Σπάνιες μοτοσυκλέτες

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.093
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
H σπανιότερη μοτοσυκλέτα του κόσμου και το μυστήριο που την συνοδεύει

Το 1967, ένας υδραυλικός κλήθηκε σε ένα σπίτι στα περίχωρα του Σικάγο στις ΗΠΑ, για να επιδιορθώσει κάποια βλάβη. Σκάβοντας έναν τοίχο προκειμένου να προσεγγίσει τις σωληνώσεις, αποκαλύφθηκε ότι ο τοίχος ήταν διπλός και έκρυβε από πίσω του μια ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα!

Η μοτοσυκλέτα έφερε στο ρεζερβουάρ της την ονομασία “Traub” και είχε χτυπημένη στα κάρτερ του V2 αερόψυκτου κινητήρα, την χρονολογία 1916. Οι ιδιοκτήτες του σπιτιού, όταν η μοτοσυκλέτα ανακαλύφθηκε το 1967, δεν γνώριζαν καν την ύπαρξη της, ήταν όμως η προηγούμενη οικογένεια, από την οποία ζούσε μόνο η μητέρα, που απεκάλυψε το μυστικό.



Ο γιος της, είχε κλέψει της μοτοσυκλέτα – άγνωστο από ποιον και από πού- και την είχε "χτίσει" πίσω από τον τοίχο, πριν φύγει για το μέτωπο του Α΄ παγκοσμίου πολέμου. Κάποιοι λένε ότι αυτό έγινε για να την βρει άθικτη όταν θα γυρνούσε από το πεδίο της μάχης, ωστόσο υπάρχει και μια άλλη εκδοχή της ιστορίας: o πατέρας του παιδιού, εξοργισμένος με την πράξη κλοπής του γιου του, τον έβαλε να την "χτίσει" πίσω από τον τοίχο και για να τον “τιμωρήσει”, τον υποχρέωσε να καταταγεί στον στρατό, απ΄όπου και κλήθηκε να υπηρετήσει στο μέτωπο του πολέμου στην Ευρώπη.

Μάλλον δεν θα μάθουμε ποτέ ποια εκδοχή είναι η πραγματική, ωστόσο γεγονός είναι ότι ο νεαρός έπεσε στην μάχη και δεν γύρισε ποτέ πίσω, με την μοτοσυκλέτα να παραμένει "εντοιχισμένη” για μισό αιώνα, μέχρι την τυχαία ανακάλυψη της.

Πέραν την ιστορίας αυτής όμως, μυστήριο αποτελούσε και η προέλευση της μοτοσυκλέτας. Κατασκευάστρια “Traub” δεν υπήρχε στις ΗΠΑ αλλά ούτε και πουθενά αλλού στον κόσμο, ενώ το μοντέλο δεν έμοιαζε με κανένα άλλο της εποχής εκείνης. Για την ακρίβεια, ήταν τεχνολογικό προηγμένο, με τριτάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων (ίσως το πρώτο της ιστορίας!), εξελιγμένο ταμπούρο με πολύπλοκο μηχανισμό ενεργοποίησης στον πίσω τροχό και περίτεχνη χύτευση στα τμήματα που συνέθεταν τον πλαγιοβάλβιδο αερόψυκτο V2 των 78 κυβικών ιντσών (1.278 κ.εκ.).



Η μοτοσυκλέτα, αρχικά αγοράστηκε από τον Torillo Tachi, έναν ιδιοκτήτη καταστήματος πώλησης μοτοσυκλετών και ποδηλάτων στο Σικάγο, ο οποίος και της αφιέρωσε χρόνο για να την επαναφέρει σε λειτουργική κατάσταση. Όχι ότι χρειαζόταν και πολλά, αφού ουσιαστικά ήταν καινούργια και αυτό ήταν κάτι που περιέπλεκε περισσότερο το μυστήριο της προέλευσης της.

Στην συνέχεια, η μοτοσυκλέτα πωλήθηκε στον Bud Ekins, τον stuntman που ντούμπλαρε τον Steve Mc Queen στο περίφημο άλμα πάνω από τον φράχτη στην ταινία The Great Escape, μετά άλλαξε χέρια, με το νέο της ιδιοκτήτη να είναι ένας συλλέκτης από την Καλιφόρνια και τελικά, κατέληξε το 1990 στον Dale Walkser, ιδρυτή του μουσείου “Wheels Through Time” του οποίου τα εκθέματα έχουν να κάνουν με την ιστορία της μοτοσυκλέτας στις ΗΠΑ.

Το “μυστήριο” της Traub, παρέμενε άλυτο για χρόνια απασχολώντας πολλούς ιστορικούς και ερευνητές, ωστόσο το συνεχές ψάξιμο, οδήγησε τελικά σε μια εξήγηση, που όλες οι ενδείξεις δείχνουν ότι είναι η πιο πιθανή.

Η “αρχή του νήματος” πιάστηκε από μια επιστολή, συνοδευόμενη από φωτογραφία, που είχε δημοσιευθεί τον Μάρτιο το 1907, στο περιοδικό Motorcyle Illustastrated. Ο αποστολέας υπέγραφε με το όνομα “Richard Traub”, με έδρα το Σικάγο, και στην επιστολή περιγραφόταν η κατασκευή μιας μοτοσυκλέτας με παρόμοια χαρακτηριστικά με αυτή που ανακαλύφθηκε πίσω από τον τοίχο το 1967.



Με βάση αυτό το στοιχείο, οι ερευνητές έψαξαν στα ληξιαρχικά και απογραφικά στοιχεία της πόλης του Σικάγο και ανακάλυψαν καταχωρήσεις του 1910, για έναν 27χρονο γερμανικής καταγωγής, με το όνομα Gottlieb Richard Traub, o οποίος εργαζόταν σε μηχανουργείο. Συνεχίζοντας την έρευνα, βρήκαν ένα στρατολογικό έγγραφο, με χρονολογία 1917, στο οποίο ο Gottlieb Richard Traub, ανάφερε πως ήταν αυτοαπασχολούμενος μηχανολόγος, διατηρώντας δικό του κατάστημα.

Τον ισχυρισμό αυτό, επικύρωσε μια φωτογραφία, για την οποία δεν υπάρχουν στοιχεία σχετικά με το πότε τραβήχτηκε, στην οποία απεικονίζεται ένα μαγαζί με την επωνυμία Richard Traub, χαρακτηριζόμενο ως “Μotorcycle Shop – General Repairing”. Το κατάστημα αυτό βρισκόταν στη οδό North Paulina του Σικάγο και δεν απείχε πολύ από το σπίτι στο οποίο ανακαλύφθηκε η χτισμένη στον τοίχο μοτοσυκλέτα.



Όλα τα στοιχεία “έδεσαν” λοιπόν, η μοτοσυκλέτα πρέπει να ήταν δημιουργία του Richard Traub, να είχε κλαπεί από το κατάστημα, και στην συνέχεια να μεταφέρθηκε στο σπίτι του νεαρού που την απέσπασε. Το ποια από τις δύο εκδοχές που αναφέραμε για τον “εντοιχισμό” της ισχύει, δεν έχει ακόμα διαλευκανθεί και μάλλον δεν θα το μάθουμε ποτέ.

Η μοτοσυκλέτα βρίσκεται σήμερα στο μουσείο του Walkser, σε πλήρη λειτουργική κατάσταση και μάλιστα συχνά - πυκνά, τίθεται σε λειτουργία για σύντομες βόλτες.



Είναι λοιπόν η σπανιότερη μοτοσυκλέτα του κόσμου; Δεν είναι εύκολο να το πει κανείς με ακρίβεια αυτό, αφού υπάρχουν ακόμη και σήμερα μοναδικά μοντέλα που “ψάχνονται” μετά μανίας από συλλέκτες και ιστορικούς, περιμένοντας να ανακαλυφθούν. Το σίγουρο είναι, ότι η ιστορία που συνοδεύει την Traub, είναι η πιο “σπάνια” που έχει καταγραφεί ποτέ!


ΠΗΓΗ https://www.bikeit.gr
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Με καθήλωσε και μένα...

Στάλθηκε από το MI MAX μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Συλλογή Morbidelli: 200 σπάνιες μοτοσυκλέτες βγαίνουν "στο σφυρί"



Ο Giancarlo Morbidelli, ένας θρύλος για τη μοτοσυκλέτα, που άφησε το στίγμα του ως κατασκευαστής αγωνιστικών μοτοσυκλετών, συλλέκτης και ιδιοκτήτης ενός εξαιρετικού μουσείου μοτοσυκλετών, πέθανε σε ηλικία 86 ετών. Η αξιοσημείωτη σύμπτωση είναι ότι η τεράστια συλλογή μοτοσυκλετών του είχε προγραμματιστεί να βγει στο σφυρί λίγες εβδομάδες αργότερα…

Λες και δεν άντεξε ο δημιουργός ενός από τα σημαντικότερα μουσεία μοτοσυκλετών στον κόσμο μπροστά στην επικείμενη δημοπρασία των “παιδιών” του κι αποχώρησε από τον “μάταιο ετούτο” κόσμο. Μια συλλογή από μοτοσυκλέτες που συγκεντρώθηκαν επί 40 χρόνια από τον κατασκευαστή και team manager της ομάδας των Grand Prix με τις τόσες νίκες, Giancarlo Morbidelli, θα διατεθούν προς πώληση από τον οίκο Bonhams στη δημοπρασία Spring Stafford Sale, που θα γίνει στις 25-26 Απριλίου.



Αν και ακούγεται σαν μια σκληρή κίνηση, τόσο σύντομα μετά το θάνατό του, η μεγάλη συλλογή του Morbidelli είχε ανακοινωθεί να δημοπρατηθεί ήδη από πέρσι τον Οκτώβριο, αλλά κάποια προβλήματα στις διαδικασίες εξαγωγής των μοτοσυκλετών στην Αγγλία ανέβαλαν τον πλειστηριασμό. Η ανακοίνωση της τωρινής δημοπρασίας – μόλις δύο ημέρες μετά το θάνατο του Morbidelli – ήταν εντελώς συμπτωματική, όπως δήλωσε εκπρόσωπος της Bonhams. Οι 200 μοτοσυκλέτες που θα πωληθούν στις 25-26 Απριλίου στη Μ. Βρετανία, αποτελούν μέρος μιας συλλογής 350 μοτοσυκλετών που στεγάζονταν στο “Μουσείο Μοτοσυκλέτας Morbidelli”, στην πόλη Pesaro της Ιταλίας, και το οποίο ο ίδιος ο Giancarlo δημιούργησε το 1999.



Δυστυχώς, το μουσείο έκλεισε το περασμένο καλοκαίρι, αφού δεν είχε βρεθεί νέος ιδιοκτήτης, ενώ το ιταλικό κράτος που είχε δείξει αρχικά ενδιαφέρον, εν τέλει αρνήθηκε να το αναλάβει (δυστυχώς). Ο Giancarlo Morbidelli “ζούσε μέρα-νύχτα μέσα στο μουσείο” σύμφωνα με τον γιο του και έφτιαχνε τα πάντα μόνος του, δουλεύοντας σε ένα πολύ μικρό δωμάτιο. Η οικογένεια Morbidelli θα διατηρήσει περίπου το μισό της συλλογής, κρατώντας τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες με το όνομά της, τους “φονείς γιγάντων” του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας των 125cc και 250cc, που οδηγούσαν οι Paoli Pileri, Pierpaolo Bianchi και Mario Lega.



Επίσης θα κρατήσει και τη θηριώδη Morbidelli V8 που είχε κατασκευάσει ο Giancarlo το 1994 σε ελάχιστα κομμάτια και θεωρείται μια από τις ακριβότερες μοτοσυκλέτες του κόσμου. Ανάμεσα στις 200 μεταπολεμικές κλασικές μοτοσυκλέτες που θα δημοπρατηθούν – στη μεγαλύτερη ιδιωτική συλλογή μοτοσυκλετών που έχει περάσει από την Bonhams μέχρι σήμερα – υπάρχουν σπανιότατες Benelli και Ducati, καθώς και Harley Davidson, Honda, Matchless, κλπ.



Αστέρι της δημοπρασίας η μοναδική τετρακύλινδρη σε σειρά, 125 κυβικών εκατοστών, αγωνιστική μοτοσυκλέτα Grand Prix της Ducati, που κατασκευάστηκε από τον Fabio Taglioni, τον θρυλικό Ingegnere-επιστήμονα αρχιμηχανικό, σχεδιαστή και τεχνικό διευθυντή της εταιρίας από το 1954 μέχρι το 1989. Η εκτιμώμενη τιμή αυτής της απίστευτα σπάνιας μοτοσυκλέτας είναι οι 400.000 με 600.000 λίρες Αγγλίας! Το εν λόγω τετρακύλινδρο Ducati είχε εξαφανιστεί για χρόνια, πριν βρεθεί ο κινητήρας του στη Ρωσία και το πλαίσιο στην τότε Γιουγκοσλαβία (!) με τον ίδιο τον Giancarlo να “ξανακτίζει” τη μοτοσυκλέτα βίδα τη βίδα, κάνοντάς τη την κορυφαία της συλλογής του.



Δίπλα στη μοτοσυκλέτα της Ducati θα δημοπρατηθούν και η τετρακύλινδρη σε σειρά, επίσης αγωνιστική, Benelli 250 του 1942 (με εκτιμώμενη τιμή άνω των 600.000 λιρών επίσης), η παγκόσμια πρωταθλήτρια του 1950 Benelli 250 του Dario Ambrosini, που εκτιμάται ότι θα πιάσει μεταξύ 120.000 και 180.000 λιρών, αλλά και η Benelli 250 του 1964, του δύο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Tarquino Provini, με την εκτίμηση να φτάνει μεταξύ 80.000 και 120.000 λιρών Αγγλίας. Για να κάνετε τη μετατροπή, μια λίρα είναι γύρω στα 1,15 ευρώ σήμερα.



Ο υπεύθυνος της Bonhams, δήλωσε: “Είμαστε πολύ περήφανοι που έχουμε αναλάβει την πώληση αυτής της εκπληκτικής συλλογής, με μοτοσυκλέτες που συλλέγονται πάνω από 40 χρόνια από τον Giancarlo Morbidelli”.
“Το πάθος του Giancarlo για τη μοτοσυκλέτα ήταν πασιφανές, ήδη από την εμπλοκή του στα Grand Prix. Οι ανακατασκευές του ήταν εξαιρετικές, ήταν ένας άνθρωπος της λεπτομέρειας και της δημιουργίας”.
“Η δημοπρασία αυτή θα δώσει τη μοναδική ευκαιρία στους συλλέκτες και τους λάτρεις των μοτοσυκλετών από όλο τον κόσμο να αποκτήσουν πολύτιμα κομμάτια της ιστορίας”.



Ποιός ήταν ο Giancarlo Morbidelli

Ο Giancarlo Morbidelli προερχόταν από οικογένεια γεωργών του Pesaro, γεννήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1930 και ξεκίνησε την καριέρα του κατασκευάζοντας ξύλινα έπιπλα. Πάθος του ήταν πάντοτε οι μοτοσυκλέτες και μαζί με τον σχεδιαστή και αγωνιζόμενο Franco Ringhini, κατασκεύασαν δίχρονους αγωνιστικούς κινητήρες 50cc στα τέλη της δεκαετίας του ’60, κάνοντας ντεμπούτο στο Ιταλικό πρωτάθλημα το 1969.

Το 1971 ο Morbidelli παρουσίασε έναν κινητήρα 125cc με περιστροφικές βαλβίδες, κερδίζοντας δύο αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος στις αρχές του 1972 και το μέλλον φαινόταν λαμπρό. Δυστυχώς, ο αναβάτης της ομάδας, Gilberto Parlotti, σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια του αγώνα του Isle of Man TT εκείνου του έτους. Ωστόσο, ο Morbidelli επέμενε και από τα μέσα της δεκαετίας του ’70 οι μοτοσυκλέτες του κυριάρχησαν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα 125cc GP κατακτώντας τρεις Παγκόσμιους τίτλους, από το 1975 έως το 1977.

Το 1977 η ομάδα ανέβηκε στα 250 cc κερδίζοντας έναν ακόμα Παγκόσμιο τίτλο. Ο γιος του Morbidelli, Gianni, που γεννήθηκε το 1968, έγινε επιτυχημένος οδηγός αγώνων της Φόρμουλα 1 και ήταν αυτός που αποφάσισε να πουλήσει τις μοτοσυκλέτες του πατέρα του στον οίκο Bonhams του Λονδίνου.
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.218
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
.......""" .....Ο γιος του Morbidelli, Gianni, που γεννήθηκε το 1968, έγινε επιτυχημένος οδηγός αγώνων της Φόρμουλα 1 και ήταν αυτός που αποφάσισε να πουλήσει τις μοτοσυκλέτες του πατέρα του στον οίκο Bonhams του Λονδίνου......""""

.... να παιδια να μαλαμα .....! Hammer Smash

Το θεμα με αυτους τους μικρο-κατασκευαστες ειναι οτι εφτιαχναν κατι απο μερακι χωρις να κοιταζουν αν θα αρεσει στους πελατες .....!
Γι' αυτο και καθε εργο τους κρυβει μεσα του το προσωπικο τους παθος για τους 2 τροχους .... πραγμα ανεκτιμητο ..... για τους επαϊοντες συλλεκτες ......!cdefg
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Maserati μοτοσυκλέτες ειδικά για γυναίκες και άντρες
Όταν η θρυλική εταιρεία έφτιαχνε μικρά κοσμήματα με δύο τροχούς

Να σηκώσει το χέρι του όποιος γνωρίζει πως η Maserati κατασκεύαζε δίχρονες και τετράχρονες μονοκύλινδρες μοτοσυκλέτες από το 1950 έως και το 1960, στο εργοστάσιο κατασκευής μπουζί και μπαταριών που είχε στη Bologna, αρχικά με το όνομα Italmoto και μετέπειτα με το όνομα Maserati στο εργοστάσιο της Modena. Τόσοι πολλοί το ξέρατε; Ωραία, τώρα να σηκώσουν το χέρι τους όσοι ήξεραν πως τα μοντέλα T2U (Uomo) ήταν ειδικά σχεδιασμένα για άνδρες και τα Τ2D (Dona) ήταν ειδικά σχεδιασμένα για γυναίκες! Τουλάχιστον τότε οι μοτοσυκλέτες για γυναίκες δεν ήταν ροζ με λουλουδάκια και πεταλούδες.

11.png

Συνολικά η Maserati κατασκεύασε 18 διαφορετικά μοντέλα μοτοσυκλετών με δίχρονους κινητήρες 50 ή 125 κυβικών (σχέδια από τη γερμανική DKW) και έναν τετράχρονο κινητήρα 160 και 250 κυβικών, πριν ο εγχώριος ανταγωνισμός από τις MV Agusta, Bennelli, Morini, Ducati, Moto Guzzi και Gilera στην οδηγήσει στην απόφαση να σταματήσει τις δραστηριότητές της στο χώρο των δύο τροχών και να περιοριστεί στα αυτοκίνητα (τα οποία επίσης αντιμετώπιζαν οικονομικά προβλήματα). Την ιστορία των μοτοσυκλετών της Maserati μας τη θύμισε μια πρόσφατη δημοπρασία στη Γαλλία, όπου δύο άριστα ανακατασκευασμένα δείγματα πουλήθηκαν σε τιμές 11.000€ και 15.000€ αντίστοιχα. Το ένα ήταν ένα 50άρι 2Τ και το άλλο ήταν ένα Regolarita 125 (και τα δύο ήταν “αντρικές” εκδόσεις!)

7_1.jpg 3_4.jpg horis_titlo_1.png 13.png 4_1.jpg

Πηγη /www.motomag.gr/
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.093
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
ρε συ Μιχαλιο για ρωτα τους εκει στην Μασσεράτι....(μηπως ξερει και ο στελιος 62 ;) υπαρχουν μοτοτσικλετε που δεν ειναι για αντρουα και γυνεκαι ;;;;και εαν ναι ποιες ειναι αυτεε αι μοτοτσικλετε ;;;

Maserati μοτοσυκλέτες ειδικά για γυναίκες και άντρες
Όταν η θρυλική εταιρεία έφτιαχνε μικρά κοσμήματα με δύο τροχούς

Πηγη /www.motomag.gr/
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.218
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
...... το πιασαμε το υπονοουμενο αγαπητε μου ......cdefghigi....... εγω δεν 'προδιδω΄ ονοματα γιατι μετα θα φαω ..... μπουλινγκ χοντρο .....! abcdefghgk
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Η Henderson του 1912 έπιασε τιμή 490.000 δολαρίων στη φετινή δημοπρασία μοτοσυκλετών του Οίκου Mecum, στο Λας Βέγκας.

Πρόκειται για μία μοτοσυκλέτα 105 ετών με τετρακύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα 934 κυβικών που έχει τους κυλίνδρους του διατεταγμένους εν σειρά, κατά τον διαμήκη άξονα. Ο πλειοδότης παραμένει ανώνυμος.

lv0116-228280_1@2x.jpg

Σχεδιασμένη από τον William Henderson, η μοτοσυκλέτα θεωρείται ως η καλύτερη τετρακύλινδρη που κατασκευάστηκε ποτέ στην Αμερική.

Η εταιρεία Henderson είχε την έδρα της στο Ντιτρόιτ, την αυτοκινητική πρωτεύουσα των ΗΠΑ. Το συγκεκριμένο τεμάχιο της δημοπρασίας θεωρείται ως το μοναδικό (!) εναπομείναν επί αμερικανικού εδάφους από το πρώτο έτος λειτουργίας της εταιρείας και το οποίο βρίσκεται σε απόλυτα ορίτζιναλ κατάσταση, από τα λάστιχα ως τη βαφή.

lv0116-228280_3@2x.jpg

Οι Henderson αποκαλούνταν και «Duesenberg των μοτοσυκλετών» λόγω της παροιμιώδους αξιοπιστίας και βελούδινης λειτουργίας τους, για τα μέτρα της εποχής πάντα.

Η φήμη τους εκτινάχτηκε όταν ο Carl Stearns Clancy διάλεξε μία Four για να κάνει μαζί της τον πρώτο γύρο του κόσμου. Πράγματι το 1912 ο ριψοκίνδυνος Αμερικανός έγινε ο πρώτος άνθρωπος που ολοκλήρωσε με δίκυκλο τον Γύρο της Γης.

ej0315-211707_2.jpg

Η διαδρομή του σε Ευρώπη, Αφρική, Ασία και Βόρεια Αμερική κάλυψε συνολικά 28.962 χλμ.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
ΤΟ MCQUEEN'S 1915 CYCLONE BOARD TRACK RACER

Δύο παράγοντες βοήθησαν σε μια εκτίμηση δημοπρασίας του Cyclone Board Track Racer του 1915 ύψους 650.000 $ - 750.000 $ - αποκλειστικότητας και ιδιοκτησίας του Steve McQueen.

Αυτό προέβλεπε η Mecum Auctions για μια ειδική μοτοσυκλέτα που πήγε στο τετράγωνο στο Λας Βέγκας ως μέρος της συλλογής EJ Cole Motorcycle Collection , ενός 1915 Cyclone Board Track Racer που κάποτε ανήκε στον Steve McQueen.


Αλλά αυτές οι εκτιμήσεις ήταν λίγο μακριά. το πρώην μηχάνημα McQueen πωλήθηκε στα 775.000 $ - χωρίς αμφιβολία το κορυφαίο μοτο στην EJ Cole Collection.

2915-cyclone-board-track-racer-steve-mcqueen-5.jpg 2915-cyclone-board-track-racer-steve-mcqueen-4.jpg 2915-cyclone-board-track-racer-steve-mcqueen-9.jpg
2915-cyclone-board-track-racer-steve-mcqueen-6.jpg
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
ΙΣΤΟΡΙΑ: NS 1909, Η ΠΡΩΤΗ ΓΙΑΠΩΝΕΖΙΚΗ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ



Χειροποίητη και εύθραυστη η γιαγιά…
Οι μοτοσυκλέτες από την Ιαπωνία και οι εταιρίες τους σήμερα αποτελούν τους κυρίαρχους του παιχνιδιού στους δυο τροχούς, μετά από μια μακρά ιστορία αποτυχιών, αστοχιών, καταστροφών και χρεοκοπιών, μέχρι τη δεκαετία του ’60, που άρχισε να αναδύεται η ασιατική χώρα σαν τη νέα παγκόσμια δύναμη. Όλη η ιστορία όμως ξεκινάει πολλές δεκαετίες πίσω, το 1908 με μια αποτυχημένη και ταπεινή μοτοσυκλέτα που λεγόταν… NS.

Δυο γράμματα – “NS” – ήταν γραμμένα με το χέρι πάνω σε ένα μακρόστενο ντεπόζιτο. Από κάτω του “κρέμονταν” διάφορες σωλήνες, άγαρμπα τοποθετημένες, πρόχειρα νόμιζες, κομμένες και ραμμένες από σκελετούς ποδηλάτων. Αυτή ήταν η αρχή της γιαπωνέζικης μοτοβιομηχανίας; Απογοήτευση ή όχι, αυτή ήταν. Οι ρίζες μας δεν είναι πάντα αυτές που θα θέλαμε να φαντασιωνόμαστε, είναι πολύ πιο ταπεινές και φτωχές, κι αυτό δεν αλλάζει με τίποτε, όσους τόνους χρυσόσκονη κι αν ρίξει κανείς εκ των υστέρων…



Ένας πραγματικός πιονιέρος, ένας οραματιστής ο Narazo Shimazu – που είναι μόλις 21 ετών – ιδρύει ένα “ινστιτούτο”, μια εταιρία έρευνας γύρω από τη μοτοσυκλέτα, το 1908 στην Οσάκα. Η γνώση του προέρχεται από τη μελέτη αμερικανικών και εγγλέζικων τεχνικών περιοδικών-επιθεωρήσεων και βιβλία της εποχής, αλλά και πολλούς πειραματισμούς με θαλάμους καύσης, χυτεύσεις μετάλλου και κολλήσεις σωλήνων. Η πρώτη μοτοσυκλέτα, χειροποίητη φυσικά, δημιουργείται το 1908 και φοράει έναν μονοκύλινδρο, δίχρονο κινητήρα 400 κυβικών βιδωμένο πάνω σε ένα πλαίσιο που έχει κοπεί και ραφτεί από παλιά ποδήλατα.

Το 1909 η εταιρία του Nαράζο ονομάζεται πλέον Nihon Motorcycle Company (NMC) και παράγει τον πρώτο της τετράχρονο κινητήρα, αλλά και ένα πιο ενισχυμένο πλαίσιο “μοτοσυκλέτας” – πάλι από διάφορους σκελετούς ποδηλάτου. Αυτή είναι η πρώτη πλήρως ιαπωνική μοτοσυκλέτα παραγωγής της ιστορίας! Ο Shimazu παρήγαγε πάνω από 20 από τέτοιες μοτοσυκλέτες NS και το μεγάλο κρίμα είναι ότι σήμερα δεν υπάρχει ούτε μία διατηρημένη στον κόσμο, παρά μόνο μια χούφτα φωτογραφίες.

Τα αρχικά “NS” προέρχονταν φυσικά από το όνομά του. Αυτοί που αγόρασαν τις μοτοσυκλέτες τους σύντομα απογοητεύτηκαν αφού τα πλαίσια που πολύ συχνά κόβονταν κάτω από το βάρος της κατασκευής, αλλά και λόγω των πρωτόγονων δρόμων – κυρίως χωματόδρομοι – εκείνης της εποχής.
Πολλές φορές οι δρόμοι στην Ιαπωνία ήταν επίτηδες σε πολύ κακή κατάσταση λόγω ενός τρελού σκεπτικού: για να μην μπορεί ο εχθρός σε περίπτωση πολέμου να μεταφέρει με ταχύτητα εφόδια, όπλα και πυρομαχικά με τροχοφόρα, παρά μόνο με τα πόδια!


Narazo Shimazu

Παρ όλη την πρώτη αποτυχία του ο Shimazu, πιο ώριμος πλέον και έχοντας αποκτήσει περισσότερες γνώσεις επανήλθε στα κατασκευαστικά δρώμενα το 1926 παρουσιάζοντας μια νέα μοτοσυκλέτα που ονομαζόταν Arrow First. Για να αποδείξει την αξιοπιστία της ξεκίνησε ένα μεγάλο ταξίδι με τέσσερις μοτοσυκλέτες διασχίζοντας τη χώρα από την Καγκοσίμα μέχρι το Τόκιο, χωρίς αυτό να εμποδίσει μέχρι το τέλος του χρόνου την πτώχευση της εταιρίας. Αργότερα βρέθηκε μια νέα εταιρεία, η Japan Motors Manufacturing από την Οσάκα, που βελτίωσε την Arrow First, βάζοντας τετράχρονο κινητήρα με πλευρικές βαλβίδων 250 cc και κιβώτιο δύο ταχυτήτων. Η παραγωγή έφτανε τις 50 με 60 μονάδες το μήνα και τελικά ξεπέρασε τις 700 μοτοσυκλέτες μέσα σε τρία χρόνια. Και μετά ήρθε – ξέρετε ποια ε; – ναι αυτή, η χρεωκοπία… Ξανά.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
MAIKO MEGA 490 1981 – 53hp/7000rpm
Το 1981, η Maico έφτιαξε μια από τις ταχύτερες μοτοκρός μοτοσυκλέτες στον κόσμο. Το έκαναν ανοίγοντας τη διάμετρο στον κύλινδρο από τον κινητήρα 440cc επιτυχαίνοντας ένα τεράστιο 490cc, αλλάζοντας το μοτίβο των ακτίνων στους τροχούς και ισοπεδώνοντας το κάθισμα και το σχεδιασμό της δεξαμενής καυσίμου.
Το νέο κάθισμα και ο σχεδιασμός δεξαμενής το έκαναν έτσι ώστε να κάθονται πιο πάνω στην μοτοσυκλέτα, δίνοντάς σας καλύτερο χειρισμό και έλεγχο. Το μπροστινό μέρος του καθίσματος επίσης αυξήθηκε, δημιουργώντας μια πιο άνετη και εργονομική οδήγηση.

Ενώ τα ιαπωνικές μοτοσυκλέτες χρησιμοποιούσαν βαλβίδες καλαμιού στην μπροστινή ανάρτηση και ψύξη με νερό, η Maico ήταν αερόψυκτη, μονοκύλινδρο δίχρονο ένα καρμπυρατέρ Bing 40mm. Στα 7000 σ.α.λ., το 490 έβγαλε 53hp!!!
Είχε κιβώτιο πέντε ταχυτήτων και χρησιμοποίησε έναν υγρό συμπλέκτη πολλαπλών δίσκων με δώδεκα πλάκες. Χρησιμοποιήθηκε επίσης ηλεκτρονική ανάφλεξη Motoplat.
Το θρυλικό 81 Maico Mega 490 εξακολουθεί να θεωρείται από πολλούς η καλύτερη μοτοκρός μοτοσυκλέτα που έγινε ποτέ. Το 490 έχει ανώτερο χειρισμό, ανάρτηση, ισορροπία και φυσικά δύναμη! Όποιος έχει το προνόμιο να οδηγεί μία Maico Mega 490 συνειδητοποιεί σύντομα την σχεδόν τέλεια ισορροπία μεταξύ μαζικής ροπής δύναμης και χειρισμού ακριβείας. Η Maico πούλησε περισσότερα από τα 490's το 1981 από ό, τι η Honda με ολόκληρη τη σειρά της μοτοκρός στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Maico-490-Mega-2-Right-Side-1024x768.jpg
1981-Maico-490-Mega-2-vintage-motocross-motorcycle-1.jpg82367233_1428224524005605_6993046754706849792_o.jpg81652858_1428224337338957_7430520922202701824_n.jpg
 
Top Bottom