Τι πρέπει να γνωρίζω για την ασφάλεια του κράνους

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.535
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Τι πρέπει να γνωρίζω για την ασφάλεια του κράνους
όλοι γνωρίζουμε ότι το κράνος σώζει ζωές. Επίσης γνωρίζουμε ότι έχουν γίνει πολλές μελέτες από επιστήμονες για την εξέλιξη των κρανών ώστε να προσφέρουν το μέγιστο δυνατόν στην προστασία του μοτοσικλετιστή

Αυτά που είναι όμως εξίσου σημαντικά, είναι οι πολλές έρευνες που έχουν γίνει! Αυτές έδειξαν ότι αρκετοί από τους μοτοσικλετιστές δεν γνωρίζουν αρκετά, έχουν λανθασμένη αντίληψη της κατάστασης και αμελούν την χρήση του

Ας δούμε λίγο το τι πιστεύουν αρκετοί μοτοσικλετιστές

α) Πολλοί πιστεύουν ότι η υποχρεωτική χρήση του κράνους είναι μόνο εισπρακτικό μέσο, δικαιολογημένα το πιστεύουν αφού είναι σχεδόν ανύπαρκτη η ενημέρωση, αλλά ούτε και οι αρμόδιες αρχές ελέγχου από όσο γνωρίζω δεν ελένχουν ποια κράνη είναι πιστοποιημένα από την E.C.E )
Β) Αρκετοί πιστεύουν ότι όλα τα κράνη, κάνουν την ίδια δουλειά .Μπορεί οτιδήποτε έχει σχήμα κράνους και στερεώνεται στο κεφάλι μας να μας καλύψει από “νομικής πλευράς", αλλά αυτό δεν συμενει ότι επαρκεί
γ) Πολλοί δεν γνωρίζουν πως θα ελέγξουν ένα κράνος αν πληρη τις προδιαγραφές ασφαλείας
δ) Αρκετοί δεν γνωρίζουν αν τα κράνη έχουν ημερομηνία λήξης και πως θα το ελέγξουν
ε) Πολλοί πιστεύουν ότι τα ανοιγόμενα παρέχουν την ίδια ασφάλεια με τα κλειστά
ζ) Αρκετοί θέλοντας να βελτιώσουν το design του κράνους τους, κολλούν διακοσμητηκα αυτοκόλλητα και βάφουν το κράνος τους χωρίς να γνωρίζουν αν αυτό έχει επίπτωση στη ασφάλεια του κράνους





Η κλήση για κράνος είναι εισπρακτικό μέσο;

Όχι βεβαία δεν είναι, απλά η αδράνεια τον κρατικών μηχανισμών με την αδιαφορία τους και την μη ύπαρξη πληροφόρησης προς τους μοτοσικλετιστές και τις αρμόδιες αρχές για το πώς θα ελέγχουν αν τα κράνη που πωλούνται τηρούν της τεχνικές και γραφειοκρατικές απαιτήσεις (την έγκριση E.C.E ) , περνάνε σε όλους την εντύπωση ότι είναι εισπρακτικοί λόγοι.

Πολλές φορές θα έχουμε ακούσει κάποιους να λένε: γιατί με υποχρεώνουν να φοράω κράνος, το κεφάλι είναι δικό μου και ότι θέλω το κάνω. Όμως, οι συγκεκριμένοι συνάνθρωποι μας, δεν έχουν σκεφθεί ότι σε ένα πιθανό ατύχημα οι κακώσεις που μπορεί να προκληθούν, θα οδηγήσουν τον αναβάτη στο νοσοκομείο και σε αρκετές περιπτώσεις στην εντατική.

Η οικονομική επιτροπή της ευρωπαϊκής ένωσης βλέποντας το μεγάλο οικονομικό κόστος εξόδων της νοσοκομειακής παρακολούθησης-περίθαλψης που επωμίζονται όλοι οι φορολογούμενοι-και όχι μόνο αυτός που προκάλεσε το ατύχημα-σε συνδυασμό όμως και με πολλούς άλλους λόγους, όπως το κέρδος τον εμπόρων που πωλούν κράνη χωρίς την έγκριση την Ε.Ε, αποφάσισε να πλαισιώσει νόμους, ώστε για τους μοτοσικλετιστές να δίνεται πρόστιμο χρηματικού ποσού, ενώ για τους εμπόρους να δίνεται πρόστιμο χρηματικού ποσού και κατάσχεση των κρανών που δεν τηρούν τεχνικές και γραφειοκρατικές απαιτήσεις ( οδηγίες σωστής χρήσης κ.α. ) για να αποκτήσουν την έγκριση E.C.E.

Δυστυχώς, η δεύτερη περίπτωση δεν τηρείται στην χώρα μας-παράνομα βέβαια-σύμφωνα με τους νόμους της Ε.Ε
Αναρωτιόμαστε γιατί κυκλοφορούν ΜΗ εγκεκριμένα κράνη από την E.C.E. που κατακλύζουν την αγορά με την εξευτελιστικά χαμηλή τιμή και σχεδόν μηδενική προστασία που παρέχουν! κάποιος τα κατασκευάζει, Κάποιος τα εισάγει, κάποιοι τα εμπορεύονται, αλλά ποιος τους ελέγχει; Ποιος προειδοποιεί τον αγοραστή ότι δεν προστατεύεται
παρά μόνο από την κλήση της τροχαίας;



Τι είναι η έγκριση; Είναι κάτι σοβαρό; Έχουν διαφορά μεταξύ τους;

Το θέμα αυτό είναι πολύ σοβαρό. Για παράδειγμα σας θυμίζω,πως με την κινηση του σώματος μας με τυχαίο κτύπημα στο κεφάλι από πόρτα ή άλλο αντικείμενο μας προκαλεί μεγάλο πόνο και σε πολλές περίπτωσης ένα καρούμπαλο. Η ταχύτητα του σώματος μας σε αυτή την περίπτωση είναι 2-4 km την ώρα. Φανταστείτε τι μπορεί να συμβεί με μια μεγαλύτερη ταχύτητα τον 20-40 km την ώρα που είναι η δεκαπλάσια ταχύτητα ( με ανάλογη δύναμη ).Τι μπορεί να συμβεί και ποιά μπορεί να είναι τα επακόλουθα.

Για τον λόγο αυτό καθώς και για πολλούς άλλους, η οικονομική επιτροπή της ευρωπαϊκής ένωσης αποφάσισε, ότι για να πωλούνται ελευθέρα τα κράνη, πρέπει οι κατασκευαστές να συμμορφώνονται με συγκεκριμένα πρότυπα που θα πληρούν όλες τις προδιαγραφές για την ασφάλεια του μοτοσικλετιστή. Αυτά τα πρότυπα περιλαμβάνουν τις τεχνικές και γραφειοκρατικές απαιτήσεις ( οδηγίες σωστής χρήσης κ.α. ). Κατά συνέπεια, η έγκριση είναι η πιστοποίηση ότι το κράνος συμμορφώνεται με τα πρότυπα ασφαλείας που επιβάλλονται από την Ε.Ε. προκειμένου να επιτραπεί η πώληση στις χώρες Ε.Ε.

Αυτή η έγκριση είναι η ονομαζόμενη ECE 22,04 και ECE 22,05 η νεότερη. Αυτή η προδιαγραφή είναι η ποιο αξιόπιστη και υποχρεωτική για της χώρες Ε.Ε. , που ελέγχεται από διάφορες δοκιμές ( tests ) όπως η ικανότητα απορρόφησης της ενέργειας που μπορεί να δεχθεί από χτύπημα, η διάτρηση του κελύφους και της ζελατίνας που το χτυπά με ένα βλήμα με υψηλή ταχύτητα (300-500km/h ) , η αντοχή του ιμάντα συγκράτησης του κράνους που μετά από πίεση ορισμένων Newton πρέπει να παραμένει στο κεφάλι του αναβάτη κ.α







Ακόμη μια αξιόπιστη προδιαγραφή ασφαλείας που είναι υποχρεωτική μόνο στους αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος είναι η SNELL.
Το ίδρυμα Snell.είναι ένα ανεξάρτητο μη κερδοσκοπικό εργαστήριο δοκιμής κρανών που δημιουργήθηκε εις μνήμη του οδηγού αγώνων William "pete" Snell που πέθανε από τραυματισμό στο κεφάλι σε μια συντριβή το 1956 και φορούσε ένα κράνος δέρματος της αποχής . Το ίδρυμα Snell ιδρύθηκε και χρηματοδοτήθηκε το 1957 από τους φίλους του και την οικογένεια pete Snell.

Και αυτή η προδιαγραφή ασφαλείας ελέγχεται από δοκιμές ( tests ) που αφορούν την ικανότητα απορρόφησης της ενέργειας που μπορεί να δεχθεί από χτύπημα, τον συντελεστή τριβής σε παρατεταμένη ολίσθηση, την διάτρηση του κελύφους και της ζελατίνας με ένα βλήμα που το χτυπά με υψηλή ταχύτητα των 300 mph, την επαφή του κράνους με πετρελαιοειδή και την επιρροή του υλικού, το δέσιμο του ιμάντα συγκράτησης, ενώ στην συγκεκριμένη προδιαγραφεί απαιτείται το δέσιμο διπλού κρίκου ή αλλιώς 2D κ.λ.π

Σημείωση: Η προδιαγραφή snell δεν είναι καλύτερη από την E.C.E ούτε και το αντίστροφο και από τους δυο oργανισμούς ελέγχονται τα κράνη από διάφορες δοκιμές ( tests ) με κάποιες διαφοροποιήσεις η μια από την άλλη.Γενικά η E.C.E θεωρείται από πολλους πιο έξυπνη στα tests από την SNELL.

.....
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.535
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Προσέξτε!!! Τα περισσότερα ανοιγόμενα κράνη έχουν σχεδιαστεί κυρίως για χρήση μέσα στην πόλη μόνο τα κλειστού τύπου έχουν ενδεχομένως τις προϋποθέσεις να περάσουν ή και περνούν ακόμα, τα αγωνιστικά test!!!
Σε γενικές γραμμές δεν συνίσταται ένα ανοιγόμενο κράνος για ταξίδι, αφού οι ρυθμοί ταξιδίου είναι κατά κάποιο τρόπο ανάλογοι των αγωνιστικών ρυθμών! Επίσης δεν μπορούμε να αναζητάμε υπηρεσίες ανάλογες π.χ. από τα ανοιγόμενα, όπως στα κλειστού τύπου! Πρέπει να γνωρίζουμε τις διαφορές και ενδεχόμενα τα όρια τους!
Παρόλα αυτά αν επιθυμείτε να αγοράσετε ένα ανοιγόμενο κράνος για χρήση ταξιδιού πρέπει πρώτα να λάβετε υπό όψιν μερικά από τα στοιχεία του άρθρου , “Πώς μπορώ να διαλέξω το κατάλληλο κράνος ”.


Το χρώμα του κράνους έχει σχέση με την ασφάλεια;

Οι έρευνες δεν έχουν παρουσιάσει κανένα στοιχείο, που το χρώμα του κράνους να έχει ιδιαίτερη σημασία για την ασφάλεια του αναβάτη όσο ο μοτοσικλετιστής επιβαίνει στην μοτοσικλέτα του. Ο λόγος είναι ότι για να πωλούνται ελευθέρα οι μοτοσικλέτες στην Ε.Ε , πρέπει να συμμορφώνονται με κάποια πρότυπα που επιβάλλονται στους κατασκευαστές για την ασφάλεια του μοτοσικλετιστή. Όπως ανακλαστικά στο πίσω μέρος της μοτοσικλέτας, ορισμένη απόσταση μεταξύ των δυο φλας και απαιτούμενη φωτεινότητα, ώστε να μπορούν να κάνουν αντιληπτή και να δηλώσουν την κατεύθυνση πορείας της μοτοσικλέτας και άλλα πολλά.

Σε περιπτώσεις όμως που ο μοτοσικλετιστής έχει ανατραπεί και βρίσκεται στο έδαφος το χρώμα του κράνους μπορεί να είναι σωτήριο για την ασφάλεια του. Ο λόγος είναι ότι, οι μοτοσικλετιστές συνήθως φορούν χρώματα ουδέτερα του μαύρου και γκρι όμοια με αυτό της ασφάλτου και δεν ξεχωρίζουν ιδιαίτερα. Έτσι, η περίπτωση ένας αφηρημένος οδηγός να μην αντιληφθεί έγκαιρα τον πεσμένο μοτοσικλετιστή στην άσφαλτο, με ενδεχόμενο να τον τραυματίσει θανάσιμα είναι δυστυχώς συχνώ φαινόμενο. Και σε έλλειψη φωτισμού κατά την διάρκεια της
νύχτας τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα. Σε μερικές χώρες όπως στην Γαλλία η πώληση των κρανών δεν επιτρέπεται εάν το κράνος δεν έχει φωσφορίζων ανακλαστικά και στις τέσσερις πλευρές του. Στην Αγγλία επίσης ο μοτοσικλετιστής πρέπει να φοράει μια ανακλαστική ζώνη λοξού L.


Μπορώ να κολλήσω αυτοκόλλητα στο κράνος μου υπάρχει πρόβλημα ασφάλειας;

Πολλά διαφημιστικά αυτοκόλλητα έχουν κόλλα που περιέχει ισχυρές χημικές ουσίες και διαλύτες που μπορούν να επηρεάσουν και να έχει επιπτώσεις στα μηχανικά χαρακτηριστικά των θερμοπλαστικών υλικών (polycarboneti ,lexan ) . προκαλώντας την ανικανότητα να προστατευθεί το κεφάλι σε περίπτωση πρόσκρουσης.

Οι διακοσμητικές αυτοκόλλητες ετικέτες και τα grafith που χρησιμοποιούνται από τους κατασκευαστές κρανών χρησιμοποιούν κόλλες που περιέχουν μη επιθετικούς διαλύτες, οι οποίοι εξετάζονται προσεκτικά από τον κατασκευαστή κατά τη διάρκεια της παραγωγής και της εφαρμογής τους. Εξαίρεση αποτελούν τα ειδικά αυτοκόλλητα για θερμοπλαστικά κράνη. Φυσικά, η εφαρμογή με αυτοκόλλητες ετικέτες και grafith επιτρέπετε σε κελύφη κράνους από σύνθετα υλικά ( fiber ,carbon ,Kevlar)

Μπορώ να βάψω το κράνος μου η θα έχω πρόβλημα με την ασφάλεια του;


Πολλά χρώματα περιέχουν ισχυρούς διαλύτες που μπορούν να επηρεάσουν και να έχουν επιπτώσεις στα μηχανικά χαρακτηριστικά των θερμοπλαστικών υλικών ( polycarboneti ,lexan ,κλπ ), με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αντέξουν τις καταπόνησης για τις οποίες έχουν σχεδιαστεί . Οι κατασκευαστές κρανών χρησιμοποιούν χρώματα που περιέχουν μη επιθετικούς διαλύτες, η άλλες ισχυρές χημικές ουσίες και εξετάζονται προσεκτικά από τον κατασκευαστή κατά τη διάρκεια της παραγωγής του κελύφους. Ορισμένοι κατασκευαστές σε μερικά μοντέλα χρησιμοποιούν χρώματα που περιέχουν ειδικό χημικό υλικό που εμποδίζει το πέρασμα των UV ακτινών του ηλίου, με αποτέλεσμα να έχουν μεγαλύτερη ζωή έναντι των άλλων, που δεν χρησιμοποιείται αυτό το υλικό.

Πηγη: https://www.moto-accessories.gr/article/ti_prepei_na_gnorizo_gia_ten_aspaleia_tou_kranous
 
Top Bottom