Απόσπαση Προσοχής

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.094
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Απόσπαση Προσοχής





αναδημοσιευση απο το περιοδικό traction τευχος 125 του Θανάση Χούντρα



Η απόσπαση προσοχής εχει αναδειχθεί σε πρώτη αιτία πρόκλησης ατυχημάτων και οχι αδίκως.Προσθέτει πονοκέφαλο στις προσπάθειες μείωσης ατυχημάτων καθώς όλο και περισσότερο κερδίζει μερίδιο στις στατιστικές των ατυχημάτων στον δρόμο.



Τί σημαίνει όμως τελικά απόσπαση προσοχής ;

Το πρόβλημα είναι γενικευμένο και δεν υπάρχουν μεγάλες διακυμάνσεις απο χώρα σε χώρακαι απο ήπειρο σε ήπειρο.Απλά γιατί η απόσπαση προσοχής δεν είναι τίποτα άλλο απο ένα στοιχείο της ανθρώπινης φύσης.

Ερμηνεύοντας την λειτουργεία του εγκεφάλου μπορούμε να καταλάβουμε πόσο προφανές είναι να συμβαίνει η “απόσπαση προσοχής” στον οδηγό με αποτέλεσμα να δημιουργούνται οι συνθήκες πρόκλησης ατυχημάτος. Οι χρόνοι κατά τους οποίους συμβαίνουν τα πράγματα “εκεί πάνω” (στον εγκέφαλο) ελιναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να διερευνήσουμε για να οδηγηθούμε κάπου.Και ξεκινάμε ανίστροφα. Για να υλοποιηθεί μιά ενέργεια οι μυικές ίνες των μυών που συμμετέχουν σ αυτήν έχουν δεχθεί ένα ηλεκτρικό ερέθισμα αο τα νεύρα με τα οποία είναι συνδεδεμένες. Κάθε μύς αποτελείται από χιλίαδες μυικές ίνες.

Αυτό το ηλεκτρικό ερέθισμα είναι μοναδικό για κάθε μυική ίνα ώς προς την διάρκεια,την ένταση και φυσικά την χρονική στιγμή. Ολες αυτές τις “εντολές” προς τον κάθε μύ, τις αποφασίζει το “κέντρο λειτουργίας” στον εγκέφαλο ,το οποίο εργάζεται αδιάκοπα ,όχι όμως πάντα με την ίδια χρονική ανταπόκριση. Οι αποφάσεις άλλοτε έρχονται πιό γρήγορα κι άλλοτε χρειάζονται περισσότερο χρόνο. .

Για να παρθεί η απόφαση να δοθεί εντολή να κινηθεί ένας μύς χρειάζεται να έχει προηγηθεί μία επεξεργασία δεδομένων που θα οδηγήσει στην εκάστοτε απόφαση. Και εδώ χρειάζεται χρόνος πού καμμιά φορά μπορεί να είναι και αρκετός.

Τα δεδομένα και οι πληροφορίες πού θα ορίσουν την εκάστοτε ενέργεια πρέπει να φτάσουν στο “κέντρο Ποφάσεων” έπειτα από ένα ταξίδι μέχρι τα αισθητήρια όργανα του ανθρώπου και από εκεί να μεταφερθούν στο κέντρο υποδοχής του εγκεφάλου.

Αν η απόφαση βασίζεται στα γνώριμα δεδομένα και είναι αυτοματοποιημένη τότε μπορεί να διαρκέσει μόνο μισό δευτερόλεπτο. Ανάβει κόκκινο στον φωτεινό σηματοδότη και η απόφαση να αφήσουμε το γκάζι και να πατήσουμε φρένο έρχεται αυτόματα. Αν όμως την ώρα που προσεγγίζουμε τον σηματοδότη με πράσινο φίνει μια γενική διακοπή ρεύματος και σβήσυν όλα τα φώτα δέν υπάρχει αυτόματη αντίδραση και αρχίζει η επεξεργασία απο το συνειδητό τμήμα του εγκεφάλου. Εδώ ο χρόνος προστιθεται στον προηγούμενο χρόνο και το σύνολο ξεπερνά τα δύο δευτερόλεπτα. Αφήνουμε έξω το πόσο επιμηκύνεται ο χρόνος αυτός και με διάφορες άλλες συνθήκες όπως κούραση,κατανάλωση αλκοόλ,οδήγηση ύστερα απο ενα πλούσιο γεύμα κλπ κλπ.



Η απάντηση στον γρίφο

Θα μείνουμε μόνο στο ότι ο εγκέφαλος έχει υπόψη του οτι για να συμβεί οτιδήποτε θα χρειαστεί ένας χρονος προετοιμασίας περί τα δύο δευτερόλεπτα. Εχοντας αυτό σαν δεδομένο αυτό που κάνει είναι να προετοιμάζει κάθε φορά τα επόμενα δύο δευτερόλεπτα της ζωής μας. Τα οποία ανανεώνει διαρκώς.Ανά πάσα στιγμή έχουμε αποφασισμένα και προκαθορισμένα τα επόμενα δύο δευτερόλεπτα τής ζωής μας. Και το ίδιο κάνουμε εντελώς φυσικά και ενόσω οδηγούμε. Αυτο το γεγονός οδηγεί σε μια σειρά απο διαπιστώσεις, :

α) Οσο τα πράγματα κυλάνε καλά η διεργασία αυτή του εγκεφάλου καλύπτει ικανοποιητικά τις απαιτήσεις. Με τα δεδομένα και την εμπειρία του οδηγού , σχεδιάζονται τα επόμενα δύο δευτερόλεπτα της κινησής μας και όλα βαίνουν καλώς.

β) Αν θελήσουμε να κάνουμε μια αλλάγή στην αποφασή μας αυτή φυσικά είναι εφικτό να γίνει όμως θα αρχίσει να υλοποιειται δύο δευτερόλεπτα απο την στιγμή της απόφασης μας για αλλάγή.

γ) Ιδιος και περισσότερος χρόνος θα είναι άν για κάποιον λόγο απαιτειθεί να γίνει “αλλαγή σχεδιασμού”, δηλαδή αναθεώρηση της απόφασης και αντικατάσταση με κάποια άλλη. π.χ. Να περάσω πίσω απο τον πεζό και όχο απο μπροστά του.

δ) Το πρώτο συμπέρασμα είναι ότι η αλλαγή σχεδίου απαιτεί έναν σημαντικό χρόνο που ξεπερνά τα δύο δευτερόλεπτα. Με ταχύτητα 50χλμ σ αυτά τα δύο δευτερόλεπτα το όχημα θα διανύσει 28 μέτρα. Το μήκος πέντε αυτοκινήτων περίπου.





Τι σημαίνει απόσπαση προσοχής

Ο εγκέφαλος μπορεί να ορίζει διάφορες λειτουργίες ταυτόχρονα. Πέρα από τις βιολογικές διεργασίες ,μπορεί να ακούει κάτι ενώ τρώει κάτι και παράλληλα να οδηγεί κιόλας. Απ αυτές τις διεργασίες όμως μόνο μία είναι η κυρίαρχη. Οταν λοιπόν αποφασίσουμε να δωσουμε μια γερή δαγκωνιά στο σαντουίτς μας κυρίαρχη γίνεται αυτή η δραστηριότητα και οι υπόλοιπες μεταξύ των οποίων και η οδήγηση περνάνε σε δεύτερη μοίρα.. Το ίδιο γινεται κι οταν χτυπήσει το κινητό τηλέφωνο και στρέψουμε το κεφάλι μας να δούμε ποιός μας καλεί.Το ίδιο όταν συνομιλούμε με τον συνεπιβάτη μας και γυρναμει το κεφάλι μας για να τον δούμε και να μας ακούσει. Η λίστα μπορεί να συνεχιστεί επ' άπειρο όμως πάντα συμβαίνει το ίδιο πράγμα. Καταναλώνονται τα δύο δευτερόλεπτα που είχαμε προγραμματισμένα και :

α) Είτε η προσοχή μας είναι κάπου αλλού για περισσότερα απ αυτά (τα δύο δευτερόλεπτα)

β) Είτε αυτά τα “ετοιμα” δύο δευτρόλεπτα τελειώνουν πρίν οριστεί το νέο σχέδιο που βασίζεται στα νέα δεδομένα.

Το αποτέλεσμα όμως και στις δύο περιπτώσεις είναι ένα και το αυτό.Σαν να οδηγούμε στο σκοτάδι!!!

Μπορεί να προλάβουμε να δούμε την αλλαγή του σκηνικού μπροστά μας ,αλλά δεν θα εχουμε ανίδραση γιαυτό πρίν περάσουν τα δύο δευτερόλεπτα. Σε πολύ σκληρή γλώσσα αυτο θα μπορούσε να μεταφραστεί ώς : “θα δεις απο τι θα πεθάνεις αλλά δεν θα έχεις τον χρονο να αντιδράσεις”.

Σε ένα εύκολο παράδειγμα σκεφτείτε οτι ενώ κινούμαστε μόνο με 50χλμ ακριβώς την στιγμή που στρέφουμε το βλεμμα μας απ τον δρόμο το εμπρός αυτοκίνητο αρχίζει να φρενάρει. Αυτό σημαίνει ότι εμείς πηγαίνουμε χωρίς φρένο τουλάχιστον για δύο δευτερόλεπτα σύν τον χρόνο που είχαμε στραμένο το βλέμμα μας αλλού, Δηλαδή για 28 μέτρα (τουλάχιστον) που είναι περισσότερα απ όσα χρειάζεται το μπροστινό μας αυτοκίνητο για να ακινητοποιηθεί. Το προφανέστατο οτι θα πέσουμε απάνω του. Ακόμα κι αν δεν πάθουμε καμμια τρομερή ζημιά εμείς, είναι σίγουρο οτι θα ταλαιπωρηθούμε πάρα πολύ.

Οταν μαθαίνει κανείς τένις μία απο τις πρώτες οδγγίες του προπονητή είναι να μην χάνεις ποτέ το μπαλάκι απο τα μάτια σου. Γιατί αν το χάσεις στιγμιαία μέχρι να σταθμίσει εκ νέου την θέση του και την ταχυτητά του είναι σίγουρο οτι θα έχει δεχθεί τον πόντο.

Με την ίδια ακριβώς λογική μόλις χαθεί η συνέχεια της κίνησης μας στον δρόμο ,όταν επανέλθουμε ξοδεύεται χρόνος μέχρι να σταθμίσουμε εκ νέου τα δεδομένα ώστε να διαμορφωθεί ένα νέο “πρόγραμμα” για τα επόμενα δευτερόλεπτα και να ανακτηθεί ο έλεγχος. Ο χρόνος που χάνεται μεταφράζεται σε μέτρα, τα οποία αν δεν έχουμε διαθέσιμα οδηγού σε ατύχημα.





Τόσο απλά

Τι χρειάζεται να κάνουμε ; Απλά για όταν και όσο οδηγούμε η οδήγηση πρέπει να παραμένει ή κύρια δραστηριοτητά μας και καμμία άλληαπο τις δευτερεύουσες να μην “καταφέρει” να τραβήξει τα μάτια μας απο τον δρόμο.

Το τυφλό σύστημα καλύτερα να εφαρμοστεί στην απάντηση του τηλεφώνου ή στην αλλάγή σταθμού παρά για την οδηγησή μας. Διαφορετικά θα γίνουμε και εμείς μέρος της στατιστικής πού λέει ότι η απόσπαση προσοχής ειναι σήμερα η νούμερο 1 αιτία πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.
 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Στυλιανέ διάβασα το άρθρο αλλα δεν έδωσα προσοχή σε αυτό:

αναδημοσιευση απο το περιοδικό traction τευχος 125 του Θανάση Χούντρα

Τώρα που έπεσε στα χέρια μου το τεύχος του Traction(Ιούλιος 2020) κατάλαβα τι έκανες κι ευχαριστώ!!!
cdefg

 

NikosG

new member
Δημοσιεύσεις
437
Περιοχή
Athens
Όνομα
Νίκος
Το κάνω screenshot γιατί προέκυψαν κάποια έξοδα και... θα μου φανείς χρήσιμος μιας και θα συνεργαστείς. abc
Και γω screenshot γιατι με ενδιαφέρει η απόκτηση ενός tracer σε τιμή χώμα
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.124
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Το κάνω screenshot γιατί προέκυψαν κάποια έξοδα και... θα μου φανείς χρήσιμος μιας και θα συνεργαστείς. abc

Και γω screenshot γιατι με ενδιαφέρει η απόκτηση ενός tracer σε τιμή χώμα
Είσαστε μονθνιά...abcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgk
 

karad-geo

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.512
Ηλικία
47
Περιοχή
ΑΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
HONDA Varadero 1000cc MK2
Όνομα
ΚΑΡΑΔΗΜΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Απόσπαση Προσοχής





αναδημοσιευση απο το περιοδικό traction τευχος 125 του Θανάση Χούντρα



Η απόσπαση προσοχής εχει αναδειχθεί σε πρώτη αιτία πρόκλησης ατυχημάτων και οχι αδίκως.Προσθέτει πονοκέφαλο στις προσπάθειες μείωσης ατυχημάτων καθώς όλο και περισσότερο κερδίζει μερίδιο στις στατιστικές των ατυχημάτων στον δρόμο.



Τί σημαίνει όμως τελικά απόσπαση προσοχής ;

Το πρόβλημα είναι γενικευμένο και δεν υπάρχουν μεγάλες διακυμάνσεις απο χώρα σε χώρακαι απο ήπειρο σε ήπειρο.Απλά γιατί η απόσπαση προσοχής δεν είναι τίποτα άλλο απο ένα στοιχείο της ανθρώπινης φύσης.

Ερμηνεύοντας την λειτουργεία του εγκεφάλου μπορούμε να καταλάβουμε πόσο προφανές είναι να συμβαίνει η “απόσπαση προσοχής” στον οδηγό με αποτέλεσμα να δημιουργούνται οι συνθήκες πρόκλησης ατυχημάτος. Οι χρόνοι κατά τους οποίους συμβαίνουν τα πράγματα “εκεί πάνω” (στον εγκέφαλο) ελιναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να διερευνήσουμε για να οδηγηθούμε κάπου.Και ξεκινάμε ανίστροφα. Για να υλοποιηθεί μιά ενέργεια οι μυικές ίνες των μυών που συμμετέχουν σ αυτήν έχουν δεχθεί ένα ηλεκτρικό ερέθισμα αο τα νεύρα με τα οποία είναι συνδεδεμένες. Κάθε μύς αποτελείται από χιλίαδες μυικές ίνες.

Αυτό το ηλεκτρικό ερέθισμα είναι μοναδικό για κάθε μυική ίνα ώς προς την διάρκεια,την ένταση και φυσικά την χρονική στιγμή. Ολες αυτές τις “εντολές” προς τον κάθε μύ, τις αποφασίζει το “κέντρο λειτουργίας” στον εγκέφαλο ,το οποίο εργάζεται αδιάκοπα ,όχι όμως πάντα με την ίδια χρονική ανταπόκριση. Οι αποφάσεις άλλοτε έρχονται πιό γρήγορα κι άλλοτε χρειάζονται περισσότερο χρόνο. .

Για να παρθεί η απόφαση να δοθεί εντολή να κινηθεί ένας μύς χρειάζεται να έχει προηγηθεί μία επεξεργασία δεδομένων που θα οδηγήσει στην εκάστοτε απόφαση. Και εδώ χρειάζεται χρόνος πού καμμιά φορά μπορεί να είναι και αρκετός.

Τα δεδομένα και οι πληροφορίες πού θα ορίσουν την εκάστοτε ενέργεια πρέπει να φτάσουν στο “κέντρο Ποφάσεων” έπειτα από ένα ταξίδι μέχρι τα αισθητήρια όργανα του ανθρώπου και από εκεί να μεταφερθούν στο κέντρο υποδοχής του εγκεφάλου.

Αν η απόφαση βασίζεται στα γνώριμα δεδομένα και είναι αυτοματοποιημένη τότε μπορεί να διαρκέσει μόνο μισό δευτερόλεπτο. Ανάβει κόκκινο στον φωτεινό σηματοδότη και η απόφαση να αφήσουμε το γκάζι και να πατήσουμε φρένο έρχεται αυτόματα. Αν όμως την ώρα που προσεγγίζουμε τον σηματοδότη με πράσινο φίνει μια γενική διακοπή ρεύματος και σβήσυν όλα τα φώτα δέν υπάρχει αυτόματη αντίδραση και αρχίζει η επεξεργασία απο το συνειδητό τμήμα του εγκεφάλου. Εδώ ο χρόνος προστιθεται στον προηγούμενο χρόνο και το σύνολο ξεπερνά τα δύο δευτερόλεπτα. Αφήνουμε έξω το πόσο επιμηκύνεται ο χρόνος αυτός και με διάφορες άλλες συνθήκες όπως κούραση,κατανάλωση αλκοόλ,οδήγηση ύστερα απο ενα πλούσιο γεύμα κλπ κλπ.



Η απάντηση στον γρίφο

Θα μείνουμε μόνο στο ότι ο εγκέφαλος έχει υπόψη του οτι για να συμβεί οτιδήποτε θα χρειαστεί ένας χρονος προετοιμασίας περί τα δύο δευτερόλεπτα. Εχοντας αυτό σαν δεδομένο αυτό που κάνει είναι να προετοιμάζει κάθε φορά τα επόμενα δύο δευτερόλεπτα της ζωής μας. Τα οποία ανανεώνει διαρκώς.Ανά πάσα στιγμή έχουμε αποφασισμένα και προκαθορισμένα τα επόμενα δύο δευτερόλεπτα τής ζωής μας. Και το ίδιο κάνουμε εντελώς φυσικά και ενόσω οδηγούμε. Αυτο το γεγονός οδηγεί σε μια σειρά απο διαπιστώσεις, :

α) Οσο τα πράγματα κυλάνε καλά η διεργασία αυτή του εγκεφάλου καλύπτει ικανοποιητικά τις απαιτήσεις. Με τα δεδομένα και την εμπειρία του οδηγού , σχεδιάζονται τα επόμενα δύο δευτερόλεπτα της κινησής μας και όλα βαίνουν καλώς.

β) Αν θελήσουμε να κάνουμε μια αλλάγή στην αποφασή μας αυτή φυσικά είναι εφικτό να γίνει όμως θα αρχίσει να υλοποιειται δύο δευτερόλεπτα απο την στιγμή της απόφασης μας για αλλάγή.

γ) Ιδιος και περισσότερος χρόνος θα είναι άν για κάποιον λόγο απαιτειθεί να γίνει “αλλαγή σχεδιασμού”, δηλαδή αναθεώρηση της απόφασης και αντικατάσταση με κάποια άλλη. π.χ. Να περάσω πίσω απο τον πεζό και όχο απο μπροστά του.

δ) Το πρώτο συμπέρασμα είναι ότι η αλλαγή σχεδίου απαιτεί έναν σημαντικό χρόνο που ξεπερνά τα δύο δευτερόλεπτα. Με ταχύτητα 50χλμ σ αυτά τα δύο δευτερόλεπτα το όχημα θα διανύσει 28 μέτρα. Το μήκος πέντε αυτοκινήτων περίπου.





Τι σημαίνει απόσπαση προσοχής

Ο εγκέφαλος μπορεί να ορίζει διάφορες λειτουργίες ταυτόχρονα. Πέρα από τις βιολογικές διεργασίες ,μπορεί να ακούει κάτι ενώ τρώει κάτι και παράλληλα να οδηγεί κιόλας. Απ αυτές τις διεργασίες όμως μόνο μία είναι η κυρίαρχη. Οταν λοιπόν αποφασίσουμε να δωσουμε μια γερή δαγκωνιά στο σαντουίτς μας κυρίαρχη γίνεται αυτή η δραστηριότητα και οι υπόλοιπες μεταξύ των οποίων και η οδήγηση περνάνε σε δεύτερη μοίρα.. Το ίδιο γινεται κι οταν χτυπήσει το κινητό τηλέφωνο και στρέψουμε το κεφάλι μας να δούμε ποιός μας καλεί.Το ίδιο όταν συνομιλούμε με τον συνεπιβάτη μας και γυρναμει το κεφάλι μας για να τον δούμε και να μας ακούσει. Η λίστα μπορεί να συνεχιστεί επ' άπειρο όμως πάντα συμβαίνει το ίδιο πράγμα. Καταναλώνονται τα δύο δευτερόλεπτα που είχαμε προγραμματισμένα και :

α) Είτε η προσοχή μας είναι κάπου αλλού για περισσότερα απ αυτά (τα δύο δευτερόλεπτα)

β) Είτε αυτά τα “ετοιμα” δύο δευτρόλεπτα τελειώνουν πρίν οριστεί το νέο σχέδιο που βασίζεται στα νέα δεδομένα.

Το αποτέλεσμα όμως και στις δύο περιπτώσεις είναι ένα και το αυτό.Σαν να οδηγούμε στο σκοτάδι!!!

Μπορεί να προλάβουμε να δούμε την αλλαγή του σκηνικού μπροστά μας ,αλλά δεν θα εχουμε ανίδραση γιαυτό πρίν περάσουν τα δύο δευτερόλεπτα. Σε πολύ σκληρή γλώσσα αυτο θα μπορούσε να μεταφραστεί ώς : “θα δεις απο τι θα πεθάνεις αλλά δεν θα έχεις τον χρονο να αντιδράσεις”.

Σε ένα εύκολο παράδειγμα σκεφτείτε οτι ενώ κινούμαστε μόνο με 50χλμ ακριβώς την στιγμή που στρέφουμε το βλεμμα μας απ τον δρόμο το εμπρός αυτοκίνητο αρχίζει να φρενάρει. Αυτό σημαίνει ότι εμείς πηγαίνουμε χωρίς φρένο τουλάχιστον για δύο δευτερόλεπτα σύν τον χρόνο που είχαμε στραμένο το βλέμμα μας αλλού, Δηλαδή για 28 μέτρα (τουλάχιστον) που είναι περισσότερα απ όσα χρειάζεται το μπροστινό μας αυτοκίνητο για να ακινητοποιηθεί. Το προφανέστατο οτι θα πέσουμε απάνω του. Ακόμα κι αν δεν πάθουμε καμμια τρομερή ζημιά εμείς, είναι σίγουρο οτι θα ταλαιπωρηθούμε πάρα πολύ.

Οταν μαθαίνει κανείς τένις μία απο τις πρώτες οδγγίες του προπονητή είναι να μην χάνεις ποτέ το μπαλάκι απο τα μάτια σου. Γιατί αν το χάσεις στιγμιαία μέχρι να σταθμίσει εκ νέου την θέση του και την ταχυτητά του είναι σίγουρο οτι θα έχει δεχθεί τον πόντο.

Με την ίδια ακριβώς λογική μόλις χαθεί η συνέχεια της κίνησης μας στον δρόμο ,όταν επανέλθουμε ξοδεύεται χρόνος μέχρι να σταθμίσουμε εκ νέου τα δεδομένα ώστε να διαμορφωθεί ένα νέο “πρόγραμμα” για τα επόμενα δευτερόλεπτα και να ανακτηθεί ο έλεγχος. Ο χρόνος που χάνεται μεταφράζεται σε μέτρα, τα οποία αν δεν έχουμε διαθέσιμα οδηγού σε ατύχημα.





Τόσο απλά

Τι χρειάζεται να κάνουμε ; Απλά για όταν και όσο οδηγούμε η οδήγηση πρέπει να παραμένει ή κύρια δραστηριοτητά μας και καμμία άλληαπο τις δευτερεύουσες να μην “καταφέρει” να τραβήξει τα μάτια μας απο τον δρόμο.

Το τυφλό σύστημα καλύτερα να εφαρμοστεί στην απάντηση του τηλεφώνου ή στην αλλάγή σταθμού παρά για την οδηγησή μας. Διαφορετικά θα γίνουμε και εμείς μέρος της στατιστικής πού λέει ότι η απόσπαση προσοχής ειναι σήμερα η νούμερο 1 αιτία πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.
Good postOKzOKzGood post
 
Top Bottom