StepaS
well know member
- Δημοσιεύσεις
- 3.187
- Μοτοσυκλέτα
- KTM 1290 Super Adventure S
- Όνομα
- Vagelis
Επειδή ρίχνω ένα μάτι προς το εξωτερικό (Γερμανία, Ιταλία) τον τελευταίο καιρό βλέπω αρκετά μεγάλες διαφορές στις τιμές. Το έψαξα λοιπόν λιγάκι και έχω μάθει τα εξής:
(πριν ξεκινήσω να πω πως μιας και δεν έχω προβεί σε αγορά δεν είμαι απόλυτα σίγουρος για όλα τα παρακάτω γιατί ακούω διάφορα από δεξιά κι αριστερά).
Αγορά από ιδιώτη σχεδόν το ξεχνάμε εκτός κι αν έχουμε κάποιον δικό μας στη χώρα που βρίσκεται η μηχανή που μας ενδιαφέρει ο οποίος θα μπορεί να μεσολαβήσει στη διαπραγμάτευση. Το παραπάνω το λέω γιατί όπως είναι πλέον γνωστό η χώρα μας έχει πολύ άσχημη εικόνα στο εξωτερικό.
Πριν μερικές μέρες ένα φιλαράκι μου μιλούσε με έναν Ιταλό για μια μηχανή και μόλις του είπε πως είναι από Ελλάδα ο άλλος του απάντησε πως άλλαξε γνώμη και πως πλέον δεν πουλάει τη μηχανή.
Επίσης ιδιώτες συνήθως δεν απαντάνε καν σε μηνύματα και email μας...
Δεν ξέρω εάν κάποιος έχει αντίθετη εμπειρία, το εύχομαι! Από την άλλη φαντάζομαι πως εάν με έπαιρνε εμένα σήμερα ένας ξένος να με ρωτήσει για τη μηχανή μου κι εγώ θα το θεωρούσα ύποπτο.
Ακόμη κι αν ξεπεραστεί το θέμα της εμπιστοσύνης πάντως υπάρχουν άλλα ζητήματα όπως η έκδοση τιμολογίου για την αγορά (για να μπορέσεις μετά να περάσεις από τελωνείο), η ασφάλιση της μοτοσκλέτας και η πινακίδα της μέχρι να περάσει η μοτοσυκλέτα τα σύνορα... και άλλα που πιθανόν να μην ανακάλυψα με την έρευνά μου.
Πάντως η αγορά από ιδιώτη δεν είναι εύκολη υπόθεση σε καμιά περίπτωση.
Οπότε νομίζω πως είναι μονόδρομος η αγορά μέσω εμπόρου του εξωτερικού.
Εκεί τα πράγματα είναι πιο απλά μιας και ο έμπορος είναι ένα άτομο που θεωρητικά μπορείς να εμπιστευτείς για την κατάσταση της μηχανής και για το ότι μπορείς να του βάλεις μια προκαταβολή για να την κλείσεις τη μηχανή.
Επίσης ο έμπορος σίγουρα θα μπορεί να τρέξει για να σου κανονίσει ασφάλιση, προσωρινή πινακίδα, έκδοση τιμολογίου κτλ...
Από τη στιγμή που περάσει η μηχανή τα σύνορά μας ο ιδιοκτήτης της έχει μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο μέσα στην οποία μπορεί να την εκτελωνίσει. Η περίοδος αυτή είναι σχεδόν ένας μήνας, ίσως και λίγο παραπάνω υπό συνθήκες.
Το κόστος εκτελωνισμού είναι περίπου στα 1000-1200€ για μια μοτοσυκλέτα περσινή - προπέρσινη...
Σημαντικό πλεονέκτημα της αγοράς από το εξωτερικό..; Η αγορά χωρίς απόδοση του ΦΠΑ. Δεν ισχύει όμως για όλες τις μοτοσυκλέτες. Μπορεί να γίνει μονάχα για τις μηχανές που πωλούνται από εμπόρους και θα πρέπει να σου κόψουν ένα τιμολόγιο με συγκεκριμένο κωδικό διαφορετικά θα πρέπει να πληρώσεις το ΦΠΑ στην Ελλάδα.
Κάτι τελευταίο... οι έλληνες έμποροι που ασχολούνται επαγγελματικά με όλα τα παραπάνω δεν σου δίνουν πληροφορίες προφανώς για να μην χάσουν κάποιον πελάτη ή για να μην αποκτήσουν κάποιον ανταγωνιστή. Γι`αυτό όταν τους ρωτάς το κάνουν να φαίνεται τόοοοοσοοο δύσκολη διαδικασία που λες "καλύτερα να μην μπλέξω". Επίσης ασχολούνται επί τω πλείστον με αυτοκίνητα και όχι με μηχανές.
Όπως ξαναέγραψα πιο πάνω... δεν ανοίγω το θέμα αυτό τόσο για ενημερωτικό λόγο όσο για να με διορθώσετε σε ότι κάνω λάθος και για να μάθω αν υπάρχει κάποιος φίλος που να έχει εμπειρία αγοράς μοτό από το εξωτερικό.
(πριν ξεκινήσω να πω πως μιας και δεν έχω προβεί σε αγορά δεν είμαι απόλυτα σίγουρος για όλα τα παρακάτω γιατί ακούω διάφορα από δεξιά κι αριστερά).
Αγορά από ιδιώτη σχεδόν το ξεχνάμε εκτός κι αν έχουμε κάποιον δικό μας στη χώρα που βρίσκεται η μηχανή που μας ενδιαφέρει ο οποίος θα μπορεί να μεσολαβήσει στη διαπραγμάτευση. Το παραπάνω το λέω γιατί όπως είναι πλέον γνωστό η χώρα μας έχει πολύ άσχημη εικόνα στο εξωτερικό.
Πριν μερικές μέρες ένα φιλαράκι μου μιλούσε με έναν Ιταλό για μια μηχανή και μόλις του είπε πως είναι από Ελλάδα ο άλλος του απάντησε πως άλλαξε γνώμη και πως πλέον δεν πουλάει τη μηχανή.
Επίσης ιδιώτες συνήθως δεν απαντάνε καν σε μηνύματα και email μας...
Δεν ξέρω εάν κάποιος έχει αντίθετη εμπειρία, το εύχομαι! Από την άλλη φαντάζομαι πως εάν με έπαιρνε εμένα σήμερα ένας ξένος να με ρωτήσει για τη μηχανή μου κι εγώ θα το θεωρούσα ύποπτο.
Ακόμη κι αν ξεπεραστεί το θέμα της εμπιστοσύνης πάντως υπάρχουν άλλα ζητήματα όπως η έκδοση τιμολογίου για την αγορά (για να μπορέσεις μετά να περάσεις από τελωνείο), η ασφάλιση της μοτοσκλέτας και η πινακίδα της μέχρι να περάσει η μοτοσυκλέτα τα σύνορα... και άλλα που πιθανόν να μην ανακάλυψα με την έρευνά μου.
Πάντως η αγορά από ιδιώτη δεν είναι εύκολη υπόθεση σε καμιά περίπτωση.
Οπότε νομίζω πως είναι μονόδρομος η αγορά μέσω εμπόρου του εξωτερικού.
Εκεί τα πράγματα είναι πιο απλά μιας και ο έμπορος είναι ένα άτομο που θεωρητικά μπορείς να εμπιστευτείς για την κατάσταση της μηχανής και για το ότι μπορείς να του βάλεις μια προκαταβολή για να την κλείσεις τη μηχανή.
Επίσης ο έμπορος σίγουρα θα μπορεί να τρέξει για να σου κανονίσει ασφάλιση, προσωρινή πινακίδα, έκδοση τιμολογίου κτλ...
Από τη στιγμή που περάσει η μηχανή τα σύνορά μας ο ιδιοκτήτης της έχει μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο μέσα στην οποία μπορεί να την εκτελωνίσει. Η περίοδος αυτή είναι σχεδόν ένας μήνας, ίσως και λίγο παραπάνω υπό συνθήκες.
Το κόστος εκτελωνισμού είναι περίπου στα 1000-1200€ για μια μοτοσυκλέτα περσινή - προπέρσινη...
Σημαντικό πλεονέκτημα της αγοράς από το εξωτερικό..; Η αγορά χωρίς απόδοση του ΦΠΑ. Δεν ισχύει όμως για όλες τις μοτοσυκλέτες. Μπορεί να γίνει μονάχα για τις μηχανές που πωλούνται από εμπόρους και θα πρέπει να σου κόψουν ένα τιμολόγιο με συγκεκριμένο κωδικό διαφορετικά θα πρέπει να πληρώσεις το ΦΠΑ στην Ελλάδα.
Κάτι τελευταίο... οι έλληνες έμποροι που ασχολούνται επαγγελματικά με όλα τα παραπάνω δεν σου δίνουν πληροφορίες προφανώς για να μην χάσουν κάποιον πελάτη ή για να μην αποκτήσουν κάποιον ανταγωνιστή. Γι`αυτό όταν τους ρωτάς το κάνουν να φαίνεται τόοοοοσοοο δύσκολη διαδικασία που λες "καλύτερα να μην μπλέξω". Επίσης ασχολούνται επί τω πλείστον με αυτοκίνητα και όχι με μηχανές.
Όπως ξαναέγραψα πιο πάνω... δεν ανοίγω το θέμα αυτό τόσο για ενημερωτικό λόγο όσο για να με διορθώσετε σε ότι κάνω λάθος και για να μάθω αν υπάρχει κάποιος φίλος που να έχει εμπειρία αγοράς μοτό από το εξωτερικό.