- Δημοσιεύσεις
- 26.598
- Ηλικία
- 62
- Περιοχή
- Αγρινιο
- Μοτοσυκλέτα
-
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
- Όνομα
- ΜΙΧΑΛΗΣ
- Περιοχή
- ΑΓΡΙΝΙΟ
1990-2000: Οι πιο δημοφιλείς μοτοσυκλέτες στην Ελλάδα
Η δεκαετία των αλλαγών και των ψευδοεντούρο
Τη δεκαετία του 1990 η μοτοσυκλέτα απενοχοποιείται σταδιακά στην Ελλάδα, και εγκαθίσταται στη συνείδηση του κόσμου στην πραγματική της διάσταση, δηλαδή ως ένα διασκεδαστικό όχημα με πολύ χρήσιμες και πρακτικές προεκτάσεις στην καθημερινή μετακίνηση. Κείμενο: Κώστας ΓαμβρούληςΗ αγορά επίσης ωριμάζει, καθώς οι αντιπροσωπείες λειτουργούν πλέον σε πλήρως επαγγελματικές βάσεις, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τους αναβάτες, οι οποίοι με τη βοήθεια του ειδικού Τύπου, εγκαταλείπουν τη στερεοτυπική εικόνα των παρελθόντων ετών, αρχίζουν να ντύνονται σωστά και να αναζητούν τη βελτίωση των οδηγικών τους ικανοτήτων και την ενημέρωση τους για τις τρέχουσες εξελίξεις και την τεχνολογία στους δύο τροχούς.
Είναι μια δεκαετία άνθησης για τη μοτοσυκλέτα στην Ελλάδα η οποία συνεπικουρείται σε μεγάλο βαθμό και από τη γενικότερη οικονομική ανάπτυξη.
Είναι επίσης η εποχή των On–Off, με τους Έλληνες αναβάτες να συνειδητοποιούν ότι η συγκεκριμένη κατηγορία ταιριάζει γάντι στη χώρα μας. Οι αποστάσεις είναι σχετικά μικρές, η άσφαλτος όχι η καλύτερη του κόσμου, υπάρχει ένα τεράστιο χωμάτινο δίκτυο έτοιμο να εξερευνηθεί και η συντήρηση ενός μεσαίου κυβισμού μοντέλου “παλεύεται” άνετα.
Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, που οκτώ από τις δέκα πιο δημοφιλείς μοτοσυκλέτες ανήκουν στην κατηγορία των ψευδοεντούρο!
Αprilia Pegaso 650
Ο ιταλικός ΠήγασοςΤο πρώτο Aprilia Pegaso παρουσιάστηκε το 1990, φέροντας ένα αερόψυκτο μονοκύλινδρο μοτέρ στα 600 κ.εκ., ενώ το 1994 αποκτά υγρόψυξη και προσθέτει 50 κ.εκ στη χωρητικότητα του κατασκευασμένου, όπως και το πρώτο, από την Rotax, κινητήρα του. Είναι όμως η έκδοση που ακολούθησε μετά, το 1997, αυτή που αγαπήθηκε περισσότερο από τους Έλληνες αναβάτες.
Η σχεδίαση ρευστή και γεμάτη καμπύλες, παραμένει ακόμα και σήμερα επίκαιρη, ενώ οι τουριστικές δυνατότητες είναι αρκετά καλές, χάρη στην ικανοποιητική κάλυψη, την άνετη σέλα για δύο και την χωρίς πολλούς κραδασμούς λειτουργία του μοτέρ.
To Pegaso 650 τα πάει αρκετά καλά στον δρόμο, ενώ εκτός αυτού, προσφέρει ό,τι ακριβώς ζητά ο μέσος αναβάτης, δηλαδή μια διεκπεραιωτική και χωρίς άγχη διάσχιση χωματόδρομων. Η ανταγωνιστική τιμή του και το ιταλικό ταμπεραμέντο του, το κάνουν περιζήτητο και σύντομα οι δρόμοι γεμίζουν με Pegaso, ξεκινώντας μια πολύ καλή εμπορική πορεία, που θα συνεχιστεί και μετά το 2000, με βελτιώσεις και προσθήκη νέων εκδόσεων.
BMW F 650 Funduro
Το δυνατό γερμανικό μονοκύλινδροMια από τις μοτοσυκλέτες που σηματοδοτούν τη νέα εποχή της BMW Motorrad, είναι το F 650 Funduro, που παρουσιάστηκε μαζί με το R 1100 GS, το 1993. Είναι η πρώτη μονοκύλινδρη μοτοσυκλέτα των Βαυαρών μετά από τρεις σχεδόν δεκαετίες και ο στόχος της είναι προφανής: να προσφέρει σε προσιτή τιμή το κυανόλευκο έμβλημα, συνοδευόμενο από “περιπετειώδεις” δυνατότητες.
Το μοντέλο, που φέρει το κάπως εξεζητημένο είναι η αλήθεια όνομα Funduro, συνδυάζοντας τις λέξεις Fun και Enduro, έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί σε συνεργασία με την Aprilia, φέρει τον ίδιο μονοκύλινδρο Rotax με το Pegaso και μάλιστα συναρμολογείται στις γραμμές παραγωγής της εταιρίας από το Νoale.
Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που τα δύο αυτά μοντέλα ήταν ανταγωνιστικά και ότι αμφότερα σημείωσαν εμπορική επιτυχία στην Ελλάδα, με το BMW να έχει ένα προβάδισμα στις πωλήσεις, κυρίως λόγω του σήματος που έφερε στο ρεζερβουάρ του.
Κατά τα άλλα, και σε αυτή την περίπτωση είχαμε ένα μονοκύλινδρο που ταξίδευε θαυμάσια, συγκριτικά πάντα με τα “σεισμογόνα” από πλευράς κραδασμών και αερόψυκτα “ψηλόφτερα”, ενώ εκπλήρωνε άριστα τον ρόλο του ως πολυχρηστικό δίτροχο, εξυπηρετώντας στην καθημερινή μετακίνηση χωρίς κανένα πρόβλημα. Χώμα; Όπως και το Pegaso… αργά και τουριστικά.
Honda XRV750 Africa Twin
Η βασίλισσα της ΑφρικήςΠώς αλλάζουν οι καιροί ε; Τα 750 κ.εκ. θεωρούνταν κάποτε μεγάλος κυβισμός για την κατηγορία, ενώ τώρα πλέον αποτελούν το κάτω άκρο στα μεσαία μοντέλα. Όπως και να έχει, η Africa Twin έγραψε τη δική της ξεχωριστή ιστορία στην Ελλάδα, περισσότερο ως έκδοση 750 κ.εκ., παρά ως 650, και δεν της αποδίδεται τυχαία ο τίτλος της “βασίλισσας”.
H δεκαετία αυτή, η οποία συνέπεσε με την παρουσία της Africa στην αγορά (1989-2003) της ανήκει δικαιωματικά. Ήταν η πιο γρήγορη; Ήταν η πιο στριφτερή; Αυτή που πήγαινε καλύτερα στο χώμα ή αυτή που ταξίδευε πιο άνετα; Όχι. Η Africa Twin 750 είχε απολέσει αρκετή από τη φιλοσοφία Paris-Dakar που είχε προσδώσει το HRC στην πρώτη “Aφρικάνα” των 650 κ.εκ., με αντάλλαγμα το επιβλητικό παρουσιαστικό και τα λούσα, αφού αυτά ζητούσε το αγοραστικό κοινό.
Αλλά ήταν Honda 100%, με κορυφαία ποιότητα κατασκευής και με αυτή τη γνωστή και χιλιοειπωμένη εργονομική μαγεία που χαρακτηρίζει τα μοντέλα του Big–H. Ήταν επίσης ένα σύμβολό status, πολύ πριν τα GS της BMW αποκτήσουν αυτή την ιδιότητα.