Λαδολογίας το ανάγνωσμα

User K

new member
Δημοσιεύσεις
0
Σε Yamaha TDM 900
-μοτέρ μαμά (χωρίς μπουργιά κλπ μλκιες)
-που κάνει μεγάλες αποστάσεις εκτός πόλης ( από 500 και πάνω συνήθως)
-που δουλεύει σερί (από το πρωί ως το βράδυ)
-με ήρεμο στιλ οδήγησης

Μπαίνουν λάδια φουλ συνθετικά ρέισινγκ ξέρω γω και μετά από 5000χλμ
το χρώμα είναι καφέ (σα να μπήκαν πριν λίγες μέρες)
και η ποσότητα δεν δείχνει νορμάλ. (δεν δείχνει να έχει κάψει)
Κοιτάω στη σελίδα της μοτούλ και λέει για ΤΔΜ αλλαγή κάθε 10.000
Στο μανουάλι λέει 5.000

Ερώτηση
1 Λέω να βάλω πιο απλά λαδΓια
2 Να κάνω κανα χιλιόμετρο παραπάνω
3 Στα @@ μου και τι έγινε, λεφτά υπάρχουν

?

Ακούω γνώμες από τους σοφούς του φ(λ)όρουμ....
Yes
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.132
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
εγω το μονο που ξερω απο λαδι και επειδη ειμαι και απο την Καλαματα ειναι να μην χρησιμοποιείται ανωνύμου ετικέτας...

ελεος -ιλεος να μα να μα
οχι αλλο λαδιιιιιιι cdefcdefcdef
 

StepaS

well know member
Δημοσιεύσεις
3.187
Μοτοσυκλέτα
KTM 1290 Super Adventure S
Όνομα
Vagelis
Κάθε 5.000 km σε τέτοια λάδια (full synth) το θεωρώ υπερβολή. Και 10.000 να κάνεις αντέχουν τα λάδια αν είναι καλής εταιρίας.

Στο 990 μέχρι το 2008 μοντέλο η KTM έλεγε αλλαγή κάθε 5.000 στο manual. Από το 2009 και μετά το νέο manual λέει 7.500. Εν ολίγοις... Τα manual δεν ειναι και ευαγγέλιο. Αφού πλέον ξέρεις τη μηχανή σου δοκιμάζεις και κρίνεις και από μόνος σου.

Πάντως κάπου έχει πάρει το αυτι μου πως το να βγαίνουν τα λάδια όπως τα έβαλες (σε χρωμα) δεν είναι και το καλύτερο γιατί δείχνει σαν να μην δουλεύτηκαν... Όπως επίσης κι αν μετά από 1000 είναι κατάμαυρα δε σημαίνει πως έχουν χάσει την ιδιότητα τους. Κάποιος γνώστης αν ξέρει κάτι επ'αυτου ας μας το επιβεβαιώσει... Ή και όχι.
 
Last edited by a moderator:

TopGun

new member
Δημοσιεύσεις
291
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR800X Crossrunner
Όνομα
Πέτρος
εφόσον το manual λέει αλλαγή κάθε 5000χλμ λογικά θα λέει ότι πρέπει να βάζεις και ημισυνθετικά και όχι full synthetic. 5000χλμ και full synthetic δεν ταιριάζουν. Γνώμη μου να βάζεις κάποιο γνωστό και επώνυμο λάδι που να τηρεί τις προδιαγραφές του κατασκευαστή της μηχανής και αλλαγή κάθε 5 με 6 χιλ χλμ
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.470
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Νικο η μηχανη σου εχει αρκετα χλμ.Αυτο σημαινει οτι εχουνε αυξηθει η πιθανοτητες να στραβωσει κατι.Βαζοντα λαδια πιο συχνα ελεγχεις κατα καποιο τροπο την κατασταση του κινητηρα σου.Το οτι τα λαδια σου δεν φαινονται κομμενα δεν σημαινει απαραιτητα οτι εχουνε ακομη τις αρχικες τους ιδιοτητες.

Το 10000 και το 5000 χιλιαδες,οπως ελεγα και με τον φιλο τον Νωτη προσφατα,εχει να κανει με το που τα κανει καποιος.Αν καποιος το δουλευε Αθηνα,ακομη και τα 5000 ειναι πολλα.Εγω θα ελεγα λογω παλαιοτητας του κινητηρα και μονο,συνεχισε οπως πριν.
 

πυξιδας990

well know member
Δημοσιεύσεις
2.946
Ηλικία
47
Περιοχή
λεωνιδιο τσακωνιας
Μοτοσυκλέτα
aprilia DORSODURO RED
Όνομα
Μανωλης
τα λαδια πρεπει να αλλαζουν χρωμα.η δουλεια τους εκτος απο την λιπανση ειναι και η καθαριοτητα.
φουλ συνθετικα βαζουμε στα κτμ,αλλα συμληρωνουμε κατα καιρους(το λεει και ο κατασκευαστης).εγω αλλαζω καπου κοντα στα 6οοο χλμ,οποτε αδειασω,αλλα εχω αλλαξει και κοντα στα 7500χλμ.στο ducati που ηταν αεροψυκτο και βαζαμε ημι,καθε 5000 χλμ.
φουλ συνθετικα σε χαμηλης συμπιεσης μοτερ και γενικως οχι πουσαρισμενα,ειναι υπερβολη
 

evangelos

member
Δημοσιεύσεις
1.717
Ηλικία
50
Περιοχή
Ιωάννινα
Μοτοσυκλέτα
Triumph Tiger 800 - GAS GAS EC300
Όνομα
EVANGELOS
Θεωρώ τα full συνθετικά υπερβολή για το μηχανάκι σου.

Επίσης, το θέμα των αλλαγών δεν έχει να κάνει μόνο με τα χιλιόμετρα αλλά και με το χρόνο που τα έχεις μέσα. Κάθε χρόνο αλλαγή λαδιών, έχεις δεν έχεις κάνει τα χιλιόμετρα.
 

John Works

new member
Δημοσιεύσεις
121
Ηλικία
40
Όνομα
john works
Καλύπτει και με το παραπάνω η προδιαγραφές που έχει αλλά κολλάω στο τι είναι για χωμάτινα!
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Τα χωμάτινα δουλεύουν συνήθως τέρμα στο μεγαλυτερο φάσμα λειτουργίας τούς.
Η ποσότητα δε είναι μικρότερη απο ενα δρόμου (/στα περισότερα)
Τώρα καλό θα ηταν να μήν το κανεις νομίζω
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
FAQ

Προσοχή στο λαμπάκι λαδιού!
Θυμηθείτε, πάνω απ' όλα, όταν γυρίζετε το κλειδί στον κεντρικό διακόπτη του δικύκλου, θα πρέπει να ανάβει στιγμιαία η ένδειξη λαδιού, μαζί με τις υπόλοιπες ενδείξεις. Αλλιώς, η λάμπα πιθανώς να έχει καεί, και θα πρέπει να την αλλάξετε άμεσα! Φυσικά μην περιμένετε να ανάψει το προειδοποιητικό λαμπάκι του λαδιού, για να ελέγξετε τη στάθμη στη μοτοσικλέτα σας. Τότε πιθανώς να έχει ήδη γίνει ζημιά.

Κάθε πότε πρέπει να ελέγχω τη στάθμη του λαδιού;
Επειδή ο συγκεκριμένος έλεγχος στις σύγχρονες μοτοσικλέτες είναι πανεύκολος, καλό είναι να τον κάνετε αρκετά συχνά –ειδικά αν γνωρίζετε πως ο κινητήρας σας «τσιμπάει» λάδια. Αν το μοντέλο είναι καινούργιο και δεν καίει λάδια, τσεκάρετε το τουλάχιστον στα μισά της προγραμματισμένης αλλαγής. Αν είστε επιμελής μαθητής, τσεκάρετε το ακόμη συχνότερα, κακό δεν κάνετε.

Πώς ελέγχω τη στάθμη του λαδιού;
Αν το δίκυκλο σας έχει «ματάκι» / «παραθυράκι» ελέγχου, μπορείτε να δείτε άμεσα τη στάθμη του λιπαντικού, με τη μοτοσικλέτα πάντα όρθια. Καλό είναι να ζεστάνετε για δυο-τρία λεπτά τον κινητήρα, να σβήσετε, να περιμένετε ένα λεπτό ακόμη, και κατόπιν να ελέγξετε τη στάθμη. Κάντε το ίδιο αν δεν έχετε «μάτι», αλλά δείκτη / μετρητή στάθμης ενσωματωμένο στην τάπα του λαδιού. Αφού ζεστάνετε τη μοτοσικλέτα, σβήστε τον κινητήρα και βγάλτε το δείκτη, σκουπίστε τον, με όρθια τη μοτοσικλέτα (είτε κρατώντας την, είτε τοποθετώντας την στο διπλό stand) ξαναβυθίστε τον (συνήθως να ακουμπάει στην τάπα χωρίς να τον βιδώσετε -αν και σε κάποια δίκυκλα θέλει βίδωμα, ελέγξτε το manual), και ελέγξτε τη στάθμη. Η στάθμη πρέπει να βρίσκεται ανάμεσα στις ενδείξεις min και max του μετρητή. Πάντα δουλεύουμε σε καθαρό περιβάλλον και καθαρίζουμε το κεφάλι του μετρητή πριν τον ξεβιδώσουμε, καθώς δεν πρέπει να μπουν βρωμιές στο κάρτερ.

Πόσο συχνά πρέπει να αλλάζω το λιπαντικό του κινητήρα μου;
Αυτό εξαρτάται από το πρόγραμμα συντήρησης του δικύκλου σας, όπως αναφέρει ο κατασκευαστής. Εντός του manual αναγράφονται όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε, αναλόγως βεβαίως του τρόπου αλλά και των συνθηκών οδήγησης σας. Η πρώτη αλλαγή συνήθως πρέπει να γίνει στα 1.000 χλμ., αμέσως μετά το στρώσιμο της μοτοσικλέτας, ώστε να αφαιρεθούν, μαζί με το λιπαντικό, και το γρέζι που εμφανίζεται μετά τα πρώτα χιλιόμετρα λειτουργίας (μέχρι να «ταιριάξουν» απόλυτα τα μηχανικά μέρη) και οι υπόλοιπες εξαρτώνται από τις οδηγίες του κατασκευαστή και τη χρήση της μοτοσικλέτας.
Αν τώρα τα περισσότερα χλμ του δικύκλου γίνονται εντός της πόλης, με συχνά σταμάτα – ξεκίνα, κολλημένοι στην κίνηση για πολλή ώρα ή οδήγηση σε ακραίες συνθήκες (υψηλές ή εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, ή συνεχώς τελικές στην Εθνικό Οδό), ή αν το δίκυκλο παραμένει ακίνητο για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε συνίσταται η συχνότερη αλλαγή του λιπαντικού. Έχετε υπόψη σας παρόλα αυτά, να μην πάτε στην άλλη άκρη, γιατί είναι κρίμα να αλλάζετε το λάδι πριν την ώρα του, όταν δεν έχει καν προλάβει να κάνει δουλειά (έξτρα κόστος χωρίς αντίκρισμα στη λειτουργία του κινητήρα). Tip για τους κασκαντέρ: Όταν κάνετε σούζα, πολλές φορές η κεφαλή δεν λιπαίνεται σωστά, με αποτέλεσμα την πρόωρη φθορά της.

Είναι απαραίτητο να αλλάζω και το φίλτρο λαδιού με κάθε αλλαγή;
Όχι. Και σε αυτή την περίπτωση οφείλετε να ακολουθήσετε τις οδηγίες του κατασκευαστή. Αν όμως ο κατασκευαστής επιτάσσει αλλαγή φίλτρου στα συγκεκριμένα χιλιόμετρα, μην την αμελήσετε!

Ποιο είναι το καταλληλότερο λιπαντικό για τη μοτοσικλέτα μου;
Ο πλέον αρμόδιος που μπορεί να απαντήσει σε αυτή την ερώτηση δεν είναι άλλος από τον κατασκευαστή της μοτοσικλέτας. Το λιπαντικό που χρησιμοποιείται πρέπει να πληροί τις προδιαγραφές που θέτει ο κατασκευαστής. Για να μάθετε ποιο είναι το καταλληλότερο πρέπει να συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο της μοτοσικλέτας. Tip: πολλές φορές, για να μη χάσετε την εγγύηση του κατασκευαστή, πρέπει να εμπιστευτείτε και την επιλογή της εταιρείας για τα λιπαντικά. Αυτό γίνεται αφού τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία θα σας βάλουν συγκεκριμένη μάρκα λιπαντικού που συνεργάζεται με την κατασκευάστρια εταιρεία.

Μπορώ να βάλω λιπαντικά αυτοκινήτου στη μοτοσικλέτα μου;
Όχι. Τα λιπαντικά αυτοκινήτων έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις απαιτήσεις και τις συνθήκες ενός κινητήρα αυτοκινήτου. Οι διαφορές που εντοπίζονται ανάμεσα στο συμπλέκτη και το κιβώτιο ταχυτήτων ενός αυτοκινήτου και μιας μοτοσικλέτας θα έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση της τριβής και την υπερθέρμανση, σε περίπτωση που τοποθετηθεί λιπαντικό αυτοκινήτου σε μια μοτοσικλέτα.

Είναι το ακριβότερο λιπαντικό και το καλύτερο για τη μοτοσικλέτα μου;
Όχι απαραίτητα. Και πάλι, το καταλληλότερο λιπαντικό για τη μοτοσικλέτα σας είναι αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής και όχι το ακριβότερο ή «καλύτερο».

Η αλλαγή λαδιών είναι χρονοβόρα διαδικασία;
Όχι, ένας έμπειρος μηχανικός δεν θα χρειαστεί παραπάνω από 20 λεπτά για να αλλάξει τα λάδια του δικύκλου σας. Ουσιαστικά πρέπει να λυθεί το φίλτρο (ελπίζουμε στην περίπτωση σας να μην χρειάζεται να λυθούν τα πλαστικά για να γίνει αυτό, γιατί αλλιώς αυξάνει ο χρόνος, αλλά και το κόστος), να ξεβιδωθεί η τάπα, και να περιμένετε να αδειάσουν τα λάδια.

Ποιο είναι το κόστος μιας αλλαγής λαδιών;
Πολλές φορές ένα συνεργείο θα βγάλει τα λεφτά του από τα λιπαντικά –αν τα προμηθευτείς από τους ίδιους- κι έτσι μπορεί να μη σας χρεώσει καν τα εργατικά για μια αλλαγή λαδιών. Το κόστος του φίλτρου λαδιού κυμαίνεται από 3-16 ευρώ, ανάλογα τον τύπο και τη μάρκα. Φίλτρα λαδιού θα βρείτε τόσο του κατασκευαστή του δικύκλου σας, όσο και άλλων after-market κατασκευαστών. Τα επώνυμα λιπαντικά κοστίζουν από 5-6 ευρώ το λίτρο, και φτάνουν ακόμα και τα 15 ευρώ το λίτρο. Για μια μοτοσικλέτα που χρειάζεται 4 λίτρα λιπαντικού, και αλλαγή φίλτρου, χονδρικά υπολογίζετε κοντά στα 50-80 ευρώ, μαζί με τα εργατικά. Σημειώστε πως όταν αλλάζετε και το φίλτρο, χρειάζεται να προσθέσετε περίπου 500ml λαδιού, τα οποία κατακρατά το φίλτρο!

Μπορώ να αναμίξω συνθετικό λάδι με ορυκτέλαιο;
Δεν πρέπει να ανακατεύετε συνθετικά με ορυκτέλαια ή με ημισυνθετικά, αλλά ούτε και λιπαντικά με διαφορετικό ιξώδες. Μόνο αν ο κινητήρας χρειάζεται επειγόντως συμπλήρωμα και βρίσκεστε μακριά από τον… πολιτισμό, προχωρήστε σε ανάμειξη, και κάντε μια σωστή αλλαγή αμέσως μόλις βρείτε τα κατάλληλα λιπαντικά. Συνήθως, αν πρόκειται για δύο ίδια λάδια (π.χ. συνθετικά 10W-40), αλλά άλλης μάρκας, η ανάμειξη είναι ασφαλέστερη, αν και υπάρχουν ενστάσεις κι εδώ, πιθανώς λόγω διαφορετικών προσθέτων. Και σε αυτή την περίπτωση, κάντε αλλαγή με ενός τύπου λαδιού, μόλις μπορέσετε.

Μπορώ να χρησιμοποιήσω "ανοιγμένο" λάδι μετά από πολύ καιρό;
Το λάδι οξειδώνεται, και απορροφά υγρασία -ειδικά όταν βρίσκεται μέσα στον κινητήρα. Οι 6 μήνες απ' όταν άνοιξες το μπουκάλι, είναι ένα ασφαλές διάστημα για να το χρησιμοποιήσεις.

Σε δίχρονο κινητήρα με μίξη στο ρεζερβουάρ, ποια είναι η σωστή αναλογία του λαδιού μείξης;
Την αναλογία που προτείνει ο κατασκευαστής του δικύκλου σας (για παράδειγμα 2% ή 3%). Tip: Σε μείξη στο ρεζερβουάρ, υπολογίστε πόση βενζίνη θα βάλετε, και βάλτε πρώτα τη μισή ποσότητα (πχ. 5 λίτρα, αν θέλετε να βάλετε 10). Κατόπιν προσθέστε ποσότητα λιπαντικού για τα 10 λίτρα, και ολοκληρώστε, με την προσθήκη των υπόλοιπων 5 λίτρων βενζίνης -έτσι θα αναμειχθεί καλύτερα το λιπαντικό.

Γιατί στην αλλαγή το λάδι βγαίνει συνήθως μαύρο;
Τα λάδια περιέχουν καθαριστικά και διαλυτικά πρόσθετα, που κατακρατούν αιωρούμενα σωματίδια (κατάλοιπα οξειδωμένου λαδιού - παράγωγα καύσης που έχουν περάσει στα κάρτερ) αποτρέποντάς τα να περάσουν στις επιφάνειες του κινητήρα, κολλώντας τα ελατήρια, ή φράζοντας την αντλία λαδιού. Αυτά τα σωματίδια συνήθως μαυρίζουν το λάδι. Όμως το χρώμα από μόνο του δεν είναι κριτήριο αλλαγής. Ούτε και μπορεί κάποιος μηχανικός να καταλάβει κάτι με τη… σαμανιστική μέθοδο «τρίβω το λάδι ανάμεσα στα δάχτυλα».

Το «ματάκι» ελέγχου των λαδιών, είναι θόλό ή «ιδρώνει». Τι συμβαίνει;
Πρόκειται απλά για υδρατμούς, που προέρχονται από τα κάρτερ, όταν το λάδι δεν έχει ανεβάσει ικανή θερμοκρασία.

Χρειάζεται να αλλάζω τύπο λαδιού ανάλογα με την εποχή;
Εμπιστευτείτε το εγχειρίδιο του κατασκευαστή. Για την Ελλάδα ένα 15-50 καλύπτει τι δίκυκλο σας για τις θερμοκρασίες του χειμώνα, μέχρι και τους 40 βαθμούς του καύσωνα το Καλοκαίρι. Αν ζείτε σε περιοχές με ιδιαίτερα κρύο χειμώνα, το 10-40 ή το 5-40 θα σας καλύψει καλύτερα.

Που πετάω τα παλιά λάδια;
Αν κάνουμε τις αλλαγές λαδιών μόνοι μας, μαζεύουμε τα χρησιμοποιημένα λάδια σε μια λεκάνη, κατόπιν τα βάζουμε στα μπουκάλια των λιπαντικών που μόλις προσθέσαμε στον κινητήρα, και τα παραδίδουμε στο συνεργείο της γειτονιάς μας, ώστε να πάνε για ανακύκλωση.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Πόσο φυσιολογικό είναι να καίει λάδια ο κινητήρας μου;
Στην περίπτωση του δίχρονου κινητήρα δεν το συζητάμε, είναι απόλυτα φυσιολογικό, όσον αφορά στα λιπαντικά μείξης. Στους τετράχρονους κινητήρες, τα περισσότερα service manual αναφέρουν ότι αν ο κινητήρας καίει / καταναλώνει 200ml στα 1000km, το γεγονός αυτό είναι αποδεκτό. Αν καίει περισσότερο, τότε πρέπει να συμβουλευτείτε άμεσα κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Tip: Οι αερόψυκτοι κινητήρες ανεβάζουν μεγαλύτερες θερμοκρασίες απ' τους υγρόψυκτους, και πιθανώς να σας καίνε και περισσότερο λάδι.

Πειράζει αν βάλω περισσότερο λάδι στο δίκυκλο μου;
Πειράζει, και μάλιστα πολύ. Όχι μόνο δεν βελτιώνεται η λίπανση του κινητήρα, αλλά αυξάνεται η πίεση στο κύκλωμα, με τη μικρότερη επίπτωση να είναι μείωση της ιπποδύναμης και σκάσιμο στις τσιμούχες. Στη χειρότερη, ο στρόφαλος θα πιέσει το λάδι, μετατρέποντας το σε… μαγιονέζα, που δεν θα μπορεί να περάσει απ' την αντλία λαδιού, κατάσταση που μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε κόλλημα. Μην το κάνεις!

Η εξάτμιση στο τετράχρονο δίκυκλο μου καπνίζει.
  • Αν το χρώμα του καπνού είναι μπλε ή μπλε-μαύρο, το λάδι έχει βρει τρόπο να περνά στον θάλαμο καύσης –είτε από ελατήρια, είτε από οδηγούς/τσιμουχάκια βαλβίδων.
  • Αν το χρώμα του καπνού είναι μόνο λευκό, μπορεί να έχει κάψει φλάντζα κεφαλής και να περνά ψυκτικό υγρό στον θάλαμο καύσης.
  • Αν το χρώμα είναι μαύρο, μπορεί να υποφέρει από πλούσιο μείγμα.
Μπορώ να χρησιμοποιήσω πλήρως συνθετικό λιπαντικό, εάν μέχρι τώρα χρησιμοποιώ συμβατικό;
Η αλλαγή σε πλήρως συνθετικό δεν δημιουργεί πρόβλημα στην λειτουργία του κινητήρα, αντίθετα συνίσταται από τους κατασκευαστές δικύκλων για τα δίκυκλα τελευταίας τεχνολογίας.

Δεν έχω λεφτά για συντήρηση και έτσι δεν αλλάζω συχνά λάδι.
Μπορεί η συντήρηση του δικύκλου να έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα λόγω της οικονομικής πίεσης που νιώθουμε όλοι, όμως το λάδι πρέπει να αλλάζεται στα προβλεπόμενα διαστήματα. Απαγορεύεται δια ροπάλου να λειτουργεί ο κινητήρας του δικύκλου μας με πολυκαιρισμένο λιπαντικό ή ακόμα χειρότερα με μικρότερη ποσότητα λιπαντικού. Προσοχή, γιατί στην προσπάθεια περιορισμού των εξόδων, πιθανώς να μείνετε χωρίς μεταφορικό μέσο, από ένα σπασμένο / κολλημένο κινητήρα! Αναλογιστείτε τα έξοδα μιας αλλαγής λαδιού, συγκρίνετε τα με τα έξοδα επισκευής μοτέρ, και βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματα.
πηγη https://mototriti.gr/data/news/preview_news/Lipa
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.153
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Θα κοιτάξεις τα technical data του λαδιού, εκτός του ιξώδους, θα βάλεις αυτό με το μεγαλύτερο viscosity INDEX και το μικρότερο %NoACK
A και με το μεγαλύτερο Kinematic Viscosity...
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ


Ένα θέμα που συζητιέται πολύ στα πηγαδάκια των μοτοσυκλετιστών είναι αυτό των λαδιών του κινητήρα. Ποια είναι καλύτερα; Τα συνθετικά ή τα ημισυνθετικά; Διάβασε εδώ τις διαφορές τους για να έχεις την πιο σωστή άποψη.
mototriti.gr
Συνθετικό ή ημισυνθετικό; Τι λάδι να βάλω τελικά;
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Το ότι χτυπάει το σασμάν έστω και λίγο σημαίνει ότι δεν λιπαίνεται σωστά ;

Κάθε μοντέλο είναι διαφορετικό!Το vfr800 που είχα ,όταν κούμπωνα πρώτη νόμιζα ότι έσπαγα δόντι από γρανάζι κάθε φορά.Κι αυτό σε κιβώτιο Honda!
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.356
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Και τι δλδ ,η χονδα έχει κιβώτια σημεία αναφοράς ρε doc;
Γιατί τα καλυτερα που είδα σε αίσθηση τα είχε η kawa
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Και τι δλδ ,η χονδα έχει κιβώτια σημεία αναφοράς ρε doc;
Γιατί τα καλυτερα που είδα σε αίσθηση τα είχε η kawa
Είπαμε,εξαρτάται το μοντέλο . Στο nc επίσης,στα 40κ οι ταχύτητες έμπαιναν για γρήγορα με το τακούνι ( για δύναμη)!

Στάλθηκε από το MI MAX μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Top Bottom