Pan-dvs
well know member
Ο Konstantinos Schinas το ανεβασε στο φατσοβιβλιο μας το μεταφερω και εδω.
Κατοστάρα…πεταμένα λεφτά!
Η «κατοστάρα» ή premium βενζίνη, όπως αλλιώς λέγεται, μπορεί να φαίνεται ως κάτι καλύτερο για πολλούς αναβάτες και όχι μόνο, ως επιλογή στην αντλία. Όμως, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που την καθιστούν υπερβολή για τις περισσότερες μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούν! Και όμως, παρά αυτό το γεγονός, πολλοί αναβάτες πιστεύουν ότι βάζοντας τέτοια βενζίνη, κερδίζουν και σε οικονομία, και σε απόδοση. Κανένα από αυτά τα δύο δεν ισχύει!
Με τα ίδια λεφτά, απλά βάζεις λιγότερο καύσιμο
Αλήθεια, πόσοι από εμάς πηγαίνουμε στο πρατήριο και βάζουμε βενζίνη με το λίτρο και όχι με τα ευρώ; Σχεδόν κανένας. Αρα, με την διαφορά τιμής που οι δύο βενζίνες έχουν στην αντλία, βάζοντας την ακριβή 100άρα, απλά χάνεις τα χρήματά σου. Με τις σημερινές κατά προσέγγιση τιμές για λόγους απλούστευσης -1.50 ευρώ το λίτρο για την απλή, 1.80 το λίτρο για την 100άρα- μιλάμε ότι για οποιοδήποτε ποσόν, βάζεις περίπου 17% λιγότερη βενζίνη αν επιλέξεις να πληρώσεις την κατοστάρα. Και, ότι και να σου λένε για «περισσότερο οικονομική οδήγηση» και «περισσότερα χιλιόμετρα» από την καλή βενζίνη, σε καμία περίπτωση μόνο το καύσιμο δεν θα σου επιφέρει 17% μείωση κατανάλωσης!
ΔΕΝ κερδίζεις σε δύναμη, ότι και να πιστεύεις
Η συζήτηση σχετικά με το κατά πόσο συμμετέχει η βενζίνη στην ισχύ που παράγει ο κινητήρας μπορεί να γίνει τεράστια, δυσκατανόητη για τους περισσότερους αναβάτες. Με πολύ απλά λόγια, εμείς θα σας πούμε ότι τα οκτάνια δεν βελτιώνουν το πόσο καλή για την δύναμη είναι μια βενζίνη, αλλά πόσο δύσκολα αυταναφλέγεται. Αν μια βενζίνη έχει μικρό αριθμό οκτανίων, όταν συμπιεστεί μέσα στον κινητήρα πάνω από ένα σημείο, θα «βαρέσει πειράκια», μια κατάσταση επικίνδυνη για τον κινητήρα. Οι σημερινοί κινητήρες έχουν υψηλές συμπιέσεις σε σχέση με το παρελθόν, αλλά σπάνια απαιτούν πραγματικά την χρήση κατοστάρας βενζίνης για να λειτουργήσουν. Μόνο σε μοτοσυκλέτες που ξεπερνούν το 13:1 συμπίεση, μπορεί να χρειάζεται η 100άρα και αυτό όχι για να βγαίνει περισσότερη ισχύς, αλλά για να εξασφαλιστεί ότι το μοτέρ δεν θα χτυπήσει πειράκια. Τώρα, οι περισσότερες καθημερινές μοτοσυκλέτες και ακόμα περισσότερο τα scooters και τα παπιά, δεν κερδίζουν καθόλου σε ισχύ με την 100άρα. Μην ξεχνάμε ότι η ισχύς ενός κινητήρα εξαρτάται άμεσα από την σχέση συμπίεσής του –η οποία δεν θα αλλάξει, ότι καύσιμο και να του βάλουμε!
Σου λένε ότι έχει μέσα «βελτιωτικά πρόσθετα». Το ξέρεις;
Ας μιλήσουμε ωμά και αληθινά. Εγώ και εσύ, ο καθένας καθημερινός αναβάτης μοτοσυκλέτας, πρακτικά δεν γνωρίζει την σύνθεση του καυσίμου που βάζει στο δίκυκλό του. Οι περισσότερες 100άρες βενζίνες διαφημίζονται ότι περιέχουν «καθαριστικά» και «βελτιωτικά» πρόσθετα για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. Αρα, αν αυτό ισχύει, αγοράζεις ακόμα λιγότερο καθαρό καύσιμο από όσο εξηγήσαμε και παραπάνω! Πέρα από αυτό, πως μπορείς να είσαι σίγουρος ότι οι ισχυρισμοί ισχύουν, αν δεν τεστάρεις το καύσιμο στο εργαστήριο; Και όμως, είναι πολλοί οι αναβάτες και οι οδηγοί αυτοκινήτων, που πέφτουν σε αυτή την παγίδα, πιστεύοντας ότι θα καθαρίσει εσωτερικά ο κινητήρας τους… Πράγμα το οποίο για να το διαπιστώσεις αμετάκλητα, πρέπει να τον λύσεις στα εξ ων συνετέθη!
Εσύ ξέρεις τι βενζίνη χρησιμοποιεί η μοτοσυκλέτα σου;
Σας ακούμε ήδη να απαντάτε: «Έλα τώρα Moto Τρίτη, τι ερώτηση είναι αυτή;» Και όμως, έχει βάση. Συγκεκριμένα, έχετε διαβάσει το manual οδηγιών, στο σημείο που ο κατασκευαστής συνιστά τον τύπο καυσίμου που πρέπει να χρησιμοποιείται; Εκεί βρίσκεται και η «επίσημη απάντηση» στο τι καύσιμο πρέπει να χρησιμοποιείται στον κινητήρα της μοτό σας. Απλά, αν το εργοστάσιο δεν συνιστά κάτι άλλο, εκτός από την γνωστή μας 95άρα, τα καύσιμα που ξεπερνούν αυτό τον αριθμό οκτανίων είναι «πεταμένα χρήματα» -δεδομένου και της οικονομικής κατάστασης της εποχής μας. Μην πιάνεστε λοιπόν θύματα!
Πηγη:https://www.mototriti.gr/data/news/preview_news/Katostara-petamena-lefta_119418.asp
Eπισης μεταφερω και την απαντηση του Vaggelis Kontaxakis που φαινεται οτι γνωριζει το αντικειμενο:
Η βενζίνη όσο περισσότερα οκτάνια έχει τόσο περισσότερη ΄΄αντοχή΄΄ έχει στα πυράκια (κρουστική καύση). Τί είναι τα πειράκια? Τα πειράκια είναι η πρώιμη ανάφλεξη του καύσιμου μείγματος προτού το έμβολο φτάσει στο άνω νεκρό σημείο. Εν ολίγοις, κάθε κινητήρας λειτουργεί με ένα αβάνς(προπορεία ανάφλεξης). Αυτό τί σημαίνει? Σημαίνει πως το καύσιμο ψεκάζεται στον κύλινδρο και δίνεται ο σπινθήρας λίγο πριν το έμβολο φτάσει στο ΑΝΣ. Αυτή η προπορεία ρυθμίζεται σε μοίρες. Πόσες μοίρες στροφάλου δηλαδή (γωνιακή μετατόπιση θα μπορούσαμε να πούμε) πριν το ΑΝΣ γίνεται ο ψεκασμός. Στα ΄΄μαμά΄΄ μοτέρ και ειδικά τα πιο αδύμανα-πολιτικά το αβάνς είναι έτσι ρυθμισμένο ωστε ο κινητήρας να είναι προστατευμένος απο τα πειράκια 100% και κάτι παραπάνω! Όσο ανεβαίνουν οι συμπιέσεις και οι αποδόσεις τόσο ανεβαίνει η ανάγκη για ΄΄καλό΄΄ καύσιμο ωστε να αντέχει το καύσιμο όσο πρέπει πριν γίνει η καύση. Ένας προγραμματιστής που θα αλλάξει τον χάρτη ανάφλεξης σε ένα μοτέρ θα επέμβει κατα βαση στο αβανς. Φέρνουν το αβάνς πιο νωρίς Γι αυτό και όσο πιο επιθετική κάνει την χαρτογράφηση μπορεί να φτάσει στο σημείο να απαιτεί 100% κατοστάρα αλλιώς θα έχεις ατελείωτα πειράκια. Εν τέλει για μένα σε ένα πολιτικό μαμά μοτέρ χαμηλής-μεσαίας απόδοσης είναι άσκοπο να βάζεις 100στάρα γιατί απλά πληρώνεις μια ιδιότητα της βενζίνης που δεν χρειάζεσαι. την αντοχή στα πειράκια! Δεν παίρνεις βενζίνη με μεγαλύτερη ας πούμε θερμική απόδοση, απλά μια βενζίνη που είναι πιο θωρακισμένη στην κρουστική καύση. Θες να ΄΄βελτιώσεις΄΄ το μοτέρ ή έχεις ένα μοτέρ πουσαρισμένο πολύ απο το εργοστάσιο (SS μηχανές ας πούμε) εκεί έχει μια λογική και θετικά να βάλεις κατοστάρα στην Ελλάδα τουλάχιστον που τα πραγματικά οκτάνια είναι αντικείμενο αμφισβήτησης..
Κατοστάρα…πεταμένα λεφτά!
Η «κατοστάρα» ή premium βενζίνη, όπως αλλιώς λέγεται, μπορεί να φαίνεται ως κάτι καλύτερο για πολλούς αναβάτες και όχι μόνο, ως επιλογή στην αντλία. Όμως, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που την καθιστούν υπερβολή για τις περισσότερες μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούν! Και όμως, παρά αυτό το γεγονός, πολλοί αναβάτες πιστεύουν ότι βάζοντας τέτοια βενζίνη, κερδίζουν και σε οικονομία, και σε απόδοση. Κανένα από αυτά τα δύο δεν ισχύει!
Με τα ίδια λεφτά, απλά βάζεις λιγότερο καύσιμο
Αλήθεια, πόσοι από εμάς πηγαίνουμε στο πρατήριο και βάζουμε βενζίνη με το λίτρο και όχι με τα ευρώ; Σχεδόν κανένας. Αρα, με την διαφορά τιμής που οι δύο βενζίνες έχουν στην αντλία, βάζοντας την ακριβή 100άρα, απλά χάνεις τα χρήματά σου. Με τις σημερινές κατά προσέγγιση τιμές για λόγους απλούστευσης -1.50 ευρώ το λίτρο για την απλή, 1.80 το λίτρο για την 100άρα- μιλάμε ότι για οποιοδήποτε ποσόν, βάζεις περίπου 17% λιγότερη βενζίνη αν επιλέξεις να πληρώσεις την κατοστάρα. Και, ότι και να σου λένε για «περισσότερο οικονομική οδήγηση» και «περισσότερα χιλιόμετρα» από την καλή βενζίνη, σε καμία περίπτωση μόνο το καύσιμο δεν θα σου επιφέρει 17% μείωση κατανάλωσης!
ΔΕΝ κερδίζεις σε δύναμη, ότι και να πιστεύεις
Η συζήτηση σχετικά με το κατά πόσο συμμετέχει η βενζίνη στην ισχύ που παράγει ο κινητήρας μπορεί να γίνει τεράστια, δυσκατανόητη για τους περισσότερους αναβάτες. Με πολύ απλά λόγια, εμείς θα σας πούμε ότι τα οκτάνια δεν βελτιώνουν το πόσο καλή για την δύναμη είναι μια βενζίνη, αλλά πόσο δύσκολα αυταναφλέγεται. Αν μια βενζίνη έχει μικρό αριθμό οκτανίων, όταν συμπιεστεί μέσα στον κινητήρα πάνω από ένα σημείο, θα «βαρέσει πειράκια», μια κατάσταση επικίνδυνη για τον κινητήρα. Οι σημερινοί κινητήρες έχουν υψηλές συμπιέσεις σε σχέση με το παρελθόν, αλλά σπάνια απαιτούν πραγματικά την χρήση κατοστάρας βενζίνης για να λειτουργήσουν. Μόνο σε μοτοσυκλέτες που ξεπερνούν το 13:1 συμπίεση, μπορεί να χρειάζεται η 100άρα και αυτό όχι για να βγαίνει περισσότερη ισχύς, αλλά για να εξασφαλιστεί ότι το μοτέρ δεν θα χτυπήσει πειράκια. Τώρα, οι περισσότερες καθημερινές μοτοσυκλέτες και ακόμα περισσότερο τα scooters και τα παπιά, δεν κερδίζουν καθόλου σε ισχύ με την 100άρα. Μην ξεχνάμε ότι η ισχύς ενός κινητήρα εξαρτάται άμεσα από την σχέση συμπίεσής του –η οποία δεν θα αλλάξει, ότι καύσιμο και να του βάλουμε!
Σου λένε ότι έχει μέσα «βελτιωτικά πρόσθετα». Το ξέρεις;
Ας μιλήσουμε ωμά και αληθινά. Εγώ και εσύ, ο καθένας καθημερινός αναβάτης μοτοσυκλέτας, πρακτικά δεν γνωρίζει την σύνθεση του καυσίμου που βάζει στο δίκυκλό του. Οι περισσότερες 100άρες βενζίνες διαφημίζονται ότι περιέχουν «καθαριστικά» και «βελτιωτικά» πρόσθετα για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. Αρα, αν αυτό ισχύει, αγοράζεις ακόμα λιγότερο καθαρό καύσιμο από όσο εξηγήσαμε και παραπάνω! Πέρα από αυτό, πως μπορείς να είσαι σίγουρος ότι οι ισχυρισμοί ισχύουν, αν δεν τεστάρεις το καύσιμο στο εργαστήριο; Και όμως, είναι πολλοί οι αναβάτες και οι οδηγοί αυτοκινήτων, που πέφτουν σε αυτή την παγίδα, πιστεύοντας ότι θα καθαρίσει εσωτερικά ο κινητήρας τους… Πράγμα το οποίο για να το διαπιστώσεις αμετάκλητα, πρέπει να τον λύσεις στα εξ ων συνετέθη!
Εσύ ξέρεις τι βενζίνη χρησιμοποιεί η μοτοσυκλέτα σου;
Σας ακούμε ήδη να απαντάτε: «Έλα τώρα Moto Τρίτη, τι ερώτηση είναι αυτή;» Και όμως, έχει βάση. Συγκεκριμένα, έχετε διαβάσει το manual οδηγιών, στο σημείο που ο κατασκευαστής συνιστά τον τύπο καυσίμου που πρέπει να χρησιμοποιείται; Εκεί βρίσκεται και η «επίσημη απάντηση» στο τι καύσιμο πρέπει να χρησιμοποιείται στον κινητήρα της μοτό σας. Απλά, αν το εργοστάσιο δεν συνιστά κάτι άλλο, εκτός από την γνωστή μας 95άρα, τα καύσιμα που ξεπερνούν αυτό τον αριθμό οκτανίων είναι «πεταμένα χρήματα» -δεδομένου και της οικονομικής κατάστασης της εποχής μας. Μην πιάνεστε λοιπόν θύματα!
Πηγη:https://www.mototriti.gr/data/news/preview_news/Katostara-petamena-lefta_119418.asp
Eπισης μεταφερω και την απαντηση του Vaggelis Kontaxakis που φαινεται οτι γνωριζει το αντικειμενο:
Η βενζίνη όσο περισσότερα οκτάνια έχει τόσο περισσότερη ΄΄αντοχή΄΄ έχει στα πυράκια (κρουστική καύση). Τί είναι τα πειράκια? Τα πειράκια είναι η πρώιμη ανάφλεξη του καύσιμου μείγματος προτού το έμβολο φτάσει στο άνω νεκρό σημείο. Εν ολίγοις, κάθε κινητήρας λειτουργεί με ένα αβάνς(προπορεία ανάφλεξης). Αυτό τί σημαίνει? Σημαίνει πως το καύσιμο ψεκάζεται στον κύλινδρο και δίνεται ο σπινθήρας λίγο πριν το έμβολο φτάσει στο ΑΝΣ. Αυτή η προπορεία ρυθμίζεται σε μοίρες. Πόσες μοίρες στροφάλου δηλαδή (γωνιακή μετατόπιση θα μπορούσαμε να πούμε) πριν το ΑΝΣ γίνεται ο ψεκασμός. Στα ΄΄μαμά΄΄ μοτέρ και ειδικά τα πιο αδύμανα-πολιτικά το αβάνς είναι έτσι ρυθμισμένο ωστε ο κινητήρας να είναι προστατευμένος απο τα πειράκια 100% και κάτι παραπάνω! Όσο ανεβαίνουν οι συμπιέσεις και οι αποδόσεις τόσο ανεβαίνει η ανάγκη για ΄΄καλό΄΄ καύσιμο ωστε να αντέχει το καύσιμο όσο πρέπει πριν γίνει η καύση. Ένας προγραμματιστής που θα αλλάξει τον χάρτη ανάφλεξης σε ένα μοτέρ θα επέμβει κατα βαση στο αβανς. Φέρνουν το αβάνς πιο νωρίς Γι αυτό και όσο πιο επιθετική κάνει την χαρτογράφηση μπορεί να φτάσει στο σημείο να απαιτεί 100% κατοστάρα αλλιώς θα έχεις ατελείωτα πειράκια. Εν τέλει για μένα σε ένα πολιτικό μαμά μοτέρ χαμηλής-μεσαίας απόδοσης είναι άσκοπο να βάζεις 100στάρα γιατί απλά πληρώνεις μια ιδιότητα της βενζίνης που δεν χρειάζεσαι. την αντοχή στα πειράκια! Δεν παίρνεις βενζίνη με μεγαλύτερη ας πούμε θερμική απόδοση, απλά μια βενζίνη που είναι πιο θωρακισμένη στην κρουστική καύση. Θες να ΄΄βελτιώσεις΄΄ το μοτέρ ή έχεις ένα μοτέρ πουσαρισμένο πολύ απο το εργοστάσιο (SS μηχανές ας πούμε) εκεί έχει μια λογική και θετικά να βάλεις κατοστάρα στην Ελλάδα τουλάχιστον που τα πραγματικά οκτάνια είναι αντικείμενο αμφισβήτησης..