Μήπως τελικά οι ηλικιωμένοι οδηγοί δεν είναι τόσο επικίνδυνοι;

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.539
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Μήπως τελικά οι ηλικιωμένοι οδηγοί δεν είναι τόσο επικίνδυνοι;​

299780411_124622323646569_6939570037696342941_n.jpg

Είναι πιο αργοί, περισσότερο αναποφάσιστοι και συνήθως δεν δίνουν την ιδιάζουσα σημασία στους γύρω τους. Οι ηλικιωμένοι οδηγοί φαίνεται να έχουν πολλά κουσούρια, αλλά τελικά πόσο επικίνδυνοι είναι και τι μπορεί να κάνει το κράτος για αυτούς;

Μήπως τελικά οι ηλικιωμένοι οδηγοί δεν είναι τόσο επικίνδυνοι;​

Ο μέσος όρος ηλικίας έχει ανέβει σχεδόν σε όλες τις χώρες παγκοσμίως και λογικό είναι πίσω από τα τιμόνια των αυτοκίνητων ή πάνω στις σέλες των μοτοσυκλετών να υπάρχουν άτομα που ξεπερνάνε ακόμα και τα 80 έτη ζωής.

Οι «γνωστοί» ηλικιωμένοι που για αυτούς θα σηκωνόμασταν από τη θέση μας για να καθίσουν, συνεχίζουν να βρίσκονται στο δρόμο και να καταλαμβάνουν χώρο στην άσφαλτο, αφού οι καλύτερες ιατροφαρμακευτικές συνθήκες και η γνώση για θέματα υγείας που πριν από μερικά χρόνια ήταν άγνωστα έχουν καλυτερέψει τη «διαδικασία του γήρατος» και επιτρέπουν στους μεγαλύτερους σε ηλικία ανθρώπους να παραμένουν δραστήριοι.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο αριθμός των ηλικιωμένων οδηγών (πάνω από 75 χρονών) να έχει διπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια. Όμως πόσο επικίνδυνοι είναι;

299882873_124622333646568_9092682158369593697_n.jpg

Έχουν τα κουσούρια τους και σαφώς είναι πιο αργοί​

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Οι ηλικιωμένοι έχουν μειωμένα αντανακλαστικά, συνήθως «παιδεύονται» από διάφορα προβλήματα υγείας λόγω ηλικίας, πάνε αργά και μερικοί θεωρούν ότι οδηγούν στους δρόμους του 1970, όπου τα αυτοκίνητα ήταν σαφώς λιγότερα.

Όλα τα παραπάνω είναι σωστά, αλλά οι έρευνες φανερώνουν αυτά δεν κάνουν τους μεγάλους σε ηλικία οδηγούς πιο επικίνδυνους από τους νέους.

Οι 20αρηδες 3 φορές πιο επικίνδυνοι από τους ηλικιωμένους​

Σύμφωνα με έρευνες που έγιναν στην άλλη μεριά του Ατλαντικού οι νεαροί οδηγοί προκαλούν 3 φορές περισσότερα ατυχήματα από ότι οι άνω των 75. Ο λόγος είναι ότι στην ηλικία των 20 το αίμα βράζει, με αποτέλεσμα να δίνουν λιγότερη προσοχή στην ασφάλεια, οδηγώντας πιο γρήγορα, μεθυσμένοι ή κοιτώντας το κινητό τους κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Από την άλλη η πλειοψηφία των ηλικιωμένων οδηγών φοβούνται περισσότερο, γνωρίζοντας ότι πλέον έχουν μειωμένα αντανακλαστικά, με αποτέλεσμα όταν βρίσκονται πίσω από το τιμόνι να έχουν την προσοχή τους καρφωμένη στο δρόμο και να κινούνται με πιο χαμηλή ταχύτητα.

Με αυτό το τρόπο μπορεί να γίνονται πιο κουραστικοί προς στους άλλους χρήστες του οδοστρώματος, αλλά ταυτόχρονα τους προστατεύουν, όπως και τον εαυτό τους.

300559144_3264435127160452_76749352513152233_n.jpg

Λιγότερα ατυχήματα οι ηλικιωμένοι αλλά πιο σοβαρά​

Στην παραπάνω έρευνα έρχονται να προστεθούν τα στατιστικά στοιχεία της Εθνικής Διοίκησης Ασφάλειας Μεταφορών Αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ που φανερώνουν ότι οι μοτοσικλετιστές ηλικίας 25 έως 29 ετών εμπλέκονται σε περισσότερα ατυχήματα σε σχέση με τους αναβάτες άνω των 50 ετών.

Ωστόσο τα νούμερα δείχνουν ότι οι ηλικιωμένοι οδηγοί τρακάρουν πιο σοβαρά και έχουν υψηλότερο ποσοστό θνησιμότητας σε σχέση με τους νεώτερους. Αυτό, εκτός από τη σοβαρότητα της σύγκρουσης, οφείλεται και στη γήρανση του σώματος που δεν μπορεί να αντέξει τις δυνάμεις που ασκούνται.

Πηγη www.mototriti.gr
 
Top Bottom