Μας "πέθανε" ή την σώνουμε?

Alex-ENDURO

new member
Δημοσιεύσεις
13
Ηλικία
42
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
HONDA XL650V Transalp 2007
YAMAHA DT 200 WR 1993
YAMAHA DT50 1991
Όνομα
Αλέξανδρος
Λοιπόν, γειά σας τσακάλια και καλή χρονιά.
Θέλω γνώμη για λύση με πρόβλημα μπαταρίας!!!

Για ένα Transalp XL650V, φοράω την σωστή YUASA YTZ-12S που προτείνει η Honda, δεν την λες και φθηνή (στα 150+ euro).
Υποτίθεται βγάζει και 5-ετία+. Στην 3-ετία λοιπόν, με πολλές ακινησίες (περάσαμε και την covid εποχή), πρόσφατα μου ψόφησε. Έκανε μια μεγάλη ακινησία 2+μήνες πριν ψοφήσει. Έρχεται ο τύπος από την οδική με το booster να δοκιμάσει να με βάλει μπρος, για να πάω για αλλαγή επιτόπου (οδηγώντας την). Με πολύ προσπάθεια, πήρε τελικά μπρος αλλά δεν ήταν να την αφήσεις στο ρελαντί (έσβηνε), την κρατούσα με το χέρι στο γκάζι. Έκατσα εκεί κάνα τέταρτο (15') με το χέρι στο γκάζι, να πάρει λίγο αλλά φοβήθηκα να την οδηγήσω τελικά μήπως μου μείνει στην διαδρομή, πέρασε και η ώρα, δεν προλάβαινα να το διαχειριστώ, την έσβησα και το άφησα για άλλη μέρα. Πέρασε κι άλλος μήνας και μπήκαν και τα κρύα, δεν την δοκίμασα, αλλά είμαι σίγουρος πως δεν θα παίρνει μπρος και δεν θέλω να κάνω abuse την οδική βοήθεια.

Επειδή το κόστος δεν είναι και μικρό... Προτείνετε απλά να πάρω νέα μπαταρία και να τελειώνω, ή να πάω να τσιμπήσω έναν συντηρητή / φορτιστή σαν τον OPTIMATE 3 PLUS π.χ. (κάνει γύρω στα 75 euro) και να βάλλω την μπαταρία για φόρτιση και με την ελπίδα ότι θα ζωντανέψει σε μερικές μέρες? Έχει ξαναπάθει κανείς τίποτα αντίστοιχο και να την γλύτωσε με τον συντηρητή / φορτιστή?
 

cube

new member
Δημοσιεύσεις
448
Ηλικία
46
Μοτοσυκλέτα
Αλυσοπρίονο.
Όνομα
Γιωργος
Εγώ στην θέση σου θα έπαιρνα καινούργια μπαταρία για αρχή με την προυποθεση ότι το κύκλωμα φόρτισης είναι ΟΚ.
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.392
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Καλημέρα,γνώμη μου είναι να πας να πάρεις σε πρώτη φάση μια μπαταρία ,δεν ανάγκη να είναι yuasa και με μια Varta ή bosch τεχνολογίας AGM(παράδειγμα) θα την κάνεις τη δουλειά σου (και στα μισά λ7) και μαζί τον optimate 3 .
Όλα θα σου βγουν όσο μια γιάσα σε κόστος.
Θα τοποθετησεις και τα καλώδια που σου δίνει μαζί ο c-tec μαζί στη συσκευασία να και θα φορτιζεις εύκολα από εκεί χωρίς να σηκώνεις σέλα όταν θα την αφήνεις σε ακινησία καιρό .
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.485
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Λογικα πας για αλλαγη,αλλα θα ελεγα να τσεκαρεις μια και τον ανορθωτη πριν κανεις οποιαδηποτε αλλαγη.
 

wheelboy

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
3.827
Μοτοσυκλέτα
Multistrada 1200s DVT
Όνομα
Yannis
Περιοχή
Ελευσίνα
Το ότι πήρε δύσκολα μπροστά και ότι δεν μπορούσε να κρατήσει ρελαντί δεν νομίζω ότι έχει να κάνει με την μπαταρία εκτός και υπάρχει θέμα με τα πηνία τα οποία δεν μπορούν να παράξουν το σωστό ρεύμα και έτσι σου έκανε αυτό που περιέγραψες.

Θα το έψαχνα λίγο παραπάνω…
 

ThanosP

member
Δημοσιεύσεις
1.702
Ηλικία
32
Περιοχή
Κορινθος
Μοτοσυκλέτα
Africa twin
Tuareg 660
Όνομα
Θάνος
Καλημέρα , σίγουρα πας για αλλαγή μπαταρίας και ο συντήρητης θα κάνει δουλειά από εκεί και πέρα , όταν μένει ακίνητη θα το βάζεις στην συντήρηση.
Μια μπαταρία που έπεσε και την φόρτισες θα σε ξανά αφήσει πολύ γρήγορα
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.154
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Εάν όλα τα άλλα ανορθωτές πηνία είναι οκ δοκίμασε καμμια μπαταρία θαλάσσης ....πχ odyssey...θα την πληρώσεις δυόμιση φορές πάνω απ τις άλλες αλλά εγώ είχα μια 10 χρόνια σε μηχανή χειμώνα καλοκαίρι έξω και 2 3 φορές που την ξεπατωσα (ανοιχτά φώτα) με μια φόρτιση ...και ξανά προς την δόξα τραβά.....

Στάλθηκε από το SM-N975F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
Ανθρωπέ μου, πριν κάνεις ΑΨΥΧΟΛΟΓΗΤΕΣ κινήσεις, πήγαινε πάρε ένα ΦΟΡΤΙΣΤΗ και φόρτισε την μπαταρία ή βγάλτην και πήγαινέ την σε ένα συνεργείο να στην ΦΟΡΤΙΣΟΥΝ.

Αν με την φόρτιση, οντως φορτίσει, την βάζεις πάνω, βάζεις μπροστά (αν παίρνει και δεν θέλει καθάρισμα carbs που πολύ το φοβάμαι ότι θα χρειαστεί) και με την μπαταρία φορτισμένη, ΜΕΤΡΑΣ ΤΗΝ ΦΟΡΤΙΣΗ που δίνει το σύστημα με τον κινητήρα σε λειτουργία. Πρέπει με φώτα αναμμένα να βλέπεις 13-14 βολτ, αν βλέπεις 12, έχει θέμα φόρτισης η μηχανή.

Αν με την φόρτιση, ΔΕΝ φορτίσει, τότε σκέφτεσαι για αλλαγή μπαταρίας, και ΜΕΤΑ ελέγχεις κύκλωμα φόρτισης κ.ο.κ.

Τα πράγματα τα κάνουμε με λογική σειρά σε ένα πρόβλημα, δεν τα πάμε ότι μας έρθει, ούτε βάζουμε ότι άσχετο τούρθει του καθένα
 

Alex-ENDURO

new member
Δημοσιεύσεις
13
Ηλικία
42
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
HONDA XL650V Transalp 2007
YAMAHA DT 200 WR 1993
YAMAHA DT50 1991
Όνομα
Αλέξανδρος
Καταρχήν σας ευχαριστώ όλους για την σοφία σας! Praising

Επειδή τώρα μες στον χειμώνα δεν με καίει να την κυκλοφορώ και πολύ (οπότε δεν με πιέζει ο χρόνος εννοώ),
θα κάνω αυτό που πρότεινε ο Μιχαήλ παραπάνω.

Πάω να ξηλώσω την μπαταρία απ'την μηχανή και να την πάω για φόρτιση και μέτρηση για αρχή, να δούμε τι θα μας βγάλει. Να ελέγξω και τα υπόλοιπα που είπατε (μέτρηση και πάνω στη μηχανή εν λειτουργία, ανορθωτή, κύκλωμα φόρτισης).
Αν τελικά έχει νόημα να την κρατήσω, θα πάρω και το OPTIMATE 3 PLUS για να την συντηρώ,
ή αν προτείνει κάποιος ένα καλύτερο (και για μελλοντική χρήση σε άλλο μηχανάκι). Αλλιώς, εάν dead... πάω και παίρνω νέα.
Θα ενημερώσω για εξελίξεις...

Δεν κατάλαβα το "καθάρισμα carbs" που είπε ο Μιχαήλ και το "θέμα με πηνία" που είπε ο Yannis.
Στέλιο, δεν θα βάλω Odyssey (λόγω κόστους), γιατί σκέφτομαι να πάρω νέο μηχανάκι μες στο '24 (αν πάνε καλά οι δουλειές :-P), οπότε μην τα χώνουμε στον παππούλη που θα πάει στο ράφι.. χαχαχα... (Κρίμα που δεν πιάνει και τίποτα σοβαρό για μεταπώληση, έχω περάσει αλλά με το Transalpάκι, σκύλος πιστός, αργός και βαρύς μεν, αλλά τον έχω αγαπήσει... :-P)

----------------------------------------------------------------
Άσχετο με το θέμα μας τώρα αυτό,
αλλά επειδή μάλλον για το νέο μηχανάκι καταλήγω στο Africa Twin Forged, όποιος το έχει πάρει θα ήθελα να το κουβεντιάσουμε λίγο.
Μόνο το βάρος και ο όγκος του με προβληματίζει λίγο και μάλλον θα ήθελα λίγο μικρότερο κινητήρα, να είναι πιο ελαφρύ και παιχνιδιάρικο...
Σκέφτομαι και το NX500 (μακάρι να το έβγαζε και σε 750 ή 850),σκέφτομαι και το GS 850 Adventure του 2023 (αν και πάντα προτιμούσα Ιάπωνα). Bλέπεις και κάτι τέτοιους pro βέβαια, να χειρίζoνται το AT λες και είναι 100 κιλά και αναρωτιέσαι... "Μήπως είναι οκ τα 235 κιλάκια του, με τον 1100 κινητήρα?" (Instagram Video)
 
Τελευταία επεξεργασία:

wheelboy

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
3.827
Μοτοσυκλέτα
Multistrada 1200s DVT
Όνομα
Yannis
Περιοχή
Ελευσίνα
Καταρχήν σας ευχαριστώ όλους για την σοφία σας! :-)

Επειδή τώρα μες στον χειμώνα δεν με καίει να την κυκλοφορώ και πολύ (οπότε δεν με πιέζει ο χρόνος εννοώ),
θα κάνω αυτό που πρότεινε ο Μιχαήλ παραπάνω.

Πάω να ξηλώσω την μπαταρία απ'την μηχανή και να την πάω για φόρτιση και μέτρηση για αρχή, να δούμε τι θα μας βγάλει. Να ελέγξω και τα υπόλοιπα που είπατε (μέτρηση και πάνω στη μηχανή εν λειτουργία, ανορθωτή, κύκλωμα φόρτισης).
Αν τελικά έχει νόημα να την κρατήσω, θα πάρω και το OPTIMATE 3 PLUS για να την συντηρώ,
ή αν προτείνει κάποιος ένα καλύτερο (και για μελλοντική χρήση σε άλλο μηχανάκι). Αλλιώς, εάν dead... πάω και παίρνω νέα.
Θα ενημερώσω για εξελίξεις...

Δεν κατάλαβα το "καθάρισμα carbs" που είπε ο Μιχαήλ και το "θέμα με πηνία" που είπε ο Yannis.
Στέλιο, δεν θα βάλω Odyssey (λόγω κόστους), γιατί σκέφτομαι να πάρω νέο μηχανάκι μες στο '24 (αν πάνε καλά οι δουλειές :-P), οπότε μην τα χώνουμε στον παππούλη που θα πάει στο ράφι.. χαχαχα... (Κρίμα που δεν πιάνει και τίποτα σοβαρό για μεταπώληση, έχω περάσει αλλά με το Transalpάκι, σκύλος πιστός, αργός και βαρύς μεν, αλλά τον έχω αγαπήσει... :-P)

----------------------------------------------------------------
Άσχετο με το θέμα μας τώρα αυτό,
αλλά επειδή μάλλον για το νέο μηχανάκι καταλήγω στο Africa Twin Forged, όποιος το έχει πάρει θα ήθελα να το κουβεντιάσουμε λίγο.
Μόνο το βάρος και ο όγκος του με προβληματίζει λίγο και μάλλον θα ήθελα λίγο μικρότερο κινητήρα, να είναι πιο ελαφρύ και παιχνιδιάρικο...
Σκέφτομαι και το NX500 (μακάρι να το έβγαζε και σε 750 ή 850),σκέφτομαι και το GS 850 Adventure του 2023 (αν και πάντα προτιμούσα Ιάπωνα).
Τα πηνία που ανέφερα εγώ, είναι ουσιαστικά αυτό που είπε ο @Neos σχετικά με την μέτρηση που θα δεις (13-14v ή 12v).
Αν δεις 12v μπορεί να είναι από ανορθωτή μέχρι και πηνία. (εκεί κολλάει το ψάξτο λίγο παραπάνω)

Carbs εννοεί τα καρμπυρατέρ που πιθανόν να έχουν σκουπίδια και να θέλουν καθάρισμα και που πολύ πιθανό να είναι αυτός ο λόγος που έλεγες ότι δεν μπορεί να κρατήσει ρελαντί.
Μαζί με τα καρμπυρατέρ ψάξε και το τεπόζιτο για τυχόν βρωμιές γιατί πρόσφατα φίλος είχε πρόβλημα παρόμοιο με το δικό σου και ενώ είχαν κάνει τα πάντα τελικά ήταν το τεπόζιτο που είχε μάκα και δεν έστελνε την σωστή ποσότητα καυσίμου.
 

Alex-ENDURO

new member
Δημοσιεύσεις
13
Ηλικία
42
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
HONDA XL650V Transalp 2007
YAMAHA DT 200 WR 1993
YAMAHA DT50 1991
Όνομα
Αλέξανδρος
Τα πηνία που ανέφερα εγώ, είναι ουσιαστικά αυτό που είπε ο @Neos σχετικά με την μέτρηση που θα δεις (13-14v ή 12v).
Αν δεις 12v μπορεί να είναι από ανορθωτή μέχρι και πηνία. (εκεί κολλάει το ψάξτο λίγο παραπάνω)

Carbs εννοεί τα καρμπυρατέρ που πιθανόν να έχουν σκουπίδια και να θέλουν καθάρισμα και που πολύ πιθανό να είναι αυτός ο λόγος που έλεγες ότι δεν μπορεί να κρατήσει ρελαντί.
Μαζί με τα καρμπυρατέρ ψάξε και το τεπόζιτο για τυχόν βρωμιές γιατί πρόσφατα φίλος είχε πρόβλημα παρόμοιο με το δικό σου και ενώ είχαν κάνει τα πάντα τελικά ήταν το τεπόζιτο που είχε μάκα και δεν έστελνε την σωστή ποσότητα καυσίμου.

Αυτό με την "μάκα" στο ντεπόζιτο έχεις πολύ δίκιο, το σκέφτηκα και το φοβάμαι ότι μάλλον παίζει να συμβαίνει... τα λαστιχάκια στο καπάκι τα κόβω να έχουν πολυκαιρίσει και να μην το κρατούν και τόσο καθαρό (είχε φάει και πολλά χώματα το καλοκαίρι η μηχανή γενικότερα.. χαχαχαχ.. )
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
Οι μπαταρίες χαλάνε γρήγορα αν δεν φορτίζονται οταν είναι σε ακινησία και αν δεν φέρνει σωστό ρεύμα (πάνω από 13V) το σύστημα φόρτισης πηνίο-ανορθωτης, όταν ο κινητήρας λειτουργεί. Οπότε εγώ στη θέση σου πρώτα θα έπαιρνα έναν φτηνό φορτιστή 12V (με 20 ευρώ παίρνεις καλό από το σκρουτζ) και θα φορτίζα καλά την μπαταρία μου. Ύστερα θα έπαιρνα πάλι από το σκρουτζ ένα φτηνό πολύμετρο με 5 ευρώ με το οποίο αφού έβαζα μπροστά τη μηχανή θα έλεγχα αν φέρνει στους πόλους πάνω από εστω 12.8 V στο ρελαντί. Αν όντως φέρνει σωστό ρεύμα, θα κράταγα αυτή τη μπαταρία που έχεις και θα τη φορτίζα συχνά πυκνά και θα έβγαζα και τον πόλο κάθε φορά που ήξερα ότι θα μείνει σβηστό για πάνω από 2-3 μέρες.

Και αν δεν έκανα όλα αυτά θα αγόραζα ένα jump start με 50 ευρώ από το σκρουτζ για να μπορώ να βάλω μπροστά οπότε θέλω.


Γενικος κανόνας, αν το σύστημα πηνίο-ανορθωτης είναι οκ και αν η μπαταρία ενώ είναι τέρμα φορτισμένη (12.6-12.8V) ρίχνει τάση κάτω από 9V όταν χρησιμοποιείς τη μίζα, η μπαταρία είναι για αλλαγη

Sent from my X19 using Tapatalk
 

The Owl.

well know member
Δημοσιεύσεις
2.021
Όνομα
George
ως πρωην κατοχος ΤΑ650 θα πω..
παμε μια φτηνη ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ μπαταρια κ θα εισαι ετοιμος ξανα
με οτι περισεψει παρε ενα φορτιστη/συντηρητη να τον κοτσαρεις αμα παιζουν ακινησιες.

τελος μην καθαρισεις καρμπ κτλ, αυτες οι μοτο εαν η μπαταρια ειναι κλασμενη δεν λειτουργει σωστα το ηλ.κυκλωμα κ γιαυτο σου εσβηνε οταν την ειχες να δουλευει...(αν το φαινομενο αυτο το ειχες κ πριν τοτε να το ψαξεις) αν οχι μολις βαλεις νεα μπαταρια θα εισαι περδικι.
 
Top Bottom