Καθαρισμός και Συντήρηση Κεφαλής

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Καλησπέρα παίδες

Όλα καλά με το κυλινδροπίστονο, το μηχανάκι πήρε αρκετά τα πάνω του και βρίσκομαι στο στρώσιμο. Πήγα μια βόλτα και από τον μηχανικό να το ρίξει μια μάτια, πήρα το ΟΚ και από από εκεί οπότε βρισκόμαστε σε καλό δρόμο.

Θέλω τον επόμενο μήνα, να ασχοληθώ με την κεφαλή. Όταν ανοίχθηκε ήτανε τίγκα στην καρβουνίλα, οπότε ένας καλός καθαρισμός και επισκευή με νέα τσιμουχάκια, βαλβίδες κλπ θα ήτανε καλοδεχούμενα στα πλαίσια του γενικού "lifting" που του κάνω. Βαλβίδες και τσιμουχάκια θα μπουν τα γνήσια, το σετάκι της Suzuki έχει περί τα 20€ δεν είναι δα και ακριβό.

Ερωτήσεις λοιπόν...

  1. Πως καθαρίζω ΚΑΛΑ την κεφαλή; Τι χημικό να χρησημοποιήσω;
  2. Πως βγάζω τις βαλβίδες; Εκκεντροφόρο και κοκοράκια ξέρω να βγάζω, για τις βαλβίδες έχω βρει κάποια κλειδιά στο ίντερνετ. Σε κάποια βίντεο, τις κοπανάνε με ματσόλα, το οποίο δεν το προτιμώ ιδιαίτερα.
  3. Θα χρειαστεί να αλλάξω και οδηγούς βαλβίδων αναγκαστικά;
  4. Σκέφτομαι μαζί με την ολική επισκευή να κάνω και ένα γυάλισμα στην εισαγωγή και εξαγωγή, να πάρει λίγο τα πάνω του. Το συγκεκριμένο πως το κάνω; Και τέλος...
  5. Πως τρίβω έδρες;

Κάθε βοήθεια/απάντηση καλοδεχούμενη!!!
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.281
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Καλησπέρα παίδες

Όλα καλά με το κυλινδροπίστονο, το μηχανάκι πήρε αρκετά τα πάνω του και βρίσκομαι στο στρώσιμο. Πήγα μια βόλτα και από τον μηχανικό να το ρίξει μια μάτια, πήρα το ΟΚ και από από εκεί οπότε βρισκόμαστε σε καλό δρόμο.

Θέλω τον επόμενο μήνα, να ασχοληθώ με την κεφαλή. Όταν ανοίχθηκε ήτανε τίγκα στην καρβουνίλα, οπότε ένας καλός καθαρισμός και επισκευή με νέα τσιμουχάκια, βαλβίδες κλπ θα ήτανε καλοδεχούμενα στα πλαίσια του γενικού "lifting" που του κάνω. Βαλβίδες και τσιμουχάκια θα μπουν τα γνήσια, το σετάκι της Suzuki έχει περί τα 20€ δεν είναι δα και ακριβό.

Ερωτήσεις λοιπόν...

  1. Πως καθαρίζω ΚΑΛΑ την κεφαλή; Τι χημικό να χρησημοποιήσω;
  2. Πως βγάζω τις βαλβίδες; Εκκεντροφόρο και κοκοράκια ξέρω να βγάζω, για τις βαλβίδες έχω βρει κάποια κλειδιά στο ίντερνετ. Σε κάποια βίντεο, τις κοπανάνε με ματσόλα, το οποίο δεν το προτιμώ ιδιαίτερα.
  3. Θα χρειαστεί να αλλάξω και οδηγούς βαλβίδων αναγκαστικά;
  4. Σκέφτομαι μαζί με την ολική επισκευή να κάνω και ένα γυάλισμα στην εισαγωγή και εξαγωγή, να πάρει λίγο τα πάνω του. Το συγκεκριμένο πως το κάνω; Και τέλος...
  5. Πως τρίβω έδρες;

Κάθε βοήθεια/απάντηση καλοδεχούμενη!!!

Ολα αυτα που ρωτας αμφιβαλλω αν εστω και το 99% των μαστορων γνωριζουν θεωρητικα ..... οποτε πυρ κατα βουληση και παλι ...! Tooth

1. Για χωρις χρεωση ..... μεσα στο νερο απο βραδις και το πρωι που θα εχει λοιωσει η καρβουνιλα ξεπλενεις αναλογως ....(ισχυει για οτιδηποτε εχει κολλημενη καρβουνιλα επανω του).
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Άρα μπορώ να την αφήσω να μουλιασει δηλαδή σε νερό.

Μπορώ να ρίξω κάτι μέσα να το βοηθήσει; Πχ βενζίνη, κάτι;
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Σορυ αν κουράζω, αλλά τώρα αρχίζω να ασχολούμαι με τα ενδότερα του μοτερ...
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.281
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Άρα μπορώ να την αφήσω να μουλιασει δηλαδή σε νερό.

Μπορώ να ρίξω κάτι μέσα να το βοηθήσει; Πχ βενζίνη, κάτι;

Οχι , τιποτα.
Απλως μετα απο λιγες ωρες ντουμπαρισε το κι' αμα βιαζεσαι αλλαξε το νερο .... εκτος αν το εχεις βαλει σε βαρελι .... και ψιλοξυσε ελαφρα οτι εχει φουσκωσει ... και μετα παλι ξανα στο νερακι ( αν υπαρχει και ζεστο ... ).

Αυριο , μεθαυριο οποτε νομιζεις οτι τελειωσε ξεβγαλε το με βενζινα. Προσοχη ομως τις τρυπες ειδικα του λαδιου να τις φυσηξεις δυνατα με αερα αλλοιως με συρμα και πανακι να τις ελεγξεις επιμελως.
 

Aggelos 1969

well know member
Δημοσιεύσεις
2.483
Ηλικία
54
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Transalp 650
Όνομα
Άγγελος
Περιοχή
Αχαρναί Αττικής
Καλή λύση Τάσο είναι και το καθάρισμα με σπρέυ καθαρισμού φρένων. Κάνει δουλειά και είναι οικονομικό.
 

wheelboy

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
3.834
Μοτοσυκλέτα
Multistrada 1200s DVT
Όνομα
Yannis
Περιοχή
Ελευσίνα
Το τρίψιμο στις έδρες θα το κάνεις με σμυριγδαλοιφή σαν αυτή παρακάτω,
1710612012800.png

Αφού βγάλεις τις ασφάλειες από τις βαλβίδες και τα ελατήρια θα βρεις ένα σωληνάκι που να μπαίνει σφηνωτά στην βαλβίδα.
Στην άλλη άκρη από το σωληνάκι ή θα βάλεις ένα κατσαβίδι για να μπορείς να το στρίβεις ή θα το κουμπώσεις σε ένα δραπανκι με χαμηλές στροφές για πιο γρήγορα.
Αλοιφή βάζεις μεταξύ βαλβίδας και έδρας και αρχίζεις το τρίψε τρίψε με ελαφρώς παλινδρομικές κινήσεις.

Οι οδηγοί αν θέλουν άλλαγμα θα το δεις ή από το αν έχουν τζόγο οι βαλβίδες όπου λογικά θα πρέπει να έχει και λίγο καπνίλα όταν δουλεύει από την εξάτμιση ή αν το στέλεχος της βαλβίδας που κινείται στον οδηγό έχει φθορά κάτι σαν γραμμές.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Η τελευταία φορά που έγινε κάποια δουλειά στην κεφαλή ήτανε πέρσι που άφησα το μηχανάκι στον μάστορα να μου αλλάξει τον εκκεντροφόρο που είχα πάρει.

Κατά τα άλλα δεν έχει δει ποτέ κάποια ολοκληρωμένη ας το πούμε ενασχόληση και θαρρώ πως μόνο καλό θα του κάνει.

Οδηγούς βαλβίδων βρήκα μόνο στο motoSP στα 45€ έκαστος...άουτς. Το περίεργο είναι πως στον κατάλογο το δηλώνει ως "προαιρετικό", το γιατί δεν ξέρω.

Για τρίψιμο βαλβίδων είδα ένα βιντεάκι όπου ένας έβαλε σωληνάκι βενζίνης στην βαλβίδα και το ένωσε με ντρεμελάκι, το οποίο επίσης φαίνεται να βολεύει.

Το τρίψιμο πρέπει να το κάνω μόνο προς μια κατεύθυνση; Άλλοι βλέπω το κάνουν εναλλάξ αριστερά-δεξιά...

Επίσης σκέφτομαι πέρα από γυάλισμα αν άνοιγα και λίγο εισαγωγή-εξαγωγή....21mm ΙΝ και 19mm EX έχει τώρα...το γυάλισμα δεν θα του κακοφανεί, αλλά το άνοιγμα δεν ξέρω κατά πόσο θα βοηθούσε.
 

wheelboy

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
3.834
Μοτοσυκλέτα
Multistrada 1200s DVT
Όνομα
Yannis
Περιοχή
Ελευσίνα
Προσοχή στο άνοιγμα!
Θέλει από μαγαζί που ξέρει τι κάνει γιατί μπορεί να σου φάει τοίχωμα και να έχεις προβλήματα μετά.

Αν το κάνεις γιατί ψάχνεις τις επιδόσεις οκ, αν όμως το κάνεις ως καθάρισμα… καλύτερα κάνε ένα γυάλισμα των τοιχωμάτων της εισαγωγής για ευκολότερη ροή του καυσίμου.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Άστο καλύτερα...εδώ στον Βόλο δεν ξέρω αν θα βρω άνθρωπο να μου κάνει σωστή δουλειά. Τυπικά κάνουν 1-2 ταρζανιές με το ντρέμελ και το αποτέλεσμα θα είναι αμφιλεγόμενο στην καλύτερη. Μπορεί να πηγαίνει και χειρότερα από τώρα.

Καλύτερα τότε να κάνω ένα γυαλισματάκι και να εξαλείψω το "σκαλοπάτι" που κάνει η εισαγωγή με την ροζέτα...ο αυλός είναι 21mm, το καρμπυρατέρ 18mm, η ροζέτα 27-28mm...κάπου δεν τα λένε καλά αυτά μεταξύ τους.

Το καλύτερο λογικά (για επιδόσεις) θα ήτανε ένας λαιμός 20-22 και ένα 22αρι καρμπυρατέρ (έχω ένα τύπου CM200) και θα είναι ομαλό το όλο σύστημα. Το γυάλισμα με μεταλλικό βουρτσάκι μπορώ να το κάνω;
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.281
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Το γυαλισμα των αυλων κοβει ... απο την ροπη στα χαμηλα.
Γι΄αυτο και καποιοι μελετημενοι κινητηρες ( γιαπωνεζικοι φυσικα ...) ειχαν συστημα για μεταβλητου μηκους αυλους εισαγωγης. Μακριους στις χαμηλες στροφες (για πιο τυρβωδη ροη του αερα) και κοντους στις υψηλες.
Κατι αναλογο της εξατμισης ας πουμε μεταξυ περιορισμενης και ελευθερης ( εδω βεβαια για αλλο λογο βοηθιεται η ροπη , οπως ηταν π.χ. το Exup της Υamaha)

Το τριψιμο το βαλβιδων το κανει και ο τελευταιος Αφγανος στο Τικ-Τοκ .... το θεμα ειναι προτου φτασεις εκει να ξερεις τι φθορες υπαρχουν και τι θελει αντικατασταση (εδρες βαλβιδων , πατουρα βαλβιδας). Διοτι ακομα και μετα το τριψιμο μπορεις να βρεθεις ... over των οριων.
Tα specific data του κατασκευαστη τα εχουμε για να μετρησουμε? Αν τα εχουμε, παχυμετρο , μικρομετρο, φιλερ κ.λ.π εχουμε ?
Εαν δεν τα εχουμε ... πρεπει για την πρωτη φορα να εχουμε καινουργια (γνησια) ανταλλακτικα ( μπορει να μην χρειαστει να τα βαλουμε) για να συγκρινουμε .... οποτε και την επομενη θα εχουμε εμπειρια.

Υ.Γ. .... σε κανενα συνεργειο μοτο δεν εχω δει να γινεται τετοιος επιπονος ελεγχος σε επισκευη καπακιου , συμφωνα με τον κατασκευαστη παντα , ειδικα στις εδρες των βαλβιδων που θελουν εμπειρια για αλλαγμα ή "κατεβασμα" ...!cde

Π.χ. οι οδηγιες απο το maintenance book μιας μηχανης (ιταλικης .....).Tooth

 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Άρα από ότι καταλαβαίνω η κεφαλή είναι μια πονεμένη ιστορία στην Ελλάδα. Κομπλέ...

Γιατί όμως το γυάλισμα κόβει από τις χαμηλές; Θεωρητικά δεν θα έπρεπε να βοηθήσει το μοτέρ να "αναπνέει" ευκολότερα;

Όσον αφορά τα όρια φθοράς για το δικό μου, τα αναφέρει όλα στο manual. Από εργαλεία έχω παχύμετρο και φίλερ...μικρόμετρο δεν έχω.
 

Aggelos 1969

well know member
Δημοσιεύσεις
2.483
Ηλικία
54
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Transalp 650
Όνομα
Άγγελος
Περιοχή
Αχαρναί Αττικής
Η τελευταία φορά που έγινε κάποια δουλειά στην κεφαλή ήτανε πέρσι που άφησα το μηχανάκι στον μάστορα να μου αλλάξει τον εκκεντροφόρο που είχα πάρει.

Κατά τα άλλα δεν έχει δει ποτέ κάποια ολοκληρωμένη ας το πούμε ενασχόληση και θαρρώ πως μόνο καλό θα του κάνει.

Οδηγούς βαλβίδων βρήκα μόνο στο motoSP στα 45€ έκαστος...άουτς. Το περίεργο είναι πως στον κατάλογο το δηλώνει ως "προαιρετικό", το γιατί δεν ξέρω.

Για τρίψιμο βαλβίδων είδα ένα βιντεάκι όπου ένας έβαλε σωληνάκι βενζίνης στην βαλβίδα και το ένωσε με ντρεμελάκι, το οποίο επίσης φαίνεται να βολεύει.

Το τρίψιμο πρέπει να το κάνω μόνο προς μια κατεύθυνση; Άλλοι βλέπω το κάνουν εναλλάξ αριστερά-δεξιά...

Επίσης σκέφτομαι πέρα από γυάλισμα αν άνοιγα και λίγο εισαγωγή-εξαγωγή....21mm ΙΝ και 19mm EX έχει τώρα...το γυάλισμα δεν θα του κακοφανεί, αλλά το άνοιγμα δεν ξέρω κατά πόσο θα βοηθούσε.
Το 21 και το 19mm είναι το μέγεθος των εδρών βαλβίδων Τάσο. Το άνοιγμα που κάνουν είναι στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής. Αν ανοίξεις την εξαγωγής θα χάνεις σε συμπίεση χαμηλά. Σε συνάρτηση και με εκκεντροφόρο βελτίωσης χαμηλά θα είναι ψόφιο και θα δίνει καλά ψηλά. Συνήθως τα ανοίγουν όταν κάνουν αύξηση κυβισμού για να δίνει καλύτερα. Σχετικά με το τρίψιμο βαλβίδας η ουσία είναι όταν τις τρίψεις να κάνουν σωστή στεγανοποίηση με την έδρα τους.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Μα για το 21mm/19mm είναι οι αυλοι εισαγωγής και εξαγωγής αντίστοιχα.

Για έδρες δεν γνωρίζω τι μέγεθος έχει, πάντως το μέγεθος βαλβίδων είναι 25 εισαγωγής και 23 εξαγωγής. Περίμενα να έχει μικρότερες βαλβίδες, έχει σχετικά καλό μέγεθος για 125.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Άρα το άνοιγμα να το ξεχάσω καλύτερα...

Δεν με συμφέρει, ήδη με τον εκκεντροφορο έχασε κάποιο νευρο στις χαμηλές, στο τέλος δεν θα μπορεί να παρει τα ποδια του. Ένα γυαλισματακι τότε θα είναι εντάξει.
 

wheelboy

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
3.834
Μοτοσυκλέτα
Multistrada 1200s DVT
Όνομα
Yannis
Περιοχή
Ελευσίνα
Τάσο ο εκκεντροφόρος πόσο “αγριεμένος” ή τι στάδιο είναι;
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
3ο στάδιο είναι. Ουτε να κλέβει τραγικά από χαμηλά, ουτε να δουλευει και μόνο στα ψηλά.

Χειροποίητος από ένα ανταλλακτικάδικο εδώ στον Βόλο, που φτιάχνει και δικά του ανταλλακτικά σε μηχανουργειο.

Αντίγραφο του Takegawa S-Stage είναι ουσιαστικά.
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.169
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Καλησπέρα παίδες

Όλα καλά με το κυλινδροπίστονο, το μηχανάκι πήρε αρκετά τα πάνω του και βρίσκομαι στο στρώσιμο. Πήγα μια βόλτα και από τον μηχανικό να το ρίξει μια μάτια, πήρα το ΟΚ και από από εκεί οπότε βρισκόμαστε σε καλό δρόμο.

Θέλω τον επόμενο μήνα, να ασχοληθώ με την κεφαλή. Όταν ανοίχθηκε ήτανε τίγκα στην καρβουνίλα, οπότε ένας καλός καθαρισμός και επισκευή με νέα τσιμουχάκια, βαλβίδες κλπ θα ήτανε καλοδεχούμενα στα πλαίσια του γενικού "lifting" που του κάνω. Βαλβίδες και τσιμουχάκια θα μπουν τα γνήσια, το σετάκι της Suzuki έχει περί τα 20€ δεν είναι δα και ακριβό.

Ερωτήσεις λοιπόν...

  1. Πως καθαρίζω ΚΑΛΑ την κεφαλή; Τι χημικό να χρησημοποιήσω;
  2. Πως βγάζω τις βαλβίδες; Εκκεντροφόρο και κοκοράκια ξέρω να βγάζω, για τις βαλβίδες έχω βρει κάποια κλειδιά στο ίντερνετ. Σε κάποια βίντεο, τις κοπανάνε με ματσόλα, το οποίο δεν το προτιμώ ιδιαίτερα.
  3. Θα χρειαστεί να αλλάξω και οδηγούς βαλβίδων αναγκαστικά;
  4. Σκέφτομαι μαζί με την ολική επισκευή να κάνω και ένα γυάλισμα στην εισαγωγή και εξαγωγή, να πάρει λίγο τα πάνω του. Το συγκεκριμένο πως το κάνω; Και τέλος...
  5. Πως τρίβω έδρες;

Κάθε βοήθεια/απάντηση καλοδεχούμενη!!!
Αυτό που σου λέει ο @stelios62 εναλλακτικά μπορείς να ρίξεις και λίγο AVA μέσα.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Βενζίνη κατοστάρα Σελ Βι-Πάουα, Ava Perle, ξυδάκι και λίγο Haig θα την κάνουν σαν καινούρια!

Το Ava πάντως δεν το αποκλείω κιόλας, καθαρίζει σχετικά καλά αρκετούς ρύπους.
 
Top Bottom