Παραδοσιακή μουσική

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.152
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Σας μαυρίζω την ψυχή, αλλά στηνπαραδοσιακή μας μουσική δεν μπορείς να αφήσεις έξω τα μοιρολόγια των μανάδων μας των γιαγιάδων μας και ούτω καθεξής και ειδικά της Μάνης.
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.152
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Τα Τσάμικα πριν από τον Όθωνα και τα κλαρίνα με τα παλιά μουσικά όργανα τσαμπουνες πιπιζες και ζουρνάδες, σε αγαπώ γιατρέ....
 
Τελευταία επεξεργασία:

kordix

new member
Δημοσιεύσεις
458
Ηλικία
50
Μοτοσυκλέτα
GS 1150, CCM 404, GASGAS EC 300
Όνομα
Κόρδας Κωνσταντίνος
Τα Τσάμικα πριν από τον Όθωνα και τα κλαρίνα με τα παλιά μουσικά όργανα τσαμπουνες πιπιζες και ζουρνάδες, σε αγαπώ γιατρέ....

Στην Θράκη έχει πολλά τραγούδια με τέτοια όργανα.
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.152
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Στην Θράκη έχει πολλά τραγούδια με τέτοια όργανα.
Λοιπόν άκου τι έμαθα από ένα καθηγητή μουσικής του ωδείου Ξάνθης ότι η γκάιντες των σκωτσέζων είναι αντιγραφή των θρακιωτών πολεμιστών που έπαιζαν πιπιζες, στην εξτρατεια του Ιουλίου Καίσαρα στην Αγγλία, έβαζε μπροστά τους Θρακιώτες που ήταν φοβεροί πολεμιστές οι οποίοι έπαιζαν πολεμικά εμβατήρια με πίπιζες και οι οποίοι ήτανε φόβος και τρόμος άκουγαν τις πίπιζες οι εχθροί και εγκαταλείπανε το πεδίο της μάχης...
 

kordix

new member
Δημοσιεύσεις
458
Ηλικία
50
Μοτοσυκλέτα
GS 1150, CCM 404, GASGAS EC 300
Όνομα
Κόρδας Κωνσταντίνος
Λοιπόν άκου τι έμαθα από ένα καθηγητή μουσικής του ωδείου Ξάνθης ότι η γκάιντες των σκωτσέζων είναι αντιγραφή των θρακιωτών πολεμιστών που έπαιζαν πιπιζες, στην εξτρατεια του Ιουλίου Καίσαρα στην Αγγλία, έβαζε μπροστά τους Θρακιώτες που ήταν φοβεροί πολεμιστές οι οποίοι έπαιζαν πολεμικά εμβατήρια με πίπιζες και οι οποίοι ήτανε φόβος και τρόμος άκουγαν τις πίπιζες οι εχθροί και εγκαταλείπανε το πεδίο της μάχης...

Ενδιαφέρον ακούγεται και θα το ψάξω παραπέρα. Ο δάσκαλός μου παίζει και γκάιντα και έχει τις γνωριμίες στη Θράκη για να μαθει πληροφορίες.

Η πίπιζα είναι η γκάιντα της Πελοποννήσου. Επίσης στην Αρκαδία κάποτε το βασικό όργανο ήταν το βιολί και όχι το κλαρίνο που ήρθε μεταγενέστερα και επικράτησε.

Τέλος την Τρίτη 10 Μαρτίου είναι η μέρα του Άσκαυλου (Κρητική γκάϊντα) και από τις 5 το απόγευμα στο σταθμό στο Θησείο θα έχει τζέρτζελο.
 

kordix

new member
Δημοσιεύσεις
458
Ηλικία
50
Μοτοσυκλέτα
GS 1150, CCM 404, GASGAS EC 300
Όνομα
Κόρδας Κωνσταντίνος
Ο ζωναράδικος για μένα είναι ο χορός των χορών.
Ξεκινάει απλός όπου οι χορευτές κρατιούνται από τα ζωνάρια τους, μετά πάει σε γαϊτάνι όπου ο κύκλος μεγαλώνει και μικραίνει σε διάμετρο και μετά πάει σε κουλουριαστό όπου γίνεται χαμός. Οι μουσικές είναι αλλού.
(Υπάρχει και ο ζωναράδικος Τσέστος αλλά είναι αλλού παπά ευαγγέλιο).

3 ζωναράδικα μαζί


Συρτός συγκαθιστός
Καριοφύλλης Δοϊτσίδης, θεωρείται ο πιο σημαντικός μουσικός τραγουδιστής στην Θράκη.
 

thenos

member
Δημοσιεύσεις
1.332
Ηλικία
48
Όνομα
Θανάσης
Ο ζωναράδικος για μένα είναι ο χορός των χορών.
Ξεκινάει απλός όπου οι χορευτές κρατιούνται από τα ζωνάρια τους, μετά πάει σε γαϊτάνι όπου ο κύκλος μεγαλώνει και μικραίνει σε διάμετρο και μετά πάει σε κουλουριαστό όπου γίνεται χαμός. Οι μουσικές είναι αλλού.
(Υπάρχει και ο ζωναράδικος Τσέστος αλλά είναι αλλού παπά ευαγγέλιο).

3 ζωναράδικα μαζί


Συρτός συγκαθιστός
Καριοφύλλης Δοϊτσίδης, θεωρείται ο πιο σημαντικός μουσικός τραγουδιστής στην Θράκη.
Συν τοις άλλοις το χορευτικό έχει φοβερό συγχρονισμό...!:)
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Σας μαυρίζω την ψυχή, αλλά στηνπαραδοσιακή μας μουσική δεν μπορείς να αφήσεις έξω τα μοιρολόγια των μανάδων μας των γιαγιάδων μας και ούτω καθεξής και ειδικά της Μάνης.
Έχεις απόλυτο δίκιο,τα μοιρολόγια είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την παράδοση και τη μουσική μας. Δεν τ'αβαλα να μη βαρύνω το τόπικ, γι'αυτό σ'εχω μεγάλη αδυναμία και'γω!

Στάλθηκε από το MI MAX μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Οι πλέον δημοφιλείς Παραδοσιακοί χοροί


Παραδοσιακός χορός της Ηπείρου. Τσάμικος.
Είναι κατά κύριο λόγο ανδρικός χορός και θεωρείται ο πιο λεβέντικος ελληνικός παραδοσιακός χορός. Χορεύεται στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας και γι' αυτό θεωρείται (όπως και ο Καλαματιανός) πανελλήνιος χορός. Το όνομά του το πήρε από την περιοχή της Τσαμουριάς (ή αλλιώς Τσάμικο) της Ηπείρου. Λέγεται και «κλέφτικος» κα την εποχή της Τουρκοκρατίας χορευόταν από τους κλέφτες. Οι κινήσεις των Πελοποννήσιων χορευτών είναι απελευθερωμένες, με πηδήματα κλπ, ενώ στην Ήπειρο, κυριαρχεί το αργό, βαρύ πάτημα.

Παραδοσιακός χορός Καλαματιανός.
Δικαίως θεωρείται από τους παλαιότερους ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς, όπως αποδεικνύεται από επιγραφές, τοιχογραφίες και παραστάσεις σε αγγεία που έχουν ανακαλυφθεί κατά τη διάρκεια ανασκαφών στην Ελλάδα και χρονολογούνται ακόμα και πριν από τη γέννηση του Χριστού. Ο Καλαματιανός ανήκει στην κατηγορία των «συρτών χορών» έχει μέτρο 7/8 και χορεύεται σε κύκλο με φορά προς τα δεξιά, από άνδρες και γυναίκες. Ο χορός κατάγεται από τη Στερεά Ελλάδα και οφείλει την ονομασία του στα λόγια του τραγουδιού από το οποίο έγινε γνωστός.

Παραδοσιακός χορός της Θεσαλίας. Καραγκούνα.
Χορός από τη Θεσσαλία ιδιαίτερα δημοφιλής στους νομούς Καρδίτσας και Τρικάλων που χορεύεται σε κύκλο από άνδρες και γυναίκες. Η Καραγκούνα πήρε το όνομά της από τους Καραγκούνηδες, κατοίκους της πεδινής Θεσσαλίας που ασχολούνται με τη γεωργία,.

Παραδισιακός χορός Ηπείρου Συρτός στα τρία.
Ο Συρτός στα τρία χορεύεται σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, αλλά κυρίως στην Ήπειρο. Είναι χορός που χορεύεται και από άντρες και από γυναίκες και χαρακτηρίζεται από αργό ρυθμό και συνεχή σούστα.

Παραδοσιακός χορός Πωγωνίσιος (Συρτός στα δύο)
Ένας κατεξοχήν ηπειρωτικός χορός, διαφορετικές εκδοχές του οποίου απαντώνται και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας. Στην Ήπειρο, είναι από τους πιο διαδεδομένους χορούς, καθώς η πλειοψηφία των ηπειρωτικών χορών καταλήγουν σε «Συρτό στα δύο». Ονομάζεται και Πωγωνίσιος, καθώς προέρχεται συγκεκριμένα από την περιοχή Πωγωνίου του Νομού Ιωαννίνων. Είναι χορός με έντονη σούστα (ανεβοκατέβασμα του κορμού) σε όλα τα βήματα και χορεύεται και από γυναίκες και από άντρες.

Παραδοσιακός χορός του Πόντου. Κότσαρι.
Το Κότσαρι είναι ένας από τους πιο διαδεδομένους Ποντιακούς χορούς και χορεύεται με μικρά και γρήγορα βήματα. Η ονομασία του προέρχεται από τις λέξεις «κότς» που σημαίνει φτέρνα και «αίρω» που σημαίνει σηκώνω, επειδή όλα σχεδόν τα βήματα χαρακτηρίζονται από μία ελαφριά άρση της φτέρνας από το έδαφος με αποτέλεσμα οι χορευτές να κινούνται περισσότερο πάνω στα δάκτυλα.

Παραδοσιακός χορός της Ικαρίας. Ικαρώτικος.

Ο Ικαριώτικος, όπως φανερώνεται και από την ονομασία του, προέρχεται από την Ικαρία, αλλά χορεύεται πολύ και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, τόσο από γυναίκες όσο και από άνδρες. Αν και παλαιότερα χορευόταν με τα χέρια σταυρωτά, σήμερα χορεύεται με κράτημα από τους ώμους και έχει 9 βασικά βήματα. Η μουσική του Ικαριώτικου έχει μέτρο 2/4 το οποίο επαναλαμβάνεται 3 φορές (ανά 3 βήματα). Τα βήματα 1, 4 και 7 είναι αργά (1/4), ενώ τα υπόλοιπα βήματα είναι γρήγορα (1/8) .

Παραδοσιακός χορός της Κρήτης. Χανιώτικος συρτός.
Ο χορός αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του κρητικού πολιτισμού ήδη από τα Μινωικά χρόνια και είναι ίσως ο πιο δημοφιλής χορός στην Κρήτη. Ονομάζεται Χανιώτικος επειδή διαμορφώθηκε και διαδόθηκε με τη μορφή που τον γνωρίζουμε σήμερα στα Χανιά. Παρ' όλα αυτά συχνά συναντάται με διάφορους άλλους χαρακτηρισμούς ανάλογα τις τοπικές ιδιομορφίες στη μελωδία κάθε περιοχής. Ο χορός μπορεί να είναι είτε ήρεμος είτε ζωηρός ανάλογα με τη διάθεση των χορευτών ή του οργανοπαίκτη. Είναι μεικτός χορός και χορεύεται σε ανοικτό κύκλο με συχνές κινήσεις προς την αντίθετη φορά του κύκλου και πολλές στροφές. Στην Κρήτη ονομάζεται και χορός της αγάπης επειδή χαρακτηρίζεται από χάρη και μελαγχολία στον τρόπο που χορεύεται.

Παραδοσιακός κρητικός χορός. Πεντοζάλης.
Γρήγορος, πηδηχτός και πολύ θεαματικός, ο Πεντοζάλης είναι από τους πιο αγαπημένους χορούς στη Κρήτη. Η ονομασία του οφείλεται στα πέντε βασικά βήματα τα οποία οι Κρητικοί μετρούν με ζάλα. Ο χορός αποτελείται από δύο μέρη :την εισαγωγή, που ονομάζεται Σιγανός, και τα βασικά βήματα. Ο Σιγανός χορεύεται σε αργό ρυθμό είτε προς τη φορά, είτε προς το κέντρο του κύκλου και στη συνέχεια ο ρυθμός γίνεται γρήγορος και πάνω σε αυτόν χορεύονται τα βασικά βήματα.

Παραδοσιακός χορός της Κρήτης. Σούστα.

Γνωστός κρητικός πηδηχτός χορός, Η προέλευσή του είναι από το νομό Ρεθύμνης Τα τρία βασικά βήματα, μοιάζουν με πηδηματάκια να μοιάζουν σαν να ωθούνται από Είναι ζευγαρωτός χορός, χορεύεται από ζεύγη άνδρα και γυναίκας, ιδιαίτερα ερωτικός, με πολλές φιγούρες των χεριών ενώ τα βήματα των ποδιών παραμένουν σχεδόν πάντα ίδια ή γίνονται σταυρωτά για λίγη ώρα. Η σούστα ήταν η μόνη ευκαιρία των νέων διαφορετικού φύλου να πλησιάσουν ο ένας τον άλλο αλλά και να αγγιχτούν.

Παραδοσιακός χορός της Κρήτης. Μαλεβιζιώτης.
Πηδηχτός χορός της Κρήτης. Χορεύεται από άντρες και γυναίκες, οι οποίοι σχηματίζουν κύκλο και πιάνονται από τους καρπούς με τους αγκώνες λυγισμένους. Σήμερα τα ονόματα καστρινός και μαλεβιζώτης αναφέρονται στον ίδιο χορό, έναν από τους λίγους παραδοσιακούς χορούς που έχουν απομείνει στην Κρήτη.

Παραδοσιακός χορός της Θράκης. Ζωναράδικος.

Ο Ζωναράδικος είναι κυκλικός παραδοσιακός χορός από τη Θράκη. Χορεύεται από άντρες και γυναίκες, πολύ δημοφιλής στη θράκη Το όνομά του το οφείλει στο ότι οι χορευτές , πιάνονται ο ένας από τον άλλον από τα ζωνάρια τους. Μπροστά μπαίνουν οι άντρες και ακολουθούν οι γυναίκες. Όταν η μουσική γίνει έντονη χορεύουνε μόνο άντρες σε ευθεία. Είναι γνωστός με διάφορες ονομασίες που δηλώνουν τον τρόπο που πιάνονται οι χορευτές (ζωναράτος), και τον τρόπο που τον χορεύουν. Ο ντούζκος και ο τσέστος χορεύεται από άντρες.

Παραδοσιακός νησιώτικος χορός. Μπάλος.

Ο μπάλος είναι ένας νησιώτικος αντικρυστός χορός. Πρόκειται για χορό που εκφράζει την ερωτική επικοινωνία, γι' αυτό και είναι ένας χορός χωρίς απότομες κινήσεις, ενώ υπάρχει αρκετή ελευθερία όσο αφορά τις κινήσεις και στις φιγούρες. Οι κινήσεις του χορού είναι κομψές, οι χορευτές συνήθως κρατούν μαντήλια. Ο καβαλιέρος κάνει φιγούρες προσπαθώντας να εντυπωσιάσει τη ντάμα, ενώ εκείνη τον αποφεύγει κάνοντας νάζια.

Παραδοσιακός χορός της Θράκης. Μπαϊντούσκα.
Η μπαϊντούσκα είναι κυκλικός χορός της Θράκη, και της Μακεδονίας μέρη της. Όπως και άλλοι χοροί, παρουσιάζει μικρές ή μεγάλες διαφορές από τόπο σε τόπο. Ο χορός έχει δέκα βήματα, σε τρία μέρη: Αντίθετα από τη φορά του χορού, επιτόπου και προς τη φορά. Η Μπαϊντούσκα είναι συμβολικός χορός, αναπαριστά με τους βηματισμούς της μια τακτική μάχης. Θεωρείται πολεμικός χορός, ενώ η ιαχή εκφοβισμού των χορευτών, επιβεβαιώνει τον άγριο πολεμικό χαρακτήρα του χορού.

Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι ο χορός είναι δώρο των θεών προς τον άνθρωπο.
 

kordix

new member
Δημοσιεύσεις
458
Ηλικία
50
Μοτοσυκλέτα
GS 1150, CCM 404, GASGAS EC 300
Όνομα
Κόρδας Κωνσταντίνος
Οι πλέον δημοφιλείς Παραδοσιακοί χοροί


Παραδοσιακός χορός της Ηπείρου. Τσάμικος.
Είναι κατά κύριο λόγο ανδρικός χορός και θεωρείται ο πιο λεβέντικος ελληνικός παραδοσιακός χορός. Χορεύεται στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας και γι' αυτό θεωρείται (όπως και ο Καλαματιανός) πανελλήνιος χορός. Το όνομά του το πήρε από την περιοχή της Τσαμουριάς (ή αλλιώς Τσάμικο) της Ηπείρου. Λέγεται και «κλέφτικος» κα την εποχή της Τουρκοκρατίας χορευόταν από τους κλέφτες. Οι κινήσεις των Πελοποννήσιων χορευτών είναι απελευθερωμένες, με πηδήματα κλπ, ενώ στην Ήπειρο, κυριαρχεί το αργό, βαρύ πάτημα.

Παραδοσιακός χορός Καλαματιανός.
Δικαίως θεωρείται από τους παλαιότερους ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς, όπως αποδεικνύεται από επιγραφές, τοιχογραφίες και παραστάσεις σε αγγεία που έχουν ανακαλυφθεί κατά τη διάρκεια ανασκαφών στην Ελλάδα και χρονολογούνται ακόμα και πριν από τη γέννηση του Χριστού. Ο Καλαματιανός ανήκει στην κατηγορία των «συρτών χορών» έχει μέτρο 7/8 και χορεύεται σε κύκλο με φορά προς τα δεξιά, από άνδρες και γυναίκες. Ο χορός κατάγεται από τη Στερεά Ελλάδα και οφείλει την ονομασία του στα λόγια του τραγουδιού από το οποίο έγινε γνωστός.

Παραδοσιακός χορός της Θεσαλίας. Καραγκούνα.
Χορός από τη Θεσσαλία ιδιαίτερα δημοφιλής στους νομούς Καρδίτσας και Τρικάλων που χορεύεται σε κύκλο από άνδρες και γυναίκες. Η Καραγκούνα πήρε το όνομά της από τους Καραγκούνηδες, κατοίκους της πεδινής Θεσσαλίας που ασχολούνται με τη γεωργία,.

Παραδισιακός χορός Ηπείρου Συρτός στα τρία.
Ο Συρτός στα τρία χορεύεται σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, αλλά κυρίως στην Ήπειρο. Είναι χορός που χορεύεται και από άντρες και από γυναίκες και χαρακτηρίζεται από αργό ρυθμό και συνεχή σούστα.

Παραδοσιακός χορός Πωγωνίσιος (Συρτός στα δύο)
Ένας κατεξοχήν ηπειρωτικός χορός, διαφορετικές εκδοχές του οποίου απαντώνται και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας. Στην Ήπειρο, είναι από τους πιο διαδεδομένους χορούς, καθώς η πλειοψηφία των ηπειρωτικών χορών καταλήγουν σε «Συρτό στα δύο». Ονομάζεται και Πωγωνίσιος, καθώς προέρχεται συγκεκριμένα από την περιοχή Πωγωνίου του Νομού Ιωαννίνων. Είναι χορός με έντονη σούστα (ανεβοκατέβασμα του κορμού) σε όλα τα βήματα και χορεύεται και από γυναίκες και από άντρες.

Παραδοσιακός χορός του Πόντου. Κότσαρι.
Το Κότσαρι είναι ένας από τους πιο διαδεδομένους Ποντιακούς χορούς και χορεύεται με μικρά και γρήγορα βήματα. Η ονομασία του προέρχεται από τις λέξεις «κότς» που σημαίνει φτέρνα και «αίρω» που σημαίνει σηκώνω, επειδή όλα σχεδόν τα βήματα χαρακτηρίζονται από μία ελαφριά άρση της φτέρνας από το έδαφος με αποτέλεσμα οι χορευτές να κινούνται περισσότερο πάνω στα δάκτυλα.

Παραδοσιακός χορός της Ικαρίας. Ικαρώτικος.

Ο Ικαριώτικος, όπως φανερώνεται και από την ονομασία του, προέρχεται από την Ικαρία, αλλά χορεύεται πολύ και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, τόσο από γυναίκες όσο και από άνδρες. Αν και παλαιότερα χορευόταν με τα χέρια σταυρωτά, σήμερα χορεύεται με κράτημα από τους ώμους και έχει 9 βασικά βήματα. Η μουσική του Ικαριώτικου έχει μέτρο 2/4 το οποίο επαναλαμβάνεται 3 φορές (ανά 3 βήματα). Τα βήματα 1, 4 και 7 είναι αργά (1/4), ενώ τα υπόλοιπα βήματα είναι γρήγορα (1/8) .

Παραδοσιακός χορός της Κρήτης. Χανιώτικος συρτός.
Ο χορός αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του κρητικού πολιτισμού ήδη από τα Μινωικά χρόνια και είναι ίσως ο πιο δημοφιλής χορός στην Κρήτη. Ονομάζεται Χανιώτικος επειδή διαμορφώθηκε και διαδόθηκε με τη μορφή που τον γνωρίζουμε σήμερα στα Χανιά. Παρ' όλα αυτά συχνά συναντάται με διάφορους άλλους χαρακτηρισμούς ανάλογα τις τοπικές ιδιομορφίες στη μελωδία κάθε περιοχής. Ο χορός μπορεί να είναι είτε ήρεμος είτε ζωηρός ανάλογα με τη διάθεση των χορευτών ή του οργανοπαίκτη. Είναι μεικτός χορός και χορεύεται σε ανοικτό κύκλο με συχνές κινήσεις προς την αντίθετη φορά του κύκλου και πολλές στροφές. Στην Κρήτη ονομάζεται και χορός της αγάπης επειδή χαρακτηρίζεται από χάρη και μελαγχολία στον τρόπο που χορεύεται.

Παραδοσιακός κρητικός χορός. Πεντοζάλης.
Γρήγορος, πηδηχτός και πολύ θεαματικός, ο Πεντοζάλης είναι από τους πιο αγαπημένους χορούς στη Κρήτη. Η ονομασία του οφείλεται στα πέντε βασικά βήματα τα οποία οι Κρητικοί μετρούν με ζάλα. Ο χορός αποτελείται από δύο μέρη :την εισαγωγή, που ονομάζεται Σιγανός, και τα βασικά βήματα. Ο Σιγανός χορεύεται σε αργό ρυθμό είτε προς τη φορά, είτε προς το κέντρο του κύκλου και στη συνέχεια ο ρυθμός γίνεται γρήγορος και πάνω σε αυτόν χορεύονται τα βασικά βήματα.

Παραδοσιακός χορός της Κρήτης. Σούστα.

Γνωστός κρητικός πηδηχτός χορός, Η προέλευσή του είναι από το νομό Ρεθύμνης Τα τρία βασικά βήματα, μοιάζουν με πηδηματάκια να μοιάζουν σαν να ωθούνται από Είναι ζευγαρωτός χορός, χορεύεται από ζεύγη άνδρα και γυναίκας, ιδιαίτερα ερωτικός, με πολλές φιγούρες των χεριών ενώ τα βήματα των ποδιών παραμένουν σχεδόν πάντα ίδια ή γίνονται σταυρωτά για λίγη ώρα. Η σούστα ήταν η μόνη ευκαιρία των νέων διαφορετικού φύλου να πλησιάσουν ο ένας τον άλλο αλλά και να αγγιχτούν.

Παραδοσιακός χορός της Κρήτης. Μαλεβιζιώτης.
Πηδηχτός χορός της Κρήτης. Χορεύεται από άντρες και γυναίκες, οι οποίοι σχηματίζουν κύκλο και πιάνονται από τους καρπούς με τους αγκώνες λυγισμένους. Σήμερα τα ονόματα καστρινός και μαλεβιζώτης αναφέρονται στον ίδιο χορό, έναν από τους λίγους παραδοσιακούς χορούς που έχουν απομείνει στην Κρήτη.

Παραδοσιακός χορός της Θράκης. Ζωναράδικος.

Ο Ζωναράδικος είναι κυκλικός παραδοσιακός χορός από τη Θράκη. Χορεύεται από άντρες και γυναίκες, πολύ δημοφιλής στη θράκη Το όνομά του το οφείλει στο ότι οι χορευτές , πιάνονται ο ένας από τον άλλον από τα ζωνάρια τους. Μπροστά μπαίνουν οι άντρες και ακολουθούν οι γυναίκες. Όταν η μουσική γίνει έντονη χορεύουνε μόνο άντρες σε ευθεία. Είναι γνωστός με διάφορες ονομασίες που δηλώνουν τον τρόπο που πιάνονται οι χορευτές (ζωναράτος), και τον τρόπο που τον χορεύουν. Ο ντούζκος και ο τσέστος χορεύεται από άντρες.

Παραδοσιακός νησιώτικος χορός. Μπάλος.

Ο μπάλος είναι ένας νησιώτικος αντικρυστός χορός. Πρόκειται για χορό που εκφράζει την ερωτική επικοινωνία, γι' αυτό και είναι ένας χορός χωρίς απότομες κινήσεις, ενώ υπάρχει αρκετή ελευθερία όσο αφορά τις κινήσεις και στις φιγούρες. Οι κινήσεις του χορού είναι κομψές, οι χορευτές συνήθως κρατούν μαντήλια. Ο καβαλιέρος κάνει φιγούρες προσπαθώντας να εντυπωσιάσει τη ντάμα, ενώ εκείνη τον αποφεύγει κάνοντας νάζια.

Παραδοσιακός χορός της Θράκης. Μπαϊντούσκα.
Η μπαϊντούσκα είναι κυκλικός χορός της Θράκη, και της Μακεδονίας μέρη της. Όπως και άλλοι χοροί, παρουσιάζει μικρές ή μεγάλες διαφορές από τόπο σε τόπο. Ο χορός έχει δέκα βήματα, σε τρία μέρη: Αντίθετα από τη φορά του χορού, επιτόπου και προς τη φορά. Η Μπαϊντούσκα είναι συμβολικός χορός, αναπαριστά με τους βηματισμούς της μια τακτική μάχης. Θεωρείται πολεμικός χορός, ενώ η ιαχή εκφοβισμού των χορευτών, επιβεβαιώνει τον άγριο πολεμικό χαρακτήρα του χορού.

Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι ο χορός είναι δώρο των θεών προς τον άνθρωπο.

Από χωριό σε χωριό αλλάζουν οι βασικοί χοροί και αυτό κάνει μοναδική την χορευτική και όχι μόνο βέβαια, παράδοση της χώρας μας.

Ο χορός αντιπροσωπεύει την κοινωνία κάθε τόπου, ενω τα ήθη και τα έθιμα που ενώ σαν ατάκα την έχουνε ξεφτιλήσει κόμματα και εξουσία, είναι το alter ego του παραδοσιακού χορού και η πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας.
Δυστυχώς μια σειρά από σοβαρά θέματα όπως οι παγκόσμιοι πόλεμοι, ο εμφύλιος, ο διχασμός, η ανεργία κ.α. οδήγησαν στην αστικοποίηση.
Εκει ανακαλύψαμε την αγάπη για το εισαγόμενο γενικώς, που από μόνο του δεν είναι κακό αλλά δυστυχώς συνέβαλε στην περιφρόνηση της παράδοσης γιατί δεν ήταν in. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί βάζαμε και βάζουμε ταμπέλες. Γιατί κάποιος που του αρέσει η ροκ μουσική δεν μπορεί να αγαπήσει πχ και την παραδοσιακή ή την κλασσική? Η μουσική είναι τέχνη και δεν έχει όρια. Δηλαδή κάποιος που αγαπάει τον ιμπρεσιονισμό απαγορεύεται να του αρέσει και άλλη σχολή πχ εξπρεσιονισμός?

Ευτυχώς βρέθηκαν κάποιοι άνθρωποι και εσωσαν πολλά που παραλίγο να χαθούν.
Και πλέον με χαρά παρατηρώ ότι όλο και περισσότερο νεοι άνθρωποι δείχνουν ενδιαφέρον για την ατέλειωτη και ανεξάντλητη ελληνική παράδοση.
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Από χωριό σε χωριό αλλάζουν οι βασικοί χοροί και αυτό κάνει μοναδική την χορευτική και όχι μόνο βέβαια, παράδοση της χώρας μας.

Ο χορός αντιπροσωπεύει την κοινωνία κάθε τόπου, ενω τα ήθη και τα έθιμα που ενώ σαν ατάκα την έχουνε ξεφτιλήσει κόμματα και εξουσία, είναι το alter ego του παραδοσιακού χορού και η πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας.
Δυστυχώς μια σειρά από σοβαρά θέματα όπως οι παγκόσμιοι πόλεμοι, ο εμφύλιος, ο διχασμός, η ανεργία κ.α. οδήγησαν στην αστικοποίηση.
Εκει ανακαλύψαμε την αγάπη για το εισαγόμενο γενικώς, που από μόνο του δεν είναι κακό αλλά δυστυχώς συνέβαλε στην περιφρόνηση της παράδοσης γιατί δεν ήταν in. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί βάζαμε και βάζουμε ταμπέλες. Γιατί κάποιος που του αρέσει η ροκ μουσική δεν μπορεί να αγαπήσει πχ και την παραδοσιακή ή την κλασσική? Η μουσική είναι τέχνη και δεν έχει όρια. Δηλαδή κάποιος που αγαπάει τον ιμπρεσιονισμό απαγορεύεται να του αρέσει και άλλη σχολή πχ εξπρεσιονισμός?

Ευτυχώς βρέθηκαν κάποιοι άνθρωποι και εσωσαν πολλά που παραλίγο να χαθούν.
Και πλέον με χαρά παρατηρώ ότι όλο και περισσότερο νεοι άνθρωποι δείχνουν ενδιαφέρον για την ατέλειωτη και ανεξάντλητη ελληνική παράδοση.
Good post! Εγώ που λατρεύω τη house,ακούω και ρεμπέτικα και δημοτικά και hard rock/ metal. Θυμοσαστε τον ανούσιο διαχωρισμό καρέκλαδες)/ροκάδες....

Στάλθηκε από το MI MAX μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Πίπιζες στο μεγάλο πόλεμο (Α' παγκόσμιο),(μάλλον από τους Θρακιώτες επηρεασμένοι που ανέφερε ο Μάνος)!




5e9dffcf3ee2c8034d6f08c52d10b281.jpg
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.152
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Πίπιζες στο μεγάλο πόλεμο (Α' παγκόσμιο),(μάλλον από τους Θρακιώτες επηρεασμένοι που ανέφερε ο Μάνος)!


Ακριβώς, πατέντα του Ιουλίου Καίσαρα με τους Θρακιώτες στην εκστρατεία στην Αγγλία

View attachment 15342
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.152
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Και φυσικά οι Σαρακατσάνοι, μεγάλο κεφάλαιο στην δημοτική μας μουσική....

 
Top Bottom