member
Δημοσιεύσεις
2.765
Όνομα
d
Οι εννοιες ειναι διαφορετικες αναλογα την εποχη.

Τωρα ,καποιοι που δεν ειχαν βγει απο το σπιτι τους,θεωρουν adv το ταξιδι Αθηνα-Θεσσαλονικη.

Καποτε καναμε ενα σκασμο *****ιες και μετα απο χρονια μας ειπαν οτι ζουσαμε adv καταστασεις.

Το κοινό που αγόραζε τότε τρανσλαπ και ντενεκε σήμερα θέλει πενφε και μουλτι

Οι πιτσιρικάδες δεν ασχολούνται με τις μηχανές, σκούτερ θέλουν, αντε και κανα μαστόδοντο

Άλλαξε η εποχή, όχι το adv


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.405
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Το 400 είχε και κοντά 40 αλογατα όμως που νομίζω ειναι όριο για να μην πονοκεφαλιαζεις ή εθνικη ή χωματόδρομους.
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.161
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Το 400 είχε και κοντά 40 αλογατα όμως που νομίζω ειναι όριο για να μην πονοκεφαλιαζεις ή εθνικη ή χωματόδρομους.
37 άλογα αν θυμάμαι καλά. Τελική ταχύτητα 154 χλμ/ωρα με GPS με το μαμά γρανάζωμα. Με μακρύ γρανάζωμα για εθνικές οδούς πήγαινε 163 χλμ/ώρα. Με κοντό γρανάζωμα πήγαινε κάπου 145 χλμ/ώρα τελική. Αχχχ ωραίες εποχές!

Το μακρυ παρότι έδινε καλύτερα στην εθνικη δεν το προτιμούσα, επειδη ψιλοαπέφευγα εθνικη. Το κοντό ήταν πάρα πολύ ωραίο σε επαρχιακές διαδρομές.

Πραγματικά για adv δεν χρειάζονται πολλά άλογα. Το έχω ξαναπει. Με 50 άλογα σε ένα ον οφ θα ήμουν μια χαρά.
Αλλα εγώ πάω σόλο. Καταλαβαίνω όσους έχουν υποχρεώσεις ή την χαρά (όπως το δει κανείς) να έχουν το έτερον ήμισυ μαζί στην μηχανή. Εκει δεν τους φτάνουν τα 50 άλογα.
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.405
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Είτε μεγαλο ,είτε μικρό (σε ιπποδύναμη / ροπή) ,όλη η ουσία είναι να ταξιδεύεις εκτός εθνικής.
Για εμένα εκεί είναι η ομορφιά.
Εθνική χρησιμοποιώ μόνο όταν δεν γίνεται διαφορετικα
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
37 άλογα αν θυμάμαι καλά. Τελική ταχύτητα 154 χλμ/ωρα

τόσα είχε και το bros 400 που είχα φοιτητής με τον ίδιο κινητήρα(όπως και το steed),απίστευτο μηχανάκι....
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
τόσα είχε και το bros 400 που είχα φοιτητής με τον ίδιο κινητήρα(όπως και το steed),απίστευτο μηχανάκι....
Ίδιος κινητήρας. Τον έβαλαν σε αρκετά μοντέλα. Τo bros ήταν ποίημα, αλλά πολύ μικρό σε μέγεθος. Καθαρά για την γιαπωνέζικη αγορά.
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Ίδιος κινητήρας. Τον έβαλαν σε αρκετά μοντέλα. Τo bros ήταν ποίημα, αλλά πολύ μικρό σε μέγεθος. Καθαρά για την γιαπωνέζικη αγορά.
Ναι αλεξίσφαιρος και κελάηδημα πανέμορφο...

Στάλθηκε από το MI MAX μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Top Bottom