Yamaha motorbike documentary

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

YAMAHA XS 650, 1970: Η πρώτη “μεγάλη” της Yamaha!​

H Yamaha περνάει στα τετράχρονα

Αλλού ο ένας, αλλού ο άλλος. Καθώς η Honda παρουσίαζε το 1969 την πρώτη σύγχρονη υπερ-μοτοσυκλέτα, που θα άλλαζε τη μορφή των δύο τροχών για πάντα – την Honda CB 750 K0 – η Yamaha άνοιγε ένα νέο κεφάλαιο, έδινε στον κόσμο τη δική της κορυφαία κατασκευή: την Yamaha XS-1 650 που χάραζε τον δικό της ξεχωριστό δρόμο. Kείμενο: Νίκος Παντελούς

Η Yamaha XS 650 ήταν κι αυτή μια υπερμοτοσυκλέτα για τα δεδομένα της εταιρίας: ήταν τετράχρονη, δικύλινδρη σε σειρά και είχε κυβισμό 650 κυβικών, όσο δηλαδή οι περισσότερες “μεγάλες” εγγλέζικες κυρίως μοτοσυκλέτες της εποχής.
Λίγους μήνες πριν τον ερχομό της δεκαετίας του ’70s, ο κόσμος άλλαζε μέρα τη μέρα και οι κατασκευαστές έφερναν στο προσκήνιο τον καλύτερο εαυτό τους.

YamahaXS-1 650, 1970
Η Yamaha XS650 παρουσιάστηκε, στη σκιά της Honda CB 750 K0 είναι αλήθεια, τον Οκτώβριο του 1969 και – ούτε λίγο, ούτε πολύ – παρέμεινε στην αγορά για τα επόμενα δέκα χρόνια, μέχρι το 1979!
Το αστείο είναι ότι ένα χρόνο πριν, το 1978, εμφανίστηκε και μια αμερικάνικη έκδοση “Special” κατηγορίας custom που παρέμεινε στην αγορά των ΗΠΑ μέχρι το 1985! Αδιανόητα πράγματα για σήμερα, που συνήθως τα μοντέλα αλλάζουν ανά ένα-δύο, τρία το πολύ χρόνια, αποδεικνύοντας βέβαια τη διαχρονική αξία και τη σημαντικότητα του μοντέλου.

Yamaha XS-1 650, 1970
Οι ρίζες της 650 ανιχνεύονται στις ευρωπαϊκές και βρετανικές δικύλινδρες του ’50 και του ’60 και πιο συγκεκριμένα ανασύρονται από το 1955, χρονιά που κυκλοφόρησε ένα γιαπωνέζικο – όχι τόσο γνωστό – μοντέλο, το Hosk 500, με κινητήρα που αντέγραφε το φημισμένο δικύλινδρο Horex Imperator 500.


Mε το κορυφαίο σλόγκαν: It’s a better machine!
Δέκα χρόνια μετά η Hosk σχεδίασε έναν κινητήρα 650 κυβικών, αλλά στο μεταξύ την εταιρία είχε εξαγοράσει η Showa την οποία το 1960 αγόρασε η Yamaha. Κι έτσι η Yamaha βρέθηκε να έχει στα χέρια της έναν εξελιγμένο από την Hosk, δικύλινδρο σε σειρά, “γερμανικό” ή “εγγλέζικο” σύμφωνα με άλλους, 650άρη κινητήρα.

YamahaXS-1 650, 1970, σε χρυσό χρώμα

Με μεγάλη καθυστέρηση η Yamaha, που είχε καθιερωθεί σαν κατασκευαστής μικρών, γρήγορων δίχρονων μονοκύλινδρων ή δικύλινδρων κινητήρων από το 1955, παρουσίασε την πρώτη της τετράχρονη, “μεγάλου κυβισμού” μοτοσυκλέτα της το ’69.

Καλής κατασκευής κινητήρας και παράλληλα ιδιαίτερα κομψός εξωτερικά
Η καινοτομία της XS-1 650 ήταν εκτός των άλλων, ότι ο κινητήρας του ενός εκκεντροφόρου και των 4 βαλβίδων, δεν είχε ξεχωριστό κιβώτιο ταχυτήτων – ενσωματωμένο μέσα στις κάσες – και ότι τα κάρτερ του ενώνονταν οριζόντια και όχι κάθετα, κι έτσι δεν έχαναν λάδια.

Yamaha XS 650, 1971
Oι διαστάσεις του – διάμετρος x διαδρομή – από την άλλη ήταν στα 72mm x 74mm (σχεδόν τετράγωνες) όπως οι BSA 650.
Για αυτούς που θα σπεύσουν να πουν ότι οι Ιάπωνες αντέγραφαν τους Ευρωπαϊους κατασκευαστές θα πρέπει να υπενθυμίοουμε ότι όλοι ανεξαιρέτως οι μηχανικοί και οι μηχανολόγοι αντέγραφαν και αντιγράφουν ο ένας τον άλλον.

Πρόκειται για μια δραστηριότητα ( η δημιουργία ενός καινούργιου κινητήρα) στην οποία η παρθενογέννεση δεν ενδείκνυται, εκτός των άλλων και λόγω κόστους.

Yamaha XS 650 1972, με δισκόφρενο μπροστά και βελτιωμένο πλαίσιο και αναρτήσεις
H Yamaha XS-1 που ήταν το επίσημο της όνομα, άσχετα αν έγινε γνωστή αργότερα σαν XS 650 αποδείχθηκε ότι παρότι δεν ήταν τόσο ισχυρή (53 ίππους έβγαζε ο κινητήρας της) πρόσφερε συγκινήσεις μιας “καλοφτιαγμένης εγγλέζικης¨ μοτοσυκλέτας, με τους “καλούς κραδασμούς της” και τη ροπάτη λειτουργία της.


Με στρόφαλο 360° και τα πιστόνια να ανεβοκατεβαίνουν μαζί, σαν σε μονοκύλινδρο κινητήρα και μπάσο ήχο που άρεσε στον κόσμο.
Καθαρός τετράχρονος, thump-thump που λένε οι Εγγλέζοι, κι ας έβγαινε από γιαπωνέζικες εξατμίσεις.
Οι κραδασμοί και ο ήχος των εξατμίσεων δημιουργούσε το ιδιαίτερο “τραγούδι” της Yamaha XS 650 και τότε είναι η πρώτη φορά που αρχίζει ο κόσμος να μπαίνει στο νόημα “Μα, ναι! Η Yamaha έφτιαχνε μουσικά όργανα, ξέρει από αυτά!”. Τίποτε δεν ήταν τυχαίο…

Ο Don Castro με μια υπέροχης εμφάνισης και κατασκευής XS 650 Flat Tracker
Παράλληλα o κινητήρας ήταν αξιόπιστος, ένα χαρακτηριστικό που πρόσφερε θετικούς πόντους στην XS, ενώ κατασκευές που χρησιμοποίησαν τον δικύλινδρο 650 κατάφεραν να πετύχουν και αγωνιστικές επιτυχίες, ειδικά στην Αμερική και στους αγώνες Flat Track, με αναβάτες τον Kenny Roberts (!), Don Castro, κ.α, με αντιπάλους τα βρετανικά και τα αμερικάνικα μοτέρ.

”King” Kenny Roberts, εν δράσει πάνω στην XS 650 Flat Track
Στα χέρια του θρυλικού Kenny Roberts – πριν αυτός προσγειωθεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας και το κερδίσει 3 φορές συνεχόμενα – κέρδισε το πρωτάθλημα AMA Grand National Dirt Track των ΗΠΑ το 1973 και μετά έγινε η βάση για να κατακτηθούν τέσσερις συνεχόμενοι παγκόσμιοι τίτλοι στα sidecar (1981-1984).


Yamaha XS 650, 1974
Η πρώτη Yamaha XS 650 μέχρι το 1971 ήταν εφοδιασμένη με ταμπούρα (με διπλό έκκεντρο μπροστά) και μανιβέλα για την εκκίνηση. Από το 1972 φόρεσε δισκόφρενο μπροστά και μίζα, ενώ το 1975 (η XS 650B) έβαλε δισκόφρενο και στον πίσω τροχό, αλλά φόρεσε και ένα βελτιωμένο πιο άκαμπτο πλαίσιο, για να λύσει τα προβλήματα κρατήματος και αστάθειας στις υψηλότερες ταχύτητες των προηγούμενων μοντέλων.
Παράλληλα βελτιώθηκαν και τα ρουλεμάν του λαιμού και οι αναρτήσεις, που και αυτές με τη σειρά τους συνέτειναν στη μέτρια οδική συμπεριφορά.

Oι εκδόσεις που έμειναν μέχρι το ’80 στην αγορά είχαν αμερικάνικο look

Για το τέλος αφήσαμε την εμφάνιση, την κομψότητα του κινητήρα και της μοτοσυκλέτας που μόνο σαν εμβληματική μπορεί να χαρακτηριστεί, αποτελώντας ένα από τα πιο δυνατά της χαρτιά.
Με αυτά τα όπλα η Yamaha XS 650 κατάφερε να μπει στο πάνθεον των πιο σημαντικών μοτοσυκλετών του 20ού αιώνα.

Σημαντική σαν η πρώτη τετράχρονη Yamaha, κλασική με τα όλα της και άξια να γράψει μια δική της ξεχωριστή ιστορία, ανοίγοντας παράλληλα ένα νέο κεφάλαιο για την εταιρία των τριών διαπασών, που έμπαινε με αυτό το μοντέλο στους τετράχρονους, “σοβαρούς” κινητήρες…
(παρακολουθήστε παρακάτω ένα καλοφτιαγμένο βίντεο για τα σύγχρονα μοντέλα της Yamaha XSR 700/900, που τιμούν χρωματικά την XS 650. Aκόμα πιο κάτω ακούστε τον ήχο μιας άριστα συντηρημένης XS 650 του 1970)

Πηγη https://motorbike.gr
 
Τελευταία επεξεργασία:

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.123
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
H διαχρονική εξέλιξη του Yamaha R1


Αρε εργαλειο που ειχα καποτε 1987 Yamaha FZR 1000 Genesis ShotShot

Καταρα 1990

View attachment 14174
Ένα 87άρι κατέβασε ο Ζήσης από Ηλιούπολη στους Αμπελοκήπους από περιφερειακό πριν χρόοοοοονια.
-Πως πάει ρε;
- Μ@λ@κ@ σελληνιάζεται!!! Με φόβησε η δύναμή του!!! Θέλει προσοχή στο ξέσπασμά του...

Ένα 89άρι σαν του βίντεο είχε ο Δημήτρης Κλήμης(Μάστορας) στους Αμπελοκήπους.Χααααααααζευα όταν το ξεσκέπαζε...

94άρι 1000 έψαχνα ένα διάστημα ή έστω 750άρι στο χρώμα του βίντεο γιατί το γούσταρα και ήθελα/θέλω παλιό κι ας είναι "αργό"..

98άρι...!!!!!
Που να βρεις καθαρό;Οι περισσότεροι τα κανιβαλισαν η τα έφεραν κολωτούμπες.
Θέλει πολύ σεβασμό.
Προ 4 ετών πήγα και είδα ένα 99άρι στο Καρτέρι.Ο τύπος το είχε φέρει από Γερμανία για πάρτη του και το είχε σε κοντέϊνερ.Μπιμπελό!!!
Είδα μια μικρή απόκλιση του υποπλαισίου από πίσω.Εκείνος ή δεν έβλεπε/ήξερε τι του έλεγα ή έκανε τον Αλέκο.Τα λεφτά δεν ήταν και τα σωστά.. για εμένα.
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.218
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Νεα ταξη πραγματων για την ταυτοτητα των μοντελων μοτο, πρεπει να γνωριζεις ΚΑΙ το ετος .........του '88 ....του '89 .....του '90 ....του '91 .....του '92 ...... του α' εξαμηνου '93 ..... face lift του β' εξαμηνου '93 .....κ.ο.κ .......μηχανες με προσωπικοτητα που σφαζονται παλληκαρια στα φερινγκ τους .....!Samurai suicide
Ευτυχως αμα ... μπαταριωθουνε .... ολες , θα ηρεμησουμε. Ποσα σχηματα μπορει να αλλαξει ενας στρογγυλος πολος μεσα στην ιδια χρονια ?.....! cdefghigi
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
YAMAHA RZ201 ROTARY 1972 86hp /6000rpm 5speed 220kg με δυο περιστρεφόμενα εμβολα 330cc έκαστο.

Ο περιστροφικός κινητήρας vanκcel της Yamaha παρουσιάστηκε στο 19o σαλόνι αυτοκίνητου στο Τόκυο το 1972 και εξέπληξε ακόμη και πολλούς υπαλλήλους της εταιρίας καθώς οι περισσότεροι αγνοούσαν την ύπαρξη της, ωστόσο το μοντέλο αυτό δεν μπήκε στην παραγωγή ποτέ, παρέμεινε μια μοτοσυκλέτα στην γκάμα δυνατοτήτων της τεχνολογίας YAMAHA
Σχεδιάστηκε μαζί με την Yanmar Diesel που είχε λάβει άδεια κατασκευής από τους κατόχους γερμανικών διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας NSU, υιοθετώντας ένα σύστημα ψύξης υγρών ενώ, μια άλλη τεχνική καινοτομία ήταν η λίπανση του κινητήρα που τροφοδοτούσε απευθείας λάδι στον κινητήρα με το μίγμα μέσω των καρμπυρατέρ που το ονόμασε Charge Cooled Rotor

83347446_1443624255798965_5596833692291956736_n.jpg 82602378_1443624209132303_2059834227460931584_n.jpg 83367700_1443624352465622_8081613023401213952_n.jpg


https://www.facebook.com/koubdim/videos/pcb.2730720890306894/1443624149132309/?type=3&theater&ifg=1
 
Τελευταία επεξεργασία:

ekos

well know member
Δημοσιεύσεις
2.765
Όνομα
d
Σχεδιάστηκε μαζί με την Yanmar Diesel που είχε λάβει άδεια κατασκευής από τους κατόχους γερμανικών διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας NSU

κατι δικο τους εχουν βγαλει οι γιαπωνες ή μονο αντιγραφες;
Πραγματικα απορω
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.218
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
YAMAHA RZ201 ROTARY.....στην γκάμα δυνατοτήτων της τεχνολογίας YAMAHA.

.....πω!πω! κουκλι κλασσικης ομορφιας .......abc........ και αν πεταξεις τον wankel κινητηρα και βαλεις του Τracer ...cde...!
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
YAMAHA FZX750 Fazer 1980-87 DOHC 5 βαλβίδες ανά κύλινδρο συμπίεση 11,2:1 94 hp / 9500 rpm 6speed 200 kg 222km/h

Το Yamaha FZX750 ήταν μια μοτοσικλέτα που κατασκευάστηκε από την Yamaha από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του '90. Ο κινητήρας του ήταν μια επανεκτιμημένη εκδοχή του τετράχρονου τετρακύλινδρου DOHCκινητήρα που φόραγε το FZ750, παράγοντας δέκα ίππους λιγότερους από τους 105 του αγωνιστικού μοντέλου, αλλά με καλύτερη ροπή στις μεσαίες στροφές του κινητήρα.
yamaha-fzx-750-4.jpg yamaha-fzx-700-fazer-1.jpg Yamaha-Fazer-FZX700-Cockpit.jpg maxresdefault.jpg



 
Τελευταία επεξεργασία:

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
YAMAHA FZX750 Fazer 1980-87 DOHC 5 βαλβίδες ανά κύλινδρο συμπίεση 11,2:1 94 hp / 9500 rpm 6speed 200 kg 222km/h

Το Yamaha FZX750 ήταν μια μοτοσικλέτα που κατασκευάστηκε από την Yamaha από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του '90. Ο κινητήρας του ήταν μια επανεκτιμημένη εκδοχή του τετράχρονου τετρακύλινδρου DOHCκινητήρα που φόραγε το FZ750, παράγοντας δέκα ίππους λιγότερους από τους 105 του αγωνιστικού μοντέλου, αλλά με καλύτερη ροπή στις μεσαίες στροφές του κινητήρα.





Cool

Μηχανάρα,κουκλάρα και πιο χρηστική από τη μεγάλη αδελφή της που μίσησα, επειδή την οδηγούσαν όλοι οι μπράβοι και τρικάγκουρες της εποχής: vmax

To test του Μοτό(ακόμη καλό τότε) της εποχής,κατέληγε: αν βρείτε ένα,χτυπήστε το!
 
Τελευταία επεξεργασία:

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
YAMAHA MORPHO 1 110hp DOHC

Μια Πατέντα για ρυθμιζόμενου ύψους τιμόνι της Honda

Το εντυπωσιακό σε αυτή την πατέντα της Honda είναι η ιδέα για έναν μηχανισμό που θα επιτρέπει στον αναβάτη να ρυθμίζει εύκολα το ύψος του τιμονιού της μοτοσυκλέτας του, ώστε να προσαρμόζει την εργονομία της θέσης οδήγησης (και την άνεση) ανάλογα με την ταχύτητα και τις συνθήκες που οδηγεί.
Έτσι, το 1989, η Yamaha παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, την προσωπική της ερμηνεία της αγωνιστικής μοτοσικλέτας του μέλλοντος, δύο πρωτότυπα με το όνομα Morpho ( το όνομα είναι από την αρχαία ελληνική λέξη μορφόω=μορφώ που σημαίνει δίνω μορφή ) όπου ως βασική ιδέα ήταν η δυνατότητά τους να αλλάζουν την εργονομία της θέσης οδήγησής τους και να μεταMORPHOνονται από supersport σε touring. Δυστυχώς, το μόνο που πέρασε στην παραγωγή από εκείνες τις μοτοσυκλέτες ήταν η εμπρός ανάρτηση του James Parker στην GTS 1000.
Το περίεργο για εμάς είναι γιατί μέχρι τώρα κανείς κατασκευαστής δεν έχει βγάλει στην παραγωγή έναν τέτοιο μηχανισμό! Ειδικά για τις μοτοσυκλέτες της κατηγορίας Touring, η δυνατότητα να αλλάζεις την εργονομία της θέσης οδήγησης ανάλογα με το αν οδηγείς σε εθνικές οδούς ή σε επαρχιακούς δρόμους, θα ήταν μεγάλο πλεονέκτημα. Όμως πέρα από την δυνατότητα αλλαγής της εργονομίας κατά περίπτωση, ακόμα και η δυνατότητα να προσαρμόζεις τη θέση οδήγηση στα μέτρα σου είναι ευπρόσδεκτη, αφού δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι τον ίδιο σωματότυπο.
Τώρα σε ότι αφορά τη συγκεκριμένη πατέντα της Honda, πέρα από το ύψος του τιμονιού, ταυτόχρονα ρυθμίζεται και το ύψος και η κλίση της ζελατίνας, ώστε η προστασία από τον αέρα να παραμένει καλή, ακόμα κι όταν έχεις πιο όρθια στάση σώματος. Όπως κι αν έχει, η ιδέα μας αρέσει και δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να την δούμε σε μοτοσυκλέτα της Honda, αφού η Yamaha δεν το έκανε τα τελευταία 30 χρόνια μετά τη Morpho…

92823087_1509323499229040_1305838566730891264_o.jpg 92457499_1509323325895724_8471760959147343872_o.jpg 92412718_1509323535895703_4553565928272429056_o.jpg 92320485_1509323595895697_6188728087451009024_o.jpg 92227754_1509323222562401_6961711613913071616_o.jpg 92564735_1509323055895751_849989893487591424_n.jpg

cdefghigicdefghigicdefghigicdefghigicdefghigi
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Yamaha XS 1100 DOHC, 1.101cc συμπίεση 9.2: 1 95hp / 8.500 rpm ροπή 90,3 Nm 214km/h
Η XS 1100 παρουσιάστηκε το 1978 με τον αερόψυκτο τετρακύλινδρο κινητήρα DOHC με 8 βαλβίδες, στα 1.100 cc με μέγιστη ισχύ 95 hp και ροπή άνω των 90 Nm στην αγορά. Αυτό το μοτέρ επιτάχυνε τη μοτοσυκλέτα των 283 κιλών, Από 0 έως 180 χλμ. / Ώρα σε 13 δευτερόλεπτα .

Τεχνικα χαρακτηριστηκα εδω https://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_xs1100 78.htm

92948148_1511860448975345_6241102512091299840_o.jpg 92969980_1511861175641939_6088559528733835264_o.jpg 92849260_1511860455642011_6793186232613470208_o.jpg 93485285_1511860532308670_4550542069432582144_o.jpg 92789081_1511860575641999_8281497373973151744_o.jpg 92478916_1511860618975328_900379991697522688_o.jpg
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
ΥΑΜΑΗΑ V MAX 1200 (1985-2001) V-4 70 μοίρες 1,198 cc 145 hp 240 km/h

Κινητήρας τετράχρονος, τετρακύλινδρος V70, υδρόψυκτος, 2 ΕΕΚ, 1,198cc V-4 70 μοίρες, με διάμετρο 76 χλστ. Και διαδρομή 66 χλστ., τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και αντισταθμιστές για τον περιορισμό των κραδασμών.
Τι είναι όμως αυτό που έκανε τη V-Max τόσο ποθητή, τόσο ακαταμάχητη; Απλά πράγματα, που όμως μέχρι τότε δεν είχε σκεφτεί κανένας: Η πληθωρική εμφάνιση, και η πληθωρική ιπποδύναμη! Είχε το μεγαλύτερο πίσω ελαστικό της εποχής (150/90-15), που έμοιαζε βγαλμένο από τους αγώνες dragster.
Είχε αστραφτερούς, συμπαγείς αλουμινένιους τροχούς, πιο εντυπωσιακούς από οποιασδήποτε άλλης custom μοτοσυκλέτα της εποχής. Είχε "τσοπεράδικα" φτερά τονισμένα με χρώμιο. Στο τιμόνι υπήρχε μόνο ένα χρωμιωμένο ταχύμετρο και τίποτα άλλο. Εκεί που στις άλλες μοτοσυκλέτες υπήρχε το ρεζερβουάρ, η V-Max είχε το φίλτρο αέρα. Είχε τέσσερα αδηφάγα καρμπιρατέρ, τα οποία εσκεμμένα ήταν σε κοινή θέα, και ανάλογα με τα κέφια του αναβάτη, ρούφαγαν χαλαρά όλο το ρεζερβουάρ ακόμα και σε λιγότερα από 150 χιλιόμετρα. Πάνω στο υποτιθέμενο ρεζερβουάρ, υπήρχε ένα λιλιπούτειο στροφόμετρο, λίγα όμορφα λαμπάκια, και η βελόνα ένδειξης της θερμοκρασίας.
Αυτά και άλλα πολλά διακοσμητικά, μινιμαλιστικά, χρωμιωμένα, καλλίγραμμα και πανέμορφα μεταλλικά και μη εξαρτήματα, προς τέρψη του άπληστου οφθαλμού και μόνο.
Όσο για το μυαλό, τη δύσκολη δουλειά είχε αναλάβει ένα και μόνο εξάρτημα... Ο κινητήρας, το απίστευτο εκείνο εργοστάσιο ενέργειας και κατανάλωσης, των 1.198 κυβικών εκατοστών και 145 ίππων. Ανατρέχοντας στην ιστορία, συναντάμε τη V-Max σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις: Την πρώτη, "ανοιχτή", full power αμερικάνικη έκδοση των 145 ίππων, τη δεύτερη, "κλειστή", ευρωπαϊκή έκδοση των 104 ίππων (με παρθενική εμφάνιση στη Γαλλία), και μια μεταγενέστερη ευρωπαϊκή έκδοση 97 ίππων, ακόμα πιο "κλειστή" λόγω αυστηρότερων προδιαγραφών. Ευτυχώς, αργότερα η γρήγορη έφτασε και στην Ευρώπη. Εκτός όμως από τα κολακευτικά σχόλια για την εξωγήινη, τότε, ισχύ της, η V-Max προσέλκυσε αντίστοιχα "κολακευτικά" σχόλια και για τη μέτρια έως κακή οδική συμπεριφορά της.
Λίγο τα αδύναμα φρένα, που στα πρώτα μοντέλα αποτελούνταν από δύο διέμβολες δαγκάνες εμπρός και άλλη μια ίδια πίσω, λίγο το *****ό πιρούνι (μόλις 40 χιλιοστών τον πρώτο καιρό και αργότερα 43 χιλιοστών), που "έπεφτε" γρήγορα φτάνοντας στο σημείο να τερματίζει ακόμα και σε μικρές λακκούβες με ένα μόνο άτομο, λίγο το πίσω μέρος που με τον μονοκόμματο άξονα - ψαλίδι, τα δύο αμορτισέρ, και το υπερβολικό γκάζι της V-Max, "την άκουγε" άσχημα αδυνατώντας να μείνει στον δρόμο, και βέβαια το σημαντικότερο, το πολύ *****ό πλαίσιο, για τα σημερινά τουλάχιστον δεδομένα, έκαναν μια γρήγορη βόλτα με τη V-Max, εμπειρία αντίστοιχη με την προσπάθεια ενός καουμπόη να κρατηθεί πάνω σε έναν μαινόμενο ταύρο.

1985: Παρουσιάζεται στην αμερικάνικη αγορά, εφοδιασμένη με το V-Boost, με απόδοση 145 ίππων (και 0-400 μέτρα σε 11 δευτερόλεπτα)
1986: Παρουσιάζεται στη Γαλλία, για λογαριασμό της ευρωπαϊκής αγοράς, χωρίς V-Boost και με 104 ίππους
1990: Λανσάρεται στην ιαπωνική αγορά. Στην Ευρώπη μειώνεται η ισχύς του στους 97 ίππους, λόγω αυστηρότερων προδιαγραφών
1991: Ο κινητήρας αποκτά νέους εκκεντροφόρους, και μακρύτερη τελική μετάδοση
1993: Αποκτά παχύτερο πιρούνι από τα 40 στα 43 χιλιοστά, και τετραέμβολες δαγκάνες

93803316_1517360315092025_2904190489655771136_n.jpg 93769442_1517360305092026_7761003584589660160_o.jpg 93860348_1517360368425353_1180674496646873088_n.jpg 93419781_1517360408425349_1422557764743331840_o.jpg 93375328_1517360195092037_9187154626347008000_n.jpg 93871730_1517360165092040_6647291222975053824_o.jpg yamaha-vmax-1200-profil_hd.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom