Πολύ προσοχή παντού!
Συμφωνώ ,όταν όμως μου κλείνουν ΟΛΟ το δρόμο(νταλίκα) μετά από στροφή τί να κάνω? Να πάω με 30 παντού?
Αυτή είναι η ουσία της αμυντικής οδήγησης: να μπορείς να κρίνεις και να αξιολογείς πότε πρέπει να πας με 30 (αλήθεια, λίγα είναι; ), με 20 ή με 5 και πότε μπορεί να επιβάλλεται να πας με 140+
Πιστεύω ότι ο ασφαλέστερος δρόμος που οδηγεί σε αυτή τη στάση είναι η συνεχής αυτοαξιολόγηση.
Ακόμα και (ή μάλλον, ιδίως) όταν νομίζει κανείς ότι δεν έκανε κανένα λάθος, να αναρωτιέται:
- Χρειαζόταν να προσπεράσω; Προσπέρασα με ασφάλεια ή παρέβλεψα κάποιον κίνδυνο;
- Σταμάτησα καλά στο φανάρι;
- Είναι ασφαλής η ταχύτητά μου;
- Έλεγξα επαρκώς τη διασταύρωση;
- Έχω καλή ορατότητα στη στροφή; Τι μπορεί να υπάρχει από πίσω;
Χίλιες δυο ερωτήσεις μπορεί να κάνει κανείς. Κάτι που εμένα προσωπικά με απασχολεί ιδιαίτερα είναι να μην έχω κάποιον αναστατωμένο οδηγό κοντά μου: είναι ο άλλος πολύ μάγκας, βαλαντωμένος, θυμωμένος και η οδήγησή του επηρεάζεται; Προσπαθώ να τον έχω μακριά μου, όπως και προσπαθώ να μην τσατίζω άλλους με την οδήγησή μου για να μην το βρω μπροστά μου.
Αυτά δεν τα γράφω σαν αξιολόγηση για το συγκεκριμένο περιστατικό, αλλά μόνο χάριν της συζήτησης.