BSA History

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
BSA Sunbeam 1959 , 175 cc./ 250 cc

Ήταν ένα σκούτερ που σχεδιάστηκε για να έχει καλές επιδόσεις και χειρισμούς για τον ενθουσιώδη μοτοσικλετιστή . Η είσοδος του ομίλου BSA στον τομέα των σκούτερ ανακοινώθηκε από τον Edward Turner τον Οκτώβριο του 1958. Το μοντέλο 250 cc έχει ταχύτητα από 89 έως 97 km / h και κατανάλωση βενζίνης(2,4 L / 100 km ).
Ένα πρωτότυπο 250 cc BSA Sunbeamεμφανίστηκε το 1958 στο Earl's Court Cycle και Motor Cycle Show. Η κατασκευή ξεκίνησε στα τέλη του 1959, αλλά οι δυσκολίες παράδοσης αναγνωρίστηκαν εξαιτίας προβλημάτων με την πρόσληψη εργατικού δυναμικού, αν και ισχυρίστηκε ότι ο όμιλος είχε παραγωγική ικανότητα 50.000 μηχανών ετησίως.
Το σκούτερ κατασκευάστηκε με δικύλινδρο (10 hp) τετράχρονο 250 cc, ή μονό-κύλινδρο δίχρονο κινητήρα (7,5 hp) 175 cc.
Και οι δύο κινητήρες ήταν κατασκευασμένοι να ψύχονται με αέρα και χαμηλή κατανάλωση βενζίνης. Το δίχρονο ήταν μια εξέλιξη του κινητήρα BSA Bantam , αλλά το τετράχρονο ήταν ένα εντελώς νέο παράλληλο-δικύλινδρο με γρανάζι και όχι αλυσίδα οδήγησης στο κιβώτιο ταχυτήτων. Η κίνηση στον πίσω τροχό ήταν από μια πλήρως κλειστή αλυσίδα μέσα σε λάδι. Και οι δύο εκδόσεις είχαν τέσσερις, ταχύτητες στο πόδι. Ορισμένα από τις 250 δικύλινδρες ήταν εφοδιασμένες με ηλεκτρική μίζα και σύστημα 12 volt, και θα μπορούσαν να φτάσουν τα 105 km / h με αποτελεσματική ανάρτηση και καλή οδική συμπεριφορά παρά το γεγονός ότι έχουν μόνο τροχούς 10 ιντσών. Το βάρος ήταν χαμηλό σε σύγκριση με άλλα σκούτερ (100/110 kg).Το μόνο πρόβλημα ήταν η ποιότητα κατασκευής.
Το τετράχρονο μοντέλο 250 cc σταμάτησε το 1964, το δίχρονο μοντέλο των 175 cc το 1965.




7a843932708d7db82b39ae8a7064aea4.jpg051217-BSA-Sunbeam-1.jpg1964-bsa-sunbeam-scooter-HHXJTR.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία:

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
BSA Bantam BD1 125cc 4hp 72 km /h 1948-1963

Η BSA Bantam είναι μια μοτοσικλέτα δίχρονη που παράγεται από τη Birmingham Small Arms Company (BSA) από το 1948 (ως 125 cc) μέχρι το 1971 Ακριβή στοιχεία για την παραγωγή είναι άγνωστα, αλλά ήταν πάνω από 250.000 και ορισμένες εκτιμήσεις τοποθετούν τον αριθμό πιο κοντά στο μισό εκατομμύριο.
Παρά το γεγονός ότι η Bantam θεωρήθηκε ως η αρχέτυπη «πραγματικά βρετανική» ελαφριά μοτοσικλέτα, βασίστηκε στην πραγματικότητα σε ένα γερμανικό σχέδιο.
Η Bantam ήταν ένα σχέδιο που βασίστηκε από τις πολεμικές DKW RT 125 , ως κατοπτρική εικόνα, έτσι το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν στη δεξιά πλευρά όπως και με άλλες βρετανικές μοτοσικλέτες της εποχής. Ο κινητήρας είναι μονοκύλινδρος δίχρονος. Ο κύλινδρος είναι από χυτοσίδηρο(μαντέμι) ενώ η κεφαλή είναι κράμα αλουμινίου. Το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν αρχικά τρεις ταχύτητες, οι μεταγενέστερες εκδόσεις πήγαν σε τέσσερις, δίνοντας κίνηση σε έναν "υγρό" συμπλέκτη.
Ο ίδιος σχεδιασμός τέθηκε σε παραγωγή σε τουλάχιστον δύο, και ίσως τέσσερις, άλλες χώρες. Η Harley-Davidson άρχισε να παράγει το Μοντέλο 125 στα τέλη του 1947 (μερικούς μήνες πριν από την BSA) και τους κατακτητές της Ανατολικής Γερμανίας , η ΕΣΣΔ άρχισε να κατασκευάζει το μοντέλο M1A της Μόσχας (Moskva) ακόμη νωρίτερα, το 1946. Στην Ανατολική Γερμανία, η μηχανή έγινε στο αρχικό εργοστάσιο DKW από IFA, η οποία αργότερα έγινε MZ και στην Ιαπωνία παρήγαγαν αντίγραφα.

211235504_1893240924170627_9000984785223165526_n.jpg212134263_1893241024170617_6574247551896882939_n.jpg213210584_1893241130837273_2908864801970222494_n.jpg

Πηγη Dimitris Koub
 
Τελευταία επεξεργασία:

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
BSA Fury 1970 350cc συμπίεση 9,5:1 9000 rpm. 34 ίππους 5 ταχύτητες 180 km / h.

Η BSA Fury ( μανία ) ήταν μια πρωτότυπη μοτοσυκλέτα κατασκευασμένη το 1970. Σχεδιασμένη από Edward Turner αλλά ουσιαστικά επανασχεδιάστηκε από Bert Hopwood και Doug Hele, η Fury δεν πήγε ποτέ σε εμπορική παραγωγή λόγω της κατάρρευσης του του ομίλου BSA.
ο διπλός εκκεντροφόρος BSA E35 των 349 cc χαρακτηρίστηκε ως Fury . Ήταν ουσιαστικά η ίδια μοτοσικλέτα με την Triumph Bandit και αντιπροσώπευε την τελευταία προσπάθεια του εργοστασίου της BSA να ανταγωνιστεί τις ιαπωνικές εισαγωγές. Το πλαίσιο που χρησιμοποιήθηκε για τη Fury σχεδιάστηκε από τον Rob North, σχεδιαστή των πλαισίων που χρησιμοποιούνται στα αγωνιστικά triple BSA. Ένας τύπος Scrambler' E35SS και έκδοση δρόμου το E35R αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια του 1971. Διαθέτοντας δίδυμες εξατμίσεις, η SS είχε προαιρετικά ηλεκτρική μίζα και δυο καρμπυρατέρ 26 mm Amal. Η δύναμη της έφτασε 34 ίππους (25 kW) και μπορούσε να φτάσει τα 180 km / h. Η BSA επένδυσε στη δημοσιότητα για τη Fury με το σύνθημα "Ένα νέο είδος δύναμης".
Φυλλάδια πολλαπλών σελίδων τέθηκαν σε όλες τις μεγάλες εκδόσεις μοτοσικλετών των ΗΠΑ η BSA βασίζονταν στην Fury για να τους φέρει πίσω στην κερδοφορία. Προσφέρθηκαν διαφημιστικές φωτογραφίες για τη νέα μοτοσυκλέτα (που παρουσίασαν τον αρχιτέκτονα BSA ) η Fury συμπεριλήφθηκε στο ενημερωτικό φυλλάδιο της BSA του 1971.
Η BSA επένδυσε σε μεγάλο βαθμό στον εκσυγχρονισμό και στην αναδιοργάνωση του εργοστασίου Small Heath στο Μπέρμιγχαμ και στην εγκατάσταση έρευνας και σχεδίασης στην αίθουσα Umberslade , με στόχο τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και την αύξηση της ανταγωνιστικότητάς της. Οι Διευθυντές ζήτησαν πλήρη συνεργασία από το εργατικό δυναμικό και συμφώνησαν μείωση κατά 10% των μισθών τους. Μέχρι το καλοκαίρι του 1972 η BSA είχε απώλειες συναλλαγών £ 8,000,000 και η εργασία καθυστέρησε λόγω προσωπικών διαφορών.
Μέχρι το Νοέμβριο του 1972, τα χρέη του Ομίλου BSA υπερέβησαν τα £ 20 εκατομμύρια.
Οι εργασίες σχεδίασης συνεχίστηκαν σε 4 και 5/ κύλινδρες εκδόσεις της Fury, αλλά μέχρι τον Νοέμβριο του 1972 η BSA έπρεπε να πληρώσει τους πιστωτές της έτσι ο όμιλος BSA αναγκάστηκε να συνεργαστεί με τη Norton, καθώς τα χρέη της ξεπέρασαν τα £ 20 εκατομμύρια. Η Fury , που έπρεπε να σώσει την εταιρεία, δεν μπήκε ποτέ στην εμπορική παραγωγή και μόνο οκτώ πρωτότυπα επέζησαν.
Τα πρωτότυπα BSA Fury εκτίθενται στο Μουσείο Μοτοσικλέτας του Λονδίνου στο Greenford , Λονδίνο και στο Εθνικό Μουσείο Μοτοσικλετών στο Solihull .



 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Εργοστάσιο στην Αγγλία για την BSA και γκάμα με νέα μοντέλα!​

Και βενζίνη και ηλεκτρικά!

Το ιστορικό όνομα BSA, κάποτε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες μοτοσυκλετών του κόσμου, επιστρέφει στην παραγωγή με μία νέα σειρά μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης αλλά και ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες και μάλιστα από την νέα χρονιά!
Μέχρι εδώ βέβαια δεν θα πρέπει να πέφτει κανείς από τα σύννεφα. Γιατί τα δικαιώματα του ονόματος έχουν αποκτηθεί από την Mahindra εδώ και τέσσερα χρόνια, οπότε το ερώτημα θα έπρεπε κανονικά να είναι αντίστροφο, γιατί δηλαδή δεν έχουμε δει μία κίνηση τόσο καιρό.
Έχοντας συνομιλήσει με Ινδούς επιχειρηματίες και στελέχη της τεράστιας αγοράς τους, δικαιούμαι να πω πως το ενδιαφέρον που δείχνουν για τις αγγλικές μάρκες πηγάζει από δύο διαφορετικές πηγές. Είναι θέμα γοήτρου να αποκτάς τον έλεγχο μίας εμβληματικής εταιρείας που αντιπροσωπεύει ακόμη και τώρα την εικόνα του νικημένου κατακτητή και ταυτόχρονα είναι μία καλή επιχειρηματική κίνηση γιατί τα αγγλικά ονόματα επιβιώνουν ακόμη και στις νεότερες γενιές και το τίμημα απόκτησης είναι μικρότερο από το κόστος χτισίματος ενός ονόματος από την αρχή.
Η BSA λοιπόν έχει αποκτηθεί από τον -δεν ξέρει τι έχει- Anand Mahindra μαζί με την Jawa ενώ παράλληλα του ανήκει και ένας ο παλαιότερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών, το τμήμα δίκυκλων της Peugeot! Με λίγα λόγια η Mahindra χτίζει το χαρτοφυλάκιο της με ιστορικά ονόματα και το πλάνο της φάνηκε το 2018 με την Jawa όταν κυκλοφόρησε στην Ινδία ένα μοντέλο που πήγαινε κόντρα στην Royal Enfield και αποδείχτηκε αρκετά πετυχημένο πουλώντας αμέσως 50.000 κομμάτια. Για να σας βοηθήσω είναι ένα τεράστιο νούμερο για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα και μία σταγόνα στον ωκεανό για τα νούμερα της Ινδίας.
Περιμέναμε πως και με την BSA ο Mahindra θα έκανε κάτι αντίστοιχο, καταλήγοντας να έχει πολλές μάρκες με κοινή πλατφόρμα μοντέλων.

Το παράδοξο είναι πως θέλει να ξεκινήσει σχεδιάζοντας και παράγοντας στην Αγγλία ξεκινώντας με 255 θέσεις εργασίας, έχοντας πάρει ήδη ένα δάνειο £4.6 εκατομμυρίων από τους Άγγλους. Το γεγονός πως θα παράγει στην Αγγλία είναι το πρώτο παράδοξο, όταν η Mahindra έχει μία πληθώρα εργοστασίων στην Ασία, διψήφιο αριθμό μόνο στην Ινδία.



Το δεύτερο παράδοξο έχει να κάνει με το γεγονός πως πριν λίγες ημέρες η Βρετανική κυβέρνηση ανακοίνωσε πως θα επισπεύσει την απαγόρευση αγοράς νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2030 που είναι πέντε ολόκληρα χρόνια νωρίτερα από αυτό που είχε εξαγγείλει στις αρχές του τρέχοντος έτους. Αν και αρχικά οι μοτοσυκλέτες εξαιρούνταν αυτού του μέτρου, ερωτόμενα σχετικά, στελέχη της κυβέρνησης ανέφεραν πως η απαγόρευση πώλησης στις μοτοσυκλέτες μπορεί να μην έχει ακόμη ανακοινωθεί αλλά θα μπορούσε να έρθει αρκετά σύντομα ακόμη και το 2032!
Σε ένα τέτοιο περιβάλλον λοιπόν, που οι νέες μοτοσυκλέτες έτσι όπως τις ξέρουμε τουλάχιστον, δεν θα μπορούν σε λίγο να πωλούνται και με τον πέλεκη της εγκατάλειψης της Ευρωζώνης άνευ εμπορικής συμφωνίας, η Mahindra προχωρά με τέσσερα χρόνια καθυστέρηση στην αναβίωση της BSA.
Μιλώντας στην εφημερίδα The Guardian, ο βαθύπλουτος Mahindra έδωσε μία αναμενόμενη απάντηση, κάνοντας λόγο για την ιστορία των Βρετανών και την σχέση τους με τις μοτοσυκλέτες, τονίζοντας πως η προέλευση είναι σημαντική για τον ίδιο, όπως και η διατήριση της αυθεντικότητας της μάρκας. Πράγμα που είναι βέβαιο πως δεν τον πολύ-νοιάζει ξεκινώντας από το παράδειγμα της Jawa. Μόλις πρόσφατα η Triumph μετέφερε ολόκληρη την παραγωγή της στην Ταϊλάνδη και η Norton που πάντα παραπαίει ετοιμάζεται να ξανά αλλάξει χέρια επίσης προς Ασία μεριά. Στοχεύοντας στο συναίσθημα του κόσμου ο Mahindra εξυπηρετεί συμφέροντα που θα φανούν καλύτερα στο μέλλον, όταν για παράδειγμα θα μπορεί να πιέσει την κυβέρνηση να εξαιρεθούν του μέτρου απαγορεύσεων οι εταιρείες με εργοστάσια στην Αγγλία. Μόνο που δεν είναι δύσκολο και για την Triumph, ή την Norton (αν υπάρχει τότε) να επιστρέψουν ένα κομμάτι της παραγωγής τους πίσω, από εκεί που το ξήλωσαν… Επίσης ποντάρει στο συναισθηματικό δέσιμο που δείχνουν οι μοτοσυκλετιστές με την τοποθεσία παραγωγής, ασχέτως με το ποιος προμηθεύει την γραμμή παραγωγής...
Εν συντομία και πολύ περιεκτικά, η BSA ήταν ο μεγαλύτερος κατασκευαστής του κόσμου που είχε φτάσει να εξαγοράσει τον ανταγωνισμό την δεκαετία του ’50. Με την άνοδο των Ιταλών κατασκευαστών και την απίστευτη εκβιομηχάνιση των Ιαπώνων κατασκευαστών που έγινε με παπιά και σκούτερ προσφέροντας ένα φθηνό μέσο μετακίνησης σε κόσμο που το είχε τεράστια ανάγκη, αλλάζοντας και οι ίδιοι αντικείμενο εργασίας, οι Βρεττανοί βρέθηκαν στριμωμγένοι απότομα. Η Honda δεν έφτιαχνε μοτοσυκλέτες πριν τον Β’ΠΠ, ούτε και η Ducati είχε την παραμικρή σχέση με τους δύο τροχούς, κατασκευάσε ασυρμάτους, φωτογραφικές και ξυριστικές μηχαντές και ένα σωρό ηλεκτρικά μαζικής παραγωγής πριν αναγκαστικά στραφεί στα δίκυκλα, διότι κανείς δεν ήθελε μετά τον πόλεμο να αγοράσει ξυριστική μηχανή ή ραδιόφωνο. Απανεντίας χρειαζόταν μέσο μετακίνησης και δεν μπορούσε να αγοράσει αυτοκίνητο. Η BSA γνώρισε έναν ταχύτατο ανταγωνισμό που δεν μπόρεσε να αντιδράσει απέναντί του. Ταυτόχρονα η αγορά για μεγάλες μοτοσυκλέτες μεταφέρθηκε από την Ευρώπη στις ΗΠΑ και οι ενέργειες που έκανε εκεί ήταν αποτυχημένες, όπως και της Ducati άλλωστε, με την διαφορά πως οι Ιταλοί στηριζόντουσαν σε πιο εμπορικά μοντέλα εντός της Ευρωπαϊκής αγοράς και άντεξαν αυτή την αποτυχία. Η τελευταία BSA κυκλοφόρησε το 1973, η επόμενη έρχεται 50 χρόνια μετά…


Πηγη https://www.motomag.gr/
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
BSA Victor 500 (1971-1973) 499 cc διάμετρος Χ διαδρομή 84Χ90mm συμπίεση 9,4:1 34hp/6200rpm 140kg 4speed 140km/h
Περίπου 5.700 B50 κατασκευάστηκαν από το 1971 έως το 1973, μέχρι που κατέρρευσε η BSA κατασκευάστηκε σε τρεις βασικές μορφές. Το B50 SS ήταν ένα "Street Scrambler" σχεδιασμένο ειδικά για την αγορά των ΗΠΑ. Το B50 MX ήταν η έκδοση off-road / motocross / racing και η τελευταία αγωνιστική μοτοσυκλέτα BSA που κατασκευάστηκε. Το B50 T ήταν η έκδοση «Victor Trail», που θεωρείται «enduro», αλλά θα αναφέρεται και ως μοτοσυκλέτα διπλού σπορ.

175376709_1833492900145430_4573096471286312190_n.jpg175672941_1833493033478750_4228781283693020930_n.jpg175913975_1833492896812097_1911317000017214224_n.jpg

13233000.jpg13233002.jpg13233004.jpg13233006.jpg

13233008.jpg


Πηγη Dimitris Koub
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Τα ονόματα Bantam, Lightning και Thunderbolt επιστρέφουν για την BSA​

Αναβίωσης συνέχεια
BSA αναβίωση μοντέλων


Η ινδικών πλέον συμφερόντων Birmingham Small Arms (BSA) σχεδιάζει να αναβιώσει αρκετά ονόματα κλασικών μοντέλων της ιστορικής εταιρείας, όπως αυτά των Bantam, Lightning και Thunderbolt.

Η ινδική Mahindra η οποία κατέχει την BSA αποφάσισε πως μετά την αναβίωση της BSA Gold Star 650 ήρθε η ώρα να επαναφέρει και άλλα γνωστά ονόματα μοντέλων της BSA τα οποία έκαναν καριέρα παλαιότερα στην γκάμα της βρετανικής τότε μάρκας. Για τον λόγο αυτό έγιναν αιτήσεις στις Η.Π.Α., την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία για κατοχύρωση των εμπορικών ονομάτων "Lightning", "Thunderbolt" και "Bantam".

Οι συγκεκριμένες αιτήσεις για τα εμπορικά σήματα ειδικότερα στις Η.Π.Α. είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες, καθώς οι πρόσφατες αλλαγές στη νομοθεσία έχουν περιορίσει το περιθώριο για τις μάρκες να κατέχουν εμπορικά σήματα για ονόματα που δεν χρησιμοποιούν. Με απλά λόγια οι αιτήσεις θα πρέπει να γίνονται μόνο για τα εμπορικά σήματα-ονόματα που οι κατασκευαστές πραγματικά σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν στο εγγύς μέλλον. Έτσι η προσπάθεια κατοχύρωσης των τριών ιστορικών ονομάτων της BSA από τη Mahindra σημαίνει πως σύντομα θα έχουμε “γεννητούρια” και επέκταση της γκάμας της.



Πηγη www.motomag.gr
 
Top Bottom