Έχει πραγματικά όρια η ταχύτητα;

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.487
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Έχει πραγματικά όρια η ταχύτητα;​

exeioriahtaxythta_nonpaper_522018.jpg

Πόσο γρήγορες μπορούν να γίνουν οι μοτοσυκλέτες; Όσο και οι μέγιστες ταχύτητες να αυξηθούν… έχει, αλήθεια, κανένα νόημα; Υπάρχει σημείο που το κοντέρ της λογικής σταματά;


Εμείς οι μοτοσυκλετιστές, έχουμε την τύχη να οδηγούμε ίσως το γρηγορότερο χερσαίο όχημα, ένα από τα πιο συναρπαστικά οχήματα σε γενικότερες γραμμές ανεξαρτήτως κατηγορίας. Και είναι πολύ γνωστές, σχεδόν θρυλικές, οι ταχύτητες τις οποίες οι γρηγορότερες μοτοσυκλέτες μπορούν να αναπτύξουν.


Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, το θέμα αυτό έχει προκαλέσει αναταραχές και ζητήματα, μεταξύ των κατασκευαστών. Όταν η Suzuki Hayabusa ήταν το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής που ξεπέρασε τα 300 χιλιόμετρα την ώρα, επήλθε μια ανεπίσημη συμφωνία ώστε κανένα μοντέλο –ακόμα και η ίδια η Hayabusa- που διατίθεται σε παραγωγή, να μην ξεπερνά τα 300. Σήμερα, αυτή η ανεπίσημη συμφωνία έχει καταρρεύσει… αλλά, ποιο είναι το «status quo» σχετικά με τις μέγιστες ταχύτητες των μοτοσυκλετών; Έχει όρια τελικά, η ταχύτητα;

Τα όρια ταχύτητας δεν καθορίστηκαν τυχαία

Για τους περισσότερους χρήστες στο δρόμο, οι τιμές τελικής που οι κατασκευαστές ανακοινώνουν, πρακτικά δεν έχουν καμία σημασία, από την στιγμή που υπάρχουν τα όρια ταχύτητας. Είναι σημαντικό να τονίσουμε εδώ, ότι κανένα όριο ταχύτητας δεν έχει οριστεί τυχαία, αυθαίρετα ή… σαδιστικά, αν θέλετε, από παράλογους νομοθέτες. Ένα όριο ταχύτητας δεν έχει να κάνει μόνο με την ομαλή κίνηση στον εκάστοτε δρόμο, αλλά και τα περιθώρια ασφαλείας αυτού, αν γίνει η «στραβή».

Παρά λοιπόν το γεγονός ότι εμείς οι Έλληνες αρεσκόμαστε να χλευάζουμε τα όρια σχεδόν… παντού, ας σκεφτούμε και αυτή την παράμετρο, προτού τρέξουμε –αρκετά- πάνω από τα όρια. Στις περισσότερες χώρες, τα όρια ταχύτητας των δρόμων είναι πολύ κάτω από τα 300+ χλμ/ώρα που οι σύγχρονες μοτοσυκλέτες υπόσχονται. Γιατί λοιπόν, οι μοτοσυκλέτες να είναι τόσο γρήγορες;

Οι τελικές αντικατοπτρίζουν την τεχνολογία των κατασκευαστών

Ας δούμε ρεαλιστικά την κατάσταση. Τα περισσότερα, αν όχι όλα, τα μοντέλα που δηλώνουν ότι πλησιάζουν οι ξεπερνούν τα 300, είναι μοτοσυκλέτες ειδικής χρήσης, πολύ ισχυρές και φτιαγμένες πολλές φορές μόνο για την πίστα. Εκεί, τα πάντα επιτρέπονται και όχι μόνο αυτό, αλλά ο ταχύτερος κερδίζει. Ωστόσο, η πραγματικότητα της πίστας είναι πολύ διαφορετική από αυτή του δρόμου.

Εκεί δεν υπάρχουν απρόβλεπτοι κίνδυνοι, αντίθετο ρεύμα, μπαριέρες. Τα βλέπουμε πάρα πολλές φορές, από τα Moto GP, όπου αναβάτες πέφτουν με ταχύτητες πάνω από 200 χιλιόμετρα την ώρα. Ποιος μπορεί να ξεχάσει την πτώση του Loris Baz το 2016, που έφυγε με 290 χιλιόμετρα την ώρα; Σε συνθήκες δρόμου, μόνο με εξαιρετική τύχη ένας αναβάτης θα την είχε σκαπουλάρει. Οπότε, εδώ ερχόμαστε στο επόμενό μας point…

Πάνω από τα 200, κανένας δεν είναι απολύτως ασφαλής

Οδηγώντας μοτοσυκλέτα, ο καλύτερός μας σύμμαχος είναι η λογική. Αμεση συνέπεια αυτής είναι η ορθή αξιολόγηση των καταστάσεων. Σε δημόσιο δρόμο, οποιαδήποτε ταχύτητα πάνω από τα 200 είναι άκρως επικίνδυνη σε περίπτωση που κάτι συμβεί και αυτό δεν έχει να κάνει με τα όρια του αναβάτη ή της μοτοσυκλέτας αλλά, όπως είπαμε πιο πάνω, από το περιβάλλον. Θα μου πείτε, υπάρχει ο προστατευτικός εξοπλισμός. Σαφέστατα, θα απαντήσω εγώ, και είναι απολύτως απαραίτητο και ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ όλοι οι αναβάτες να τον φέρουν.

Ωστόσο… ποια είναι τα όριά του; Ακόμα και οι αγωνιζόμενοι, στις ακραίες συνθήκες που αγωνίζονται, δεν την βγάζουν πάντα καθαρή από τραυματισμούς. Πιστεύετε αλήθεια ότι ένας αναβάτης μπορεί να τη γλιτώσει από οτιδήποτε, επειδή φορά τον εξοπλισμό του; Αυτό δεν ισχύει, σε καμία περίπτωση! Για αυτό, μην ξεχνάτε: κοινή λογική και υπακοή στα όρια ταχύτητας…

Αν οι μοτοσυκλέτες φτάσουν τα 400 χιλιόμετρα την ώρα, τότε τι;

Αν δεν αλλάξουν αρκετά πράγματα… μάλλον τίποτα. Και πάλι, η τελική ταχύτητα θα είναι ένας αριθμός σε πίνακες, που θα εξυπηρετεί τις ειδικές συνθήκες και… το γόητρο. Ακόμα, θα πρέπει να εξελιχθεί περισσότερο και ο προστατευτικός εξοπλισμός. Δεν είναι όμως τυχαίο που στη μοτοσυκλέτα, οι μέγιστες ταχύτητες που έχουν επιτευχθεί γενικά δεν ξεφεύγουν πολύ, όπως γίνεται με τα αυτοκίνητα.

Υπάρχει ένας πολύ σημαντικός λόγος για αυτό: Ένας αναβάτης ήταν, είναι και θα είναι πάντα εκτεθειμένος. Ας μην τα βλέπουμε όμως όλα μαύρα! Όλοι ξέρουμε ότι η οδηγική απόλαυση στη μοτοσυκλέτα, πολύ σπάνια εξαρτάται από την ταχύτητά της και μόνο!

Πηγη www.mototriti.gr
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex

Έχει πραγματικά όρια η ταχύτητα;​

View attachment 55637

Πόσο γρήγορες μπορούν να γίνουν οι μοτοσυκλέτες; Όσο και οι μέγιστες ταχύτητες να αυξηθούν… έχει, αλήθεια, κανένα νόημα; Υπάρχει σημείο που το κοντέρ της λογικής σταματά;


Εμείς οι μοτοσυκλετιστές, έχουμε την τύχη να οδηγούμε ίσως το γρηγορότερο χερσαίο όχημα, ένα από τα πιο συναρπαστικά οχήματα σε γενικότερες γραμμές ανεξαρτήτως κατηγορίας. Και είναι πολύ γνωστές, σχεδόν θρυλικές, οι ταχύτητες τις οποίες οι γρηγορότερες μοτοσυκλέτες μπορούν να αναπτύξουν.


Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, το θέμα αυτό έχει προκαλέσει αναταραχές και ζητήματα, μεταξύ των κατασκευαστών. Όταν η Suzuki Hayabusa ήταν το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής που ξεπέρασε τα 300 χιλιόμετρα την ώρα, επήλθε μια ανεπίσημη συμφωνία ώστε κανένα μοντέλο –ακόμα και η ίδια η Hayabusa- που διατίθεται σε παραγωγή, να μην ξεπερνά τα 300. Σήμερα, αυτή η ανεπίσημη συμφωνία έχει καταρρεύσει… αλλά, ποιο είναι το «status quo» σχετικά με τις μέγιστες ταχύτητες των μοτοσυκλετών; Έχει όρια τελικά, η ταχύτητα;

Τα όρια ταχύτητας δεν καθορίστηκαν τυχαία

Για τους περισσότερους χρήστες στο δρόμο, οι τιμές τελικής που οι κατασκευαστές ανακοινώνουν, πρακτικά δεν έχουν καμία σημασία, από την στιγμή που υπάρχουν τα όρια ταχύτητας. Είναι σημαντικό να τονίσουμε εδώ, ότι κανένα όριο ταχύτητας δεν έχει οριστεί τυχαία, αυθαίρετα ή… σαδιστικά, αν θέλετε, από παράλογους νομοθέτες. Ένα όριο ταχύτητας δεν έχει να κάνει μόνο με την ομαλή κίνηση στον εκάστοτε δρόμο, αλλά και τα περιθώρια ασφαλείας αυτού, αν γίνει η «στραβή».

Παρά λοιπόν το γεγονός ότι εμείς οι Έλληνες αρεσκόμαστε να χλευάζουμε τα όρια σχεδόν… παντού, ας σκεφτούμε και αυτή την παράμετρο, προτού τρέξουμε –αρκετά- πάνω από τα όρια. Στις περισσότερες χώρες, τα όρια ταχύτητας των δρόμων είναι πολύ κάτω από τα 300+ χλμ/ώρα που οι σύγχρονες μοτοσυκλέτες υπόσχονται. Γιατί λοιπόν, οι μοτοσυκλέτες να είναι τόσο γρήγορες;

Οι τελικές αντικατοπτρίζουν την τεχνολογία των κατασκευαστών

Ας δούμε ρεαλιστικά την κατάσταση. Τα περισσότερα, αν όχι όλα, τα μοντέλα που δηλώνουν ότι πλησιάζουν οι ξεπερνούν τα 300, είναι μοτοσυκλέτες ειδικής χρήσης, πολύ ισχυρές και φτιαγμένες πολλές φορές μόνο για την πίστα. Εκεί, τα πάντα επιτρέπονται και όχι μόνο αυτό, αλλά ο ταχύτερος κερδίζει. Ωστόσο, η πραγματικότητα της πίστας είναι πολύ διαφορετική από αυτή του δρόμου.

Εκεί δεν υπάρχουν απρόβλεπτοι κίνδυνοι, αντίθετο ρεύμα, μπαριέρες. Τα βλέπουμε πάρα πολλές φορές, από τα Moto GP, όπου αναβάτες πέφτουν με ταχύτητες πάνω από 200 χιλιόμετρα την ώρα. Ποιος μπορεί να ξεχάσει την πτώση του Loris Baz το 2016, που έφυγε με 290 χιλιόμετρα την ώρα; Σε συνθήκες δρόμου, μόνο με εξαιρετική τύχη ένας αναβάτης θα την είχε σκαπουλάρει. Οπότε, εδώ ερχόμαστε στο επόμενό μας point…

Πάνω από τα 200, κανένας δεν είναι απολύτως ασφαλής

Οδηγώντας μοτοσυκλέτα, ο καλύτερός μας σύμμαχος είναι η λογική. Αμεση συνέπεια αυτής είναι η ορθή αξιολόγηση των καταστάσεων. Σε δημόσιο δρόμο, οποιαδήποτε ταχύτητα πάνω από τα 200 είναι άκρως επικίνδυνη σε περίπτωση που κάτι συμβεί και αυτό δεν έχει να κάνει με τα όρια του αναβάτη ή της μοτοσυκλέτας αλλά, όπως είπαμε πιο πάνω, από το περιβάλλον. Θα μου πείτε, υπάρχει ο προστατευτικός εξοπλισμός. Σαφέστατα, θα απαντήσω εγώ, και είναι απολύτως απαραίτητο και ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ όλοι οι αναβάτες να τον φέρουν.

Ωστόσο… ποια είναι τα όριά του; Ακόμα και οι αγωνιζόμενοι, στις ακραίες συνθήκες που αγωνίζονται, δεν την βγάζουν πάντα καθαρή από τραυματισμούς. Πιστεύετε αλήθεια ότι ένας αναβάτης μπορεί να τη γλιτώσει από οτιδήποτε, επειδή φορά τον εξοπλισμό του; Αυτό δεν ισχύει, σε καμία περίπτωση! Για αυτό, μην ξεχνάτε: κοινή λογική και υπακοή στα όρια ταχύτητας…

Αν οι μοτοσυκλέτες φτάσουν τα 400 χιλιόμετρα την ώρα, τότε τι;

Αν δεν αλλάξουν αρκετά πράγματα… μάλλον τίποτα. Και πάλι, η τελική ταχύτητα θα είναι ένας αριθμός σε πίνακες, που θα εξυπηρετεί τις ειδικές συνθήκες και… το γόητρο. Ακόμα, θα πρέπει να εξελιχθεί περισσότερο και ο προστατευτικός εξοπλισμός. Δεν είναι όμως τυχαίο που στη μοτοσυκλέτα, οι μέγιστες ταχύτητες που έχουν επιτευχθεί γενικά δεν ξεφεύγουν πολύ, όπως γίνεται με τα αυτοκίνητα.

Υπάρχει ένας πολύ σημαντικός λόγος για αυτό: Ένας αναβάτης ήταν, είναι και θα είναι πάντα εκτεθειμένος. Ας μην τα βλέπουμε όμως όλα μαύρα! Όλοι ξέρουμε ότι η οδηγική απόλαυση στη μοτοσυκλέτα, πολύ σπάνια εξαρτάται από την ταχύτητά της και μόνο!

Πηγη www.mototriti.gr
Πάνω από τα 80 κανένας δεν είναι πραγματικά ασφαλής. Στα 200 απογειώνονται τα αεροσκαφη

Sent from my X19 using Tapatalk
 

Crazy Horse

new member
Δημοσιεύσεις
165
Ηλικία
59
Περιοχή
Λαγονήσι Αττικής
Μοτοσυκλέτα
Moto guzzi stelvio 1200 4v ntx
Όνομα
Αντώνης
Περιοχή
Λαγονήσι Αττικής
<<Είναι σημαντικό να τονίσουμε εδώ, ότι κανένα όριο ταχύτητας δεν έχει οριστεί τυχαία, αυθαίρετα ή… σαδιστικά, αν θέλετε, από παράλογους νομοθέτες.>>



Σοβαρά τώρα..??

Αν δεν κάνω λάθος, τα όρια ταχύτητας στο Ελλαδισταν είναι πάνω από πενήντα χρονών.
Είχε ανοίξει πρόσφατα μια συζήτηση για την αναθεώρηση- εκσυνχρονισμο των ορίων ταχύτητας, καθώς πια στο δρόμο δεν κυκλοφορούν σκαραβαίοι Μόρις, Χιλμαν και οπελ καντετ αλλά αναβλήθηκε για αργότερα.
Δεν έχουν ωριμάσει ακόμη οι συνθήκες...
Είναι πολλά τα λεφτά Άρη..από τα πρόστιμα λέω..
Τέλος πάντων χιλιοειπωμενα .

Την δεκαετία του εβδομήντα εάν έλεγες σε κάποιον ότι θα μπορούσε να κυκλοφορήσει και να γουστάρει με μια μηχανή που πιάνει τα 300 + χιλιόμετρα θα έγραφε τις γενικότητες και τα κλισέ με τα ευχολόγια που διάβασα παραπάνω.

(Περίμενα να διαβάσω κάποιο τεχνικό άρθρο σχετικά με αεροδυναμική, σε σχέση με την θέση του αναβάτη επάνω στην μηχανή, συντελεστή πρόσφυσης κλπ ..)
 

angelthing

member
Δημοσιεύσεις
1.667
Μοτοσυκλέτα
F700GS, CRF300L
Όνομα
Angelos
Βασικά ούτε το c.

Η ειδική σχετικότητα το μόνο επί της ουσίας όριο που θέτει είναι πως τα αντικείμενα με μάζα δεν μπορούν να κινηθούν (ή να φτάσουν προσφέροντας πεπερασμένα ποσά ενέργειας) στην ταχύτητα c.
Θεωρητικά τουλάχιστον δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην μπορεί κάποιο υλικό σώμα να έχει ταχύτητα μεγαλύτερη από c, αρκεί να μην είναι ακριβώς c. Με τις υπάρχουσες θεωρητικές προσεγγίσεις θα πρόκειται για εξωτική μορφή ύλης, με μιγαδικές τιμές μάζας (υπό τη μαθηματική έννοια του όρου).
Θεωρητικό ευφύημα ? Σαφέστατα αλλά και η επίτευξη ταχυτήτων προς το κάτω όριο της c από οποιοδήποτε υλικό σώμα είναι επίσης - οι μόνες περιπτώσεις που το επιτυγχάνουν προσεγγιστικά τεχνητές συσκευές, συναντώνται στους επιταχυντές σωματιδίων, και εκεί αναφερόμαστε σε υποατομικά σωματίδια και όχι υλικά σώματα.

Επί των πιο καθημερινών εμπειριών αλλά και της ουσίας του άρθρου που πόσταρε ο Μιχάλης, αυτό που τελικά καθορίζει την τελική ταχύτητα ενός οχήματος εντός της γήινης ατμόσφαιρας είναι η αντίσταση του αέρα. Από τα 90 με 110 χαω, ανάλογα με το όχημα, η αντίσταση του αέρα στην κίνηση του οχήματος, αποτελεί αριθμητικά τον μεγαλύτερο όρο στην συνολική αντίσταση στην κίνηση. Καθώς δε η αντίσταση του αέρα είναι ανάλογη με το τετράγωνο της ταχύτητας, από το σημείο αυτό αυξάνεται με ολοένα και μεγαλύτερο ρυθμό. Η επίτευξη νέων και ολοένα υψηλότερων τελικών ταχυτήτων, προϋποθέτει την ανάπτυξη κινητήρων με ολοένα και μεγαλύτερη απόδοση σε ιπποδύναμη σε ρυθμούς δυσανάλογους με την αριθμητική αύξηση των ορίων αυτών.

Πρακτικά, οι κινητήρες με ολοένα και μεγαλύτερη απόδοση ισχύος, απαιτούν και ολοένα περισσότερο καύσιμο (για να προλάβουν να επιταχύνουν μέχρι την τελική ταχύτητα), με την ανάλογη αύξηση της μάζας (και της αδράνειας) του οχήματος, οπότε και το όλο φαινόμενο τείνει να συγκλίνει τάχιστα προς κάποια τεχνολογικά όρια και δη για οχήματα ευρύτερης παραγωγής. Ο συνδυασμός δε με την απαραίτητη ευστάθεια στην κίνηση για κάποιο τέτοιο όχημα (δεν είναι καλή ιδέα να σκοτώνονται όλοι οι πλούσιοι πελάτες σου στο πρώτο high speed ride) αλλά και των περιορισμών της ανθρώπινης αντίληψης σε ένα τόσο γρήγορα μεταβαλλόμενο περιβάλλον, μάλλον θέτει πλέον σαφή όρια. Σαφώς και η χρήση αυτοματισμών και από ένα σημείο και μετά αυτόνομων συστημάτων ελέγχου θα μείωνε τον παράγοντα ανθρώπινου σφάλματος αλλά θα αρχίσει πλέον να στερείται νοήματος. Για καθαρά speed freaks με πολλά φράγγα υπάρχει και ο διαστημικός τουρισμός ή στην πιο φτηνή έκδοση το vomit comet της NASA.

Κυριακή με πολύ αέρα και κλίκι κλίκι αντί για μοτοβόλτα ..... τι να επείς ......
 
Τελευταία επεξεργασία:

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
Για αυτά τα θεωρητικά σώματα, πάλι όριο είναι το c. Κάτω όριο, δεν μπορούν να φρενάρουν στην ταχύτητα c.
 

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.413
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
Εγώ πάλι διαβάζοντας το άρθρο του mototriti δεν απόκόμισα κάποιο σαφές συμπέρασμα.
Το μισό κείμενο είναι γεμάτο ερωτηματικά και το άλλο μισό γενικολογίες.
Ναι το ξέρουμε ότι πρέπει να φοράς προστατευτικό εξοπλισμό και ότι πάνω από τα 200 κανείς δεν είναι ασφαλής και και και.
Έχω την αίσθηση ότι το άρθρο αφήνει ένα κενό,κάτι άλλο θα πρεπε να προστεθεί αλλά δεν του βγήκε.
 

naftilos

new member
Δημοσιεύσεις
84
Ηλικία
111
Περιοχή
αναλογα που φυσα, Φαιστος - Λαυρεωτικη
Μοτοσυκλέτα
Aprilia RST 1000 futura - Caponord 1000 RR - Pegaso 650 ie
Όνομα
Θωμας
Βασικά ούτε το c.

Η ειδική σχετικότητα το μόνο επί της ουσίας όριο που θέτει είναι πως τα αντικείμενα με μάζα δεν μπορούν να κινηθούν (ή να φτάσουν προσφέροντας πεπερασμένα ποσά ενέργειας) στην ταχύτητα c.
Θεωρητικά τουλάχιστον δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην μπορεί κάποιο υλικό σώμα να έχει ταχύτητα μεγαλύτερη από c, αρκεί να μην είναι ακριβώς c. Με τις υπάρχουσες θεωρητικές προσεγγίσεις θα πρόκειται για εξωτική μορφή ύλης, με μιγαδικές τιμές μάζας (υπό τη μαθηματική έννοια του όρου).
Θεωρητικό ευφύημα ? Σαφέστατα αλλά και η επίτευξη ταχυτήτων προς το κάτω όριο της c από οποιοδήποτε υλικό σώμα είναι επίσης - οι μόνες περιπτώσεις που το επιτυγχάνουν προσεγγιστικά τεχνητές συσκευές, συναντώνται στους επιταχυντές σωματιδίων, και εκεί αναφερόμαστε σε υποατομικά σωματίδια και όχι υλικά σώματα.

Επί των πιο καθημερινών εμπειριών αλλά και της ουσίας του άρθρου που πόσταρε ο Μιχάλης, αυτό που τελικά καθορίζει την τελική ταχύτητα ενός οχήματος εντός της γήινης ατμόσφαιρας είναι η αντίσταση του αέρα. Από τα 90 με 110 χαω, ανάλογα με το όχημα, η αντίσταση του αέρα στην κίνηση του οχήματος, αποτελεί αριθμητικά τον μεγαλύτερο όρο στην συνολική αντίσταση στην κίνηση. Καθώς δε η αντίσταση του αέρα είναι ανάλογη με το τετράγωνο της ταχύτητας, από το σημείο αυτό αυξάνεται με ολοένα και μεγαλύτερο ρυθμό. Η επίτευξη νέων και ολοένα υψηλότερων τελικών ταχυτήτων, προϋποθέτει την ανάπτυξη κινητήρων με ολοένα και μεγαλύτερη απόδοση σε ιπποδύναμη σε ρυθμούς δυσανάλογους με την αριθμητική αύξηση των ορίων αυτών.

Πρακτικά, οι κινητήρες με ολοένα και μεγαλύτερη απόδοση ισχύος, απαιτούν και ολοένα περισσότερο καύσιμο (για να προλάβουν να επιταχύνουν μέχρι την τελική ταχύτητα), με την ανάλογη αύξηση της μάζας (και της αδράνειας) του οχήματος, οπότε και το όλο φαινόμενο τείνει να συγκλίνει τάχιστα προς κάποια τεχνολογικά όρια και δη για οχήματα ευρύτερης παραγωγής. Ο συνδυασμός δε με την απαραίτητη ευστάθεια στην κίνηση για κάποιο τέτοιο όχημα (δεν είναι καλή ιδέα να σκοτώνονται όλοι οι πλούσιοι πελάτες σου στο πρώτο high speed ride) αλλά και των περιορισμών της ανθρώπινης αντίληψης σε ένα τόσο γρήγορα μεταβαλλόμενο περιβάλλον, μάλλον θέτει πλέον σαφή όρια. Σαφώς και η χρήση αυτοματισμών και από ένα σημείο και μετά αυτόνομων συστημάτων ελέγχου θα μείωνε τον παράγοντα ανθρώπινου σφάλματος αλλά θα αρχίσει πλέον να στερείται νοήματος. Για καθαρά speed freaks με πολλά φράγγα υπάρχει και ο διαστημικός τουρισμός ή στην πιο φτηνή έκδοση το vomit comet της NASA.

Κυριακή με πολύ αέρα και κλίκι κλίκι αντί για μοτοβόλτα ..... τι να επείς ......
κύριε καθηγητά φέρε μου τον έλεγχο να σου βάλω άριστα
 
Top Bottom