1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Διάσημοι Σχεδιαστές μοτοσυκλέτας

Συζήτηση στο φόρουμ 'Classic Ιστορίες' που ξεκίνησε από το μέλος maik900, στις 26 Μαρτίου 2020.

  1. maik900

    maik900 Administrator

    Μηνύματα:
    4.059
    Μοτοσυκλέτα:
    KAWASAKI ΖΧR 900 1999
    MODENAS X CITE 135 2009
    Όνομα:
    ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΩΣΤΑΚΙΩΤΗΣ
    Περιοχή:
    ΑΓΡΙΝΙΟ
    ATK 604E (Anti-Tension Kettenantrieb) 1989-94 κινητήρας ROTAX 598cc συμπίεση 9,5:1 4 βαλβίδες 48hp/7200 RPM 129kg

    Ο Horst Leitner


    Γεννημένος το 1942 κοντά στο Σάλτσμπουργκ της Αυστρίας, ήταν μηχανικός και οδηγός μοτοσικλέτας Grand Prix και ISDT, λαμβάνοντας τέσσερα χρυσά μετάλλια ISDT.
    Όμως, ο Horst Leitner είδε την Αμερική ως τον τόπο όπου τα όνειρά του για τη μοτοσυκλέτα θα μπορούσαν να γίνουν πραγματικότητα. Έτσι, ο Horst πηρε την οικογένειά του και μετακόμισε από την πατρίδα του στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1980. Ζώντας σε ένα τροχόσπιτο, και στηριζόμενος πάντα στο τεχνικό υπόβαθρο και στο δημιουργικό μυαλό του.
    Η πρώτη του σκέψη ήταν να εφαρμόσει τις καινοτόμες ιδέες του σε μια σειρά για μοτοσικλέτες δρόμου και μοτοκρός . Στη συνέχεια, σχεδίασε και έφτιαξε σκελετούς μοτοκρός που θα δέχονταν κινητήρες Honda XR350. στην ουσία, κιτ τύπου Rickman Metisse για τους τετράχρονους κινητήρες Honda της δεκαετίας του 1980.
    Η επιτυχία των κιτ πλαισίων του προσέλκυσε ένα μέλος της οικογένειας Puch, που προσέγγισε τον Horst με την ιδέα της παραγωγής μιας νέας μάρκας μοτοσικλετών.
    Το όνομα Puch ήταν γνωστό στον χώρο κατασκευής μοτοσυκλετών, καθώς η εταιρεία με έδρα την Αυστρία είχε κερδίσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM 250 το 1975 με το Puch MC250 με περιορισμένη παραγωγή.
    Ο Horst Leitner ενθουσιάστηκε στην ιδέα όταν ο κληρονόμος της Puch του υποσχέθηκε να εξασφαλίσει όλα όσα απαιτούνται για την κατασκευή μιας μοτοσικλέτας, συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης σε κινητήρες τετράχρονους Rotax. Αυτή ήταν η ώθηση που χρειάστηκε ο Horst για να σχεδιάσει και να κατασκευάσει τις δικές του μοτοσυκλέτες ATK.
    Αντί να σχεδιάσουν τη δική τους μηχανή από την αρχή, η ATK στράφηκε στο Rotax για να παράσχει τη δύναμη για τις μοτοσυκλέτες τους. Ο αυστριακός κινητήρας ήταν βαρύς και σίγουρα χαμηλής τεχνολογίας, αλλά αξιόπιστος για να δεχτεί βελτιώσεις.
    Τα μοντέλα ATK 560 και ATK 604/605 ήταν οι πρώτες επιτυχίες. Κάθε αγοραστής ATK 605 Πείστηκε στην ιδέα ότι το τετράχρονο ήταν το μοτέρ του μέλλοντος-μια δεκαετία πριν από την εισαγωγή του YZ400.
    Το ATK 604 χρησιμοποίησε ένα μονό σοκ White Power τοποθετημένο απευθείας στην αριστερή πλευρά του πίσω ταλαντευόμενου βραχίονα ( ψαλίδι ). Όπως το KTM 1998-2010, υπήρχε σύνδεση μεταξύ του μονό σοκ και του swingarm (πίσω πιρούνι - ψαλίδι). Αυτό έδινε απλοποιημένη συντήρηση και εξοικονόμηση βάρους.
    Η ( Kettenantrieb Anti-Tension ) ή "ATK" για συντομία, το 1981 κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για την εξάλειψη της ροπής της αλυσίδας για βελτιωμένο χειρισμό.
    Δείτε αυτόν το μοναδικό δεσμό αλυσίδας ήταν η αρχική αξίωση της φήμης της ATK. Ονομάστηκε αντι-τεντωμένη διάταξη για την αλυσίδα αυτή επέτρεψε την καλύτερη ανάρτηση της πίσω ανάρτησης, μειώνοντας τις δυνάμεις ροπής που τοποθετούσε πάνω του ο κινητήρας.
    Ο Horst πώλησε χιλιάδες μοτοσυκλέτες ATK 560 και 605, παρόλο που το μεγαλύτερο μέρος της μοτοσικλέτας αποτελούταν από εξαρτήματα ευρωπαϊκής προέλευσης. Κάθε ATK έφερε με υπερηφάνεια την ετικέτα "Made in USA".
    Η κατοχή ενός ATK ήταν σαν να έχεις μια Mercedes-Benz, ήταν ένα σύμβολο πολυτελείας.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Για ριξτε μια ματια που ειναι το πισω φρενο
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. EvangeloSKG

    EvangeloSKG member

    Μηνύματα:
    607
    Μοτοσυκλέτα:
    R1200GS
    Όνομα:
    Βαγγέλης
    Περιοχή:
    Μαρούσι
    Από τους ανθρώπους που άλλαξαν την όψη της σύγχρονης μοτοσυκλέτας είναι ο Νοτιοαφρικάνος Pierre Terblanche.
    Γεννημένος το 1956, ξεκίνησε την καρριέρα του στο χώρο της διαφήμισης, μέχρι που έφτασε στο γερμανικό στρατηγείο της Volkswagen, όπου και συνειδητοποίησε την αγάπη του για τα οχήματα, με ιδιαίτερη προτίμηση τις μοτοσυκλέτες.
    Ο δρόμος ήταν σύντομος για το San Marino. Εδώ βρέθηκε στο πλευρό του μεγάλου Massimo Tamburini, πίσω από τα σχεδιαστήρια της Cagiva και όταν η Cagiva πέρασε στη διαχείρηση της Texas Pacific μαζί με άλλες εταιρείες, ο Terblanche εντάχθηκε στο δυναμικό της Ducati, όπου άφησε μερικά από τα πιο εμβληματικά του σχέδια: Supermono, Supersport, Paul Smart, Mike Hailwood, Multistrada!
    Ο δρόμος του Terblanche τον οδήγησε σε Moto Guzzi, Norton, Royal Enfield.
    Βασική του αρχή η καθαρότητα του σχεδίου, με έμφαση στην καρδιά της μοτοσυκλέτας, τον κινητήρα: πλαίσιο, κινητήρας και αναρτήσεις βγαίνουν μπροστά για να κρύψουν ηλεκτρικά και υδραυλικά συστήματα (καλώδια, σωληνάκια) που θεωρούνται αισθητικά - και ίσως λειτουργικά - δευτερεύοντα και κρύβονται.
    Το αποτέλεσμα ήταν μια πλατιά αποδοχή των σχεδιαστικών αρχών του Terblanche που έκαναν σχολή και πολλοί σχεδιαστές ακόμα σέβονται και πολλοί αγοραστές προτιμούν...
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    jordano, thanosgp, stelios62 and 7 others like this.
  3. karad-geo

    karad-geo member

    Μηνύματα:
    1.217
    Μοτοσυκλέτα:
    HONDA Varadero 1000cc MK2
    Όνομα:
    ΚΑΡΑΔΗΜΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
    GivingGiving
     
    maik900 likes this.
  4. karad-geo

    karad-geo member

    Μηνύματα:
    1.217
    Μοτοσυκλέτα:
    HONDA Varadero 1000cc MK2
    Όνομα:
    ΚΑΡΑΔΗΜΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
    GivingGiving
     
    thanosgp and maik900 like this.
  5. Kuklinski

    Kuklinski member

    Μηνύματα:
    1.499
    Μοτοσυκλέτα:
    Brough Superior ss100
    Όνομα:
    Ακης
    Περιοχή:
    Brooklyn NY
    Το πρωτο μουλτι.....


    το θεωρω απο τα ασχημοτερα οχηματα....

    το σουπερμονο...ομορφο...

    Υπαρχουν και αλλοι...Ταμπουρινι...Καρκανο κλπ
     
  6. stelios62

    stelios62 member

    Μηνύματα:
    871
    Μοτοσυκλέτα:
    Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbf 250
    Όνομα:
    Στελιος
    Περιοχή:
    Κερατσινι
    ... κι'ομως εγινε η κοτα με τα χρυσα αυγα τελικα .....! :D
     
  7. EvangeloSKG

    EvangeloSKG member

    Μηνύματα:
    607
    Μοτοσυκλέτα:
    R1200GS
    Όνομα:
    Βαγγέλης
    Περιοχή:
    Μαρούσι
    Συμφωνούσα.... μέχρι που το οδήγησα!
    Τότε είχα ακόμα το SS750 και αμέσως κατάλαβα ότι πήγαιναν να λανσάρουν ένα μηχανάκι-ελβετικό σουγιά: σπορ χαρακτήρα, άνετο για καθημερινή μετακίνηση, να σηκώνει φόρτωμα και συνεπιβάτη, να μην λέει όχι και σε κανα χωματόδρομο.
    Δικαιώθηκαν πλήρως.
     
    apache, ekos, maik900 and 2 others like this.
  8. Kuklinski

    Kuklinski member

    Μηνύματα:
    1.499
    Μοτοσυκλέτα:
    Brough Superior ss100
    Όνομα:
    Ακης
    Περιοχή:
    Brooklyn NY
    Δεν κρινω την χρηστικοτητα αλλα το σχεδιο....

    το μισο περιστρεφομενο φερινγκ ποτε δεν μου αρεσε ...

    Τα στητ μοντελα του σαφως καλυτερα....
     
    thanosgp, ekos, giamar and 2 others like this.
  9. Buckley

    Buckley new member

    Μηνύματα:
    465
    Μοτοσυκλέτα:
    Husky wr 390
    Όνομα:
    Παναγιώτης
    Χωρίς φόβο και πάθος είναι ΟΛΑ άσχημα να με συμπαθάτε χωρίς παρεξήγηση.
     
    thanosgp, giamar and maik900 like this.
  10. Buckley

    Buckley new member

    Μηνύματα:
    465
    Μοτοσυκλέτα:
    Husky wr 390
    Όνομα:
    Παναγιώτης
    To τελευταίο σώνεται κάπως μόνο και μόνο γιατί πατάει πάνω σ αυτήν την κούκλα.
    Ducati-900-SS-Darmah-1981-1.jpg
     
    thanosgp, ekos, giamar and 2 others like this.
  11. maik900

    maik900 Administrator

    Μηνύματα:
    4.059
    Μοτοσυκλέτα:
    KAWASAKI ΖΧR 900 1999
    MODENAS X CITE 135 2009
    Όνομα:
    ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΩΣΤΑΚΙΩΤΗΣ
    Περιοχή:
    ΑΓΡΙΝΙΟ
    IMME R100, 1948-1951: ΤΟ ΑΚΡΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΤΟΥ ΠΑΠΙΟΥ

    Καινοτομία, οικονομία, απλότητα και μεγαλείο
    Αν στο πάνθεον των βασικών, δίτροχων καθημερινής χρήσης τοποθετήσουμε στη μία πλευρά το πρώτο παπί, τότε στην άλλη θα πρέπει να βάλουμε το εκκεντρικό, περίτεχνο γερμανικό Imme R100.

    [​IMG]

    Η λέξη καινοτόμο ίσα-ίσα που περιγράφει ένα δίτροχο σαν το Imme R100 του οποίου ο δημιουργός του ο Γερμανός μηχανικός Norbert Riedel σκεφτόταν σαφώς διαφορετικά από τον δημιουργό του παπιού τον Ιάπωνα Soichiro Honda.

    Ο Riedel αντίθετα ήθελε να φτιάξει ένα δίτροχο που καμία σχέση δεν είχε με ότι κυκλοφορούσε μέχρι τότε και παράλληλα ήταν εξαιρετικά απλό στην κατασκευή. Το προϊόν εργασίας του άντεξε μόλις 3 χρόνια, αλλά η σημαντικότητά του – όχι μόνο στο κομμάτι της εμφάνισης – αλλά και σε πλήθος άλλων τομέων το κάνει μοναδικό.

    [​IMG]

    Το Imme R100 χαίρει μεγάλης εκτίμησης και είναι μια από τις μοτοσυκλέτες που συμμετείχαν στην ιστορική, παγκόσμιας φήμης έκθεση «The Art of Motorcycle» στο μουσείο Guggenheim το 1998, ενώ βρίσκεται μόνιμα στην έκθεση του Barber Vintage Motorsports Museum (αμφότερα στις ΗΠΑ).

    Το Imme R100 ήταν ένα ελαφρύ δίτροχο που κατασκευαζόταν από Riedel AG από το 1948 μέχρι το 1951 και παρότι ήταν τεχνολογικά προηγμένο και εφυές στη σύλληψή του είχε χαμηλό κόστος. Σύμφωνα με την ιστορία, τα προβλήματα αξιοπιστίας και τα χαμηλά περιθώρια κέρδους είχαν σαν αποτέλεσμα την πτώχευση της εταιρίας.

    [​IMG]
    Ο Norbert Riedel ήταν ένας μηχανικός (είχε σχεδιάσει έναν δίχρονο κινητήρα εκκίνησης κινητήρων αεροπλάνων) που οπως και πολλοί άλλοι αναγνώρισε την ανάγκη για μια απλή και οικονομική μοτοσυκλέτα μετακίνησης μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

    Μέχρι το καλοκαίρι του 1947 είχε φτιάξει ένα πρωτότυπο με μονόμπρατσο πιρούνι και μονόμπρατσο ψαλίδι πλαίσιο, ενώ λόγω της έλλειψης των υλικών το Ιmme χρησιμοποιούσε όσο το δυνατόν λιγότερο μέταλλο. Για παράδειγμα πιρούνι, πλαίσιο και ψαλίδι χρησιμοποιούσαν σωλήνα ίδιας διατομής.

    Επίσης το ψαλίδι λειτουργούσε και σαν εξάτμιση! Ο κινητήρας ήταν στερεωμένος πάνω στο ψαλίδι και ανεβοκατέβαινε μαζί με τον πίσω τροχό πάνω από τις ανωμαλίες του δρόμου – όπως συμβαίνει σήμερα στα σκούτερ.

    Η ανάρτηση τριγωνικής διάταξης γινόταν από ένα μονό αμορτισέρ, 30 ολόκληρα χρόνια πριν την παρουσίαση της ανάρτησης cantilever από τη Yamaha.

    [​IMG]

    Και το πιρούνι ήταν μονόμπρατσο – αν δείτε το Imme από αριστερά βλέπετε γυμνούς, ολόκληρους τροχούς – και η ανάρτησή του γινόταν από μονό ελατήριο με βραχίονες, που βρισκόταν μπροστά από το λαιμό του πλαισίου και κάτω από το τιμόνι

    O μπροστινός και ο πίσω τροχός ήταν ακριβώς ίδιοι και μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν είτε στο ένα, είτε στο άλλο άκρο.

    Η συνολική απλή εμφάνιση του Imme R100 παραπλανούσε τον παρατηρητή για την ουσία της κατασκευής. Ήταν απλό και όμορφο, χωρίς να προδίδει ότι πρόκειται για ένα οικονομικό δίτροχο. H ακριβότερη έκδοση του 1950 κόστιζε 850 μάρκα και η απαιτούμενη προκαταβολή για όποιον ήθελε να το αποκτήσει ήταν μόλις 250 μάρκα.

    [​IMG]

    Ο κινητήρας ήταν δίχρονος για να παραμένει απλός και οικονομικός στην κατασκευή και εύκολος στη συντήρηση, ακόμα και από ανθρώπους που δεν είχαν πολλές γνώσεις.

    Ο κυβισμός του ήταν 99 κυβικά και απέδιδε 4,4 ίππους, στις 5.800 rpm, ιπποδύναμη που μπορεί σήμερα ακούγεται χαμηλή, αλλά τότε ήταν διπλάσια από τον ανταγωνισμό.

    Ο κινητήρας με τον οριζόντιο κύλινδρο είχε αεροδυναμική εμφάνιση και οβάλ σχήμα, ενώ για μείωση του κόστους κύλινδρος και κεφαλή ήταν ένα κομμάτι. Το κιβώτιο ταχυτήτων είχε τρεις σχέσεις και έλειπε η νεκρά, άρα όταν σταμάταγε το Imme R100 ο αναβάτης πατούσε τον συμπλέκτη (υπήρχε και μια ασφάλεια στο λεβιέ του συμπλέκτη για αυτή τη δουλει-όπως θα δείτε στο βίντεο που ακολουθεί).

    Το 1948, την πρώτη χρονιά παραγωγής 80 κομμάτια φτιάχτηκαν, το ’49 το εργοστάσιο είχε 370 υπαλλήλους και 500 Imme R100 κατασκευάζονταν τον μήνα. Πάνω από 5.000 κομμάτια βγήκαν από το εργοστάσιο μέχρι το τέλος του χρόνου.

    [​IMG]

    Το όνομα Imme σε μια γερμανική διάλεκτο σημαίνει «μέλισσα», και το κέρδισε λόγω του ήχου που έβγαζε ο κινητήρας.
    Το 1950 η παραγωγή του Imme R100 είχε φτάσει τα 1.000 το μήνα και μέχρι το φθινόπωρο της ίδιας χρονιάς περισσότερα από 10.000 είχαν πωληθεί.

    Ωστόσο το Imme R100 άρχισε να εμφανίζει προβλήματα αξιοπιστίας, ειδικά στην περιοχή του στροφάλου, όπου για λόγους απλότητας γύριζε πάνω σε ένα ρουλεμάν. Αργότερα τοποθετήθηκαν δύο ρουλεμάν αλλά ήταν ήδη αργά, αφού το 1951 η Riedel AG κήρυξε πτώχευση.



    Πηγή φωτογραφιών: wikimedia.org
     
    EvangeloSKG, thanosgp, esel and 2 others like this.
  12. maik900

    maik900 Administrator

    Μηνύματα:
    4.059
    Μοτοσυκλέτα:
    KAWASAKI ΖΧR 900 1999
    MODENAS X CITE 135 2009
    Όνομα:
    ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΩΣΤΑΚΙΩΤΗΣ
    Περιοχή:
    ΑΓΡΙΝΙΟ
    Penton 1972 Six Days 125cc RHS

    Ο John Penton
    ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς συντελεστές στην ανάπτυξη αγωνιστικών μοτοσυκλετών εκτός δρόμου στην Αμερική κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960 και της δεκαετίας του '70. Ένας εθνικός πρωτοπόρος, η Pentonσυνέχισε να αναπτύσσει μια θρυλική μάρκα off-roadμοτοσυκλετών που έφερε το όνομά του.
    Χιλιάδες αναβάτες έμαθαν να οδηγούν με τις Penton. Ίδρυσε επίσης τη Hi-Point, μια εταιρεία μπότες και ενδυμάτων που για ένα διάστημα κατείχε πάνω από τις μισές πωλήσεις στην αμερικανική αγορά.

    Ο Penton γεννήθηκε στις 19 Αυγούστου 1925. Μεγάλωσε στο οικογενειακό αγρόκτημα του Amherst, Ohio. Τα μεγαλύτερα αδέλφια του είχαν αναβιώσει το ερειπωμένο Harley-Davidson του πατέρα τους του 1914, το οποίο είχε ξεχαστεί για πολλά χρόνια στη γωνία ενός αχυρώνα, και όλα τα αγόρια του Penton έγιναν μοτοσικλετιστές. Ο John ένας ταλαντούχος αθλητής που έπαιξε επαγγελματικό ποδόσφαιρο και πόλο, και στίβο έγινε εξίσου ικανός και στον τομέα, αγώνων μοτοσικλετών.
    Σύντομα συνειδητοποίησε ότι χρειάστηκε μια ειδική μοτοσικλέτα για να ανταγωνιστεί σε δυσκολες διαδρομες όπως το Jack Pine Enduro. Οι πρώιμες προσπάθειές του θα τον καθιστούσαν έναν από τους μεγαλύτερους πρωτοπόρους στην ιστορία της αμερικανικής μοτοσικλέτας.
    Μετά τη νίκη του Jack Pine το 1967, ο John Penton έγινε ο διανομέας της Ανατολικής Αμερικής για τη σουηδική μάρκα Husqvarna. Λίγο αργότερα, ο Penton επισκέφθηκε το εργοστάσιο της KTM και πρότεινε στους Αυστριακούς να κατασκευάσουν μια μοτοσυκλέτα εκτός δρόμου δικής του σχεδίασης.
    Ο John Penton εισήγαγε αρχικά τις μοτοσικλέτες Penton το 1968, με το εμπορικό σήμα να μεγαλώνει γρήγορα στη δημοτικότητα, και να κερδίζει επιτυχώς την εξαντλητική διαδρομή International Six Days Trials - που τώρα αναφέρεται ως η Διεθνής Έξι Ημέρες Enduro.( Η Διεθνής Έξι Ημέρες Enduro (ISDE), παλαιότερα γνωστή ως διεθνής δοκιμή έξι ημερών (ISDT), είναι η παλαιότερη δοκιμασία μοτοσικλέτας εκτός δρόμου στο Ημερολόγιο FIM . ένα ράλι που χαρακτηρίζει τις δεξιότητες που σχετίζονται περισσότερο με το cross-country μοτοκρός).
    Το πρώτο 125cc Motocross National, που πραγματοποιήθηκε στο πάρκο Arroyo Cycle Park το 1973 (τώρα Glen Helen),το κέρδισε ο αναβάτης της Penton, Ray Lopez.

    92469278_1508443615983695_6353232851080577024_o.jpg
    92715388_1508444959316894_8954692893000335360_o.jpg 92839541_1508443862650337_5725583377168334848_o.jpg 92333227_1508443625983694_1266239560967258112_o.jpg 92569921_1508443779317012_7380423367100203008_o.jpg 92246123_1508443705983686_5658947870103961600_n.jpg
     
    stelios62, EvangeloSKG and giamar like this.

Μοιραστείτε τη σελίδα