1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Suzuki GSXR-750 1985, η μοτοσυκλέτα που άλλαξε την ιστορία.

Συζήτηση στο φόρουμ 'Μοντέλα - Κριτικές - Βελτιώσεις' που ξεκίνησε από το μέλος karad-geo, στις 21 Μαϊου 2020.

  1. karad-geo

    karad-geo well know member

    Μηνύματα:
    3.257
    Μοτοσυκλέτα:
    HONDA Varadero 1000cc MK2
    Όνομα:
    ΚΑΡΑΔΗΜΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
    Στην έκθεση της Κολωνίας το 1984, η συντηρητική μέχρι τότε Suzuki παρουσιάζει την GSXR-750 και εντυπωσιάζει τους πάντες. Τον Μάρτιο του 1985 η μοτοσυκλέτα βγαίνει στην αγορά. Η GSXR-750, πάνω από 30 χρόνια μετά την πρώτη της παρουσιάση, αποτελεί μια μοτοσυκλέτα σημαντική για την Ιαπωνική εταιρεία, αλλά και για την ιστορία της μοτοσυκλέτας γενικότερα.
    Γυρίζουμε λοιπόν πίσω στην δεκαετία του ’80, στην αρχή της τεχνολογικής επανάστασης. Τότε που δεν υπήρχαν κινητά. Τότε που έκαναν την εμφάνιση τους τα πρώτα PC (personal computers) που στοίχιζαν μια περιουσία, με μικρές δυνατότητες που σήμερα μας φαίνονται αστείες. Τότε που το internet ήταν ακόμη στην φαντασία κάποιων.

    Αρχές του ’80 η οικονομία περνά κρίση, όπως και οι εταιρείες μοτοσυκλετών και η κατασκευή της GSXR-750 έρχεται σε αντίθεση με την λογική της εποχής που προέβλεπε λιτότητα. Η μοτοσυκλέτα αυτή θα τονώσει το ηθικό της Ιαπωνικής εταιρείας που βρήκε το όπλο ενάντια στον ανταγωνισμό, αλλά θα βελτιώσει και τις χαμηλές πωλήσεις της.

    Η Suzuki κάνει την επανάσταση, αλλάζοντας την οπτική γωνία που έβλεπαν οι εταιρείες ως τώρα την μοτοσυκλέτα, με μια καινούργια για την εποχή φιλοσοφία. Για πρώτη φορά λοιπόν εφαρμόζεται η φιλοσοφία, υψηλές επιδόσεις, μείωση του βάρους, μικρές διαστάσεις.


    [​IMG]

    Μπορεί τώρα να ακούγεται αυτονόητο, όμως εκείνη την εποχή ήταν κάτι το πρωτοποριακό και εφαρμόστηκε πρώτα στην GSXR-750 και μετά ακολούθησε ο ανταγωνισμός. Η μοτοσυκλέτα αυτή ήταν ο προπομπός για το τι θα ακολουθούσε στο μέλλον. Η Suzuki κατάφερε να κατασκευάσει μια superbike με μόλις 176 κιλά, ενώ ο τετρακύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 749cc απέδιδε 100 ίππους στις 10.500 στροφές και είχε τελική ταχύτητα 230 χλμ.

    Το πιο δύσκολο πρόβλημα στο όλο εγχείρημα βρισκόταν στον τρόπο μείωσης του βάρους. Για να το πετύχει αυτό η Suzuki χρησιμοποίησε μερικές καινοτομίες. Κατά αρχήν, η ψύξη του κινητήρα γινόταν με λάδι βοηθούμενο και από τον αέρα. Το λάδι εκτός από την λίπανση του κινητήρα, χρησίμευε και για την ψύξη. Η Suzuki ονόμασε το νέο σύστημα Suzuki Advance Cooling System (SACS).

    Το δεύτερο που έκανε, ήταν η χρήση πλαισίου από αλουμίνιο με σωλήνες τετραγωνικής διατομής. Η Suzuki πρωτοπορεί στην χρήση αλουμινίου στο πλαίσιο, που μειώνει το βάρος της μοτοσυκλέτας περίπου 8 κιλά. Η Suzuki μάλιστα ήταν η πρώτη που χρησιμοποίησε αλουμίνιο στο πλαίσι ξεκινώντας με την RG250. Επίσης για την μείωση του βάρους χρησιμοποίησε υλικά όπως μαγνήσιο.

    Η GSXR-750 ήρθε να εκπληρώσει τον πόθο πολλών μοτοσυκλετιστών. Ήταν μια αγωνιστική μοτοσυκλέτα, η οποία μπορούσε και λάμβανε μέρος σε διάφορα πρωταθλήματα, ενώ ταυτόχρονα μπορούσε να αποκτηθεί σε προσιτή τιμή και να οδηγηθεί στον δρόμο. Μια μοτοσυκλέτα παραγωγής με αγωνιστική τεχνολογία. Η Suzuki, έφτιαξε την GSXR με όλη την τεχνολογία της εποχής και κατάφερε να στρέψει τους προβολείς πάνω της.

    Για αυτούς που δεν ήταν αρκετή η ιπποδύναμη της GSX-R παραγωγής, η Suzuki είχε φτιάξει ειδικό κιτ που αναβάθμιζε τον κινητήρα ειδικά για τους αγώνες και απέδιδε 130 ίππους. Η δυνατότητα αυτή της ταυτόχρονης χρήσης στο δρόμο και στην πίστα, βοήθησε πολύ στην αύξηση των πωλήσεων. Πολλοί ιδιώτες που ήθελαν τρόπο να τρέξουν σε αγώνες είχαν πλέον το μέσον.

    Η GSXR-750 δεν ήταν απλώς μια μοτοσυκλέτα των επιδόσεων. Συνδύαζε παρουσιαστικό endurance racing αλλά και χαρακτήρα. Τα διπλά φανάρια, το ολόσωμο αεροδυναμικό φαίρινγκ και το ανασηκωμένο ρεζερβουάρ, την έκαναν εντυπωσιακή. Μια μοτοσυκλέτα που όταν περνούσε έκανε τα βλέμματα να γυρίσουν. Κάτι που πιστεύω ότι γίνεται και σήμερα, αφού παραμένει ξεχωριστή και εντυπωσιακή.

    Το ύψος της διπλής και άνετης σέλας είναι 755 mm, ενώ το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 19 λίτρα. Μειονέκτημα της η κάποια αστάθεια στις μεγάλες ταχύτητες στην ευθεία, λόγω του πολύ χαμηλού βάρους. Η Suzuki το είχε παρακάνει στην μείωση του βάρους και το διόρθωσε το 1988 στο επόμενο μοντέλο, αυξάνοντας το βάρος στα 195 κιλά.

    Ένα βάρος που περίπου καθιερώθηκε για όλες τις superbike μοτοσυκλέτες. Επίσης η έλλειψη ροπής στις χαμηλές στροφές έκανε την κυκλοφορία στην πόλη δύσκολη. Η μοτοσυκλέτα αυτή δεν ήταν φτιαγμένη για την πόλη και ανάμεσα στην κίνηση, την ταλαιπωρούσες και σε ταλαιπωρούσε.

    Στον ανοικτό δρόμο, η κατάσταση άλλαζε και η οδήγηση ήταν μια απόλαυση. Καταλάβαινες για ποιο λόγο φτιάχτηκε αυτή η μοτοσυκλέτα, ειδικά στις στροφές όπου μπορούσε να στρίψει με ταχύτητα και με άψογο κράτημα.

    Μια τέτοια μοτοσυκλέτα δεν θα μπορούσε να μην έχει και τα κατάλληλα φρένα. Μπροστά είχε δύο δίσκους 300mm με διπλά έμβολα, ενώ πίσω είχε μονό δίσκο 220mm με διπλά έμβολα.
    Τα ελαστικά ήταν 18 ιντσών μπροστά και πίσω, ενώ ο πίνακας οργάνων δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο.

    Η Suzuki κατάφερε να δημιουργήσει μια μοτοσυκλέτα που έχει σημαντική θέση στην ιστορία της μοτοσυκλέτας και ειδικά στην κατηγορία των Superbike. Η GSXR-750 παρόλο που τα τελευταία χρόνια έχασε από την αίγλη της, δεν παύει να συνεχίζει την παράδοση που ξεκίνησε το 1985.

    Η GSXR-750 του 1985 είναι πλέον μια κλασσική μοτοσυκλέτα που πολλοί θα ήθελαν – ανάμεσα τους και εγώ – να είχαν στο γκαράζ τους, να την καμαρώνουν να την περιποιούνται και να την βγάζουν κάπου-κάπου για καμμιά βόλτα.
    Η μοτοσυκλέτα αυτή ήταν πολύ δημοφιλής και θα ήθελα να ακούσω την γνώμη αυτών που την οδήγησαν.

    Πιο κάτω θα βρείτε δύο ενδιαφέροντα video που μας ‘ταξιδεύουν’ ανά τα χρόνια και περιγράφουν την δημιουργία της Suzuki GSXR-750.
     
  2. KostasT

    KostasT member

    Μηνύματα:
    1.040
    Μοτοσυκλέτα:
    Honda CBF1000FA
    Όνομα:
    Δες nickname
    Κι ενα βινδεο

     
    giamar, thanosgp, karad-geo and 4 others like this.
  3. notakos600

    notakos600 old member

    Μηνύματα:
    4.431
    Μοτοσυκλέτα:
    HONDA C50
    Όνομα:
    Παναγιώτης
    Περιοχή:
    Δυτική Αττική
    Ο πρόγονος των SS, μια αγωνιστική μοτοσυκλέτα με φώτα και φλας...
    Δεν είναι εδώ και ο @Buckley να μας κάνει μια όμορφη ανάλυση, όπως μόνο αυτός ξέρει.
     
    giamar, thanosgp, karad-geo and 4 others like this.
  4. tedvj23

    tedvj23 member

    Μηνύματα:
    504
    Όνομα:
    ΘΟΔΩΡΗΣ
    Περιοχή:
    Patra City
  5. apache

    apache Μαθουσάλας member

    Μηνύματα:
    14.241
    Όνομα:
    Mανώλης
    Περιοχή:
    Κορυδαλλός
    Respect.....
     
  6. Coyote

    Coyote member

    Μηνύματα:
    608
    Μοτοσυκλέτα:
    Varadero το καλό, :p
    Όνομα:
    Τάσος
    Περιοχή:
    Αθήνα
    Χα... πλάκα έχει!

    Ε, όχι και άλλαξε την ιστορία στις μοτοσυκλέτες η σουτζούκι.... 1985 ... :D:D:D
     
    giamar, thanosgp and karad-geo like this.
  7. SHOOTER045

    SHOOTER045 Μαθουσάλας member

    Μηνύματα:
    8.264
    Μοτοσυκλέτα:
    GLX 90
    Όνομα:
    ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
    Περιοχή:
    Ν.ΠΕΛΛΑΣ
    1992-gsxr750.jpg Είχα για λιγιυς μηνες αυτο ακριβώς

    Σε αυτό το μπλέ- μωβ
    Νομιζω ήταν ένα μοντελο πριν το spad.
    Λίγο έλειψε να το πάρω,αλλά προτιμησα το ZZR
     
    giamar, thanosgp, EvangeloSKG and 3 others like this.
  8. Coyote

    Coyote member

    Μηνύματα:
    608
    Μοτοσυκλέτα:
    Varadero το καλό, :p
    Όνομα:
    Τάσος
    Περιοχή:
    Αθήνα
    Αυτό δεν είναι του 85
     
  9. SHOOTER045

    SHOOTER045 Μαθουσάλας member

    Μηνύματα:
    8.264
    Μοτοσυκλέτα:
    GLX 90
    Όνομα:
    ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
    Περιοχή:
    Ν.ΠΕΛΛΑΣ
    Βέβαια το μετάνιωσα μετά, γιατί ήθελα κάτι ποιο ευκίνητο απο το zzr,αλλά πουλήθηκε στο Αγρίνιο το εν λόγω
     
  10. angelthing

    angelthing member

    Μηνύματα:
    684
    Μοτοσυκλέτα:
    K1300s, F650(twin) GS, Street Triple 675
    Όνομα:
    Angelos
    Αααχχχχχχ ..... τι ΜΕ θύμισες τώρα .....

    Κάπου στο χαμένο παρελθόν σε μέρη αγγλόφωνα, είχα για λίγο το 750 του '88 (μοντέλο J) με τα slingshot καρμπυρατέρ .......
    πήγαινε τάπα για την εποχή !!!!

    https://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_gsxr750 88.htm
     
    giamar, The Owl., thanosgp and 4 others like this.
  11. stelios62

    stelios62 member

    Μηνύματα:
    1.223
    Μοτοσυκλέτα:
    Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbf 250
    Όνομα:
    Στελιος
    Περιοχή:
    Κερατσινι
    .... με τον αλουμινο-σκελετο ποιος ειχε παιξει πρωτος ? ..... η suzuki ή η yamaha ? ....... ! cdefghigi
     
    giamar, thanosgp and karad-geo like this.
  12. karad-geo

    karad-geo well know member

    Μηνύματα:
    3.257
    Μοτοσυκλέτα:
    HONDA Varadero 1000cc MK2
    Όνομα:
    ΚΑΡΑΔΗΜΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
    cdefghigcdefghig
     
    giamar and thanosgp like this.
  13. karellen

    karellen member

    Μηνύματα:
    1.410
    Μοτοσυκλέτα:
    Honda DAX 72 τρου Αντβέ
    Όνομα:
    Νίκος
    Περιοχή:
    Καλαμάτα
    Πρώτος δεν θυμάμαι αλλά η επανάσταση έγινε με το deltabox των genesis
     
  14. karad-geo

    karad-geo well know member

    Μηνύματα:
    3.257
    Μοτοσυκλέτα:
    HONDA Varadero 1000cc MK2
    Όνομα:
    ΚΑΡΑΔΗΜΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
    Σωστό!!
     
    giamar and thanosgp like this.
  15. Kuklinski

    Kuklinski member

    Μηνύματα:
    1.658
    Μοτοσυκλέτα:
    Brough Superior ss100
    Όνομα:
    Ακης
    Περιοχή:
    Brooklyn NY
    Last edited: 22 Μαϊου 2020
    karad-geo, angelthing, giamar and 3 others like this.
  16. stelios62

    stelios62 member

    Μηνύματα:
    1.223
    Μοτοσυκλέτα:
    Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbf 250
    Όνομα:
    Στελιος
    Περιοχή:
    Κερατσινι
    ........ "Η Kawasaki υιοθέτησε για πρώτη φορά ψαλίδια αλουμινίου στα εργοστάσια MX στις αρχές της δεκαετίας του 1970. οι άλλοι ακολούθησαν. Στη συνέχεια, το 1980, η Yamaha έβαλε τον Kenny Roberts σε 500 δίχρονο moto GP, του οποίου το πλαίσιο κατασκευάστηκε από εξωθημένο σωλήνα αλουμινίου τετράγωνης διατομής. Χρειάστηκε πολύς πειραματισμός σχεδιασμού, αλλά τελικά, χρησιμοποιώντας τις ιδέες του Ισπανικού μηχανικού Antonio Cobas, τα πλαίσια αγώνων GP της Yamaha εξελίχθηκαν σε γνωστά twin aluminum beams σήμερα".......

    https://www.cycleworld.com/everything-youve-ever-wanted-to-know-about-aluminum/
     
    karad-geo, angelthing, giamar and 2 others like this.
  17. angelthing

    angelthing member

    Μηνύματα:
    684
    Μοτοσυκλέτα:
    K1300s, F650(twin) GS, Street Triple 675
    Όνομα:
    Angelos
    Και εικοσαβάλβιδο κινητηράκι όπως και το FZ 750 ........
     
  18. stelios62

    stelios62 member

    Μηνύματα:
    1.223
    Μοτοσυκλέτα:
    Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbf 250
    Όνομα:
    Στελιος
    Περιοχή:
    Κερατσινι
    .... και το 'Εxup' στο μετεπειτα ? ..... βρε! τι αγοραζε ο κοσμος .....! Yes
     
    angelthing likes this.
  19. tedvj23

    tedvj23 member

    Μηνύματα:
    504
    Όνομα:
    ΘΟΔΩΡΗΣ
    Περιοχή:
    Patra City
    Ο παππους γιατι δεν γραφει τον banarate?abcdefghgk
     
    SHOOTER045 likes this.
  20. angelthing

    angelthing member

    Μηνύματα:
    684
    Μοτοσυκλέτα:
    K1300s, F650(twin) GS, Street Triple 675
    Όνομα:
    Angelos
    Oh yes !!!!
    Το EX-haust U-ltimate P-owervalve το είχα πάει αρκετές βολτούλες ..... τι κινητήρας !!!!
    (και τι σέλα σανίδα μη χ**ω .... νεούδι ήμανε και με έπιανε η μέση μου !)
     
    giamar likes this.

Μοιραστείτε τη σελίδα