Φλωρέττα: Η μηχανή που άφησε εποχή στην Ελλάδα του 1960

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Kreidler Florett - Η ιστορία της μηχανής που άφησε εποχή στην Ελλάδα


Το 1903 ένας έξυπνος γερμανός ο Άντον Κρέιντλερ (Anton Kreidler), αποφασίζει να ξεκινήσει μια μικρή βιοτεχνία παραγωγής μεταλικών τηλεγραφικών καλωδίων κοντά στην πόλη της Στουντγκάρδης στην Γερμανία.

Φυσικά, ο έξυπνος επιχειρηματίας δεν είχε ιδεα πως μερικά χρόνια αργότερα θα δημιουργούσε ένα εξαιρετικό "κατασκεύασμα" που αφησε ιστoρία.

Θα ήταν η μηχανή Florett-Kreidler, ή αλλιώς γνωστή στην Ελλάδα ως "φλωρέττα", μια μοτοσυκλέτα που αποτέλεσε ένα "φαινόμενο" στους Ευρωπαϊκούς δρόμους μετά τον Β' παγκόσμιο πόλεμο, φτάνοντας μάλιστα στο σημείο το 1960 η 1 στις 3 μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούσαν στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους να είναι φλωρέττες.



Anton Kreidler

Η Kreidler είχε αρχικά την έδρα της στο Kornwestheim , μεταξύ του Ludwigsburg και της Στουτγάρδης . Ιδρύθηκε το 1903 ως Kreidlers Metall- und Drahtwerke από το Anton Kreidler και άρχισε να κατασκευάζει μοτοσικλέτες το 1951.

Ο γιος του Αντόνιου, Alfred, κατάφερε να ανοίξει εκ νέου το εργοστάσιο το 1945. Εκτός από το ότι ήταν καλός επιχειρηματίας, ο Alfred ήταν ένας καλός εργοδότης που φρόντιζε την ευημερία των εργαζομένων του. Είχε επίσης ιδέες πέρα από την κατασκευή καλωδίων.

Ο Alfred ενδιαφέρθηκε για ελαφρούς κινητήρες και, το 1950, μόλις 5 χρόνια μετά το τέλος του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου, υπήρχε ανάγκη για οικονομικά δίκυκλα δίκυκλα.Εκείνη την εποχή, μόνο οι πλούσιοι θα μπορούσαν να αντέξουν τα αυτοκίνητα.



Έτσι, ο Alfred, ο οποίος, μαζί με μερικούς φίλους, είχε ήδη κατασκευάσει μερικούς κινητήρες κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1930, αποφάσισε ότι ήρθε η ώρα να εμπλακεί στην κατασκευή μοτοποδηλάτων.

Το πρωτότυπο Kreidler R50 (R = Roller, Γερμανικά το σκούτερ) απέδειξε ότι το σχέδιο ήταν βιώσιμο.Ο Gunter Markert έφτασε σε ένα χιλιόμετρο ισοδύναμο με μια παγκόσμια περιοδεία στην R50 και ο γερμανικός τύπος ανέφερε την πρόοδό του. Η παραγωγή του Kreidler ξεκίνησε το 1951.

Στα επόμενα χρόνια, τα Kreidlers έγιναν πολύ δημοφιλείς στη Γερμανία, κυρίως λόγω της αξιοπιστίας τους. Άλλοι λόγοι για αυτήν τη δημοτικότητα ήταν τα πολυάριθμα αρχεία ταχύτητας 50cc που είχαν τεθεί από αυτά τα μηχανήματα.



Το 1959 το ένα τρίτο όλων των γερμανικών μοτοσυκλετών ήταν Kreidler.Στη δεκαετία του 1970 η Kreidler είχε πολύ μεγάλη επιτυχία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ειδικά στην Ολλανδία οι αναβάτες Jan de Vries και Henk van Kessel ήταν επιτυχείς.

Η Kreidler δραστηριοποιήθηκε στην μοτοσικλέτα Grand Prix με μεγάλη επιτυχία στη δεκαετία του 1970 και τη δεκαετία του 1980, κέρδισε οκτώ τίτλους παγκόσμιου πρωταθλητή σε κατηγορία 50 cc :



  • 1971 Jan de Vries
  • 1973 Jan de Vries
  • 1974 Henk van Kessel
  • 1975 Ángel Nieto
  • 1979 Eugenio Lazzarini
  • 1980 Eugenio Lazzarini
  • 1982 Stefan Dörflinger
  • 1983 Stefan Dörflinger
Οι νέοι της εποχής εκείνης επιθυμούσαν διακαώς και έκαναν τα αδύνατα δυνατά, ώστε να αποκτήσουν ένα από τα πιο δημοφιλή οχήματα.Ένα τέτοιο μοτοποδήλατο ήταν μεταφορικό μέσο, εργαλείο δουλείας και αντικείμενο διασκέδασης.



Ανεβαίνοντας πάνω στην σέλα, ταυτόχρονα απολάμβαναν και μεγαλύτερης εκτίμησης στα μάτια του γυναικείου φίλου. Το θρυλικό αυτό μέσο, άρχισε να χάνει την αίγλη του, μετά από 30 περίπου χρόνια, όταν άρχισαν να κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα σε μεγαλύτερο βαθμό.

Η δεκαετία του 1980 έφερε στο τέλος το Kreidler.Οι ιαπωνικοί κατασκευαστές εισήγαγαν καλύτερα εμπορικά, πιο αξιόπιστα και πάνω από όλα πιο μοντέρνα μηχανήματα.



Η Kreidler έπαψε τη δραστηριότητά της το 1982 και τα δικαιώματα επί του εμπορικού σήματος πωλήθηκαν στον επιχειρηματία Rudolf Scheidt ο οποίος είχε κατασκευάσει μέχρι το 1988 τον ιταλικό κατασκευαστή Garelli Motorcycles με το όνομα Kreidler.Τα δικαιώματα για το σήμα Kreidler αποκτήθηκαν στη συνέχεια από τον κατασκευαστή ποδηλάτων Prophete .



Τα μοτοποδήλατα "Flirt-matic" ήταν διαθέσιμα μέχρι το 1988. Αυτά ήταν τα μηχανήματα του Garelli "κατασκευασμένα με σήματα" ως Kreidlers.Υπάρχει επίσης ασιατικό σκούτερ με το όνομα Kreidler Florette.

Πρόσφατα η Kreidler αποφάσισε να επιστρέψει στην παραγωγή μοτοσυκλετών μικρού κυβισμού (αλλά και ηλεκτρικών scooter), με δυνατότερο χαρτί ένα Cafer Racer μοντέλο στα 125 κ.εκ. με το όνομα Dice CR 125.

Το Dice CR 125 έχει ανακοινώσιμη ιπποδύναμη 11,2 hp, η εργοστασιακή ταχύτητα του δηλώνεται λίγο κάτω από τα 100 χλμ/ώρα, ενώ το βάρος βρίσκεται στα 112 κιλά.Η Kreidler ζητά 2.599 ευρώ για το Dice CR 125.


Δίπλα στο Dice CR 125, βρίσκουμε 2 παραλλαγές της μοτοσυκλέτες σε Supermoto και On-Off μορφή, με αντίστοιχα ονόματα Dice SM 125 Dice GS 125 και τιμή ίδια με το CR 125 στα 2.599 ευρώ.

Παράλληλα υπάρχει και ένα πενηντάρι στη γκάμα, το Supermoto Dice SM 50 και αυτό στην ίδια τιμή με τα 125 (2.599 ευρώ).Πέρα από τις παραπάνω μοτοσυκλέτες η Kreidler διαθέτει μια πλειάδα (9 παρακαλώ) rebadged κινέζικα scooter στη γκάμα της αλλά και 2 e-scooters με τα ονόματα E-Florett 1.0 (2.499 ευρώ) E-Florett 3.0 (3.899 ευρώ).











Δείτε και διαβάστε (όσοι ενδιαφέρεστε) το μοναδικό έγγραφο, το εγχειρίδιο της Φλωρέτας.
https://drive.google.com/file/d/0ByVFEA_InIDZLThRSlJSM2RRaXc/view

68311387_1348911861929429_5217333367019667456_n.jpg

Εργαλειο καποτε Stoned EmoticonStoned Emoticon
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.265
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
...... ατιμο τετραχρονο παλιο-παπι εσβησες ... εν μια νυχτι .... τοσα ηρωικα διχρονα μοντελα .....που οι καρεκλοκενταυροι ιθυνοντες των εταιριων τους ουτε καν προσπαθησαν να αντιδρασουν στον ανταγωνισμο ...... τετοια σιγουρια του αλαθητου , οπως οι περισσοτερες ευρωπαικες εταιρειες δηλαδη......!Stoned Emoticon
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

H πανέμορφη Φλορέτα (Kreidler Florett) των 40 hp!​

Φτιαγμένη στην Ολλανδία​




Χαζεύοντας σε δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης έπεσα πάνω σε αυτό το έργο τέχνης που μου κέντρισε το ενδιαφέρον και μου ξύπνησε αναμνήσεις μιας και ως εκπρόσωπος της γενιάς των 40+ μια Φλορέτα σημάδεψε τα παιδικά μου χρόνια

Κείμενο: Μένιος Κατής​

Στους χωματόδρομους της Λήμνου έμαθα να οδηγώ πάνω στην 5άρα του πατέρα μου. Αξέχαστες εποχές που έχουν μείνει βαθιά χαραγμένες στο μυαλό μου οπότε είναι απολύτως φυσιολογικό όταν συναντώ στον ψηφιακό κόσμο οτιδήποτε μου τις θυμίζει, το χαζεύω με τις ώρες.
Σε αυτήν την περίπτωση βέβαια δεν πρόκειται για ένα απλό παράγωγο της Kreidler Florett, αλλά κατά την άποψή μου, ίσως για την πιο εντυπωσιακή Φλορέτα που έχω δει.
florett 40hp 2

Βρίσκεται στην Ολλανδία και ο άνθρωπος που την κατασκεύασε είναι μάστορας με όλη τη σημασία της λέξης. Ονομάζεται Nico Nagorny, είναι από την Μπρέντα και ασχολείται με τις ανακατασκευές μικρών μοτοσυκλετών της εποχής με έμφαση στα Kreidler Florett.
Η Φλορέτα που βλέπετε δεν είναι ένα απλό 2χρονο 50άρι που κατασκευάστηκε πριν από 50-60 χρόνια και πήρε μια δεύτερη ευκαιρία από έναν λάτρη του είδους που έτυχε να είναι και εξαίρετος τεχνίτης.
Είναι ένα δίτροχο που με μεράκι και πολλή δουλειά μετατράπηκε σε έργο τέχνης με λεπτομέρειες όπως για παράδειγμα το επιχρυσωμένο λεβιέ ταχυτήτων, την επιχρυσωμένη μανιβέλα και το σπέσιαλ βάψιμο που σε αναγκάζουν να το χαζεύεις με τις ώρες.
Ειδικά το μικρό ρεζερβουάρ με τα γραφικά και τα επιχρυσωμένα λογότυπα της μάρκας είναι χάρμα ιδέσθαι. Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει κάποιο εξάρτημα πάνω της που να περνά απαρατήρητο. Από το πανέμορφο μονόσελο, την χειροποίητη εξάτμιση, τον στρογγυλό προβολέα, τα μεγάλα φτερά που καλύπτουν μεγάλο μέρος των τροχών, τις ζάντες, τα -τρία παρακαλώ- δισκόφρενα, το πιρούνι, το σταμπιλιζατέρ...
florett 40hp 5

Και φυσικά στο επίκεντρο όλων βρίσκεται ο προσεγμένος αερόψυκτος κινητήρας με τον θηριώδη κύλινδρο των 110 κ. εκ. που σου προκαλεί δέος. Ο μάστορας έχει αφιερώσει ατελείωτες εργατοώρες μέχρι να ολοκληρώσει το έργο του και να ρυθμίσει μείγμα και ανάφλεξη ώστε να μπορέσει το «θηρίο» να ξεδιπλώσει τις δυνατότητές του.
Σύμφωνα με τον Nico Nagorny η Φλορέτα του αυτή τη στιγμή αποδίδει 34 hp @ 11.500 σ.α.λ και 21 Nm ροπής! Και οι πειραματισμοί συνεχίζονται καθώς ισχυρίζεται πως με μια διαφορετική εξάτμιση η απόδοση μπορεί να ανέβει στους 40 hp @ 14.500 σ.α.λ. με το μεγαλύτερο μέρος της ισχύος να ξεδιπλώνεται μετά τις 9.000 σ.α.λ. Όσο για τη μέγιστη ταχύτητα που αναπτύσσει αυτή η Φλορέτα; H απάντηση είναι 160 km/h! Σοκ και δέος! Όσοι είστε λάτρεις των δίχρονων κινητήρων ακούστε τον αγωνιστικό ήχο που παράγει η εξάτμισή της θυμίζοντας εκείνα τα μικρά αγωνιστικά που χάρισαν στη θρυλική Γερμανική μάρκα 8 Παγκόσμια Πρωταθλήματα στην κατηγορία των 50 κ. εκ. των GP.
Στη χώρα μας οι Φλορέτες (Kreidler Florett), τα Zundapp και τα Sachs άφησαν εποχή και αγαπήθηκαν όσο λίγα δίτροχα στα 70s και στα 80s, με τα 50άρια τους κατά κύριο λόγο να αποτελούν το μέσο που πολλοί από τους σημερινούς 40άρηδες έμαθαν να οδηγούν.
florett 40hp 6

Ήταν τα «γκάζια» της εποχής και παρά τον μικρό κυβισμό τους τα πιστονάκια τους «χτύπαγαν» υπερωρίες προσφέροντας κορυφαίες επιδόσεις ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα. Σήμερα οι εν λόγω εταιρείες, όπως τις γνωρίσαμε, δεν υφίστανται. Άλλες εξαφανίστηκαν, άλλες άλλαξαν χαρακτήρα.
Ευτυχώς έχουν μείνει κάποιες αφίσες να θυμίζουν στους παλαιότερους τις θρυλικές εποχές και κάποια groups στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που φροντίζουν να κρατούν ζωντανή και να διαιωνίζουν την ιστορία τους. Υπάρχουν φυσικά και οι λάτρεις των εταιρειών που έχουν στην κατοχή τους κάποιο από εκείνα τα 50άρια ή 125άρια, το οποίο προσέχουν και συντηρούν ευλαβικά…


Πηγη https://2wo.gr
 
Top Bottom