- Δημοσιεύσεις
- 26.611
- Ηλικία
- 62
- Περιοχή
- Αγρινιο
- Μοτοσυκλέτα
-
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
- Όνομα
- ΜΙΧΑΛΗΣ
- Περιοχή
- ΑΓΡΙΝΙΟ
ΠΕΝΤΕ “ΑΔΙΚΗΜΕΝΕΣ” ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ
Αυτές που άξιζαν μεγαλύτερη αναγνώριση
«Δεν υπάρχει κακή δημοσιότητα» αναφέρει ένα ρητό και ισχύει και στις μοτοσυκλέτες. Συνήθως θυμόμαστε τα μοντέλα του πρόσφατου παρελθόντος που ήταν πολύ καλά ή… πολύ χάλια, ενώ δεκάδες άλλα δίτροχα έχουν κάνει το πέρασμά τους και έχουν χαθεί στη λήθη. Μερικά εξ αυτών δεν άξιζαν να έχουν τέτοια τύχη και εμείς συγκεντρώσαμε πέντε χαρακτηριστικές περιπτώσεις τέτοιων μοτοσυκλετών.
Κείμενο: Κώστας Γαμβρούλης
Gilera Nordwest 600
Όταν η Gilera έφτιαχνε Supermotard, οι υπόλοιποι κατασκευαστές ήταν στα δέντρα… Πολύ πριν τα Supermotard γίνουν μόδα, πριν τo πρώτο KTM Duke και μαζί με το TDM 850 – την μοτοσυκλέτα που θεωρείται ως ο προπομπός της Crossover κατηγορίας – η Gilera είχε δώσει αποκρυσταλλωμένο το στίγμα όλων αυτών των κατηγοριών, με το Nordwest 600.Δυστυχώς πολύ λίγοι είναι αυτοί που το θυμούνται και ακόμα λιγότεροι αυτοί που αναγνωρίζουν ότι η ιταλική εταιρία ήταν η πρώτη που παρουσίασε μοτοσυκλέτα παραγωγής, συνδυάζοντας στοιχεία από τα street και τα On–Off.
Παρουσιάστηκε το 1991, και βασιζόταν στο RC600 (το οποίο είχε φτάσει και στην Ελλάδα) που είχε μια εμφανή επιρροή από το Paris–Dakar. Διατηρούσε το πλαίσιο και τον μονοκύλινδρο υγρόψυκτο κινητήρα των 558 cc και των 49 ίππων, όμως το κοστούμι, ειδικά στο μπροστινό μέρος, ήταν αλλαγμένο, δημιουργώντας μια μοναδική και ξεχωριστή σχεδιαστική ταυτότητα.
Η ουσία ήταν όμως στα περιφερειακά, όπου το ανεστραμμένο πιρούνι και οι διαδρομές των 150 mm στις αναρτήσεις, τα δύο δισκόφρενα μπροστά (!) και οι ζάντες 17 ιντσών με ελαστικά 120/60 και 160/60, αποτελούσαν την πρώτη υλοποίηση του είδους αυτού.
Φυσικά κανένας δεν περίμενε το Nordwest να σκίσει σε πωλήσεις, αλλά τουλάχιστον, έστω και πολύ καιρό μετά την παρουσίαση του, ας αναγνωρίσουμε τη σπουδαιότητά του και ας του αποδώσουμε την υστεροφημία που του αξίζει!
Kawasaki KLX 650
Τα ψηλόφτερα μονοκύλινδρα αποτέλεσαν –δικαίως- την επί σειρά ετών λατρεμένη κατηγορία των Eλλήνων αναβατών.
Θα περίμενε κανείς λοιπόν ότι όταν μια ιαπωνική κατασκευάστρια παρουσίαζε το κορυφαίο εξ αυτών για την εποχή του, αυτό να σκαρφάλωνε με ταχύτητα στις πρώτες θέσεις των best seller μοτοσυκλετών, σωστά; Λάθος!
To Kawasaki KLX 650 του 1993 ήταν μια εξαιρετική μοτοσυκλέτα της κατηγορίας αυτής, αναμφίβολα ό,τι καλύτερο είχε παρουσιαστεί από Ιάπωνα κατασκευαστή μέχρι τότε.
Υγρόψυκτος κινητήρας 45 ίππων, περιμετρικό πλαίσιο, πολύ καλά περιφερειακά και υποδειγματικό στήσιμο τόσο για άσφαλτο όσο και για χώμα με μια ιδανική ισορροπία 50:50 μεταξύ των δύο πεδίων.
Επίσης η ποιότητα κατασκευής ήταν άριστη και η μοτοσυκλέτα ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα παραμένει πολύ όμορφη, ειδικά με τους εντυπωσιακούς χρωματισμούς που έχει δημιουργήσει η Kawasaki.
Tι συνέβη λοιπόν και το KLX 650 σημείωσε πολύ λιγότερες πωλήσεις από αυτές που πραγματικά δικαιούταν; Ένας παράγοντας που έπαιξε ρόλο σε αυτό, ήταν η τιμή του, που ήταν αρκετά υψηλή σε σχέση με τον ανταγωνισμό της εποχής.
Ωστόσο, η ελληνική αγορά έχει επιβεβαιώσει πολλάκις ότι δεν κινείται απαραίτητα με βάση την οικονομοτεχνική συνισταμένη, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις μεγάλες κατηγορίες, πόσο μάλλον την εποχή εκείνη, όπου «δέναμε τα σκυλιά με τα λουκάνικα».
Πιο καθοριστικό ρόλο λοιπόν, μάλλον έπαιξε ένα άλλο χαρακτηριστικό της ελληνικής αγοράς, η «παράδοση», με την έννοια του ότι άπαξ και κάποια μοντέλα αποκτήσουν «όνομα» στην αγορά, πολύ δύσκολα οι ημεδαποί αναβάτες κοιτάνε κάτι άλλο, όσο ελκυστικό και αν είναι αυτό.
Το Kawasaki KLX 650 λοιπόν, είχε να αντιμετωπίσει την αυτοκρατορία των Yamaha ΧΤ στην Ελλάδα. Για όσους είχαν ζήσει τον δεσμό Ελλάδας και XT, είναι εύκολο να αντιληφθούν ότι η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, απλά δεν είχε καμία ελπίδα…
Συνεχιζεται......Πηγη https://motorbike.gr