Το έχω και γώ το μπλιμπλίκι αυτό, ήμουν βαλβολινάκιας, μ'έχει διευκολύνει πολύ, με έκανε πιό ανέμελο σε διαδρομές με μαζεμένα χλμ, για την χρήση πόλης ο.κ δέν μου ήταν κάτι το λαδωματάκι, το έβαλα τον χειμώνα, το είχα ρυθμισμένο στην 1 στροφή, από τον προηγούμενο μήνα που πιάσαν οι ζέστες έχει γίνει αδηφάγο, το άλλαξα το έβαλα στην μισή στροφή και τώρα το έχω στο 1/4 στροφής, υποχρεωτικά το σωληνάκι τροφοδοσίας στο ψαλίδι είναι κοντά στην εξάτμιση χρησιμοποιώ και το λαδάκι της συσκευασίας, οποτε θερμοκρασίες λάδι 1-0, το ξεπασρεύω σιγά σιγά και ψάχνω για τον αντικαταστάτη του, η ερώτηση εφόσον σας ζάλισα είναι: έχει κάποιος άλλος ψάξει για εναλακτικό λάδι?? και άν ναι ποιό???
Τα δεδομένα της μαμάς είναι
- Green = OK to use
- Amber = Some damage may occur, potentially hazardous
- Red = Serious Damage, Toxic and extreme environmental hazard.
Αυτά είναι αποδεκτά
MINERAL Hydraulic Oils are the only alterative to our oil and have the advantage that they are available worldwide - a useful option for those taking long trips "into the wilds". Depending on the ambient temps in your region you can use ISO32, ISO68, ISO100 etc. all the way up to ISO220 (the higher the number the thicker the oil). Thicker oils should be used for higher ambient temps.
Αυτά ναί μέν, ίσως, ίσως μπορεί να χαλάσει, αλλά άμα χαλάσει δέν στο φτιάχνουν
Engine oils are designed to do a different job, generally they are too light and do not contain the correct additives to prolong the life of your chain- they may also contain additives which could damage your Auto and/or be environmentally toxic.
Chain Saw Oil, we don't recommend it as it is just too sticky and "glue-like" to flow properly.
Importantly some Chainsaw oils are vegetable oil based as well as being hydroscopic which leads to corrosion of the Auto's brass and steel parts (and your chain!). Some of these oils also attack the Auto's internal nitrile seals not to mention the O or X rings in your chain!
Gearbox oil EP80/90* -
WARNING Don't use EP Gearbox Oils! these can make the Auto oilers cap swell, this can cause the Acrylic* reservoir to crack when the cap is forced into the top of the reservoir! If you have been using this don't try to force the cap to fit but order a new cap, drain the oiler and switch to using a
TUTORO oil or use an
ISO32/ISO68/ISO220 grade Hydraulic MINERAL oil. The additives in EP oil will also corrode brass.
Αυτά είναι δια ροπάλου και μαστιγίου απαγορευμένα
NEVER, EVER USE AUTOMATIC TRANSMISSION FLUID in your oiler!, some variants have all sorts of nasty toxins in and can destroy plastics, some even corrode brass as well as being environmentally toxic and toxic to you through skin contact.
Εγώ ψάχνοντας την κατα γράμμα εναλλακτική κατέληξα στο
Εσεις??