Suzuki GSXR-750 1985, η μοτοσυκλέτα που άλλαξε την ιστορία.

karad-geo

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.511
Ηλικία
47
Περιοχή
ΑΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
HONDA Varadero 1000cc MK2
Όνομα
ΚΑΡΑΔΗΜΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Στην έκθεση της Κολωνίας το 1984, η συντηρητική μέχρι τότε Suzuki παρουσιάζει την GSXR-750 και εντυπωσιάζει τους πάντες. Τον Μάρτιο του 1985 η μοτοσυκλέτα βγαίνει στην αγορά. Η GSXR-750, πάνω από 30 χρόνια μετά την πρώτη της παρουσιάση, αποτελεί μια μοτοσυκλέτα σημαντική για την Ιαπωνική εταιρεία, αλλά και για την ιστορία της μοτοσυκλέτας γενικότερα.
Γυρίζουμε λοιπόν πίσω στην δεκαετία του ’80, στην αρχή της τεχνολογικής επανάστασης. Τότε που δεν υπήρχαν κινητά. Τότε που έκαναν την εμφάνιση τους τα πρώτα PC (personal computers) που στοίχιζαν μια περιουσία, με μικρές δυνατότητες που σήμερα μας φαίνονται αστείες. Τότε που το internet ήταν ακόμη στην φαντασία κάποιων.

Αρχές του ’80 η οικονομία περνά κρίση, όπως και οι εταιρείες μοτοσυκλετών και η κατασκευή της GSXR-750 έρχεται σε αντίθεση με την λογική της εποχής που προέβλεπε λιτότητα. Η μοτοσυκλέτα αυτή θα τονώσει το ηθικό της Ιαπωνικής εταιρείας που βρήκε το όπλο ενάντια στον ανταγωνισμό, αλλά θα βελτιώσει και τις χαμηλές πωλήσεις της.

Η Suzuki κάνει την επανάσταση, αλλάζοντας την οπτική γωνία που έβλεπαν οι εταιρείες ως τώρα την μοτοσυκλέτα, με μια καινούργια για την εποχή φιλοσοφία. Για πρώτη φορά λοιπόν εφαρμόζεται η φιλοσοφία, υψηλές επιδόσεις, μείωση του βάρους, μικρές διαστάσεις.




Μπορεί τώρα να ακούγεται αυτονόητο, όμως εκείνη την εποχή ήταν κάτι το πρωτοποριακό και εφαρμόστηκε πρώτα στην GSXR-750 και μετά ακολούθησε ο ανταγωνισμός. Η μοτοσυκλέτα αυτή ήταν ο προπομπός για το τι θα ακολουθούσε στο μέλλον. Η Suzuki κατάφερε να κατασκευάσει μια superbike με μόλις 176 κιλά, ενώ ο τετρακύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 749cc απέδιδε 100 ίππους στις 10.500 στροφές και είχε τελική ταχύτητα 230 χλμ.

Το πιο δύσκολο πρόβλημα στο όλο εγχείρημα βρισκόταν στον τρόπο μείωσης του βάρους. Για να το πετύχει αυτό η Suzuki χρησιμοποίησε μερικές καινοτομίες. Κατά αρχήν, η ψύξη του κινητήρα γινόταν με λάδι βοηθούμενο και από τον αέρα. Το λάδι εκτός από την λίπανση του κινητήρα, χρησίμευε και για την ψύξη. Η Suzuki ονόμασε το νέο σύστημα Suzuki Advance Cooling System (SACS).

Το δεύτερο που έκανε, ήταν η χρήση πλαισίου από αλουμίνιο με σωλήνες τετραγωνικής διατομής. Η Suzuki πρωτοπορεί στην χρήση αλουμινίου στο πλαίσιο, που μειώνει το βάρος της μοτοσυκλέτας περίπου 8 κιλά. Η Suzuki μάλιστα ήταν η πρώτη που χρησιμοποίησε αλουμίνιο στο πλαίσι ξεκινώντας με την RG250. Επίσης για την μείωση του βάρους χρησιμοποίησε υλικά όπως μαγνήσιο.

Η GSXR-750 ήρθε να εκπληρώσει τον πόθο πολλών μοτοσυκλετιστών. Ήταν μια αγωνιστική μοτοσυκλέτα, η οποία μπορούσε και λάμβανε μέρος σε διάφορα πρωταθλήματα, ενώ ταυτόχρονα μπορούσε να αποκτηθεί σε προσιτή τιμή και να οδηγηθεί στον δρόμο. Μια μοτοσυκλέτα παραγωγής με αγωνιστική τεχνολογία. Η Suzuki, έφτιαξε την GSXR με όλη την τεχνολογία της εποχής και κατάφερε να στρέψει τους προβολείς πάνω της.

Για αυτούς που δεν ήταν αρκετή η ιπποδύναμη της GSX-R παραγωγής, η Suzuki είχε φτιάξει ειδικό κιτ που αναβάθμιζε τον κινητήρα ειδικά για τους αγώνες και απέδιδε 130 ίππους. Η δυνατότητα αυτή της ταυτόχρονης χρήσης στο δρόμο και στην πίστα, βοήθησε πολύ στην αύξηση των πωλήσεων. Πολλοί ιδιώτες που ήθελαν τρόπο να τρέξουν σε αγώνες είχαν πλέον το μέσον.

Η GSXR-750 δεν ήταν απλώς μια μοτοσυκλέτα των επιδόσεων. Συνδύαζε παρουσιαστικό endurance racing αλλά και χαρακτήρα. Τα διπλά φανάρια, το ολόσωμο αεροδυναμικό φαίρινγκ και το ανασηκωμένο ρεζερβουάρ, την έκαναν εντυπωσιακή. Μια μοτοσυκλέτα που όταν περνούσε έκανε τα βλέμματα να γυρίσουν. Κάτι που πιστεύω ότι γίνεται και σήμερα, αφού παραμένει ξεχωριστή και εντυπωσιακή.

Το ύψος της διπλής και άνετης σέλας είναι 755 mm, ενώ το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 19 λίτρα. Μειονέκτημα της η κάποια αστάθεια στις μεγάλες ταχύτητες στην ευθεία, λόγω του πολύ χαμηλού βάρους. Η Suzuki το είχε παρακάνει στην μείωση του βάρους και το διόρθωσε το 1988 στο επόμενο μοντέλο, αυξάνοντας το βάρος στα 195 κιλά.

Ένα βάρος που περίπου καθιερώθηκε για όλες τις superbike μοτοσυκλέτες. Επίσης η έλλειψη ροπής στις χαμηλές στροφές έκανε την κυκλοφορία στην πόλη δύσκολη. Η μοτοσυκλέτα αυτή δεν ήταν φτιαγμένη για την πόλη και ανάμεσα στην κίνηση, την ταλαιπωρούσες και σε ταλαιπωρούσε.

Στον ανοικτό δρόμο, η κατάσταση άλλαζε και η οδήγηση ήταν μια απόλαυση. Καταλάβαινες για ποιο λόγο φτιάχτηκε αυτή η μοτοσυκλέτα, ειδικά στις στροφές όπου μπορούσε να στρίψει με ταχύτητα και με άψογο κράτημα.

Μια τέτοια μοτοσυκλέτα δεν θα μπορούσε να μην έχει και τα κατάλληλα φρένα. Μπροστά είχε δύο δίσκους 300mm με διπλά έμβολα, ενώ πίσω είχε μονό δίσκο 220mm με διπλά έμβολα.
Τα ελαστικά ήταν 18 ιντσών μπροστά και πίσω, ενώ ο πίνακας οργάνων δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο.

Η Suzuki κατάφερε να δημιουργήσει μια μοτοσυκλέτα που έχει σημαντική θέση στην ιστορία της μοτοσυκλέτας και ειδικά στην κατηγορία των Superbike. Η GSXR-750 παρόλο που τα τελευταία χρόνια έχασε από την αίγλη της, δεν παύει να συνεχίζει την παράδοση που ξεκίνησε το 1985.

Η GSXR-750 του 1985 είναι πλέον μια κλασσική μοτοσυκλέτα που πολλοί θα ήθελαν – ανάμεσα τους και εγώ – να είχαν στο γκαράζ τους, να την καμαρώνουν να την περιποιούνται και να την βγάζουν κάπου-κάπου για καμμιά βόλτα.
Η μοτοσυκλέτα αυτή ήταν πολύ δημοφιλής και θα ήθελα να ακούσω την γνώμη αυτών που την οδήγησαν.

Πιο κάτω θα βρείτε δύο ενδιαφέροντα video που μας ‘ταξιδεύουν’ ανά τα χρόνια και περιγράφουν την δημιουργία της Suzuki GSXR-750.
 

Coyote

member
Δημοσιεύσεις
866
Μοτοσυκλέτα
Βαρκαντέρο
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Αθήνα
Χα... πλάκα έχει!

Ε, όχι και άλλαξε την ιστορία στις μοτοσυκλέτες η σουτζούκι.... 1985 ... :D:D:D
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
1992-gsxr750.jpg Είχα για λιγιυς μηνες αυτο ακριβώς

Σε αυτό το μπλέ- μωβ
Νομιζω ήταν ένα μοντελο πριν το spad.
Λίγο έλειψε να το πάρω,αλλά προτιμησα το ZZR
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Βέβαια το μετάνιωσα μετά, γιατί ήθελα κάτι ποιο ευκίνητο απο το zzr,αλλά πουλήθηκε στο Αγρίνιο το εν λόγω
 

angelthing

member
Δημοσιεύσεις
1.656
Μοτοσυκλέτα
F700GS, CRF300L
Όνομα
Angelos
Αααχχχχχχ ..... τι ΜΕ θύμισες τώρα .....

Κάπου στο χαμένο παρελθόν σε μέρη αγγλόφωνα, είχα για λίγο το 750 του '88 (μοντέλο J) με τα slingshot καρμπυρατέρ .......
πήγαινε τάπα για την εποχή !!!!

https://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_gsxr750 88.htm
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.217
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
.... με τον αλουμινο-σκελετο ποιος ειχε παιξει πρωτος ? ..... η suzuki ή η yamaha ? ....... ! cdefghigi
 

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.389
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
.... με τον αλουμινο-σκελετο ποιος ειχε παιξει πρωτος ? ..... η suzuki ή η yamaha ? ....... ! cdefghigi
Πρώτος δεν θυμάμαι αλλά η επανάσταση έγινε με το deltabox των genesis
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.217
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
........ "Η Kawasaki υιοθέτησε για πρώτη φορά ψαλίδια αλουμινίου στα εργοστάσια MX στις αρχές της δεκαετίας του 1970. οι άλλοι ακολούθησαν. Στη συνέχεια, το 1980, η Yamaha έβαλε τον Kenny Roberts σε 500 δίχρονο moto GP, του οποίου το πλαίσιο κατασκευάστηκε από εξωθημένο σωλήνα αλουμινίου τετράγωνης διατομής. Χρειάστηκε πολύς πειραματισμός σχεδιασμού, αλλά τελικά, χρησιμοποιώντας τις ιδέες του Ισπανικού μηχανικού Antonio Cobas, τα πλαίσια αγώνων GP της Yamaha εξελίχθηκαν σε γνωστά twin aluminum beams σήμερα".......

https://www.cycleworld.com/everything-youve-ever-wanted-to-know-about-aluminum/
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.217
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Και εικοσαβάλβιδο κινητηράκι όπως και το FZ 750 ........

.... και το 'Εxup' στο μετεπειτα ? ..... βρε! τι αγοραζε ο κοσμος .....! Yes
 

angelthing

member
Δημοσιεύσεις
1.656
Μοτοσυκλέτα
F700GS, CRF300L
Όνομα
Angelos
.... και το 'Εxup' στο μετεπειτα ? ..... βρε! τι αγοραζε ο κοσμος .....! Yes

Oh yes !!!!
Το EX-haust U-ltimate P-owervalve το είχα πάει αρκετές βολτούλες ..... τι κινητήρας !!!!
(και τι σέλα σανίδα μη χ**ω .... νεούδι ήμανε και με έπιανε η μέση μου !)
 
Top Bottom