1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΣΚΟΥΤΕΡ

Συζήτηση στο φόρουμ 'Classic Ιστορίες' που ξεκίνησε από το μέλος maik900, στις 1 Μαϊου 2020.

  1. maik900

    maik900 Administrator

    Μηνύματα:
    4.722
    Μοτοσυκλέτα:
    KAWASAKI ΖΧR 900 1999
    MODENAS X CITE 135 2009
    Όνομα:
    ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΩΣΤΑΚΙΩΤΗΣ
    Περιοχή:
    ΑΓΡΙΝΙΟ
    ΜΙΑ ΣΥΝΤΟΜΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΚΟΥΤΕΡ

    0F5FD836-4A8A-4ABF-BBB0-597C69A4326A-e1583995316981.jpeg

    Ρίχνουμε μια ματιά στην ιστορία των σκούτερ, από τα πρώτα του σχέδια έως τον αντίκτυπό της στη λαϊκή κουλτούρα.


    Οι ταπεινές αρχές του σκούτερ

    Η προέλευση του σκούτερ είναι ταπεινή, με την ταυτότητα του πρώτου μοντέλου θέμα μεγάλης συζήτησης. Το 1894 Hildebrand & Wolfmüller, ένα δίτροχο με κινητήρα 1490cc (που παρήγαγε μόνο 2,5 ίππους), χωρίζει την άποψη. Μερικοί το αναγνωρίζουν ως την πρώτη μοτοσικλέτα, ενώ άλλοι το πιστεύουν ότι είναι το πρώτο σκούτερ λόγω του σχεδιασμού του.

    Άλλα πρώιμα σχέδια περιλαμβάνουν το 1902 Auto-Fauteuil, το οποίο έμοιαζε περισσότερο με αυτοκίνητο σε δύο τροχούς από ένα σκούτερ. Σε όλη τη λίμνη, οι ΗΠΑ παρήγαγαν το Autoped (επίσης με άδεια να κατασκευαστεί στη Γερμανία και την Τσεχοσλοβακία) έμοιαζαν πολύ σαν τα σημερινά σκούτερ των παιδιών σηκώνοντας και οδηγούσα.

    ABC-skootamota-1919-b-1.jpg

    Το βρετανικό ABC Skootamota του 1919 ενσωμάτωσε τελικά ένα κάθισμα στο δίτροχο σχέδιο. Όμως, όσον αφορά το στυλ στην ιστορία των σκούτερ, η πρώτη μοτοσυκλέτα που θα αναγνωρίζαμε ότι είναι παρόμοια με τα σημερινά μοντέλα είναι το 1921 Unibus. Το Unibus διαθέτει ακόμη ασπίδες ποδιών και προστατευτικό αμάξωμα για την άνεση του αναβάτη.

    Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1930, οι ΗΠΑ είδαν μερικά κομψά, αρτ ντεκό και μηχανήματα εμπνευσμένα από τον Buck Rogers να βγαίνουν στους δρόμους. Αυτά περιελάμβαναν το Rock-Ola, που κατασκευάστηκε από την εταιρεία με το ίδιο όνομα, οι οποίοι ήταν ευρύτερα γνωστοί για την κατασκευή jukeboxes. Ήταν εκείνη τη στιγμή που το Moto-scoot έγινε το σκούτερ της επιλογής για τους Αμερικανούς. Εν τω μεταξύ, μάρκες όπως οι Salsbury, Powell και Cushman άρχισαν να εμφανίζονται και επέζησαν για να συνεχίσουν μετά το WW2.

    Μετά το WW2 - η ιταλική επανάσταση

    Μετά τον πόλεμο, οι φτηνές, προσιτές μεταφορές ήταν σε ζήτηση. Με τις βιομηχανίες που αναζητούν μια ευκαιρία για επανεκκίνηση μετά τον πόλεμο, είδαμε βαριές βιομηχανίες όπως η Honda και η Fuji να ξεκινούν την παραγωγή σκούτερ στην Ιαπωνία.

    2-Vespa-98cc-1946.jpg

    Ωστόσο, ήταν η Ευρώπη που ηγήθηκε της επανάστασης των σκούτερ όπως τη γνωρίζουμε σήμερα. Οι ιταλικές εταιρείες ήταν, αναπάντεχα, στην πρώτη γραμμή. Η Piaggo, που ήταν πιο γνωστή για τα τρένα και τα αεροσκάφη της εκείνη την εποχή, ξεκίνησε την παραγωγή του σκούτερ Vespa, αναμφισβήτητα το πιο διάσημο και διαχρονικό σχέδιο Scooter μέχρι σήμερα. Ο μοναδικός πραγματικός αντίπαλος της Vespa ήρθε από το Μιλάνο σε σχήμα Lambretta του 1947.

    Φυσικά, υπήρχε ανταγωνισμός κατά την έκρηξη των σκούτερ μετά τον πόλεμο. Εταιρείες όπως η Panther, η BSA και η Dayton στην Αγγλία, η Peugeot στη Γαλλία και η Heinkel και η Messcherschmidt στη Γερμανία έβαλαν όλα τα δάχτυλά τους στην αγορά. Ενώ μερικά από αυτά ήταν μηχανικά ανώτερα από τους Ιταλούς ομολόγους τους, ήταν τα κομψά απλά Lambrettas και Vespas που αντηχούσαν στους καταναλωτές.

    Σκούτερ και οθόνη

    Μετά την έκρηξη του σκούτερ μετά το WW2, η Vespa έκανε το σύντομο ντεμπούτο της στην οθόνη στην ταινία του 1953, Roman Holiday. Ενώ εμφανίστηκε μόνο για λίγα λεπτά, η εικόνα μιας νεαρής Audrey Hepburn που τρέχει αμόκα στους δρόμους της Ρώμης αντηχεί στο κοινό. Σε συνδυασμό με μια παραγωγική καμπάνια αφισών ταινιών με τον Hepburn, οδηγώντας το τιμόνι ενάντια σε ένα ρωμαϊκό αστικό τοπίο, σταθεροποίησε τη θέση του Vespa ως εικονίδιο στυλ. Για τη Vespa, η ταινία ήταν θεός μάρκετινγκ - με αποτέλεσμα δεκάδες χιλιάδες πωλήσεις τα επόμενα χρόνια.

    Οι Scooters, αν και κυρίως οι Vespas και Lambrettas, συνέχισαν να κοσμούν τις οθόνες μας κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '60, από τους Vespas στο La Dolce Vita (1960) και την Jessica (1962) έως την Debbie Reynolds και την Lambretta της στο The Singing Nun (1966). Ωστόσο, είναι ταινίες όπως το Absolute Beginners (1986) και το Quadrophenia (1979) που εδραιώνουν τη σχέση του σκούτερ με τον πολιτισμό των νέων. Το τελευταίο, ειδικότερα, με την αναβίωση του mod culture στο Ηνωμένο Βασίλειο.

    Βρετανική mod κουλτούρα

    Μπορείτε να εντοπίσετε την αρχή του μοντερνιστικού κινήματος στα τέλη της δεκαετίας του 1950 στο Λονδίνο, όταν μια μικρή ομάδα κομψών ανδρών με έδρα το Λονδίνο προσπάθησαν να μιμηθούν τον έξυπνο και μοντέρνο τρόπο ζωής των ευρωπαίων γειτόνων μας. Επέστρεψαν επιρροές από την ιταλική μόδα και την κουλτούρα του καφέ και χαρακτηρίστηκαν μοντερνιστές επειδή άκουσαν τη σύγχρονη τζαζ. Αν και γεννήθηκε στο Λονδίνο, η μοντέρνα υποκουλτούρα εξαπλώθηκε σε ολόκληρη τη Βρετανία και πέρα από τα επόμενα χρόνια.

    Το σκούτερ έγινε συνώνυμο με το κίνημα, αρχικά, ως απάντηση στη ζήτηση για φθηνές μεταφορές. Ήταν επίσης πιο καθαροί και πιο κομψοί από τις μοτοσικλέτες που σχετίζονται με την αντίπαλη ομάδα τους, τους rockers. Για νεαρά mods, τα ιταλικά σκούτερ ήταν η «ενσάρκωση του ηπειρωτικού στιλ και ένας τρόπος να ξεφύγουν από τα σπίτια της εργατικής τάξης από την ανατροφή τους».

    I0000uKnYP_hzx2E.jpg



    Γρήγορα προωθήστε στα τέλη της δεκαετίας του 1970 στην Quadrophenia, μια ταινία που παράγεται από το The Who. Βασισμένο στο rock άλμπουμ των αρχών της δεκαετίας του 1970 με το ίδιο όνομα, η ταινία ακολουθεί τη ζωή των νέων mods στις αρχές της δεκαετίας του 1960. Η κυκλοφορία της ταινίας συνέπεσε με την άνοδο των συγκροτημάτων mod revival όπως The Jam, The Specials, The Labrettas και Secret Affair, με αποτέλεσμα την αναβίωση του κινήματος του mod και με τη σειρά του, το σκούτερ. Μετά από αυτήν την περίοδο είδαμε ότι οι έφηβοι ιππασίας σκούτερ τελικά μεταμορφώνονταν σε σκούτερ, πριν από τη δεκαετία του 1980 έγινε ένα χωνευτήρι για τη (κοινωνική) σκηνή του σκούτερ που είναι σήμερα.

    Η αναγέννηση των σκούτερ της δεκαετίας του '90

    Στη δεκαετία του 1990 το σκούτερ είδε μια αναβίωση της δημοτικότητας. Το 1996, η Vespa κυκλοφόρησε το Vespa ET4 125cc. Αυτή η «νέα γενιά Vespa» ολοκληρώθηκε με έναν τετράχρονο κινητήρα και κυκλοφόρησε για να συμπέσει με την 50ή επέτειο της Vespa.

    Ο κλασικός σχεδιασμός των ET4 και ET2 ξεκίνησε από την ακμή της δεκαετίας του 50 και του 60 της Vespa και της Lambretta . Το ET2 125cc γρήγορα έγινε το δίτροχο όχημα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις το 1997 και το 1998, συμπεριλαμβανομένων μοτοσικλετών, σε όλη την Ευρώπη. Ο ρετρό σχεδιασμός ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής στους κομψούς ταξιδιώτες της πόλης. Η επιτυχία του ET4 ακολούθησε η έκδοση ET2 cc και αργότερα το ET4 150 cc το 1999.

    13887032_1462023440490644_5267048752704260665_n.jpg

    Η δεκαετία του '90 είδε επίσης την άνοδο του Britpop. Όπως και οι εικόνες που σχετίζονται με το mod κίνημα, η Britpop ήταν εξίσου βρετανική και εργατική τάξη.
     
    Last edited: 1 Μαϊου 2020
  2. maik900

    maik900 Administrator

    Μηνύματα:
    4.722
    Μοτοσυκλέτα:
    KAWASAKI ΖΧR 900 1999
    MODENAS X CITE 135 2009
    Όνομα:
    ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΩΣΤΑΚΙΩΤΗΣ
    Περιοχή:
    ΑΓΡΙΝΙΟ
    karellen, stelios62, apache and 2 others like this.
  3. maik900

    maik900 Administrator

    Μηνύματα:
    4.722
    Μοτοσυκλέτα:
    KAWASAKI ΖΧR 900 1999
    MODENAS X CITE 135 2009
    Όνομα:
    ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΩΣΤΑΚΙΩΤΗΣ
    Περιοχή:
    ΑΓΡΙΝΙΟ
    Lambretta LD150 (1952) κινητήρας μονοκύλινδρος αερόψυκτος 148.00 cc
    3 ταχύτητες με επιλογέα στο τιμόνι συμπίεση 6.5:1 6 hp /4750 rpm 89.8 kg 79 km/h

    Η Lambretta είναι το εμπορικό σήμα μιας σειράς μοτοσικλετών σκούτερ που κατασκευάστηκαν αρχικά στο Μιλάνο της Ιταλίας από τον Innocenti .
    Το όνομα προέρχεται από τη λέξη Lambrate , το προάστιο του Μιλάνου, που πήρε το όνομά του από τον ποταμό που διέρχεται από την περιοχή και όπου βρίσκεται το εργοστάσιο. Το Lambretta ήταν το όνομα ενός μυθικού sprite νερού που συνδέεται με τον ποταμό.
    Το 1972, η ινδική κυβέρνηση αγόρασε τα μηχανήματα του εργοστασίου του Μιλάνου, δημιουργώντας την Scooters India Limited ( SIL ) για να παράγει το τρίκυκλο Lambro με το όνομα Vikram για την εγχώρια αγορά.
    Η Innocenti SA (γνωστή και ως Consortium Lambretta ) που εδρεύει στο Λουγκάνο της Ελβετίας είναι ιδιοκτήτης του διεθνούς εμπορικού σήματος Lambretta και έχει χορηγήσει άδεια σε όλο τον κόσμο.
    Τα σκούτερ Lambretta κατασκευάστηκαν επίσης με άδεια ως Fenwick στη Γαλλία, NSU στη Γερμανία, Serveta στην Ισπανία, API στην Ινδία, Yulon στην Ταϊβάν, Pasco στη Βραζιλία, Auteco στην Κολομβία και Siambretta στην Αργεντινή.

    95263506_1529105880584135_8600718516145881088_o.jpg 95409488_1529105883917468_1439731754117103616_o.jpg 95919898_1529106050584118_4150685488962863104_o.jpg 95703652_1529105767250813_6569892167089651712_n.jpg 95115971_1529105763917480_2586591548040806400_n.jpg 95055135_1529105963917460_4285740228779442176_n.jpg

     
  4. apache

    apache Μαθουσάλας member

    Μηνύματα:
    14.243
    Όνομα:
    Mανώλης
    Περιοχή:
    Κορυδαλλός
    Εργατικά οχήματα που εξελίχθηκαν ίσως περισσότερο από ότι εξελίχθηκαν οι μοτοσυκλέτες....
     
    duke200, stelios62 and thanosgp like this.
  5. stelios62

    stelios62 member

    Μηνύματα:
    1.223
    Μοτοσυκλέτα:
    Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbf 250
    Όνομα:
    Στελιος
    Περιοχή:
    Κερατσινι
    ... ωραια μηχανακια , αλλες ρομαντικες εποχες ... τον περισσοτερο καιρο ητανε ξαπλωμενα στην αυλη ή στο πεζοδρομιο για service ...... μαζι και ΄μεις ..... ! Hammer Smash
     
    thanosgp and apache like this.
  6. Kuklinski

    Kuklinski member

    Μηνύματα:
    1.660
    Μοτοσυκλέτα:
    Brough Superior ss100
    Όνομα:
    Ακης
    Περιοχή:
    Brooklyn NY
    Κατι εχουμε και απο αυτα.....
     
    thanosgp likes this.
  7. maik900

    maik900 Administrator

    Μηνύματα:
    4.722
    Μοτοσυκλέτα:
    KAWASAKI ΖΧR 900 1999
    MODENAS X CITE 135 2009
    Όνομα:
    ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΩΣΤΑΚΙΩΤΗΣ
    Περιοχή:
    ΑΓΡΙΝΙΟ
    ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΩΝ MODS

    Mods-13.jpg

    Η πανουργιά της κομψότητας

    Ύστερα και από την τελευταία “αναβίωσή” του το στιλ Mods πακέταρε άρον-άρον την κομψεπίκομψη εξάρτυσή του και αποσύρθηκε από το προσκήνιο των ενδυματολογικών -τουλάχιστον- εξελίξεων. Οποιαδήποτε συζήτηση για το θέμα γίνεται μ’ αυτό τον τρόπο αυτόματα ντεμοντέ. Ή μήπως όχι; Ο λόγος που εδώ ασχολούμαστε με τους Mods, είναι ότι από τις αποσκευές τους περίσσεψε ένα αξεσουάρ που πολύ μας ενδιαφέρει: το σκούτερ.

    https://scooternet.gr/ιστορια/ιστορικα-αρθρα/aφιερωμα-το-φαινομενο-των-mods/

    Mods-11.jpg

    MΟDS ή μήπως…
    Modernists – οι πρόγονοι του στιλ, οι πρώτοι Mods
    Faces – οι κορυφαίοι, οι αρχηγοί στη μόδα
    Stylists – από το 1964 και εξής, όταν οι Faces έπαψαν να αυτοαποκαλούνται Mods για να ξεχωρίζουν από τους καυγατζήδες. Αλλιώς Individualists.
    Numbers, Seven & Sixes – από τα μπλουζάκια με τα νούμερα.
    Mids και Mockers – όσοι ανακάτευαν τα στιλ.
    States – μη γνήσιοι Mods, φορούσαν απλώς αμερικάνικα ρούχα.
    Tickets – οι αδέκαροι που θα ήθελαν πολύ να γίνουν Mods.
    Moddy Boys – στον προθάλαμο των Mods.
    Scooter Boys – όσοι κόλλησαν με τα σκούτερ.

     
    Dionysis78, stelios62 and giamar like this.

Μοιραστείτε τη σελίδα